ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

استرالیا صاحب چهاردهمین اقتصاد قدرتمند دنیا و نظام آموزشی فوق پیشرفته می باشد و اخذ ویزای تحصیلی استرالیا امکان تحصیل در این کشور را از مقاطع ابتدایی تا مقاطع دانشگاهی برای افرادی زیادی در سرتاسر دنیا فراهم می کند. دریافت ویزای تحصیلی این کشور شبهاتی را ایجاد می کند که در این مقاله به آن ها پاسخ داده خواهد شد.

  • شرایط دریافت ویزا جهت تحصیل در مدارس استرالیا و ویزای گاردین برای والدین به چه صورت است؟
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا برای فرزندان به چه صورت می باشد؟
  • اخذ ویزای تحصیلی استرالیا بدون مدرک زبان ممکن می باشد؟
  • آیا می توان هنگام درخواست ویزای تحصیلی استرالیا، ویزای همراه دریافت کرد؟
  • آیا هزینه های تحصیل در استرالیا مقرون به صرفه است؟
  • ویزای تحصیلی استرالیا چه مدت اعتبار دارد؟
  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا در هنگام شیوع کرونا چیست؟

در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به اطلاعات مهاجرتی سال 2024 تهیه شده سعی بر این است تا در خصوص ویزای تحصیلی استرالیا توضیحاتی ارائه گردد و به سوالات بالا نیز پاسخ داده شود.

ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2024

بدون مبالغه می توان ویزای تحصیلی این کشور را به عنوان یکی از ارزشمندترین ویزاهای تحصیلی دنیا در سال 2024 معرفی نمود. عوامل زیادی توانسته این ویزا را نزد دانشجویان بین المللی محبوب کند که در ادامه متن به مزایای آن اشاره خواهد داشت. نام این ویزا Subclass 500 می باشد فرد با این ویزا صاحب یک اقامت بلند مدت موقت در استرالیا خواهد شد. مدت زمانی که این ویزا به افراد اجازه اقامت در استرالیا را می دهد متناسب با نوع برنامه تحصیلی خواهد بود و تا 5 سال نیز قابلیت افزایش و تمدید را دارد.


در خصوص تحصیل در استرالیا یک سری از مهم ترین نکات به شرح ذیل اند:

  • هزینه بررسی ویزا نزد اداره مهاجرت استرالیا 620$ (دلار استرالیا) می باشد، این هزینه غیر قابل بازگشت می باشد.
  • فرد برای درخواست این ویزا باید حداقل 6 سال داشته باشد.
  • اگر متقاضی زیر 18 سال است برای اقامت تحصیلی نیاز به یک قیم در کنار خود خواهد داشت.
  • ویزای تحصیلی استرالیا پس از اتمام تحصیل امکان تمدید یا تبدیل به 15 نوع ویزای دیگر استرالیا را دارد.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا برای کودکان

بدون شک بسیاری از خانواده ها دغدغه تحصیل در یک نظام آموزشی ایده آل برای فرزندان خود را خواهند داشت، با انتخاب کشور استرالیا نه تنها دیگر نگرانی بابت آموزش فرزندان وجود ندارد بلکه آینده آنها نیز برای داشتن موقعیت کاری و زندگی در رفاه اجتماعی تضمین شده است. معمولا کشورهای محدودی در دنیا برای پذیرش دانش آموزان بین المللی برنامه های تحصیلی و ویزا ارائه می نمایند. در حال حاضر بیشترین تقاضا برای ورود به مدارس بین المللی در کشورهای انگلیسی زبان وجود دارد.

  • اکنون کشورهای کانادا و استرالیا و انگلستان بیشترین درخواست تحصیل در مدارس بین المللی را دارند.
  • هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا و انگلستان بیشتر از هزینه ها در کاناداست.
  • قوانین مهاجرتی و اخذ اقامت دائم در استرالیا و کانادا برای مهاجرین به نسبت آمریکا و انگلستان بهتر است.
  • اخذ ویزا در سنین کمتر از 18 سال در کشورهای انگلیسی زبان بسیار راحت تر است.

شرایط دریافت ویزا برای فرزندان در استرالیا متفاوت از اخذ ویزای تحصیلی برای افراد بالای 18 سال می باشد. ابتدا فرد باید فرزندان خود را در یک مدرسه بین المللی ثبت نام کند. میزان هزینه های تحصیل در مدارس با توجه به نوع مدارس متفاوت خواهد بود.

آخرین قوانین کار در استرالیا

نکات اخذ ویزای تحصیلی استرالیا برای کودکان

برای ثبت نام در مدارس، دبیرستان و کالج های استرالیا باید چند نکته را به یاد داشته باشید:

  • سن فرد کمتر از 17 سال باشد زمانی که سال نهم را می خواهد شروع کند
  • شرایط سنی فرد کمتر از 18 سال باشد زمانی که سال دهم را شروع خواهد کرد
  • سن فرد کمتر از 19 سال باشد زمانی که سال یازدهم را شروع می کند
  • سن فرد کمتر از 20 سال باشد زمانی که مایل به تحصیل در سال آخر دبیرستان یعنی 12 است

موضوع سن در اخذ ویزای تحصیلی بسیار تعیین کننده خواهد بود. این موضوع نیز در اخذ ویزای دانشجویی استرالیا برای افراد بالای 18 سال نیز وجود خواهد داشت. بهتر است دانشجویان برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی دارای فاصله تحصیلی نباشند و اگر از زمان فارغ التحصیلی آنها زمانی گذشته است که معقول باشد باید مدرکی برای اثبات دلیل این فاصله مانند مشغول به کار بودن ارائه نمایند. پدر یا مادری که مایل به همراهی فرزند زیر 18 سال خود در استرالیا است، باید برای ویزای (subclass TU-590) درخواست نماید.

تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان

معمولا آنچه در مورد تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان به گوش می رسد متفاوت است، اگر فرزندان شما برای تحصیل در مدارس استرالیا اقدام می نمایند این فرصت را خواهند داشت، تا بدون ارائه مدرک آیلتس در این کشور وارد شده و در همان جا زبان خود را کامل کنند، اما دانشجویان برای تحصیل در کالج یا دانشگاه های استرالیا نیاز به ارائه مدرک زبان خواهند داشت. شاید برخی دانشگاه ها از دانشجویان برای پذیرش مدرک زبان طلب نکنند، اما از جمله مواردی که در صدور ویزا مخصوصا برای دانشجویانی که دارای فاصله تحصیلی و رزومه پاسپورتی نامعتبر هستند، تاثیر مستقیم و منفی دارد.

  • تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان در سن کمتر از 18 سال ممکن تر است
  • اخذ پذرش تحصیلی از برخی دانشگاه های استرالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است
  • اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان مستلزم مشاوره کامل و صحیح با وکیل است

استرالیا به دلیل داشتن یک سیستم آموزش عالی قدرتمند در بین دانشجویان خارجی معروف است. در این کشور انواع دانشگاه ها و کالج های تحقیقاتی و پژوهشی چه به صورت دولتی و چه به صورت خصوصی وجود دارد. اما مطابق نظام های رتبه بندی معروف جهانی همانند تایمز، QS یا شانگهای جیائو برترین دانشگاه های حال حاضر استرالیا عبارتند از:

دانشگاه های برتر کشور استرالیا

شرایط سنی ویزای تحصیلی استرالیا

افرادی که استرالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که شرایط سنی آن ها نیز می تواند در روند دریافت ویزای تحصیلی استرالیا اهمیت ویژه داشته باشد. بر اساس قوانین موجود در کشور استرالیا، هیچ گونه محدودیت سنی برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا در نظر گرفته نشده است.

افرادی که ویزای تحصیلی استرالیا را برای ادامه زندگی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که فاصله تحصیلی آن ها نکته ای است که باید به شدت به آن توجه داشته باشند. در زمانی که فاصله تحصیلی یا همان گپ تحصیلی فرد زیاد باشد، شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا ممکن است با چالش هایی همراه باشد. در این شرایط باید در نظر داشت که عواملی مانند تجربه کار در رشته مرتبط با تحصیل می تواند یکی از بهترین عواملی باشد که فاصله تحصیلی را پوشش می دهد. دستاوردهای علمی صورت گرفته در بازه زمانی که فرد تحصیل نکرده است نیز نشان می دهد که فرد در رابطه با رشته تحصیلی خود مصمم و علاقمند بوده است.

هزینه دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

یکی از ابهاماتی که همواره در رابطه با دریافت ویزای تحصیلی استرالیا وجود دارد، هزینه ای است که هر فرد باید برای دریافت آن پرداخت کند. عوامل مختلفی در این رابطه می تواند تاثیر گذار باشد که از میان آن ها می توان به نوع دوره آموزشی و تعداد افرادی که قصد ورود به استرالیا را دارند وابسته است. در جدول زیر می توان اطلاعات دقیق تری در رابطه با هزینه های دریافت ویزای تحصیلی استرالیا به دست آورد.

همراه کمتر از 18 سال همراه بیش از 18 سالنفر اصلینوع دوره
150$460$720$ویزای دانشجویی (سابکلاس500)
غیر مجازغیر مجاز620$دوره های تحقیقاتی

لازم به ذکر است کلیه هزینه های ذکر شده به دلار استرالیا است.

تحصیل در کشور فوق العاده استرالیا

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

در مقایسه با کشورهای دیگر من جمله کشورهای اروپایی هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا کمی بالا است. بنابراین دانشجویان بایستی در این مورد نهایت دقت را داشته باشند. معمولا کالج ها و دانشگاه های مختلف کانادایی هر یک شهریه خاصی برای دانشجویان خود دارند که این شهریه نیز با توجه به برنامه تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت است. انواع شهریه دانشگاهی در کشور استرالیا با توجه به برنامه های تحصیلی مختلف عبارتند از:

مقطع تحصیلیشهریه سالیانه با دلار استرالیا (AU$)
کارشناسی$30840 الی 31596$
کارشناسی ارشد$20000 الی 37000$
دکتری$14000 الی 37000$

دولت استرالیا برآورد می کند که مخارج زندگی دانشجوئی در استرالیا سالانه حدود 21041$ (دلار استرالیا) باشد. اما تحقیقی از دانشجویان بین المللی نشان می دهد که این هزینه ها غالبا بین 20000$ الی 27000$ (دلار استرالیا) در سال است. در رابطه با هزینه های زندگی بایستی به شهر محل اقامت نیز اهمیت داد. از جمله شهرهای گران کشور استرالیا می توان به شهرهای سیدنی، نیوکاسل و پرث اشاره کرد:

نمودار شاخص هزینه زندگی در شهرهای استرالیا

گرانترین و ارزانترین دانشگاه های استرالیا کدامند؟

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان گردید، تحصیل در استرالیا اصلا برای هیچ کسی رایگان نیست. منتها سطح این هزینه ها بسته به نوع دانشگاه و برنامه های تحصیلی مثل پزشکی و غیرپزشکی متفاوت است. عده ای از دانشگاه ها مخصوصا دانشگاه های بزرگ و معرزوف استرالیایی از دانشجویان خارجی شهریه های بالا و برخی از کالج ها و دانشگاه های کوچک و گاها گمنام از دانشجویان شهریه های پایینی اخذ می کنند. مطابق آمارهای موجود از سطح شهریه های دانشگاهی در کشور استرالیا سه دانشگاه ملی استرالیا، ملبورن و سیدنی جزء گرانترین دانشگاه های کشور استرالیا به ترتیب زیر می باشد:

میانگین شهریه گرانترین دانشگاه های استرالیا

در مقابل همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، دانشگاه های ارزان کشور استرالیا شامل دانشگاه ولونگونگ، مدرسه بازرگانی IPAG و دانشگاه فیلندرز می باشند:

میانگین شهریه ارزانترین دانشگاه های استرالیا

مزایای ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2024

لازم به ذکر است تحصیل در استرالیا در نهایت منجر به استخدام شدن در این کشور و اخذ ویزای کاری خواهد شد که بسیار ارزشمند است. اگر چه هزینه زندگی در استرالیا بالا است اما فارغ التحصیلان برخی رشته ها سالیانه درآمدهای خیلی بالایی دارند. به عنوان مثال متخصصین مغز و اعصاب در سال 2024 به طور متوسط بالای 500000$ (دلار استرالیا) سالیانه حقوق دریافت می کنند که رقم قابل توجهی است. از مزایای تحصیل در استرالیا می توان به این موارد اشاره داشت:

  • طبق سیستم آموزشی در استرالیا فرد در کنار تحصیل مهارت نیز بدست می آورد.
  • در کنار تحصیل از حق کار 40 ساعت به ازای 2 هفته بهره مند می شود.
  • ویزای تحصیلی استرالیا به دو صورت کوتاه مدت یا بلند مدت صادر می شود.
  • اگر کسی در استرالیا حداقل در یک برنامه ای که دو سال طول دارد تحصیل کرده باشد، فرصت کاریابی بعد از تحصیل را به مدت 2 سال بدست خواهد آورد. (این موقعیت برای دانشجویانی است که پس از نوامبر 2011 وارد این کشور شده اند).

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی استرالیا

مدارکی که از سوی افراد ارائه می شود بایستی متناسب با نیازمندیهایی باشد که اداره مهاجرت استرالیا مشخص نموده است، توصیه می شود به جهت آسان نبودن اخذ ویزای تحصیلی کشورهای انگلیسی زبان و درجه یک دنیا برای اخذ این ویزا از مشورت و همکاری یک وکیل استفاده شود. در اینجا لیستی از مدارک مهم مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی استرالیا تهیه شده است:

  • ارائه نامه پذیرش نهایی از نهاد آموزشی (مدرسه، کالج، دانشگاه)
  • اثبات وجود سرپرست برای افراد زیر 18 سال
  • ارائه مدرک زبان یا دانش زبان متناسب با نیاز برنامه تحصیلی
  • ارائه بیمه نامه درمانی
  • گزارش از اقدامات قبلی مهاجرتی
  • ارائه تمکن مالی مناسب بابت پشتوانه و ساپورت هزینه ها برای تحصیل و زندگی در استرالیا
  • ارائه مدارکی بابت اثبات بازگشت به کشور مبدا پس از اتمام تحصیل

پس از تکمیل مدارک، اگر نقصی نباشد باید منتظر جواب درخواست بود. این زمان با توجه به نوع مقاطع تحصیلی که فرد برای آن درخواست نموده٬ متفاوت است. مثلا ویزای افراد زیر 18 سال برای تحصیل در مدارس ظرف مدت 1 تا 2 ماه انجام می شود، ولی این زمان برای صدور ویزای تحصیلی برای تحصیلات کارشناسی ارشد حتی تا 5 ماه هم زمان می برد. می توان تا 90 روز قبل از شروع دوره با ویزای دانشجویی وارد استرالیا شد. طی هفت روز از ورود، فرد باید آدرس محل زندگی خود را به موسسه یا دانشگاه محل تحصیل خود معرفی کند.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی استرالیا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا

همانطور که در مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2024 بیان گردید، داشتن نامه پذیرش دانشگاه یکی از مهم ترین مدارک برای اخذ ویزاست. گرفتن نامه پذیرش نیز خود نیاز به داشتن مدارک متعددی دارد که باید برای دانشگاه مورد نظر ارسال گردد و به شرح ذیل است:

  • رزومه تحصیلی و غیر تحصیلی یعنی هر موفقیتی اعم از درسی و غیر درسی مثل اخذ مدال ورزشی باید در آن ذکر گردد
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی مقطع قبلی
  • هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee
  • مدرک زبان (مدرک زبان تافل برگه ای حدود 577 و تافل iBT در حدود 79 امتیاز و یا آیلتس حداقل 5)
  • توصیه نامه اساتید
  • انگیزه نامه که باید حتما توسط خود دانشجو در نهایت صداقت نوشته شود

به طور کلی می توان پروسه دریافت پذیرش تحصیلی از استرالیا را به شرح زیر اعلام داشت:

پروسه اخذ پذیرش تحصیلی از استرالیا

مهلت های پذیرش در استرالیا 2024

کلا کالج ها و دانشگاه های استرالیا دو تا بازه زمانی پذیرش دارند. این مهلت های پذیرش که از آن به عنوان ترم یا Semester هم یاد می شود شامل ترم 1 و 2 است که پذیرش دانشجو در آن زمان ها انجام می شود:

ترم هاتاریخ دقیق
ترم 1که از اواخر جولای/ اویل مارس تا اواخر می/ اوایل جون شروع می شود
ترم 2که از اواخر جولای/ اوایل آگوست تا نوامبر شروع می شود

اما در این بین هم برخی رشته های تحصیلی است که رقابت بر سر پذیرش از آن بسیار بالاست که از آن جمله می تون به رشته های محبوب و پرطرفدار زیر در استرالیا اشاره نمود:

  • مهندسی
  • آنالیز بیزینس
  • MBA
  • هوش مصنوعی
  • علوم اجتماعی
  • علوم پزشکی

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا

برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا، هر فرد باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشد. کنترل زمان پذیرش تحصیلی و درخواست ویزا برای حضور به موقع در محل تحصیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و متقاضیان باید به این موضوع توجه وِیژه داشته باشند. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد اما معمولا بین 1 تا 3 ماه زمان نیاز خواهد داشت.

مرکز آموزشی که پذیرش تحصیلی فرد را صادر می کند نیز در روند دریافت ویزای تحصیلی این کشور اثر گذار است. در صورتی که فردی قصد دریافت این ویزا را دارد، توصیه می شود تا حداقل 12 هفته زود تر درخواست خود برای دریافت ویزا را ارائه کند تا در صورت بروز چالش های احتمالی مشکلی برای دریافت ویزای او بوجود نیاید.

90% از پاسخ ها70% از پاسخ هانوع ویزا
77 روز39 روزویزای تحقیقاتی دوره کارشناسی ارشد و دکترا
36 روز52 روزدوره های آموزشی مقطعی
17 روز32 روزدوره تحصیلات دانشگاهی
18 روز28 روزدوره تحصیلات تکمیلی

اقامت پس از تحصیل در استرالیا

شانس اخذ اقامت پس از تحصیل در استرالیا برای دانشجویان خارجی بسیار بالاست. دلایل عمده ای در این موضوع دخیل هستند که شاید اصلی ترین آنها وجود قوانین مهاجر پذیری است. اکثر دانشجویان بعد از ورود به این کشور مطلوب و وجود شرایط کاری و حقوق خوب برای فارغ التحصیلان دانشگاهی مایل به ماندن در این کشور هستند. امکان تبدیل ویزای تحصیلی استرالیا به انواع دیگر ویزا و اقامت وجود دارد که عبارتند از:

  • اقامت سرمایه گذاری
  • کارآفرینی
  • کاری
  • ازدواج
  • اقامت از طریق خویشاوندی

روش های اقامت پس از تحصیل در استرالیا

شرایط کار در استرالیا

همان طور که اشاره کوتاهی شد شانس تبدیل ویزای تحصیلی استرالیا بالا است. این مسئله علاوه بر وجود قوانین مهاجرپذیرانه این کشور به شرایط اقتصادی و بازار کار استرالیا نیز بستگی دارد. با توجه به مهاجرپذیر بودن این کشور امکان اقامت پس از تحصیل در استرالیا وجود دارد که با تبدیل کردن ویزای تحصیلی به کاری صورت می پذیرد. نرخ بیکاری در استرالیا به 3.5% رسیده است اما پیش بینی می شود با گذشت زمان این شرایط بهبود یابد. با این وجود متخصصان رشته های مختلف مهندسی، پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران و سایر مشاغل مورد نیاز استرالیا همواره فرصت های شغلی خوبی دارند. در جدول ذیل سطح درآمد در استرالیا بررسی شده است:

سطح درآمد سالیانه در استرالیا (دلار استرالیا)توضیحات
$23000کم ترین میزان درآمد سالیانه در استرالیا
$90800متوسط درآمد سالیانه در استرالیا
$405000بیشترین میزان درآمد سالیانه در استرالیا

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا

یکی از سخت ترین اتفاقاتی که در روند مهاجرتی افراد ممکن است رخ دهد، مواجهه با ریجکتی ویزا است. این مسئله می تواند آینده مهاجرتی بسیاری از افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد و به همین دلیل است که توجه به جزئیات مهاجرت از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است. جالب است بدانید که در سال 2021 از 100% درخواست های ویزای تحصیلی استرالیا در حدود 3.6% آن ریجکت شدند که در قالب نمودار زیر نیز مشاهده می شود:

آمار رد و تایید درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

به طور کلی می توان گفت که پروسه اعزام دانشجو به استرالیا یکی از مسیرهای دشوار مهاجرتی برای وکلا است چراکه باید مدارک را با نهایت دقت و مطابق با استانداردها ارائه دهند.

برخی از مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا عبارتند از:

  • شرایط سلامتی نامناسب متقاضی دریافت ویزا
  • در اختیار نداشتن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا
  • ارائه اطلاعات نادرست به آفیسر سفارت
  • در اختیار نداشتن مدارک کافی برای اثبات موارد ذکر شده در فرم دریافت ویزا
  • تشخیص سفارت به عدم توانایی متقاضی برای ادامه تحصیل در استرالیا از نظر علمی
  • در اختیار نداشتن مدرک زبان انگلیسی، مطابق با درخواست سفارت

قوانین به روز اعزام دانشجو به استرالیا

راهکارها برای پیشگیری از ریجکت ویزای تحصیلی استرالیا

بر طبق مقررات وزارت کشور استرالیا کلا بررسی اداری و روند قانونی رسیدگی ها در حدود 6 ماهی طول می کشد. اگر چنانچه ویزایتان ریجکت شد، در عرض 28 روز پس از اطلاع از آن شما می توانید به اداره استیناف اداری درخواست رسیدگی مجدد دهید که هزینه آن هم در حدود AUD1824 (دلار استرالیا) است. همچنین هیچ گونه محدودیتی در مورد زمان درخواست مجدد ویزای تحصیلی استرالیا وجود ندارد. اما در این میان راهکارهایی نیز برای اجتناب از ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا 2024 وجود دارد که در زیر بدان اشاره می شود:

راهکارها برای پیشگیری از ریجکت ویزای تحصیلی استرالیا

تبدیل ویزای تحصیلی استرالیا به اقامت

طبق برنامه ریزی اداره مهاجرت استرالیا چند نوع ویزا و برنامه های اقامتی برای تبدیل ویزای تحصیلی این کشور معرفی شده است، که در انواع اقامت موقت یا دائم برای کار می توان درخواست نمود. یکی از انواع ویزا که فرصت می دهد دانشجویان پس از اتمام تحصیل در استرالیا ماندگار شوند و فرصت اقامت و کار در این کشور را داشته باشند Subclass 485 می باشد.

چگونگی تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری در استرالیا

در مورد ویزای 485 در صورتی که دانشجو در 6 ماه قبل و کمتر در استرالیا فارغ التحصیل شده باشد می تواند برای این نوع ویزا که اجازه کار در استرالیا را به او می دهد یا سایر ویزاهایی که با ارائه مدارک و نشان دادن دلایل منطقی واجد دریافت آن می شود، اقدام نماید. متقاضیانی که به دنبال به دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص کشور نیوزلند هستند و تمایل دارند شرایط آن ها بررسی گردد می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات متداول در خصوص ویزای تحصیل در استرالیا

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی استرالیا به طور معمول با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2024 چه شرایطی دارد؟ شما با این ویزا صاحب یک اقامت بلند مدت موقت در استرالیا خواهید شد، مدت زمانی که این ویزا به شما اجازه اقامت در استرالیا را می دهد متناسب با نوع برنامه تحصیلی شما خواهد بود و تا 5 سال نیز قابلیت افزایش و تمدید را دارد.
  • ویزای تحصیلی استرالیا چه هزینه ای دارد؟ هزینه بررسی ویزا نزد اداره مهاجرت استرالیا 620$ (دلار) می باشد، این هزینه غیر قابل بازگشت می باشد.
  • آیا پدر و مادر می توانند همراه فرزند زیر 18 سال خود به استرالیا مهاجرت کنند؟ پدر یا مادری که مایل به همراهی فرزند زیر 18 سال خود در استرالیا است، باید برای ویزای (subclass TU-590) درخواست نماید.
  • تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ اگر فرزندان شما برای تحصیل در مدارس استرالیا اقدام می نمایند این فرصت را خواهند داشت تا بدون ارائه مدرک آیلتس به این کشور وارد شده و در همان جا زبان خود را کامل کنند اما دانشجویان برای تحصیل در کالج یا دانشگاه های استرالیا نیاز به ارائه مدرک زبان خواهند داشت.
  • آیا کار حین تحصیل در استرالیا امکان پذیر است؟ شما می توانید در کنار تحصیل از حق کار 40 ساعت به ازای 2 هفته بهره مند می شوید.
4.9/5 - (26 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی استرالیا

  1. مژده احمدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۲۰ سالمه
    تصمیم دارم برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنم
    میخوام پزشکی بخونم – بعد تحصیلی قصد دارم برگردم ایران
    میخواستم بدونم مورد تایید هستن یانه
    و اینکه چقد زمان میبره
    بدون مدرک زبان میشه اقدام کرد
    برای اینکه بتونم ویزای تحصیلی استرالیا اخذ کنم چقد زمان میبره چقد هزینه میخواد
    میتونم رایگان درس بخونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نمی تونید رایگان تحصیل کنید و دانشگاه های استرالیا همه هزینه دارند. اگر به دنبال تحصیل رایگان هستید ، بهتر هست تحصیل پزشکی در ایتالیا رو بررسی کنید.
      پروسه ویزای شما هم حداقل 6 ماه زمان لازم داره. هزینه های مربوط به این ویزا هم در متن مقاله به طور کامل ارائه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *