ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش 2024 را می توان جزء پرتقاضاترین ویزاهای درخواستی ایرانیان دانست که مزایایی مانند تحصیل رایگان و عدم نیاز به مدرک زبان دارد. مهاجرت به اتریش به دلیل رفاه اجتماعی بالا از جمله انتخاب های تحصیلی افراد است. اتریش به دلیل زیبایی و ارائه کردن بهترین خدمات اجتماعی به شهروندان و انتخاب شدن شهر وین در چند سال اخیر به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا جهت سکونت انتخاب شده است.

سوالاتی ممکن است در ذهن متقاضیان مهاجرت وجود داشته باشد:

  • اخذ ویزای تحصیلی اتریش چقدر طول می کشد؟
  • تحصیل در مقاطع مختلف در اتریش چگونه است؟
  • هزینه های جانبی ویزای تحصیلی اتریش چه میزان است؟
  • مدارک مورد نیاز تحصیل در اتریش چیست؟
  • ویزای تحصیلی اتریش از چه نوع ویزایی است؟
  • چه افرادی برای پذیرش تحصیلی موفق می شوند؟
  • هزینه تحصیل 2024 چقدر است؟
  • ویزای همراه در اتریش به چه صورتی است؟
  • شرایط تحصیل پزشکی در اتریش به چه صورتی است؟
  • چگونه می توان بدون مدرک زبان در اتریش ویزای تحصیلی گرفت؟
  • آیا امکان کار دانشجوئی در اتریش وجود دارد؟

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی اتریش

اتریش با حدود 8.8 میلیون نفر جمعیت با اقلیمی کوهستانی و سرد البته با طبیعتی بکر و زیبا و فرهنگی غنی یکی از جاذبه های مهاجرتی دنیا است. خوشبختانه نظام حقوقی اتریش نیز مهاجرپذیر است و بر طبق شرایطی به افراد متقاضی، اقامت و تابعیت اعطا می کند. در مقاله پیش رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در پی آن است تا به سوالات بالا در خصوص ویزای تحصیلی اتریش پاسخ دهد.

در این مطلب میخوانید نمایش

تحصیل در کشور اتریش

اتریش یکی از معدود کشورهای درجه یک دنیاست که نظام تحصیلی و آموزشی آن برای افراد خارجی رایگان است. البته این امر، منحصر به دوره تحصیلات دانشگاهی است. بنابراین تحصیل در اتریش برای مقاطع ابتدایی یا دبیرستان یا کالج ها شامل این مهم نمی شوند و افراد خارجی برای تحصیل در آن مقاطع باید هزینه بپردازند. این که گفته می شود تحصیل در اتریش رایگان است، در واقع از این قرار است که دانشجو باید مبلغ اندکی در حدود 726.72€ (یورو) را در هر ترم به دانشگاه بپردازد. همچنین باید به یاد داشت که این امر، تنها مختص به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی است. بنابراین تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیز مستلزم پرداخت هزینه است. ضمن این که معمولا هزینه های تحصیل در مراکز آموزشی خصوصی همواره از دولتی گران تر است.


دیگر مزیت ویژه و منحصر به فرد تحصیل در اتریش این است که پذیرش در آن مستلزم مدرک زبان نیست. یعنی می توان بدون داشتن مدرک زبان نیز پذیرفته شده و ویزای تحصیلی گرفت. البته لازم است که دانشجوی متقاضی، پس از ورود به اتریش و پیش از شروع دوره دانشگاهی، در کلاس های آموزشی زبان شرکت نماید و نمره حد نصاب را نیز به دست آورد. تنها پس از آن می تواند در کلاس های اصلی شرکت کند.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از اتریش در سال 2024

با توجه به اینکه در سال 2024 تحصیل در اتریش رایگان است و اخذ ویزای تحصیلی کشور اتریش متقاضیان بسیاری دارد، طبعا با توجه به مساحت کوچک اتریش و شهرها و دانشگاه های محدود آن و تعداد متقاضی زیاد تحصیل و مهاجرت، محدودیت هایی در صدور ویزا وجود دارد. برای پذیرش در مقطع لیسانس در اتریش فرد باید حتما در دانشگاه های کشور خود قبولی دانشگاه داشته باشد و همچنین چند واحد از این مقطع را گذارنده باشد و علاوه بر اشتغال به تحصیل در مقطع لیسانس، ریز نمرات واحدهای پاس شده را نیز ارائه دهد. برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس نیز فرد باید حتما اصل دانشنامه مقطع لیسانس و ریز نمرات این مقطع را همراه با نامه عدم منع تحصیل دریافت کرده باشد.

معرفی دانشگاه های برتر اتریش

کسانی که قصد دارند در اتریش تحصیل کنند بهتر است به سراغ دانشگاه های برتر و دولتی این کشور بروند. چرا که دانشگاه های خصوصی اتریش شهریه های بالایی دریافت می کنند و کسانی که از دانشگاه های دولتی و با سطح علمی خوب فارغ التحصیل شوند راحت تر می توانند حین یا پس از تحصیل شغلی در این کشور پیدا کنند. البته در سال 2024 نرخ بیکاری در اتریش پایین است و حدودا 7% است. در نتیجه فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر اتریش که به زبان آلمانی مسلط باشند، به راحتی می توانند با پیدا کردن کار، ویزای تحصیلی اتریش را تبدیل به ویزای کاری کنند. برخی از بهترین دانشگاه های اتریش عبارت هستند از:

ردیفبهترین دانشگاه های اتریشU.S. News & World Report Ranking 2024
1University of Vienna208
2Medical University of Graz333
3Medical University of Vienna206
4Medical University of Innsbruck379
5Vienna University of Technology416
6University of Innsbruck429
7Graz University of Technology816
8University of Bodenkultur Wien607
9Johannes Kepler University Linz992
10University of Salzburg816

وبینار تخصصی مهاجرت بدون مدرک زبان

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش تحصیلی از اتریش

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش مدارک ذیل مورد نیاز است:

  • مدارک تحصیلی دانشگاه های سراسری روزانه ایران
  • مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • CV یا رزومه
  • ترجمه رسمی مدارکی که در CV به اخذ آن ها اشاره شده به زبان آلمانی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی به زبان آلمانی
  • اثبات داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی
  • توصیه نامه از اساتید
  • انگیزه نامه
  • پرداخت application fee

همه این مدارک به ترجمه رسمی آلمانی، تایید دادگستری، تایید وزارت امور خارجه و تایید سفارت اتریش در ایران نیاز دارد. برای رشته های داروسازی، تغذیه، دامپزشکی و پزشکی در اتریش دوره ای به طور پژوهش محور در نظر گرفته شده است که به فرد متقاضی این اجازه را میدهد در این کشور به صورت تطبیقی مدرک ایرانی خود را در اتریش معادلسازی کرده و بتواند تحت شرایطی به عنوان پزشک، داروساز یا دکتر تغذیه به کار مشغول شود. این رشته معمولا در دانشگاه درجه ممتاز مدیکال وین اتریش ارائه می شود. البته در سالهای اخیر نسبت به رشته پزشکی سخت گیری ها بیشتری شده است اما برای داروسازان شرایط بهتری مهیاست.

تحصیل در اتریش، شرط سنی ندارد و معمولا برای پذیرش در دانشگاه های اتریش به سن فرد توجه نمی شود. البته این موضوع، مطلق نیست اما کمتر دیده شده است که به خاطر سن فرد دانشگاه های اتریش به فرد پذیرش ندهند؛ گرچه در مرحله ویزا دیده شده به خاطر شرایط سنی فرد ویزا رد شده است.

انواع ویزای تحصیلی اتریش

طبق قوانین کشور اتریش دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های اتریش نیازمند اخذ ویزایی به نام ویزای تحصیلی هستند. ویزایی که به آنها اجازه تحصیل در اتریش تا یک بازه زمانی مشخص را می دهد. همین بازه زمانی برنامه تحصیلی است که باعث دسته بندی ویزای تحصیلی کشور اتریش می شود. پس بر اساس طول برنامه تحصیلی دانشجویان دولت اتریش 2 نوع ویزای زیر را برای آنها صادر می کند. همان طوری که حدس می زنید نوع ویزای تحصیلی دانشجویان بین المللی در اتریش از نوع ویزای تایپ D است:

نوع ویزای تحصیلیشرایط صدور
ویزای نوع Cبا مدت اعتبار 180 روزه که دارندگان آن می توانند تا 90 روز در کشور اتریش بمانند و در این بازه زمانی در یک دوره دوره آموزشی کوتاه مدت در اتریش شرکت کنند.
ویزای نوع Dاین ویزا که به ویزای ملی اتریش نیز معروف است به دانشجویان اجازه شرکت در برنامه های تحصیلی بیش از 90 روز را می دهد. در ضمن دارندگان ویزای مذکور می توانند از امتیاز مسافرت آزادانه به دیگر کشورهای شنگن نیز بهره گیرند.

ویزای تحصیلی اتریش چقدر طول می کشد؟

طول پروسه اخذ پذیرش و همچنین پروسه ویزای اتریش تا جواب ویزا چیزی حدود 18 ماه یعنی 1.5 سال طول میکشد. به این صورت که در مرحله پذیرش ابتدا باید همه مدارک تحصیلی حتی مدارک دیپلم و ریز نمرات این مقطع و بقیه مدارک تحصیلی مقاطع بالاتر پروسه تایید از دفتر پیشخوان و تایید اداره کل آموزش و پروش استان و ترجمه آلمانی مدارک و همچنین تائید وزارت امور خارجه و دادگستری و همچنین هر پانچ مدرک ترجمه شده، تائید سفارت اتریش در ایران را داشته باشند که زمان انجام همه این شرایط چیزی حدود 2 ماه طول می کشد.

پس از آن چنانچه در ددلاین دانشگاه های اتریش مدارک آماده شده باشد اسکن مدارک برای دانشگاه ارسال می شود. معمولا بین 12 تا 16 هفته جواب پذیرش طول میکشد. اگر جواب پذیرش مثبت باشد وارد فاز ویزای تحصیلی اتریش میشویم. در این مرحله متقاضی نامه پذیرش را همراه با اسکن صفحه اول پاسپورت برای سفارت اتریش در ایران ایمیل می کند و درخواست وقت مصاحبه میکند. معمولا این پروسه هم چیزی حدود 3 ماه به طول می انجامد. و اگر مدارک تا روز سفارت تکمیل باشند و مصاحبه انجام شود و هیچ نقصی مدرک به متقاضی نخورد. جواب سفارت اتریش بین 3 تا 6 ماه به طول می انجامد. که تمامی این مراحل از زمان استارت تا انتها را حدود 18 ماه می کند.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی اتریش

همان طوری که می دانید ویزای تحصیلی اتریش 2024 ویزای تایپ D یا بلند مدت اتریش محسوب می شود. ویزایی که لازمه آن پذیرش از یکی از دانشگاه های اتریش است اما این امر خود بسان یک فرآیندی چند مرحله ای است که صورت کلی آن به این صورت است و هر مرحله مکمل مرحله بعدی است:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی اتریش

تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش

به این دلیل که تحصیل در اتریش رایگان است شرایط سختی جهت گرفتن پذیرش تحصیلی وجود دارد. برای پذیرش در این مقطع فرد باید نامه اشتغال به تحصیل در مقطع لیسانس از دانشگاه ایرانی داشته باشیم و بهتر است اعتبار آن دانشگاه جزو معتبرترین دانشگاه ها باشد. یعنی قبولی دانشگاه های سراسری شانس بیشتری از دانشگاه های آزاد دارد. البته اتریش سخت ترین پذیرش ها را به دانشجویانی می دهد که مدرک از دانشگاه آزاد نشان می دهند. توصیه می شود جهت سهولت در پذیرش تحصیلی اتریش قبولی مقطع لیسانس از دانشگاه های سراسری باشد. جهت اخذ پذیرش تحصیلی اتریش در مقطع لیسانس صرف داشتن دیپلم و پیش دانشگاهی یا همان مقطع دوازدهم کفایت نمی کند.

ویزای تحصیلی اتریش برای مقطع کارشناسی ارشد

نکته بسیار مهم پذیرش تحصیلی از اتریش در مقطع فوق لیسانس داشتن نامه عدم منع تحصیل از دانشگاه های ایرانی است. به این صورت که، دانشجو باید از دانشگاه ایرانی که لیسانس را اخذ کرده است یک نامه عدم ممانعت از تحصیل دریافت کند که این نامه نشان می دهد فرد برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مشکلی ندارد. بیشترین میزان پذیرش تحصیلی در اتریش برای مقطع فوق لیسانس است.

ویزای تحصیلی اتریش برای مقطع کارشناسی ارشد

ویزای تحصیلی اتریش برای مقطع دکتری

برای پذیرش در مقطع دکترا در اتریش علاوه بر داشتن لیسانس و فوق لیسانس و داشتن نامه عدم منع تحصیل، داشتن مدرک اشتغال به تحصیل مقطع دکترا نیز معمولا مورد نیاز است. البته نه برای هر رشته ای چون در برخی از رشته ها برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا نیازمند پیدا کردن یک استاد راهنما یا همان سوپروایزر است که از راه دور امری دشوار خواهد بود.

معمولا افرادی موفق به اخذ پذیرش در دانشگاه های اتریش می شوند که اشتغال به تحصیل یا اتمام تحصیلات در ایران از دانشگاه های خوب و سطح بالای کشور داشته باشند. البته اخذ پذیرش به رشته تحصیلی نیز مرتبط می شود برای مثال رشته حقوق جز رشته هایی است که اخذ پذیرش در آن کار سختی است و در برخی رشته های دیگر نیز اصلا پذیرش صورت نمی گیرید یا اینکه مستلزم موفقیت در آزمون ورودی است مانند روانشناسی، معماری، هنر و غیره.

فرآیند و مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اتریش

دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه های سطح اول اتریش باید به این نکته توجه کنند که فرآیند اخذ ویزای تحصیلی اتریش از همان مرحله درخواست پذیرش از دانشگاه های این کشور شروع می شود. فقط توجه کنید که از روز اخذ نامه پذیرش تا درخواست ویزای تحصیلی این کشور فقط 30 روز مهلت خواهید داشت. اکنون با هم این مراحل را گام به گام بررسی می کنیم:

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی اتریش

برخی از مدارک ویزای تحصیلی اتریش عبارتند از:

مدارک ویزای تحصیلی اتریش 2024توضیحات
نامه صادر شده پذیرش از دانشگاه اتریشیاسکن مدرک کفایت میکند
مدارک هویتی مانند شناسنامه و پاسپورتترجمه شده به آلمانی
فرم پر شده مربوط به مصاحبه سفارتفرم ویزای تحصیلی
مدارک تحصیلی ترجمه شده زبان آلمانی همراه با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه و تایید سفارت
مدارک مالی مانند تمکن و پرینت بانکیبرای دانشجویان تا 24 سال ماهیانه حدود EUR 552.53 (یورو) و برای دانشجویان 24 سال به بالا ماهانه حدود EUR 1000.48 (یورو) است
مدرک مالی داشتن توانایی مالی فردی که به عنوان حامی دانشجو در اتریش معرفی می شودساپورتر
اجاره نامه محل مسکونی یا اصطلاحا رزرو خوابگاهبه مدت 6 ماه
بیمه نامه سفربه ارزش 30000€ (یورو)

به طور کل روش های مهاجرت به اتریش از طریق اخذ ویزای تحصیلی اتریش یا ویزای کاری اتریش شرایط و قوانین خاص خود را دارد که باید پیش از اقدام مورد بررسی قرار گیرد.

گواهی تمکن مالی سفارت اتریش

یکی از مهم ترین اسنادی که افراد برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش به آن نیاز خواهند داشت، گواهی تمکن مالی است. این سند بانکی نشان می دهد که فرد سرمایه کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در کشور اتریش را در اختیار دارد و در این کشور با چالش های جدی روبرو نمی شود. شرایط سنی افراد برای دریافت این ویزا بسیار تاثیرگذار است به طوری که افراد با بیش از 24 سال سن به حدود 2 برابر سرمایه نسبت به افراد با سن کمتر نیاز خواهند داشت.

گواهی تمکن مالی ویزای دانشجویی در اتریش

ویزای تحصیلی اتریش بدون مدرک زبان

یکی از مدارک اصلی در بسیاری از کشورهای جهان برای دریافت ویزای تحصیلی، مدرک زبان مرتبط با رشته تحصیلی است. در بسیاری از دانشگاه های اتریش دانشجویان نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی نخواهند داشت اما باید در تست های مختلف زبان شرکت کنند تا بتوانند از این طریق شرایط تسلط خود به زبان را اثبات کنند. در غیر این صورت ممکن است دوره های تخصصی زبان برای فرد در نظر گرفته شود که هزینه های نسبتا زیادی را نیز به فرد تحمیل خواهد کرد.

به طور کلی اگرچه ویزای تحصیلی اتریش، بدون زبان امکان پذیر است اما باید در نظر داشت که بدون تسلط به زبان نمی توان دروس ارائه شده در اتریش را به راحتی پشت سر گذاشت و این چالشی است که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد چرا که می تواند در روند تمدید ویزای دانشجویی افراد تاثیرگذار باشد. به همین دلیل است که به دانشجویان توصیه می شود تا مدرک زبان خود را دریافت کنند تا گزینه های بیشتری برای دریافت پذیرش داشته باشند.

مصاحبه سفارت جهت ویزای دانشجویی اتریش

برای ثبت درخواست ویزای دانشجویی اتریش باید از طریق ایمیل از سفارت اتریش وقت مصاحبه دریافت نمود و در روز مقرر، به سفارت مراجعه کرد و درخواست ویزای را رسما تسلیم مقامات مربوطه داشت. در روز مصاحبه می باید مدارک تحصیلی، برگه عدم سو پیشینه و اسناد بانکی معتبر و پرینت حساب شخصی خود جهت اعلام تمکن مالی برای یکسال زندگی در اتریش را به آفیسر سفارت ارائه داشت. لازم به ذکر است چینش این مدارک و نوع پاسخ دادن به آفیسر سفارت بسیار اهمیت دارد و هرگونه برخورد نابجا و پاسخ غیر معمول باعث ریجکت شدن فرد متقاضی خواهد شد.

حتی در مواردی متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی هنگام مصاحبه مدارکی مانند سند املاک شخصی در ایران و اوراق مختلف برای نشان دادن وابستگی و پایبندی به کشور خود را ارائه می کنند تا بتوانند به آفیسر اثبات نمایند که بعد از اتمام تحصیل حتما به کشور خود باز خواهند گشت. مقاله هزینه زندگی در اتریش راهنمای شما در زمینه مهاجرت به این کشور است.

در مورد اخذ ویزا از سفارت اتریش این نکته را نیز به یاد داشته باشید که قوانین همواره ممکن است تغییر کند و این روند در سال های گذشته به وضوح دیده شده که با توجه به شرایط زمانی و بروز برخی موارد دیپلماتیک بین دو کشور و یا تغییر سیاست های مهاجرتی کشورها میزان سختی یا آسانی مصاحبه ها و یا مدارک مورد نیاز جهت ارائه به آفیسر ممکن است تغییر کند. بنابراین مراجعه به وکیل مهاجرتی و استمداد از وی، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مراحل مختلف درخواست ویزای تحصیلی اتریش

همانند اغلب ویزاهای کشور اتریش اپلای یا درخواست ویزای تحصیلی اتریش نیز از یک فرآیند چند مرحله ای تبعیت می کند. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود اولین مرحله از این فرآیند یافتن دانشگاهی در اتریش است. در مرحله دوم متقاضیان بایستی فرم درخواست ویزای خود را تکمیل کنند. سپس از سفارت اتریش وقت قبلی بگیرند. در مرحله بعدی کار نیز آنها بایستی خودشان را برای انجام مصاحبه آماده کنند:

مراحل مختلف درخواست ویزای تحصیلی اتریش

صدور ویزای تحصیلی اتریش 2024

مطابق قوانین مهاجرتی اتریش، کلیه دانشجویان بین المللی بمنظور تحصیل در این کشور نیازمند ویزای تحصیلی اتریش Austria Student Visa هستند. تا ورودشان به این کشور قانونی شود. منتها بسته به مدت کورس تحصیلیشان، دولت اتریش دو نوع ویزای تحصیلی برای آنها بصورت زیر صادر می کند:

انواع ویزای تحصیلی در اتریش

ویزای تحصیلی این کشور به مانند خود پذیرش تحصیلی اتریش نیز سخت و زمان بر است. در حال حاضر می توان گفت که از زمان شروع اخذ پذیرش تا صدور ویزا برای متقاضی چیزی حدود یک سال الی یک سال و نیم حداقل زمان نیاز است. در مرحله ویزا، سفارت اتریش علاوه بر مدارک تحصیلی فرد که در زمان پذیرش ارائه داده است نیازمند مدارک دیگری که کاملا متفاوت از کشورهای دیگر است.

حین مرحله ویزا سوال های فراوانی در زمان مصاحبه از فرد می شود که متقاضی باید آمادگی کامل را جهت این موضوع داشته باشد. در عین حالی که ویزای تحصیلی اتریش نیازمند مدرک زبان نیست اما در روز مصاحبه میزان آمادگی زبان آلمانی فرد را محک زده و کسی که در این زمینه آمادگی ارائه کند شانس بالایی برای ویزا شدن دارد. تا ماه مارچ 2017 کشور اتریش ویزای همراه نیز صادر می کرد یعنی به این ترتیب که فرد متقاضی می توانست همسر و فرزند زیر 18 سال خود را همراه با خود به کشور اتریش ببرد اما در حال حاضر در سال 2024 دیگر ویزای همراه به صورت همزمان صادر نمی شود و فرد پس از حدود 6 ماه الی 9 ماه می تواند همراهان خود را به کشور اتریش اضافه کند که اصطلاحا معروف به الحاق خانواده است.

تحصیل رایگان در اتریش 2024؛ فرصتی استثنایی؟!!

خوشبختانه هزینه تحصیل در اتریش (شامل شهریه سالانه+ حق عضویت در اتحادیه دانشجوئی) بسیار پائین است. عملا هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش پایین است که اتریش را یه تحصیل رایگان معروف کرده است. همان طوری که در جدول زیر هم ملاحظه می شود، هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در اتریش برای هر ترم در سال 2024، حدود 726.72€ (یورو) است. که با افزودن هزینه اتحادیه دانشجویی با حدود EUR 21.20 کلا به حدود EUR 384.56 (یورو) در هر ترم می رسد:

دانشجوهزینه ترمی (یورو)هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی (یورو)کل هزینه ترم
دانشجویان از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU)EUR 363.36EUR 21.20EUR 747.92
دانشجویان بین المللی از کشورهای دیگرEUR 726.72EUR 21.20EUR 384.56

هزینه تحصیل در اتریش برای هر ترم در سال 2024، 726.72€ (یورو) است. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش بستگی به رشته تحصیلی دارد. میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در برخی رشته ها سالیانه 15000€ (یورو) و در برخی رشته ها مثل رشته هنر و موسیقی تا 20000€ (یورو) هم میرسد. در اتریش هم دانشجویان از حق کار نیمه وقت دانشجوئی تا 20 ساعت در هفته و امکان اخذ بورسیه تحصیلی برخوردار هستند. اما آیا از ارزانترین دانشگاه های اتریش اطلاعی دارید؟ برای کسب اطلاع در اینباره توصیه می شود که جدول زیر را مورد بررسی قرار دهید:

نمودار ارزانترین دانشگاه های اتریش

هزینه زندگی دانشجویی در اتریش

در سال 2024 نه می توان اتریش را در گروه کشورهای گران اروپا قرار داد نه کشورهای ارزان قیمت. در واقع زندگی در اتریش ماهیانه بین 1600€ تا 3200€ (یورو) در سال 2024 برای یک نفر هزینه دارد.همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای بزرگی مثل وین و سالزبورگ به مراتب بالاتر از شهرهای مثل لینز و گراتز است:

هزینه های زندگی دانشجویی در برخی از شهرهای اتریش

البته دانشجویان در صورت ثبت نام در خوابگاه های دانشگاهی یا اجاره منزل به صورت اشتراکی با چند دانشجوی دیگر و به طور کلی صرفه جویی در هزینه ها، می توانند هزینه های ماهیانه خود را تا 800€ (یورو) در ماه نیز کاهش دهند. در جدول ذیل قیمت برخی اقلام و خدمات در سال 2024 برای محاسبه راحت تر متقاضیان زندگی و تحصیل در اتریش بیان شده است.

اطلاعات کامل درباره هزینه های زندگی در اتریش

برای اطلاع از توزیع درصدی انواع هزینه های زندگی در کشور اتریش، نمودار زیر را ملاحظه نمائید. همان طوری که در این نمودار هم مشخص است، دو آیتم اجاره خانه و خرید از بازار بیشترین درصد از هزینه ها و مخارج زندگی دانشجویان در اتریش 2024 را به خود اختصاص می دهند:

مقایسه توزیع هزینه های زندگی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش

شرط اصلی داشتن مدرک زبان آلمانی است و همچنین مثل همه دنیا اتریش هم برای رشته پزشکی آزمون ورودی دارد. از آنجا که نظام آموزشی در اتریش رایگان است بسیاری به دنبال این هستند تا رشته پزشکی در کشور اتریش را سپری کنند. اما اخذ پذیرش رشته پزشکی در اتریش کار ساده ای نیست. در دو حالت می توان در کشور اتریش پزشکی را پذیرش گرفت.

دانشگاه های معتبر پزشکی اتریش عبارتند از:

  • وین (University of Vienna)
  • دانشگاه گراتس
  • علوم پزشکی وین (Medical Unversity Of Vienna)
  • دانشگاه اینسبروک (Universität Innsbruck)

در حالت اول فرد باید مقاطع قبلی را کشور اتریش سپری کرده باشد تا بتواند در آزمون ورودی این کشور شرکت کند. یا اینکه پذیرش رشته های علوم پایه را گرفته باشد و تحت شرایط سنی خاص میتواند آزمون رشته پزشکی را در اتریش بدهد. حالت دوم این است که فرد متقاضی قبولی پزشکی را در ایران آورده باشد و بتواند با مدرک قبولی و مدرک زبان آلمانی و مدارک دیگر پذیرش دانشگاه های اتریش را بگیرد. البته قبولی رشته های پزشکی در ایران کار ساده ای نیست.

با این توضیح اکنون شرایط تحصیل پزشکی در اتریش 2024 را بدین ترتیب خلاصه می کنیم:

شرایط تحصیل پزشکی در اتریش

ریجکتی ویزای تحصیلی اتریش

اما نباید فراموش بکنیم که همه درخواست ها برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش منجر به تایید و صدور ویزا نمی شود. بلکه برخی از درخواست ها بنا به دلایل مختلفی از طرف سفارت اتریش ریجکت (رد) می شود. مثلا درصورت تکمیل نادرست و یا ناقص فرم درخواست ویزا و یا ارائه مدارک ناقص احتمال ریجکتی ویزا خیلی بالاست بنابراین در هر صورت گرفتن مشاوره از وکیل مهاجرتی مسلط به مهاجرت تحصیلی به اتریش امری ضروری است و به کلیه متقاضیان تحصیل در اتریش 2024 توصیه می شود. همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود از 100% درخواست های ویزای اتریش در حدود 6.24% از آنها ریجکت می شود و مابقی مورد تایید است:

آمار رد و تایید درخواست ویزای تحصیلی اتریش

ویزای همراه در اتریش

از تاریخ 5 مارس 2017 قانون ویزای همراه به صورت همزمان برداشته شد و کشور اتریش دیگر به صورت همزمان به همراهان نفر اصلی ویزا نمی دهد. اما فرد پس از ورود به اتریش و کارها و امور شهروندی درخواست الحاق خانواده را می دهد و عموما همراهان 6 ماه بعد در کشور اتریش هستند. این در حالی است که در برخی از کشورهای اروپایی از جمله هلند، دانمارک و سوئد، شانس صدور ویزای همراه همزمان نیز وجود دارد.

گپ تحصیلی در اتریش

جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی اتریش معمولا به شرایط سنی و گپ تحصیلی انچنان توجهی نمی شود و اگر متقاضی شراط سنی بالایی داشته باشد معمولا محدودیتی ندارد و ممکن است فرد بتواند پذیرش و ویزا را اخذ کند. گر چه افرادی که دارای گپ کمتری هستند شانس بیشتری جهت موفقیت در پذیرش و ویزا دارند. گپ تحصیلی در اتریش بهتر است با یک نامه کاری یا فعالیتی پر شود تا شانس برای صدور ویزا افزایش پیدا کند.

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری اتریش 2024

همان طوری که گفته شد دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کشور اتریش کلا 12 ماه فرجه خواهند داشت تا از این طریق بتوانند به پیشنهاد شغلی ایده آلشان در اتریش دست یابند. به محض یافتن پیشنهاد شغلی برای کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش اقدام کنند. منتها با شروط زیر که:

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری اتریش

در این بین شاید این سوال برای شما مطرح شود که اصلا شرایط و مدارک لازم برای اخذ کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش توسط فارغ التحصیلان از دانشگاه های اتریش چیست؟ طبق قانون کشور اتریش، این شرایط بدین قرار است:

شرایط فارغ التحصیلان از اتریش برای اخذ کارت قرمز- سفید- قرمز این کشور
برای مجردها: €1030.49اثبات تمکن مالی کافی
برای زوجین: €1625.71
برای هر فرزند اضافی: €159
پوشش دهنده کلیه ریسک ها و خطراتبیمه سلامت معتبر
مثل ارائه اجاره نامه معتبر در کشور اتریشگواهی اسکان در اتریش

امتیازبندی کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش برای فارغ التحصیلان

حالا با توجه به شرایط فوق، به امتیازبندی جهت دریافت کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش می پردازیم. اما چرا امتیاز بندی؟ چون که سیستم مهاجرت کاری اتریش از نوع سیستم های امتیاز- محور یا PBS است. و قانونا متقاضیانی حق اخذ کارت قرمز- سفید- قرمز را پیدا می کنند که بتوانند حداقل امتیاز لازم را کسب نمایند. درباره فارغ التحصیلان از اتریش نیز آنها بمنظور تبدیل اقامت تحصیلی خودشان به اقامت کاری (کارت قرمز- سفید- قرمز) تحت دسته اشخاص مهارت بالا و با توجه به معیارهای پایین بایستی حداقل 70 امتیاز لازم را کسب کنند:

معیارهای امتیازبندی برای افراد مهارت بالاامتیاز
فارغ التحصیلی از دانشگاه در کورسی به مدت دستکم 4 سال20
فارغ التحصیلی از برنامه هایی مثل ریاضیات، انفورماتیک، علوم طبیعی و مهندسی30
PhD یا مدارک بالاتر40
سطح درآمد توافقی با کارفرمای اتریشی:

50000 تا EUR 60000 (یورو)

60000 تا EUR 70000 (یورو)

بیش از مقدار تعیین شده

20

25

30

فعالیت های پژوهشی و نوآورانه20
جوایز20

اخذ بلوکارت اروپا پس از اتمام تحصیل در اتریش

علاوه بر گزینه کارت قرمز- سفید- قرمز که دانشجویان به محض یافتن پیشنهاد کاری از اتریش می توانند برای ن اقدام بکنند. گزینه دیگری نیز برای اخذ اقامت کاری اتریش پیش روی آنهاست، گزینه اخذ بلوکارت یا کارت آبی اروپاست. در واقع دولت اتریش برای متخصصان دانشگاهی و نیروهای تحصیلکرده ماهر بلوکارت Blue Card صادر می کند. بلوکارت به آنها حق اقامت ثابت و اجازه کار در اتریش حداکثر تا 12 ماه را می دهد. منتها دریافت بلوکارت از کشور اتریش نیز شرایط ویژه ای دارد که در نمودار زیر به آنها اشاره می شود:

شرایط دریافت بلوکارت اتریش

ضمنا به لحاظ درآمدی نیز سطح درآمد متقاضی بلوکارت اتریش باید که حداقل EUR 45595 (یورو) در سال باشد. از این گذشته تست بازار کار (Arbeitsmarktprüfung) نشانگر آن است که برای آن پست شغلی هیچ کارگر ماهر ثبت نامی به عنوان کارجو در اداره کار عمومی (AMS) اتریش وجود ندارد. و این تست بازار که انجام آن بر عهده کارفرمای اتریشی است، جهت استخدام نیروی کار خارجی امری ضروری است.

مزیت کار در اتریش از طریق بلوکارت

با این توضیح، متقاضیان واجد شرایط به منظور درخواست بلوکارت اتریش 2024 حتما می بایست مدارک زیر را تهیه و تحویل دهند:

  • فرم درخواست تکمیلی بلوکارت اتریش
  • گذرنامه ملی معتبر
  • تعداد 1 قطعه عکس پاسپورتی جدید در ابعاد 45x35mm
  • قرارداد کاری یا جاب آفر معتبر با یک کارفرمای اتریشی
  • کلیه مدارک شناسایی اعم از شناسنامه، کارت شناسایی و سند ازدواج
  • مدارک اتمام دوره تحصیلی از دانشگاه اتریش
  • بیمه سلامت معتبر
  • اظهاریه کارفرمای اتریشی
  • هزینه های اداری مربوطه

دسترسی دانشجویان ایرانی به بازار کار اتریش

دانشجویان ایرانی همانند دیگر دانشجویان از حق کار چه حین تحصیل و چه بعد از تحصیل در اتریش برخوردار هستند. اما قانونی که این حق را به دانشجویان بین المللی اعطاء می کند، قانون نظارت بر استخدام شهروندان خارجی در اتریش است. پس دانشجویان برای کار حین تحصیل تا 20 ساعت در هفته نیازمند اخذ مجوز کاری بدون نست بازار کار یا Beschäftigungsbewilligung هستند. توجه کنید که این مجوز را نه دانشجو بلکه شرکت استخدام کننده اتریشی باید از اداره کار دولتی اتریش Arbeitsmarktservice یا AMS اخذ نماید.

دانشجویان می توانند ویزای اقامت تحصیلی خود را به کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش تبدیل کنند. به این نحو که ابتداء با تمدید یکباره ویزای اقامت تحصیلی خود به مدت 12 ماه به دنبال کار در اتریش رفته و بعد از یافتن کار می توانند درخواست کارت قرمز- سفید- قرمز را به اداره ذیربط ارائه دهند و بتوانند در اتریش مانده و کار و زندگی بکنند. پس 2 گزینه کاری دانشجویان در اتریش عبارتند از:

دو گزینه کاری دانشجویان در اتریش

همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود اغلب کشورهای اروپایی از جمله کشور اتریش به دانشجویان پس از اتمام تحصیلات اجاه اقامت 12 ماهه برای کاریابی را می دهند:

تعداد ماه های اقامت فارغ التحصیلان در کشورهای اروپایی

در اتریش دانشجویان اجازه کار پاره وقت دارند. دانشجویان اتحادیه اروپا بدون نیاز به اخذ مجوز کار (work permit) و سایر دانشجویان با اخذ آن می توانند حداکثر تا 20 ساعت در هفته کار کنند. درآمد حاصل از کار دانشجویی در اتریش نیز ماهانه بین 200€ تا 450€ (یورو) است. البته درآمد حاصل از کار تمام وقت در اتریش طی سال 2024 حدود 3790€ (یورو) است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به اخذ ویزای تحصیلی اتریش سایر کشورها از جمله ترکیه، هلند، کانادا، مجارستان، ایتالیا، فرانسه، نروژ و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی اتریش

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی اتریش در سال 2024 با سوالات زیر تمایل به اخذ اطلاعات دارند:

  • زمان مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش چقدر است؟ به طور میانگین در حدود 18 ماه به طول می انجامد.
  • پذیرش از دانشگاه های اتریش چقدر زمان می برد؟ معمولا بین 12 تا 16 هفته جواب پذیرش به طول می انجامد.
  • زمان مورد نیاز برای جواب سفارت اتریش چقدر است؟ معمولا پاسخ سفارت اتریش به درخواست ها در حدود 3 تا 6 ماه است.
  • برای تحصیل در اتریش چقدر هزینه نیاز است؟ غالب دانشگاه های اتریش نیاز به هزینه برای تحصیل ندارند.
  • اتریش ویزای همراه همزمان صادر می نماید؟ خیر، در ابتدا متقاضی تحصیل وارد اتریش می شود و درخواست الحاق به خانواده می دهد.
  • ویزای تحصیلی کشور اتریش چه نوع ویزایی است؟ این نوع ویزا مخصوص دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل یک برنامه فول تایم در دانشگاه های اتریش بوده و قانونا از نوع ویزاهای بلند- مدت D است.
  • مراحل درخواست ویزای تحصیلی اتریش 2024 چیست؟ اولین مرحله از این فرآیند یافتن دانشگاهی در اتریش است. در مرحله دوم متقاضیان بایستی فرم درخواست ویزای خودشان را تکمیل کنند. سپس از سفارت اتریش وقت قبلی بگیرند. و در مرحله بعدی کار نیز آنها بایستی خودشان را برای انجام مصاحبه آماده کنند.
  • آیا دانشجویان بین المللی از حق کار دانشجویی در اتریش برخوردارند؟ بله، آنها مجازند تا 20 ساعت در هفته به کار دانشجویی بپردازند.
  • نحوه تبدیل ویزای تحصیلی به کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش چیست؟ دانشجویان از طریق درخواست ویزای اقامت پسا تحصیل اتریش برای جستجوی کار (اعتبار: 12 ماهه) و یافتن شغل مناسب در طی مدت اعتبار اقامتشان می توانند به این مهم دست یابند.
4.9/5 - (195 امتیاز)

122 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی اتریش

  1. صبا خوشه گیر گفت:

    سلام .بابت مطالب مفیدتون تشکر میکنم ‌.من لیسانس میکروبیولوژی دانشگاه ازاد دارم و ۲۳ ساله هستم میخواستم ببینم برای ادامه در مقطع فوق تو اتریش میتونم اقدام کنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به دلیل شرایط سنی مناسب، شما می تونید به راحتی اقدام کنید

  2. Arian گفت:

    سلام مقدار دقيق تمكن مالي جهت ارائه به سفارت چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در مقاله تمکن مالی اتریش تمامی این موارد توضیح داده شده.

  3. فریده گفت:

    سلام من دانشجوی روانشناسی دانشگاه سراسری تبریز(شبانه)هستم از شروط پذیرش دانشگاه های اتریش سراسری روزانه بودن هست؟ و اینکه پذیرش برای رشته من در مقطع ارشد و دکترا سخت هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      سراسری روزانه یا شبانه
      رشته شما در این کشور بسیار پرطرفداره و باید برای رسیدن به خواسته تون تلاش کنید

  4. علی گفت:

    سلام من ۹ ماه دیگه لیسانسم رو میگیرم و برای یک سال و سه ماه دیگه شامل نظام وظیفه میشم از کی باید شروع به اپلای کنم؟ در ضمن مدرک زبانمم هنوز نگرفتم ولی طی ماه های اینده میگیرم راستش احساس اینو دارم که یکم وقت تنگه

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید سریعتر اقدام کنید که بتونید پذیرش ارشد بگیرید و از نظر ززمانی به مشکل برنخورید
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  5. امین اسماعیلی گفت:

    ایا میشود با مدرک دانشگاه ازاد لاهیجان کارشناسی و ارشد صنعتی اصفهان برای دکترا اقدام کرد

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله دانشگاه برای این قضیه ملاک عمل نیست و بهتره که روزمه خوبی داشته باشید تا بتونید برای دکترا اقدام کنید

  6. محمد گفت:

    سلام من ۳۰ ساله هستم مدرک کارشناسی کامپیوتر دانشگاه علم و فرهنگ رو دارم ( این دانشگاه غیر انتفاعی هستش اما جزو ۱۰ دانشگاه برتر ایرانه) و تقربیا ۷ سال گپ تحصیلی دارم و معدل دانشگاهم ۱۴/۳۷ هستش آیا میتونم پذیرش دانشگاه دولتی اتریش رو برای فوق لیسانس بگیرم…؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای دانشگاه های اتریش اقدام کرد اما امکان اخذ پذیرش برای شما کمه و بهتره که به کشورهای دیگه ای فکر کنید که با این معدل امکان اخذ پذیرش رو دارید مثل ایتالیا

  7. مریم گفت:

    سلام و عرض ادب،با تشکر از مطالب مفیدتون،من 30 ساله هستم و لیسانس مهندسی مواد از دانشگاه سراسری تهران دارم و میخوام برای ارشد در دانشگاه های اتریش اقدام کنم و اینکه سند ملکی هم به نامم در تهران دارم , ولی پول نقد حدود 200 میلیون تومان دارم و زبان آلمانی رو هم در حال یادگیری هستم، به نظر شما من اگه برای ارشد مهندسی مواد اقدام کنم میتونم بعدا در اتریش مشغول به کار بشم؟ آیا با این بودجه میتوانم هزینه تحصیلم را بدهم؟ و اینکه ساپورتر رو هم بیشتر توضیح میدید؟ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای بحث تحصیل در این کشور بهتره که ابتدا برای بحث ویزاش اقدام کنید و ببینید که شرایطش رو دارید یا خیر که نیاز به بررسی کامل روزمه شما داره
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  8. سوده گفت:

    سلام.من لیسانس حسابداری دانشگاه تهران رو دارم و فوق لیسانس مدیریت اجرائی پیام نور تهرانم می خواستم مجددا فوق لیسانس در یکی از رشته های مرتبط با حسابداری بخونم.در حال حاضر زبان آلمانی ام در حد b2 هست.می خواستم ببینم با توجه به اینکه 39 سالم هست آیا امکانش هست در اتریش ادامه تحصیل بدهم؟ و اینکه دانشگاههای اتریش نیاز به آیلتس دارن یا مدرک آلمانی؟و اینکه وقت سفارت رو باید بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شانستون برای اتریش کمه اما میشه برای کشورهای دیگه اقدام کرد ولی باید سریعتر اقدام کنید

  9. فایزه کرمانی گفت:

    با سلام وقتتون بخیر
    من از دانشگاه اتریش پذیرش گرفتم ولی بلافاصله کلاس ها انلاین برگزار شده و دانشگاه گفته تا 3 ماه آینده برای امتحانات در دانشگاه باید حضور داشته باشید، یکی از مشکلات اصلی گردش مالی 3 ماه اخر باید 12000 یورو باشه ،اگر من این مبلغ رو طی همین 1 ماه واریز کنم به حساب ، به نظرتون سفارت این شرایط رو میپذیره؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      ریسک ویزا وجود داره در هر صورت

  10. پ گفت:

    سلام و وقت به خير ، سفارت اتريش تمكن مالي رو به ارز دولتي يا أرز ازاد حساب ميكنه و أيا سند ملكي در تهران و رسيد صندوق طلا بر روي تمكن مالي تأثير دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      به ارز آزاد حساب میشه و بهتره که در حال حاضر برای تمکن مالی فرانسه اقدام کنید که هم سفارتش بازه و هم ویزا میده
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  11. نیما گفت:

    با سلام
    من لیسانس فردوسی دارم ولی به خاظر نظام وظیفه مدرک نهای و ریزنمرات نهایی رو نمی دن و من فقط نام فارغ التحصیلی و نامه ریز نمرات بدون پروژه نهایی رو دارم که قابل ترجمه و تایید سفارت نیستن ایا می تونم با همین ها پذیرش اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ پذیرش نیاز به مدرک فارغ التحصیلی دارید

    2. saba گفت:

      سلام خسته نباشید من دانشجوی مهندسی شیمی در دانشگاه ازاد هستم ولی قصد تحصیل در رشته داروسازی در اتریش رو دارم ایا امکان قبولی ویزا برای من هست؟؟من ۲۲ سالم هست

      1. داوری گفت:

        سلام
        برای رشته داروسازی در کشور اتریش ابتدا مقاله تحصیل داروسازی در اتریش رو مطالعه فرمائید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  12. fatemeh گفت:

    سلام من لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه دولتی تفرش دارم ولی معدلم 13 و یک سری درس هام نمره زیر 12 دارم، میخوام بدونم امیدی هست دانشگاه دولتی اتریش برای ارشد پذیرش بگیرم و اینکه مهندسی صنایع اونجا رشته پر کاربردی هست یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای روزمه شما امکانپذیر نیست متاسفانه اگر هدف مهاجرت دارید با ما تماس بگیرید تا شما رو بیشتر راهنمایی کنیم

  13. سارینانوتاش گفت:

    باتشکرازاطلاعات خوبتون.میخواستم بدونم اگربخوام دررشته تکنولوژی پزشکی یا هماتولوژی پزشکی و یا میکروبیولوژی پزشکی ویا علوم ازمایشگاه گرایش ارشد دربهترین دانشگاه اتریش ازنطررتبه بندی جهانی درس بخونم چقدرهزینه داره؟و اینکه حتمابابدمدرک زبان المانی داشته باشیم؟اگر معدل بالای ۱۷درمقطع لیسانس گرفته باشیم تاثیری درکاهش هزینه ثبت نام داره؟و اینکه اگرعضوبنیادنخبگان باشیم چطور؟اگرنمره آیتلس اکادمیک ۷داشته باشیم توهمه مهارتهاچی؟باتشکرازپاسختون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اکنون در حال تحصیل در چه رشته و چه دانشگاهی هستید ؟

  14. سارا گفت:

    سلام و وقتتون بخیر.من سارا هستم.دارای مدرک فوق لیسانس بازرگانی دانشگاه آزادو۳۷ سال سنم هست وعلاقمند شرکت در دانشگاهای اتریش در رشته آشپزی هستم.خواستم بپرسم پذیرش این دانشگاهها چگونه هست.محدودیت سنی دارن؟وقبولی در این دانشگاهها ممکن هست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر محدودیت سنی ندارد ر باید اینجا در دانشگاه سراسری روزانه رشته آشپزی قبول شوید پس از ۲ ترم اقدام نمایید

  15. سحر گفت:

    با سلام. من ارشد تغذیه از دانشگاه تهران با معدل ۱۷.۷۰ و نمره پایان نامه ۱۹.۹۰ دارم. لیسانس تغذیه با معدل بالای ۱۸ از شهید بهشتی. یک مقاله isi نویسنده اول و یکی دیگر نویسنده چهارم هستم‌. چندین مقاله فارسی با چکیده انگلیسی نیز در بهترین مجلات ایران دارم. در حال حاضر هم در حال چاپ یکی دو تا مقاله isi دیگر هستم. چندین گواهی پوستر در همایش بین المللی تغذیه در تهران دارم‌ . ۶ سال سابقه کار دارم‌. بیمارستان. مرکز بهداشت. کلینیک.آموزش و پرورش. رتبه های برتر و تقدیرنامه های فراوان در طی این ۶ سال از محل کارهایم دارم‌ . گواهی های دوره های مختلف مرتبط با رشته ام را دارم. در دانشگاه آزاد قزوین هم چند واحد تدریس میکنم. زبانم خوبه و در حال خواندن آیلتس هستم. آیا امکان گرفتن بورسیه برای مقطع دکترا دارم. متاهل هستم و میخواهم همسرم نیز همزمان همراهم بیاید.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای دکترا شما خودتون باید سوپروایزر یا همون استاد راهما داشته باشید که برای این کار از ابتدا باید با دانشگاه های مختلف شروع به ایمیل زدن به دانشگاه ها کنید سپس اقدام کنید

  16. آرز گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    من لیسانس مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد،و فوق لیسانس مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه آزاد هستم…آیا می تونم برای ویزای تحصیلی در مقطع فوق لیسانس اتریش اقدام کنم،یا هیچ شانسی ندارم؟ چه در دانشگاه های دولتی چه در دانشگاه های خصوصی؟
    و اگر نمیشه،آیا راهی هست مثل قبولی در مقطع ارشد دانشگاه های سراسری و بعد از قبولی اقدام کرد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما به علت اینکه دانشگاه آزاد خوندین فقط دانشگاه خصوصی بهتون پذیرش میده که فوق العاده زمان بر و گران می باشد

  17. عبدالغفور یخشنده گفت:

    سلام وعرص ادب وخسته نباشید بنده لیسانس جغرافیای انسانی از دانشگاه تهران هستم وارشد مهندسی نقشه برداری گرایش GIS.میخواهم دکتری کارتو گرافی بخوانم ومتولد 1352 می باشم. لطفا راهنمایی کنید.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای ویزای تحصیلی اتریش میتونید اقدام کنید نیازی به مدرک زبان هم ندارید فقط باید تایم زیاد سفارت صبور باشید

  18. ليلا گفت:

    با سلام بنده فارغ التحصيل از رشته فيزيك در مقطع كارشناسي ارشد هستم و مجددا مي خواستم در مقطع كارشناسي ارشد درس بخونم و دانشگاهايي كه خوندم هر دو دانشگاه ازاد بود. متوجه شدم كه اتريش دانشگاه ازاد قبول نميكنه و بايد حداقل در به دانشگاه دولتي دانشجو در همون مقطع و رشته درخواستيم باشم
    سوال اول كه ايا امكان داره ارشدم رو تغيير رشته بدم
    سوال دوم ايا امكان داره من پيام نور فراگير بخونم اتويش ايراد نميگيره؟
    سوال سوم براي اپلاي بايد از ديبلم و پيش دانشگاهي مدارك ام رو به ترجمه بفرستم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما فقط دانشگاه سراسری روزانه باید لیسانس خونده باشید و بقیه دانشگاها رد میشود پذیرشتون و امکان تغییر رشته براتون وجود نداره و ترجمه مدارک هم بعد از قرارداد بهتون میگیم

  19. اشکان گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    در حال حاضر بیشتر مشکلات صدور ویزا مربوط به تمکل مالی بچه ها میشه. میشه راهنمایی بفرمایید که یک تمکن مالی باید چه ویژگی هایی داشته باشه که مورد تایید سفارت قرار بگیره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما فرمول تمکن مالی یک سال تحصیلی و زندگی در حساب می باشد و این روزها اتریش علاوه بر تمکن مالی اجاره نامه از اتریش و همچنین سند ملکی در کشور خود فرد را نیز اهمیت بسیاری می دهد

  20. محسن گفت:

    با سلام . من دیپلم کارودانش دارم و تا فوق لیسانس خوندم آیا کارو دانش در اتریش قبوله یا باید رشته نظری دیپلم دلشته باشم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای پذیرش در مقطع لیسانس اتریش باید در کشور خودتون دانشگاه سراسری قبول شوید و حتما یک ترم لیسانس در دانشگاه سراسری نیز بخونید که بتوانید اقدام کنید

  21. نيما گفت:

    سلام
    براي پذيرش از يكي از دانشگاه هاي اتريش، مسًول پذيرش به بنده گفتن كه مدارك ليسانس و فوق ليسانس بايد با ترجمه الماني و تاييد سفارت تحويل بدم.
    من در برخي سايت ها ديدم كه براي گرفتن پذيرش و نيز ويزا، مدارك پيش و ديپلم (با ترجمه و تاييد سفارت) را بايد ارايه بدم.
    ممنون ميشم من را دقيق راهنمايي كنيد. ايا نياز هست كه مدارك پيش دانشگاهي و ديپلم با ريز نمرات رو ترجمه و تاييد كنم؟ (هزينه ي براورد شده حدود ٨٠٠هزارتومان است كه به نظرم خيلي زياد هست)

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب بله باید ترجمه کنید

  22. احمد رجبی باغدار گفت:

    با سلام . رجبی هستم از مشهد .لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه تبریز و متقاضی دوره کارشناسی ارشد علوم تربیتی در دانشگاه وین ( اتریش ) می باشم . متاهل و دارای یک فرزند هستم . لطفا بفرمائید چه اقدامی می توانید برایم انجام بدهید متشکرم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب دانشگاهتون سراسری هست؟

  23. Ayda گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم معدل لیسانس برای تحصیل فوق لیسانس در اتریش مد نظر هست یانه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله هم مدزک کارشناسی و هم نامه منع تحصیل مورد نیاز هست برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  24. علي كياني گفت:

    بسيار مفيد-كاريردي

  25. حسن نصیری گفت:

    سلام ویزای تحصیلی اتریش برای چه رشته هایی بهتر است ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      یعنی چی ویزای تحصیلی برای چه رشته ای بهتره؟ متوجه منظورتون نمیشم دوست عزیز لطفا واضح تر بفرمائید

  26. عادل گفت:

    سلام به نظر من اتریش برای تحصیل شدیدا گرونه

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      دانشگاه های اتریش هزینه ای بابت تحصیل ندارن لطفا برای اطلاعات بیشتر مقاله هزینه های تحصیل در اتریش رو مطالعه بفرمائید

  27. h!va گفت:

    با سلام
    از مطالب بسیار خوبتون ممنونم

  28. اسما گفت:

    شرایط تحصیل پزشکی در اتریش چگونه است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درودبا
      ابتدا مقاله تحصیل پزشکی در اتریش رو مطالعه نمایید و در صورت ابهام با مشاورین ما در تماس باشید

  29. امیر گفت:

    با سلام
    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  30. سپیده گفت:

    اتریش در رشته نجوم دانشجو می پذیره؟ تا چه مقطعی این رشته رو ارائه میده؟ قصد دارم در اتریش نجوم بخونم.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله امکانپذیره

  31. اکبر عباسی گفت:

    آیا با ویزای تحصیلی اتریش هم میشه برای خانواده همراه اقدام کرد؟من 39 ساله از دانشگاه تهران میخوام با خانواده اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله امکانپذیره و ویزای همراه همزمان برای همراه صادر میکنن

  32. حسن نصیری گفت:

    سلام
    من در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه دولتی تحصیل کردم برای ادامه تحصیل ویزای تحصیلی اتریش چه شرایطی دارد ؟

  33. علی گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبتون

  34. پیمان گفت:

    چه مدت زمان نیاز هست تا ویزا تحصیلی صادر بشه؟

  35. زهرا گفت:

    با سلام و احترام. من 30 سال سن دارم و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی آی تی دارم. آیا می تونم برای تحصیل در مقطع دکترا اقدام کنم؟

  36. ف.فرجی گفت:

    سلام آیا تایپ ویزای دوره زبان طولانی مدت هست؟

  37. قراری گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون.

  38. کامران گفت:

    مدت زمان سفارت برای ویزای تحصیلی اتریش چقدر است؟

  39. Yasin گفت:

    بسیار ممنونم بابت اطلاعات مفیدتون

  40. منوچهر گفت:

    من دخترم رشته مدیریت خوندهشنیدم اتریش این رشته ها رو سخت پذیرش می ده و آزمون ورودی میگیره برای ورود ؟

  41. شهریار شیرازی گفت:

    ویزای تحصیلی اتریش برای دانشجویان چه شرایطی داره؟ چطوری می تونم با 35 سال سن برای این نوع ویزا اقدام کنم؟

  42. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالب تون در مورد ویزای تحصیلی اتریش تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد راه های اخذ اقامت کشور اتریش هم مطلب بذارید

  43. سامیار گفت:

    من الان 5 ماهه که از زمان مصاحبه ویزام میگذره اما هنوز جواب ندادن! این زمان طبیعیه؟

  44. صبا گفت:

    خیلی خوب بود ممنون بابت اطلاعات مقاله اتون

  45. v!da گفت:

    سلام و تشکر از تمامی اطلاعان مفیدتون
    من 29 سال دارم و فارغ التحصیل رشته مدیریت MBA هستم ایا برای ادامه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی اتریش میتونم اقدام کنم؟

  46. مهشید گفت:

    سلام، همسرم دندانپزشک هست و ۳۹ سال سن دارند، برای کار امکان اقدام برای ایشان وجود دارد؟

  47. M.KH گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات جامع و مفیدتون تقریبا به تمامی سوالاتی که در ذهنم در رابطه با ویزای تحصیلی اتریش داشتم پاسخ دادید.
    فقط یک سوال داشتم اونم این که در دانشگاه های اتریش دروس بیشتر به چه زبانی تدریس می شود؟

  48. ریحانه گفت:

    سلام مطالبتون بسیار مفید و به روز بودند تشکر

  49. ریحانه گفت:

    مطالب بسیار ارزنده و به روز بودند

  50. ریحانه گفت:

    سلام مطالب بسیار ارزنده و به روز بودند

  51. رضاپور گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    من ۲۴ ساله هستم و لیسانس مدیریت دارم،
    به چه صورت میتونم برای دریافت ویزا تحصیلی اتریش اقدام کنم؟

  52. maede گفت:

    سلام ممنونم مطالب از بروز و خوبتون یه سوال داشتم ازتون اونم این که نمره آیلتس برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در اتریش باید چند باشه؟

  53. فرهاد هدایتی گفت:

    ویزای تحصیلی اتریش چقدر زمان میبره صادر شه

  54. تبسم گفت:

    فقط در صورتی دانشگاه سراسری روزانه باشیم رایگان هست؟

  55. آرمان تهرانچی گفت:

    من با 35 سال سن و مدرک لیسانس از دانشگاه آزاد در رشته مکانیک چطوری میتونم برای ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنم؟

  56. امیر علی عظیمی گفت:

    سلام من شنیدم ویزای تحصیلی اتریش سخت شده

  57. محمد امینی گفت:

    سلام من در رشته طراحی داخلی تحصیل کردم برای ادامه تحصیل گرفتن ویزای تحصیلی اتریش چگونه است ؟

  58. امیرحسین گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

  59. leilakk گفت:

    سلام. لطفا در مورد صنعت گردشگری این کشور هم توضیح بدین. همین طور جاذبه های گردشگری. متشکر

  60. nazari گفت:

    مدارک زبان مورد نیاز برای تحصیل در این کشور رو ذکر می کنید؟ مرسی

  61. کیوان خرسند گفت:

    ویزای تحصیلی اتریش چقدر زمان میبره تا صادر شه؟

  62. سحر گفت:

    برای تحصیل در اتریش حتما باید مدرک زبان المانی داشته باشیم؟

  63. یلدا گفت:

    امکان کار حین تحصیل در کدوم یک از شهرهای این کشور ممکنه ؟ در مورد اخذ ویزای تحصیلی اتریش با شرایط کنونی میشه اطلاعات بدید ممنون میشم

  64. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد ویزای کاری اتریش تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد ویزای تحصیلی اتریش هم مطلب بذارید

  65. امید گفت:

    آیا با ویزای تحصیلی می توان در اتریش کار کرد؟

  66. هزاره گفت:

    سلام
    تشکر از مطالب مفیدتون.

  67. هزاره گفت:

    با سلام
    با تشکر از مطالب بسیار مفیدتون.

  68. leilakk گفت:

    اگه ممکنه در مورد دانشگاه های اتریش هم توضیحاتی بدین. متشکر

  69. Hasti گفت:

    با سلام و تشکر از سایت خوب و مفیدتون.
    امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای تحصیل در کشور اتریش وجود دارد؟
    شرایط آن به چه صورت می باشد؟
    سپاسگزارم.

  70. طلایی پور گفت:

    امکان کار کردن حین تحصیل هست یا خیر؟

  71. امیر گفت:

    با سلام
    باید از ایران تغذیه مالی بشیم یا امکان کار هست؟

  72. امیر گفت:

    با سلام
    مقاله مفید و خیلی خوبی بود.

  73. ali گفت:

    سلام ویزای تحصیلی اتریش هزینه تحصیل این کشور به چه صورتی است ؟

  74. ali گفت:

    سلام ویزای تحصیلی اتریش نیاز به داشتن چه مدرک زبانی هست و هزینه تحصیل این کشور به چه صورتی است ؟

  75. leilakk گفت:

    سلام. عالی بود. اتریش کشور مورد علاقه منه. با تشکر

  76. قراری گفت:

    مدت زمان درخواست ویزای تحصیلی تا دریافت آن چه مقدار هست؟

  77. Nazarian گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون. بسیار مفید بود.

  78. امید گفت:

    برای ویزای تحصیلی چجوری میتونم اطلاعات بیشتر کسب کنم؟

  79. Arezoo گفت:

    سلام و سپاس از مقاله خوبتون.
    اخذ ویزای تحصیلی اتریش بهتر است یا آلمان؟
    تحصیل به زبان انگلیسی در کشور اتریش ارزان تر می باشد یا آلمان؟؟
    امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کدام دانشگاه های اتریش امکان پذیر است؟؟؟
    با تشکر فراوان.

  80. مهراد گفت:

    الان سفارت اتریش تو ایران که خیلی بی نظم جواب ویزا میده ، من یکی از دوستام چند سال پیش اقدام کرد هنوز نرفته اتریش و منم اومدم اقدام کنم دیگه دانشگاهمو قبول ندارن که پذیرش شم تازه با این وضع شما بری اونجا سخت تر هم میشه

  81. asal گفت:

    با سلام من 24 ساله هستم دارای مدرک کارشناسی حسابداری ، آیا من و همسرم میتونیم همزمان برای ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنیم و آیا یکی از ما مدرک زبان داشته باشی مکفی هست ؟

  82. شجاعی گفت:

    سلام و تشکر

  83. شجاعی گفت:

    ممنون از سایت خوبتون

    ایا تحصیل در کشورهای آلمانی زبان مانند اتری و آلمان بهتره یا کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا و استرالیا

  84. ali ram گفت:

    ضمن تشکر از مطلب به روزتون من اصلا فکر نمیکردم شرایط ویزای تحصیلی اتریش به این صورت باشه اگه امکانش هست در مورد شرایط ویزای تحصیلی کشورهای اروپایی که شرایطشون اسونتر هست هم مطلب بذارید

  85. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام و سپاس بابت اطلاعات مفیدتون
    بنده میخواستم برای مقطع دکترا اقدام کنم و وارد این کشور بشم مدرک زبان آلمانی ندارم امکانش هست تو همون کشور دوره زبان آلمانی رو بگذرونم؟

  86. طاها رسولی گفت:

    تحصیل در اتریش خیلی خوبه حیف که سفارت این کشور سخت ویزا میده

  87. ارسلان گفت:

    سلام بنده فوق لیسانس اقتصاد دارم و 36 سالمه چطوری می تونم برای اتریش برای اقدام کنم؟ کانادا چطور می تونم برم؟

  88. ترانه فرجی گفت:

    با سلام من ۲۶ ساله هستم دانشجوی ارشد حقوق بین المللی از دانشگاه آزاد و آیلتس ۶ دارم و آلمانی در سطح A1 بلدم آیا میتونم پذیرش در مقطع رشد مجدد به صورت رایگان داشته باشم؟

  89. همایون باقرنیا گفت:

    با سلام
    بنده لیسانس مکانیک دارم و ۲۹ سالمه با ۳ سال سابقه‌ی کار مرتبط ، بهتره از طریق تحصیل اتریش اقدام کنم یا ویزای جستجوگر کار ؟!

  90. سحر صابری گفت:

    سلام
    خیلی ممنون بابت مطالب بسیار مفیدتون و سایت به روزتون
    امکانش هست در مورد ویزای کاری اتریش هم توضیح دهید؟
    و آیا حتما برای ویزای تحصیلی اتریش باید مدرک زبان آلمانی داشته باشیم؟
    بازم سپاس گذارم از سایت خوبتون

  91. مهسا رحمانی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من ۳۶ساله هستم، لیسانس مهندسی کامپیوتر هستم و روی زبان انگلیسیم دارم کار میکنم، به من اطلاع دادند که ویزای تحصیلی اتریش شرط سنی ندارد، میخواستم ببینم چقدر صحت دارد؟ ایا نیاز به مدرک زبان المانی هست و اینکه با خانوادم میتونم همزمان اقدام کنم؟

  92. mani گفت:

    با سلام من 23 سال دارم و در حال تحصیل در رشته مهندسی مکانیک هستم و قصد دارم برای ادامه تحصیل به اتریش مهاجرت کنم و ویزای تحصیلی اتریشو اخذ کنم،امکانش هست در مورد مشکلات نظام وظیفه منو راهنمایی بفرمایید؟با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *