ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا به دلیل امکان تحصیل کم هزینه و همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی در سال 2022 متقاضیان زیادی را جذب نموده است. در تمام مقاطع تحصیلی و رشته های مورد نظر در کشور ایتالیا، متقاضیان امکان دریافت بورسیه تحصیلی را دارند. علاوه بر هزینه تحصیل بسیار پایین در این کشور، هزینه زندگی نیز در این کشور بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است.

  • هزینه تحصیل در ایتالیا چقدر می باشد؟
  • بهترین دانشگاه جهت گرفتن پذیرش کدام است؟
  • شانس دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا چه میزان است؟
  • کار ضمن تحصیل و اقامت پس از تحصیل در ایتالیا به چه نحویست؟

برخی از بورسیه های تحصیلی در ایتالیا شامل پوشش هزینه زندگی نیز می شود. در این مقاله ضمن پاسخ به سوالات بالا٬ توضیحاتی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص ویزای تحصیلی ایتالیا ارائه شده است.

در این مطلب میخوانید نمایش

درباره کشور ایتالیا

ایتالیا نقش مهمی در آموزش عالی در اروپا دارد و جزء 4 کشوری است که برای اولین بار به اصطلاح فضای اروپایی آموزش عالی را خلق کردند و یک فرایند تاثیرگذار هماهنگ­ سازی سیستم­ های مختلف آموزش عالی را که با عنوان فرایند بولونیا شناخته می­ شود، بنیان نهادند. حتی در گذشته ایتالیا مرکز فعالی برای تحصیلات دانشگاهی و همچنین مهد تمدن­ های باستانی بوده ­است. امروزه ایتالیا یکی از 8 کشور صنعتی جهان است. علاوه بر برخی شرکت­ های بزرگ، دولتی و خصوصی، یک شبکه منسجم از موسسات کوچک و متوسط را توسعه داده و خلق پارک­ های علمی را ترویج داده و هم پژوهش اولیه و هم پژوهش عملی را در انواع وسیعی از رشته­ ها ترویج و تشویق کرده است.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی ایتالیا

تحصیل در ایتالیا از طریق سفارت

تحصیل در ایتالیا هم به زبان انگلیسی ممکن است و هم به زبان ایتالیایی و به طبع دانشگاه های ایتالیایی زبان راحت تر پذیرش می دهند مشروط بر اینکه فرد متقاضی مدرک زبان ایتالیایی داشته باشد و به طبع حق انتخاب دانشگاه های بیشتری دارد. چرا که اکثر دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی تدریس می شوند. این کلاس های زبان ایتالیایی زیر نظر خود سفارت ایتالیا برگزار می شود و عملا شانس متقاضی با این کلاس ها بیشتر می شود. تحصیل در ایتالیا از طریق سفارت یکی از راهکارهای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا است.

هزینه تحصیل در ایتالیا نهایتا 5000€ (یورو) در سال می باشد که با توجه به بورسیه تحصیلی که این کشور به ایرانیان می دهد این هزینه عملا نزدیک به صفر می شود. از لحاظ آماری بهترین و راحت ترین پذیرش تحصیلی حوزه شنگن را ایتالیا می دهد و از این حیث در جهان رتبه سوم را دارد. دانشگاه های عالی رتبه ای در دنیا مانند دانشگاه پلی تکنیک میلان و ساپینزا و تورین و ترورگاتای رم و پیاچنزا و بولونیا در ایتالیا وجود دارند که عملا معتبرترین ها در ایتالیا هستند و همگی از دانشگاه های دولتی این کشور که هزینه تحصیل بسیار پایین دارند.

مقاطع تحصیلی در ایتالیا

اکثر دانشگاه ها و رشته های تحصیلی در مقطع لیسانس در ایتالیا به زبان ایتالیایی می باشد و برای ورود به این دانشگاه ها باید فرد بتواند مدرک زبان ایتالیایی را از طریق آزمون استرنی بدست آورد. این دوره ها در تهران و زیر نظر سفارت و هر ساله در ماه فوریه (اسفند) برگزار می شود. هزینه این آزمون 75€ (یورو) می باشد. البته دانشگاه های انگلیسی زبان در مقطع لیسانس هم بعضا وجود دارند که می شود به ندرت از آنها نیز پذیرش گرفت.

اخذ ویزای تحصیلی برای کارشناسی ارشد و دکتری در ایتالیا

در این مقطع دانشگاه های بیشتری در زبان انگلیسی به فرد پذیرش می دهند و عملا می توان گفت تعداد دانشگاه های انگلیسی زبان و ایتالیایی زبان برابر است. طول این دوره 2 ساله می باشد و همانند مقطع لیسانس این مقطع هم امکان دریافت بورسیه تحصیلی می باشد. دانشگاه های ایتالیا در هر سال دو استارت درسی دارند. یکی در ماه سپتامبر و دیگری در ژانویه. برای پذیرش در این مقطع باید بتوان آیلتس 6 تا 6.5 ارائه داد. معمولا ادامه تحصیل در مقطع دکتری به زبان انگلیسی می باشد که برخی از دانشگاه های بومی به زبان ایتالیایی هم پذیرش تحصیلی می دهند. اما شانس دریافت پذیرش به زبان انگلیسی بیشتر است. همچنین امکان دریافت بورسیه در این مقطع به مراتب بیشتر از دو مقطع قبلی است. برای پذیرش این مقطع نیز آیلتس 6.5 تا 7 لازم است.

مزایای تحصیل در ایتالیا

در زیر قسمتی از مزایای تحصیلی ایتالیا شمرده شده اند:

  • هزینه تحصیل پایین در ایتالیا
  • بهترین پل جهت مهاجرت به کشوری دیگر در آینده
  • دریافت مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه های بهترین رنکینگ جهانی (حدود 40 دانشگاه این کشور در رنکینگ 1000 دانشگاه برتر دنیا می باشد)
  • امکان ارائه خوابگاه و استفاده دانشجویان از این دانشگاه ها در اکثر شهرها
  • امکان تحصیل در حوزه شنگن
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • هزینه زندگی پایین در ایتالیا نسبت به کشورهای همسایه خودش
  • امکان برخورداری از بورسیه تحصیلی در ایتالیا

برای تحصیلت در ایتالیا بورسیه بگیر

هزینه تحصیل در ایتالیا در سال 2022

هزینه تحصیل در ایتالیا در سال 2022 در دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت است. البته اکثر دانشگاه های ایتالیا دولتی می باشد. به طور متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا بین 1300€ تا 5700€ (یورو) در ترم می باشد که این هزینه با بورسیه تحصیلی دی اس یو که دولت ایتالیا می دهد عملا به صفر می رسد. دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا نیز همین میزان هزینه را دارد. هزینه تحصیل در مقطع دکتری معمولا رایگان می باشد و اگر هزینه هم داشته باشد کمتر از 1000€ (یورو) می باشد.

سه مدل بورسیه تحصیلی در این کشور تعلق می گیرد:

  1. بورسیه دولتی بین 2500€ تا 5000€ (یورو) می باشد.
  2. بورسیه تحصیلی دانشگاهی سالیانه بین 10000€ تا 20000€ (یورو) که توسط دانشگاه پرداخت می شود.
  3. تخفیفات در هزینه تحصیل 40% تا 80%

هزینه زندگی در ایتالیا

میانگین هزینه زندگی در ایتالیا نسبت به کشورهای دیگر اروپایی کمتر است.

نوع هزینهمبلغ به یورو
میانگین هزینه ماهیانه€400 تا 600€
غذا€100 تا 200€
مسکن€200 تا 300€
حمل و نقل€50

همانند همه جای دنیا رشته پزشکی و داروسازی در ایتالیا هم جزو پرتقاضاترین ها در انتخاب رشته است. دلیل اصلی این کشور هم درآمد بالای پزشکان در این کشور می باشد. اصلی ترین دلیل انتخاب ایرانیان جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا این است که این کشور سهمیه مشخصی برای دانشجویان خارجی برای تحصیل در این رشته قائل است.

تحصیل در این رشته به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی صورت می گیرد و برای قبولی در این رشته فرد باید در آزمون جهان آیمت به موفقیت دست یابد. منابع آزمون آیمت دروسی از قبیل: علوم پایه مثل زیست و فیزیک و شیمی و همچنین دروس عمومی ماند ریاضی و زبان و تست آی کیو و اطلاعات فردی است. به دلیل تقاضای بالای این رشته از همه جای جهان و همچنین آزمون ورودی داشتن این رشته موفقیت در این رشته کار دشواری است.

قوانین کار در ایتالیا 2023

ورود به بازار کار با ویزای تحصیلی ایتالیا

بازار کار ایتالیا مخصوصا برای مهندسان و تکنسین های صنعتی و فناوری های نوین همواره یک بازار کار خوبی به شمار میرود. علاوه بر افراد حرفه ای و کارگران ماهر، دانشجویان نیز بر اساس مدرک تحصیلی و سابقه کاری خود سهمی از این بازار دارند. دانشجویان خارجی مثل هموطنان ایرانی می توانند بموجب قانون کشور ایتالیا تا 20 ساعت در هفته به کار در ایتالیا بپردازند.

پس از این طریق نیز دانشجویان می توانند بخشی از خرجی زندگی و هزینه تحصیلات خود در ایتالیا را درآورند. اما پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان می توانند از طریق ویزای اقامتی بنام Permesso di Soggiorno در این کشور مانده و برای 6 الی 12 ماه در ایتالیا به جستجوی شغلی بپردازند. پس از یافتن کار مناسب در طی این مدت نیز می توانند برای اخذ ویزایی بنام permesso di Lavoro که همان ویزای کاری است، اقدام کنند. کل فرآیند اخذ ویزای کاری پس از تحصیل در ایتالیا بدین ترتیب است:

کل فرآیند اخذ ویزای کاری پس از تحصیل در ایتالیا

مقایسه هزینه زندگی در ایتالیا و مجارستان

از آن جایی که دو کشور مجارستان و ایتالیا هر دو جزو کشورهای اروپایی ای هستند که هزینه های زندگی در آن ها نسبتا پایین تر از سایر کشورهاست در جدول ذیل قیمت برخی اقلام و خدمات در سال 2022 در این دو کشور مقایسه شده است: (قیمت ها به یورو می باشد)

مجارستان به یوروایتالیا به یورو
یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان: 5.53€یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان: 15.00€
قالب 500 گرمی نان: 0.65€قالب 500 گرمی نان: 91.5€
12 عدد تخم مرغ: 1.55€12 عدد تخم مرغ: 2.79€
بلیت وسایل نقلیه عمومی: 0.08€بلیت وسایل نقلیه عمومی: 1.50€
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 347€اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 606€

آزمون آیمت در ایتالیا IMAT

آزمون آیمت در 100 دقیقه برگزار می شود و شامل 60 سوال تست و در کشورهای مختلف همه ساله برگزار می شود. ثبت نام این امتحان هر ساله در بهمن ماه و آزمون در تقویم شمسی در اردیبهشت ماه برگزار می شود. این آزمون در شهردوبی نیز برگزار می گردد که معمولا ایرانیان این منطقه را جهت آزمون انتخاب می کنند. به دلیل ارزانی دانشگاه های ایتالیا حتی برخی از افراد از کشورهای معتبری چون استرالیا و کانادا و امریکا هم برای این رشته تحصیلی به ایتالیا فکر می کنند. البته لازمه تحصیل پزشکی در ایتالیا آشنایی کامل با زبان ایتالیایی نیز می باشد.

تحصیل پزشکی در ایتالیا با کمترین هزینه!!!

شهریه و هزینه­ تحصیل برخی دانشگاه های ایتالیا

برای آگاهی از میزان هزینه­ های تحصیل و زندگی در ایتالیا می توانید در لینک مربوطه به مطالعه جزئیات بپردازید. موسسات آموزش عالی در ایتالیا شهریه ­های خود را تعیین می ­کنند ولی در مورد تحصیلات دانشگاهی یک حداقل هزینه قانونی برای ثبت­ نام و حداکثر هزینه برای مساعده به دانشجو وجود دارد که نمی ­تواند از 20% تامین بودجه دولتی فراتر رود. پذیرش در دانشگاه­ های کارشناسی ارشد و سایر دوره ­های تخصصی در ایتالیا شهریه ­های بالاتری را در بردارد. دانشجوهای دکترا که از دانشگاه حقوق می­ گیرند شهریه پرداخت نمی ­کنند ولی افرادی که حقوق نمی­ گیرند ملزم به پرداخت شهریه هستند. میانگین شهریه برای تحصیلات عالیه در ایتالیا بسته به نوع دوره و دانشگاه، بین 850€ تا 5700€ (یورو) در سال است.

دانشگاه های خصوصی در ایتالیا بسیار گران­ تر هستند و اکثر آنها شهریه­ های یکسانی را بر دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر اعمال می­ کنند. به صورت کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی شامل 6000€ تا 20000€ (یورو) می شود. برخی از دانشگاه های کشور ایتالیا از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه هستند که، برخی از این دانشگاه ها شامل دانشگاه های زیر می باشد:

شهریه دانشگاه های رده اول ایتالیا

برخی از دانشگاه های کشور ایتالیا جزء دانشگاه های رده اول محسوب می شود. این دانشگاه ها از اعتبار بالایی برخوردار هستند و هزینه آن نسبت به دانشگاه های دیگر ایتالیا بالاتر است.

  • Scuola Superiore Sant’Anna – میانگین شهریه 4000€ (یورو) در سال
  • دانشگاه Bologna – میانگین شهریه 2100€ (یورو) در سال
  • پلی­ تکنیک میلان – میانگین شهریه 3300€ (یورو) در سال
  • دانشگاه Trento – میانگین شهریه 6000€ (یورو) در سال

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا

در سال 2022 نرخ بیکاری در ایتالیا به طور کلی 9.8% بود هرچند این نرخ در برخی از شهرهای جنوبی ایتالیا به 28% هم می رسد. در نتیجه باید توجه داشت که به منظور یافتن شغل در ایتالیا و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی، بهتر است فرد به زبان ایتالیایی نیز مسلط باشد. نکته دیگری که شانس کاریابی را در ایتالیا افزایش می دهد تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور است. برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا عبارت هستند از:

ردیفبهترین دانشگاه های ایتالیاQS Ranking 2022
1پلی تکنیک میلان137
2دانشگاه بولونیا160
3دانشگاه ساپینزا رم171
4دانشگاه پادوآ216
5دانشگاه میلان301
6پلی تکنیک تورین308
7دانشگاه پیزا383
8دانشگاه ناپل392
9دانشگاه ویتا سلوت392
10دانشگاه ترنتو403

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

عملا بهتر است فرد بدون مدرک زبان اقدامی جهت پذیرش و ویزا نداشته باشد. چون دانشگاه های معتبر که بدون مدرک زبان پذیرش نمی دهند و حتی اگر فرد از دانشگاهی پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان گرفت. سفارت به فرد دانشجو ویزای تحصیلی نمی دهد، پس توصیه می شود حتما مدرک زبان اخذ شود. در حال حاضر امکان تحصیل در دوره های زبان ایتالیایی در ایتالیا وجود ندارد البته ذکر این نکته الزامی است که گاه دانشگاه ممکن است در نظر بگیرد که دانشجویان باید در کلاس های آمادگی زبان شرکت کنند.

مزایا و بورسیه­ های ویزای تحصیلی ایتالیا

قانون مهاجرت ایتالیا برخورد برابر با دانشجویان خارجی و ایتالیایی را از لحاظ پشتیبانی از دانشجو ملزم می­ داند. این مساعدت­ ها، بورسیه تحصیلی در ایتالیا، کمک هزینه مسکن یا اعطای کمک، کوپن و غیره را شامل می­ شوند. اعطای جوایز برای پایان­ نامه­ ها، پشتیبانی برای تحصیل و اخذ تخصص در خارج از کشور، کمک هزینه ­های همکاری و غیره را ارائه می دهند. همه دانشجویان خارجی نیز از همان کمک مالی ارائه شده به دانشجویان ایتالیایی بهره­ مند می­ شوند. احتمال دریافت این بورس مخصوصا از دانشگاه های معتبر بسیار بالاست.

بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا

بورس DSU در ایتالیا

خدمات پشتیبانی مالی برای دانشجوها تا حد زیادی توسط هیئت­ های منطقه­ ای خاص که با عنوان آژانس ­های DSU (حق تحصیل در دانشگاه) شناخته می­ شوند، مدیریت می ­گردند. منظور از این اصطلاح، مجموعه قوانینی است که مداخلات عمومی را در راستای این امر تنظیم می­ کند که حتی دانشجوهایی با وضعیت مالی نامساعد می ­توانند به توانایی­ های آکادمیک بالاتر دست یابند. علاوه بر آژانس­ های منطقه­ ای، حتی موسسات انفرادی تحصیلات عالی نیز می­ توانند بنا به صلاحدید خودشان، برخی خدمات را به طور مستقیم مدیریت نمایند. اطلاعات مربوط به این مورد از دفاتر DSU مربوطه در دسترس است. معمولا، هیئت­ های منطقه­ ای DSU و دفاتر موسسات مشابه انواع مختلف کمک را به تعداد محدودی از دانشجوها اختصاص می ­دهند که این امر در پی یک رقابت عمومی و بر اساس درآمد و معیارهای امتیازی خاص مشخص شده در اعلانیه­ های رقابت صورت می­ گیرد.

این اصل در مورد همه انواع خدمات و کمک مانند مسکن، ژتون­ های غذا، بورسیه ­های تحصیلی، وام­ ها، معافیت از مالیات و غیره صادق است. دفاتر DSU خدمات راهنمایی و آموزشی را ارائه می ­دهند؛ آنها همچنین منبع خوبی برای اطلاعات در مورد فعالیت خارج از سازمانی، مانند اقدامات فرهنگی مختلف، فرصت­ هایی برای ورزش، حمل و نقل عمومی و سایر مسائل عملی مورد علاقه دانشجوها هستند. برای اطلاع از خدمات و انواع کمک­ های در دسترس برای دانشجوهای یک دانشگاه خاص، باید به پایگاه داده ­های دانشگاه های ایتالیایی مراجعه شود.

انواع بورسیه ها در ویزای تحصیلی ایتالیا

انواع بورسیه ها در ویزای تحصیلی ایتالیا

به طور کلی بورس­ های تحصیلی بسیاری در ایتالیا ارائه می شوند و بر اساس شایستگی، پس از ارزیابی نمرات به دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی ایتالیا اعطا می­ شوند. برخی از این بورس ها عبارتند از:

  • بورس­ های تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان خارجی و IRE: این بورس ­ها به اتباع خارجی که در ایتالیا تحصیل می­ کنند و همچنین اتباع ایتالیایی که در خارج از کشور تحصیل می­ کنند ارائه می­ شوند و شمار زیادی از دوره­ ها را در برمی­ گیرند.
  • بورس­ های تحصیلی EDISU Piemonte: این بورسیه­ ها به دانشجویانی از جمله دانشجویان بین­ المللی خارج از اتحادیه اروپا عرضه می ­شوند که به خصوص در یک دوره تمام وقت در دانشگاه­ های Piemonte ثبت­ نام کرده ­اند.
  • کمک هزینه­ های تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین ­المللی: دانشگاه بولونیا 48 کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان بین­ المللی که در دانشگاه ­های ایتالیا تحصیل می ­کنند اعطا می­ کند.
  • بورس های تحصیلی Bocconi در ایتالیا برای دانشجویان بین ­المللی: اعطاء بورس تحصیلی نه تنها شرایط اقتصادی دانشجو، که نیز عملکرد آکادمیک آنها را مد نظر قرار می ­دهد؛ یک صرف نظر کامل از شهریه تا 12700€ (یورو) در سال را شامل می­ شود.
  • بورسیه بین­ المللی Politecnico di Torino: این بورسیه به دانشجویان بین­ المللی برای شرکت در دوره­ های آکادمیک مهندسی و معماری اعطا می­ شود. بورسیه جهان سوم برای ما ایرانی ها طبق آمار همیشه دست یافتنی بوده است.

شرایط سنی و ددلاین اخذ پذیرش در ایتالیا

این کشور برای صدور پذیرش تحصیلی هیچگونه محدودیت سنی قائل نیست و متقاضی میتواند در هر سنی اقدام به پذیرش تحصیلی کند. اما در مرحله ویزا با محدودیت هایی از سمت سفارت ایتالیا روبرو هستیم. یعنی اینکه فرد متقاضی باید شرایط سنی او با شرایط مقطعی که پذیرش گرفته است همخوانی داشته باشد و عملا برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس بهتر است متقاضی سنش از 36 فراتر نرفته باشد. در مقطع دکتری در ایتالیا سختگیری وجود ندارد و معمولا با هر شرایط سنی ویزا خواهد شد.

میانه آوریل تا میانه می: برای دریافت نامه صلاحیت آکادمیک با سفارت، کنسولگری ایتالیا ارتباط بگیرید. زمان اقدام برای ارائه درخواست بسته به نوع دانشگاه متفاوت است، ولی رایج ­ترین تاریخ ­ها به این قرار هستند.

دانشجویان کشورهای خارج اتحادیه اروپا: از 1 نوامبر تا 15 آوریل سال بعد، دانشجویان اتحادیه اروپا: بین 1 نوامبر تا 1 سپتامبر سال بعد و برای ارائه درخواست همیشه باید تاریخ را با دانشگاه بررسی کنند و تا حد امکان زود اقدام نمایند.

شروط اعزام دانشجو به ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا و اعزام دانشجو به آن

برای اعزام دانشجو به ایتالیا، دانشجوهای ایرانی باید زمان بیشتری را برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا اختصاص دهند. بلافاصله پس از اخذ پذیرش و ثبت­ نام در دانشگاه مورد نظر، می­ توان برای ویزای ملی نوع D ایتالیا درخواست داد. باید حداقل 3 ماه پیش از آغاز برنامه دوره دانشگاه برای این کار اقدام کرد.

در ابتدا باید مدارک را ارائه داده و امور مربوط به بیومتریک انجام شود. ممکن است دانشجوهای ایرانی در طول فرایند درخواست ویزا ملزم به انجام بیومتریک شوند. بیومتریک اساسا، شناسایی بیشتر (مانند اثر انگشت و تصاویر متقاضی) است که کشورها در راستای اهداف امنیتی از آن ها استفاده می­ کنند. فرد در طول فرایند درخواست باید در یک مصاحبه ویزا شرکت نماید. با اخذ این ویزا می­ توان در تمام مدت دوره تحصیل اقامت داشت و هر ساله ویزا را تجدید کرد. چنانچه فرد تمایل داشته باشد پس از پایان دوره همچنان در ایتالیا بماند، باید از طریق اداره مهاجرت برای یک نوع ویزای دیگر یا برای تجدید ویزا اقدام کند.

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

اولا باید بدانید که ویزای تحصیلی کشور ایتالیا ویزای از نوع شنگن نیست که کوتاه مدت باشد، بلکه این ویزا از نوع ویزای بلند مدت یا ویزای D این کشور می باشد. پروسه درخواست این ویزا نیز شامل طی مراحل مختلفی تا دست یابی به ویزاست. مراحل مختلف برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نیز بدین ترتیب است که ابتداء متقاضیان از دانشگاه مورد نظر درخواست پذیرش کرده و با دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های ایتالیایی برای درخواست ویزا به سفارت مراجعه می کنند. در این مرحله ارائه مدارک لازم، تعیین وقت سفارت، انجام انگشت نگاری و عکسبرداری از چهره، پرداخت هزینه ویزا و نیز مصاحبه با آفیسر سفارت ایتالیا انجام می شود. ترتیب این مراحل از این قرار است:

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

دوره های آموزشی زیر نظر سفارت ایتالیا

افرادی که پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه های ایتالیا دریافت می کنند، این فرصت را خواهند داشت که ویزای تحصیلی این کشور را بدست آورند. ویزای تحصیلی ایتالیا به دانشجویان بین المللی اجازه خواهد داد که تا پایان دوره تحصیلی خود در این کشور اقامت داشته باشند و در صورتی که مدت اعتبار ویزای آن ها بیش از یکسال باشد، در این کشور کار نیمه وقت داشته باشند. همه متقاضیان خارجی برای ورود به کشور ایتالیا به مدرک زبان نیاز خواهند داشت و این مدرک زبان نیازمند سپری کردن دوره های آموزشی است. سفارت کشور ایتالیا در حال حاضر، خدمات مربوط به آموزش زبان ایتالیایی را به متقاضیان ایرانی ارائه می کند و متقاضیان می توانند تا سطح B2 زبان ایتالیایی را زیر نظر سفارت ایتالیا پشت سر بگذارند.

مدارک لازم پذیرش در ایتالیا

بسته به مقطع تحصیلی شما و همچنین دانشگاه، مدارک مورد درخواست از شما متفاوت است ولی به صورت کلی می توان به مواردی از جمله تایید اصل دیپلم دبیرستان، اصل و ترجمه دیپلم قطعی مقطع متوسطه و کارنامه 4 سال به زبان ایتالیایی با قانونی کردن ضروری وزارت (وزارت اموز خارجه و وزارت دادگستری) (دوره­ های مقطع کارشناسی ارشد)، اصل و ترجمه آخرین مدرک و کارنامه کارشناسی ارشد به زبان ایتالیایی همراه با قانونی کردن ضروری وزارت، (وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری) (دوره­ های PhD) اشاره نمود.

مدارک شناسایی دیگری که باید ارائه دهید شامل موارد زیر است:

  • اصل و ترجمه کارت شناسایی به زبان ایتالیایی همراه با قانونی سازی ضروری وزارت (وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری)
  • اصل و کپی یکی از دیپلم­ های زبان انگلیسی که از دستیابی به سطح B2 عالی حکایت دارد.
  • 3 عکس رنگی (4*3) با عطف به داده­ های شخصی
  • فتوکپی صفحه اول پاسپورت
  • 2 کپی از نامه پذیرش در دوره تحصیلی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

علاوه بر مدارکی که برای پذیرش باید ارائه دهید برای ویزای تحصیلی ایتالیا نیز مدارک زیر لازم است. این مدارک به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی + 2 عکس
  • پاسپورت و فتوکپی صفحه اول
  • ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی
  • ترجمه مدارک تحصیلی (مدارک مقطع قبلی)
  • مدرک زبان
  • یک کپی از بلیط هواپیما یا رزرو آن برای درخواست دهنده
  • رزرو هتل در شهری که دانشگاه شما در آن قرار دارد، برای درخواست دهنده (برای حداقل 10 روز اول اقامت)
  • گردش حساب بانکی ( پرینت 3 ماهه)
  • کپی نامه پذیرش در دوره تحصیلی
  • رزرو بلیط هواپیما
  • نامه پذیرش تحصیلی با کپی
  • انگیزه نامه جهت پذیرش و ویزا
  • مبلغ 50€ (یورو) جهت مصاحبه که سفارت پرداخت می شود.

لازم به ذکر است درخواست افرادی که مدارک ناقصی ارائه داده ­اند پذیرفته نمی­ شود.

نحوه تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری ایتالیا

یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان بین المللی در مهاجرت تحصیلی به ایتالیا امکان سوئیچ ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اقامت (موقت و دائمی) در این کشور می باشد. امری که برای کلیه فارغ التحصیلان از دانشگاه های ایتالیا 2023 امکان پذیر است. اما چگونه؟ در واقع این دسته از دانشجویان چند ماه قبل از اتمام تحصیلاتشان می توانند برای درخواست مجوز اقامت موسوم به Permesso di Soggiorno اقدام کنند. از مهمترین ویژگی های این مجوز اقامتی نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

نحوه تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری ایتالیا

ضمنا مدت زمان اعتبار این ویزای ایتالیا بسته به مقطع تحصیلی متقاضیان متفاوت است. اما اخذ این ویزای ایتالیا منوط به شرایط چندی است که در زیر بدان ها اشاره می شود:

  • اولا متقاضی یا دانشجو از یک دوره یا کورس فول تایم از دانشگاه های ایتالیا فارغ التحصیل شود.
  • دوما متقاضی دارای تمکن مالی کافی برای اقامت در ایتالیا باشد.
  • سوما متقاضی در مهلت مقرر بتواند پیشنهاد کاری از کارفرمای ایتالیایی دریافت کند.

تحصیل کم هزینه پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

ویزای همراه از طریق اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

امکان به همراه بردن اعضای خانواده برای دارندگان ویزای تحصیلی ایتالیا 2023 نیز فراهم است. برای این امر نیز کافی است که برای اعضای خانواده ویزای خانوادگی یا familiari al seguito درخواست شود. از این طریق همسر و فرزند/ فرزندان زیر 18 سال به راحتی می توانند همراه دانشجو به ایتالیا مهاجرت کنند. در مقاله فوق به مطالبی در خصوص اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ایتالیا پرداخته شد تا متقاضیان تحصیل در این کشور بتوانند با اطلاع کامل تصمیم نهایی خود را بگیرند. متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی ایتالیا

برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در سال 2022 باید از موارد زیر مطلع بود:

  • ویزای تحصیلی دانشجویان دانشگاه های ایتالیا چیست؟ این ویزا از نوع ویزاهای بلند مدت ایتالیا یا نوع D می باشد.
  • حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا چیست؟ برای آنکه فردی موفق به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا شود، باید حداقل مدرک B2 زبان ایتالیایی یا نمره معادل سطح 6 آزمون آیلتس را ارائه کند.
  • هزینه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا چقدر می باشد؟ در حال حاضر این هزینه در حدود €50 (یورو) می باشد.
  • آیا ویزای تحصیلی ایتالیا امکان اخذ ویزای همراه را به فرد میدهد؟ تا چندی پیش ایتالیا پس از گذشت یکسال از اقامت افراد، به آنها اجازه اخذ ویزای همراه برای خانواده را صادر میشد اما در حال حاضر دسترسی به این فرصت برای ایرانیان به شدت دشوار است.
  • ویزای تحصیلی ایتالیا چه امکاناتی را در اختیار فرد قرار میدهد؟ دارنده ویزای تحصیلی این فرصت را خواهد داشت که در مقطع تحصیلی از پیش معرفی شده تحصیل کند. علاوه بر این، اجازه کار نیمه وقت نیز به فرد داده خواهد شد، همچنین فرد میتواند بدون نیاز به ویزا به کشورهای حوزه شنگن مهاجرت کند.
  • آیا می توان با پذیرش موقت، ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کرد؟ همه متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، در هنگام مراجعه به سفارت این کشور، باید کلیه مدارک خود را به صورت کامل در اختیار سفارت قرار دهند و هر گونه نقص مدرک موجب رد درخواست متقاضی خواهد شد.
  • آیا ارائه گواهی بورسیه تحصیلی به عنوان گواهی تمکن مالی کافی است؟ با توجه به اینکه گواهی تمکن مالی تنها بخشی از هزینه های زندگی فرد را پوشش می دهد، متقاضی دریافت ویزای تحصیلی باید گواهی تمکن مالی خود را مطابق با درخواست سفارت ارائه کند.
  • آیا امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری ایتالیا فراهم است؟ بله، این کار از طریق اخذ مجوز اقامت موسوم به Permesso di Soggiorno امکان پذیر است که مدت اعتبار آن بین 6 تا 12 ماه بوده و در طی آن دانشجو می تواند در ایتالیا کاریابی کرده و برای اخذ ویزای کاری ایتالیا اقدام کند.
4.9/5 - (227 امتیاز)

144 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی ایتالیا

  1. دنیا گفت:

    با سلام و وقت بخیر من برای بورسیه های ایتالیا سوال داشتم میخواستم ببینیم شما با بورسیه می تونید برای من ویزای تحصیلی ایتالیا بگیرد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که شرایط مناسب برای تحصیل در این کشور رو داشته باشید و پرونده شما مورد تایید باشه،
      بله قطعا

  2. اسحاق علی نجیب زاده گفت:

    افغانستان هستم دوازده رو خوندم افغانستان چند مدت معلم هنر خطاطی بودم بعد از تحولات سیاسی که در افغانستان رخ داد متاسفانه از طرف حکومت امارت تهدید به قتل شدم اومدم ایران آیا واجد شرایط بورسیه تحصیلی هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی در این رابطه نیست. اگر بتونید وارد ایتالیا بشید از طریق تحصیل، می تونید بورسیه هم دریافت کنید

  3. نوید گفت:

    سلام من دولینگو85گرفتم ایا سفارت از من قبول میکنه یا نه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر باید 90 باشه حداقل

  4. ریحانه گفت:

    سلام وقت بخیر. در حال حاضر دارم واسه لیسانس کامپیوتر میخونم و همچنین ایلتس میگیرم. واسه ارشد میخوام دانشگاه ایتالیا اقدام کنم. واسه ازمون دانشگاه ها باید چجوری اقدام کنم و از کجا بفهمم رشتم و دانشگاهم مدرک دولینگو قبول میکنه یا ایلتس؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر دانشگاهتون رو مشخص کردید که می تونید توی سایت دانشگاه مطالعه کنید.
      اگر دانشگاه های ایتالیا برای سال جاری این مدرک رو قبول ندارند

  5. نارمین گفت:

    سلام وقت بخیر من دولینگو 110 گرفتم .میخواستم سوال کنم سفارت مدرک دولینگو منو قبول میکنه یا نه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله نمره 90 به بالا کافی هست

  6. پریسا گفت:

    سلام وقت بخیر تافل home رو سفارت قبول می‌کنه یانه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هنوز برای سال جدید در رابطه با مدارک زبان توضیحی ندادند

  7. حسن مقدم زاده گفت:

    سلام بنده 22 سال سن دارم ودانشجو رشته مهندسی نرم افزار هستم و تا سال اینده مدرک فوق دیپلم رو میگیرم . میخواستم بدون توی این مدت 1 سال باید برای چه زبانی اقدام کنم ایا یادگیری زبان ایتالیایی B2 کافیه یا باید حتما انگلیسی هم بخونم .و اینکه معافیت تحصیلی دارم برای ادامه تحصیل و خروج از کشور با وثیقه کافیه ؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرک فوق دیپلم توی نظام آموزشی اروپا جایگاهی نداره البته مشکلی برای شما پیش نمیاد چون باید توی این مرحله وارد دوره لیسانس بشید.
      سنتون مناسب هست.
      اگر مدرک زبان انگلیسی داشته باشید نیازی به مدرک زبان ایتالیایی ندارید اما برای زندگی توی این کشور می تونه به شما کمک کنه تا شرایط بهتری داشته باشید.

  8. مهدى كثيرى گفت:

    سلام، مهدى هستم، با 44 سال سن، با مدرك ديپلم فنى و حرفه اى در رشته كامپيوتر، در يك مسابقه تست هوش و آى كيو، از 100 نمره 100 رو گرفتم. در مدرسه خود سفارت مشغول آموزش زبان ايتاليايى هستم و تا مقطع B1 ادامه خواهم داد. لطفا راهنمايى ميفرماييد كه با توجه به سنم، چه رشته اى را از كدام دانشگاه و در كدام شهر اقدام كنم كه براى مقطع كارشناسى به صورت حتمى بهم ويزاى تحصيلى داده شود كه شامل بورسيه هم بشود؟؟ برام اصلا فرقى نميكنه كه در مقطع كارشناسى، از كدام دانشگاه پذيرش بگيرم و در هر رشته اى كه شامل حالم بشه پذيرش بگيرم كه شامل بورسيه هم بشود؟؟؟ فقط اين برام مهم هست كه بتونم در مقطع كارشناسى، بهم ويزاى تحصيلى رو صد در صد بدهند، خواهشاً راهنمايى فرماييد

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه در ایتالیا پذیرش گرفت اما با توجه به سنتون ریسک ویزا وجود داره

  9. فرزان گفت:

    سلام من پذیرش از دانشگاه بولونیا رو در مقطع ارشد گرفتم. تاریخ اعتبار آیلتس من تا 2 شهریور است و نمرم 7 می باشد. اگه تا 2 شهریور وقت واسه ویزا بهم ندن. آیا نمره زبان من باطل می شود و من نمیتوانم واسه ویزا اقدام کنم؟؟ با توجه به اینکه بعضی کشورها تاریخ اعتبار آیلتس را 3 سال هم اعلام کردن می خواستم بدونم در مورد ایتالیا چیست و باید چکار کنم؟ ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر قبل از این تاریخ برای ویزا اقدام کردید برای ویزا مشکلی نیست
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  10. مهدى آقاكثيرى گفت:

    با عرض احترام و سلام. من ميخوام در خود سفارت ايتاليا آموزش زبان را فرابگيرم. لطفا ميفرماييد بايد به كجا مراجعه كنم؟؟ در ضمن من تلفنى سوال كردم و گفتند تحصيل در ايتاليا شرايط سنى ندارد، ميخواستم بدونم من با 45 سال سن آيا رشته اى هست كه بتونم انتخاب كنم و برام مشكل ساز نباشه؟؟ در آخر ايميل من هم شده لطفا و خواهشا جواب من رو از طريق موبايل، واتساپ و تاگرام دهيد ممنون ميشمم

    1. داوری گفت:

      سلام
      نفرمودید که برای چه مقطعی میخواین اقدام کنید اما اگر مقطع لیسانس باشه قطعا امکانپذیر نخواهد بود متاسفانه

  11. منا یاوری گفت:

    درود.با توجه به شرایط موجود و خطر سفر به شهرهآی بزرگ از نظر شیوع کرونا(برای شرکت در آزمون های بین المللی) امسال چقدر احتمال پذیرش دولینگو توسط سفارت وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما تماس بگیرید

  12. منا گفت:

    سلام‌
    چقدر احتمال داره امسالم سفارت دولینگو رو بپذیره؟ چون درسته آزمونای حضوری برگزار میشن، ولی اکثرا تو شهرای بزرگن و با مشکلات کرونا رفت و آمد به این مراکز، رزرو هتل و … خطرسازه…

    1. داوری گفت:

      سلام
      درصدی نمیشه تعیین کرد و باید منتظر تصمیم سفارت موند اما این ریسک وجود داره در هر صورت

  13. مازیار گفت:

    سلام.بنده دولینگو ۱۰۰ دارم و همین طور با آیلتس ۵/۵ از دانشگاه پذیرش گرفتم.به نظرتون امسال هم سفارت همون دولینگو ۱۰۰ رو ارائه بدم قبول دارن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      احتمال اینکه امسال سفارت دولینگو رو نپذیره وجود داره و نمیشه روش حساب کرد

  14. احمد گفت:

    سلام من نمره ١١٥ دلينگو دارم ميشه براي مقطع كارشناسي ارشد براي سپتمبر براي ويزه اپلاي كنم يا نه بايد نمره آيلتس و توفل داشته باشم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای چه رشته ای و چه دانشگاهی میفرمائید؟ در کل سال قبل پذیرفتن و هنوز هم برخی دانشگاه ها میپذیرن

  15. ارش گفت:

    سلام وقتتون به خیر
    برای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ ایلتس ۶ کافیه؟ یا برای ویزا ریسک داره و باید بیشتر باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله همین آیلتس کافیه و ریسکی در مورد زبان وجود نداره

  16. نوید گفت:

    سلام. من 38 سالمه. سه سال پیش برای ارشد ایتالیا رشته طراحی صنعتی اقدام کردم. مدرک زبانش (b1) و پذیرش دانشگاه رو هم گرفتم ولی بنا به دلایلی ریجکت شدم. مدرک زبان انگلیسی ندارم. با توجه به شرایط موجود آیا اقدام مجدد رو پیشنهاد میکنید؟ اگر بله، کدوم زبان بهتره؟ و اگرخیر، کدام کشور و با چه روشی رو پیشنهاد میکنید؟ تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      دلایل ریجکتی شما چی بوده؟ میشه کماکان اقدام کرد اما روزمه شما نیاز به بررسی بیشتر داره
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  17. maryam گفت:

    سلام وقتتون به خیر من مدرک زبان ایتالیایی رو دارم برای گرفتن ویزا ی تحصیلی مشاور مدرسه ایتالیایی به من گفتن مبلغ 18 هزار یورو برای سه ماه باید تو حسابم باشه که بتونم ویزا تحصیلی بگیرم این مقدار پول درسته؟؟؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این مبلغ درست نیست برای اطلاع بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید راهنماییتون کنیم

  18. یاسین گفت:

    سلام
    من 27 سالمه و آیلتس 7هم دارم، کارشناسی مهندسی عمران با معدل 14 دارم، میخوام کارشناسی مجدد یه رشته دگ ای رو بخونم چقدر ریسک ویزا دارم به خاطر سنم؟ چون میدونم پذیرش رو راحت میشه گرفت واسه کارشناسی ولی ویزا و عملکرد سفارت رو اطلاعی ندارم، لطفا راهنمایی کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که برای ارشد اقدام کنید چون علیرغم اینکه محدودیت سنی وجود نداره اما در عمل ریسک ویزا وجود داره

      1. فرشته گفت:

        سلام
        یعنی من که میخوام سال 2022 در آزمون آیمت شرکت کنم، آیا ممکن سفارت بهم ویزای تحصیلی نده؟
        من 24 سالمه و دو سه ماهه که مدرک ارشد گرفتم.
        میشه بیشتر راهنماییم کنید؟؟؟؟
        ممنون میشم.

        1. داوری گفت:

          سلام
          برای شرکت در آیمت باید با برنامه ریزی کامل پیش برید. یعنی ابتدا پیش ثبت نام دانشگاه ها رو انجام بدید و برای آیمت به موقع اقدام کنید و اگر بورس هم بخواید باید قبل از آیمت براش اقدام کرد در نتیجه برای آیمت از قبل یه برنامه کامل نیاز دارید که پیشنهاد میکنم در وهله اول یک مشاوره کامل در این زمینه انجام بدید

  19. نیما گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من سوالی داشتم درباره دولینگو
    ایا سال 2021 هم دولینگو قبوله؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی در سال جدید ببینید چه دانشگاه هایی مدرک دولینگو رو میپذیره

  20. امیرحسین گفت:

    سلام خسته نباشید. من در حال حاضر دارم مقطع دوازدهم رو میخونم آیا از نظر زمانی با توجه به اینکه پیش دانشگاهی من خرداد مدرکش آماده میشه میتونم برای آیمت 2021 اقدام کنم یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلاام
      احتمالش کمه

  21. سامان گفت:

    سلام من مدرک کارشناسی رشته مهندسی IT با معدل 14.85 سال 88 رو دارم، سنم 34 هستش
    چه قد محتمله که بتونم ویزای ارشد بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این روزمه یه مقدار ریسک داره لطفا بفرمائید چرا تحصیل در ایتالیا رو انتخاب کردید؟

  22. sanaz گفت:

    سلام خسته نباشین من 18 سالمه و امسال دیپلم گرفتم و قصد ادامه تحصیل در ایتالیا رو دارم . من مدرک آیلتس ندارم … بدون مدرک آیلتس میشه ویزای تحصیلی گرفت؟ شراط دیگه ای لازم دارم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنین… .

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیاز به مدرک آیلتس دارید و معدل تحصیلیتون هم مهمه

  23. فائزه گفت:

    درود و خسته نباشید . ببخشید من میخوام برای ادامه تحصیل مقطع دکترا اقدام کنم برای ایتالیا . یکی از اساتیدم در ساپینزا و پلی تکنینک میلان کرسی استادی دارن و ایشون گفتن که کمکم میکنن برای گرفتن پذیرش . اما سوال من اینه که اولا برای دکترا باید آیلتس داشته باشم یا بهتره برم کلاس زبان ایتالیایی ؟ دوما شرایط سنی برای پذیرش و بورسیه دکترا چندسالگیه ؟ ممنون میشم اگر راهنمایی کنید .

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در مقطع دکتری بحث سن چندان مهم نیست اما رشته تحصیلیتون رو در دانشگاه مقصد چک کنید که به زبان انگلیسی ارائه میشه یا ایتالیایی تا بتونید در رابطه با زبان تصمیم گیری کنید

  24. حمیده گفت:

    سلام
    من در مقطع دکتری برای دانشگاه تریسته اپلای کردم و مصاحبه هم قبول شدم؛ هنوز نتایج قطعی نیمده اما دوتا سوال دارم:
    1. تا اونجائیکه شنیدم الان تا اخر اگوست وقت سفارت پر شده؛ من ایلتسم دو ماه پیش اکسپایر شد و بخاطر ترس از کرونا امتحان ندادم با توجه به اینکه دولینگو 90 رو سفارت قبول اعلام کرده میتونم این ازمون بدم و برای سپتامبر یا اکتبر وقت بگیرم؟
    2. در مورد تمکن و گردش مشکل ندارم ؛ اما اینکه کپی بلیط رزو شده رو میخوان و رزرو هتل برای ده شب در تریسته و همین طور بیمه ؛ میشه بفرمائید هزینه اینها روی هم تقریبا چقدره؟ بلیط هواپیماشو دیدم که روی 6 خرده ای بود، هتل چی و همین طور ارزانترین بیمه/
    ممنون میشم براورد قیمت بهم بدید لطفا

    1. داوری گفت:

      سلام
      آیا دانشگاهی که میفرمائید دولینگو رو قبول داره؟
      قیمت هتل خیلی متفاوته سرچ بفرمائید . کم هزینه ترین هتل در شهر مقصدتون رو پیدا کنید به عنوان محل سکونت معرفی کنید

  25. mohammadreza گفت:

    ایا برای رشته های مهندسی مثل مهندسی مکانیک باید ازمون ایمت داشته باشیم؟ یا اینکه ازمون ایمت فقط برای پزشکی و دندونپزشکی هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      این آزمون صرفا مختص بچه های کادر درمان و پزشکیه
      و در مورد شما صدق نمیکنه
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  26. محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر، امکان دریافت ویزای همراه برای کسی که ایتالیا در میخونه هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      معمولا کشور ایتالیا ویزای همراه صادر نمیکنه برای همراهتون باید با ویزای دیگه ای اقدام کرد
      برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  27. Moj گفت:

    پرینت گردش حساب بانکی
    اگر از حساب سپرده یکساله باشه مشکلی نداره

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما این سوال باید کارشناسان ما پاسخ بدهند با شماره های موسسه تماس بگیرید

  28. مهسا گفت:

    سلام خسته نباشید.ببخشیدمن میخواستم برای رشته ی مدیریت بازرگانی برای کارشناسی اقدام کنم که یکی از مشاورین گفتن که هنگام اسکایپ ازمن سوالات ریاضی وفیزیک وشیمی پرسیده میشه.این حرف درسته؟؟؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما منظورتونو متوجه نشدم لطفا با شماره های موسسه تماس بگیرید

  29. mahshid گفت:

    با سلام
    من چند نفر از آشناها گفتن اگه مقاله isi داشته باشم راحت تر بورسیه میگیرم.
    آیا امکانش نیست بدون مقاله بورسیه گرفت؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر منظورتون بورس استانی ایتالیا هست نیازی به مقاله نیست

  30. محمد گفت:

    سلام من ویزای تحصیلی ایتالیارو بگیرم تحت چه شرایطی میتونم برای همسرم هم ویزا بگیرم؟یجا خوندم گفته بودن اگر دونفر باشی سریعتر ویز میدن.آیا درسته؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما چون ویزای همراه نداره برای ایشون هم ویزای تحصیلی بگیرید که باهم باشید

      1. محمد گفت:

        عذر میخوام اینکار مگه فقط تحت شرایطی نیست که ایشونم برای تحصیل بیان؟به غیر از تحصیل که نمیشه اینکارو کرد

        1. رهنما گفت:

          بله دوست عزیز
          همسر شما نیز باید برای تحصیل با شما همراه شوند.

  31. شاهین گفت:

    سلام خسته نباشید من از ایتالیا پذیرش گرفتم ، برای پرینت مالی سه ماهه نمیدونم چیکار کنم ،۱.۵ سال گپ تحصیلی دارم شغلی نداشتم تو این فاصله، خانوادام ۷ نفری هستن ولی همه زندکی مستقل دارن به جز من ،الان من نمیدونم تمکن و گردش سه ماهه به اسم پدرم رو بدم یا خودم؟ اگه گردش و تمکن خودم رو بدم وقتی که سوال پرسیدن از کجا اوردی باید چی بگم؟ اگه هم مال پدر رو ارائه بدم چه مقدار باید باش و انکه چجوی بگم بقیه اعضا خانواده مستقل هستن ؟ اگر امکانش هست لطفا راهنمایی کنین ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما این ها مواردی هست که ما بعد از قرارداد تیم ویزا خدمتتون اعلام میکنه میتونید با ما قرارداد ویزا ببندید

  32. mohamad nadizadeh گفت:

    سلام .من لیسانس دارم از دانشگاه پیام نور و میخوام فوق لیسانس رو در ایتالیا بخونم معدل لیسانسم زیاد خوب نیست .بنظر شما امکان پذیرشم در دانشگاه های ایتالیا چقدره .در ظمن وضع مالیم هم تعریفی نداره .ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله مشکلی نیست باید شرایط شما دقیق بررسی شود برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  33. سارا گفت:

    با سلام آیا با داشتن ویزای تحصیلی ایتالیا امکان دریافت ویزای همراه برای همسر وجود دارد؟؟
    با تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر ایتالیا ویزای همراه ندارد اما سوئد، نروژ، کانادا هلند دارند

  34. Reza mohamadi گفت:

    سلام آیا برای پزشکی در ایتالیا حداقل معدل پیش دانشگاهی یا دبیرستان از طرف سفارت واسه اعتبار سنجی مدارک و ویزا وجود داره ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما ، نمره آزمون imat شما در این پروسه مهم است

  35. حمید گفت:

    با سلام و عرض ادب
    آیا من درست متوجه شدم و مراحل به ترتیب زیر هستش؟
    ۱- گرفتن مدرک زبان
    ۲- گرفتن صلاحیت آکادمیک از سفارت
    ۳- پذیرش گرفتن از دانشگاه
    ۴- مراجعه به سفارت و اخذ ویزا

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب بله درست هست

  36. الهام گفت:

    سلام وقت بخیر میخوام برای رشته نقاشی در مقطع لیسانس ویزای تحصیلی برای ایتالیا بگیرم میخواستم راهنماییم کنید اگر امکانش هست و اینکه برای رشته نقاشی باید زبان ایتالیایی بلد باشم یا انگلیسی کافیه

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای مقطع لیسانس رشته های خاص نیازمند مدرک زبان ایتالیایی هست

  37. پریا گفت:

    سلام
    من و خواهرم قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه های ایتالیا در رشته هنر را داریم من نقاشی و خواهرم آهنگسازی آیا امکانش هست؟درضمن در حال گذروندن دوره ایلتس هستیم برای گرفتن ویزا نمره آیلتس باید چند باشه ؟ با سپاس

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما چند سالتون هست؟ چه دانشگاهی خوندید و چه زمانی فارغ التحصیل شدین؟

  38. آزاده گفت:

    سلام، میخواستن بدونم نامه تمکن مالی نیاز هست یا گردش حساب و حداقل چقدر باید باشد و دوره چند ماه است ؟
    چون حساب پس انداز گردش حساب ندارن.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب در این مورد باید با کارشاسان ارشد موسسه تماس بگیرید

  39. رامبد گفت:

    سلام دوست عزيز
    مي خوام براي پسرم كه الان كلاس نهم هستند براي ادامه تحصيل دبيرستان در ايتاليا اقدام كنم .
    ميشه راهنمايي بفرماييد

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر برای ایتالیا برا یمقطع لیسانس به بالا امکان پذیر هست و فقط کانادا، انگلیس و مجارستان میتونید اقدام کنید

  40. Maede گفت:

    سلام…
    آیا از طریق اخد مدرک زبان ایتالیایی از مدرسه ایتالیایی ها در سفارت، میشه بورسیه تحصیلی از ایتالیا گرفت؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر منظورتون بورس استانی ایتالیا هست با مدرک زبان انگلیسی هم امکان پذیر هست

  41. دلارام گفت:

    سلام خسته نباشید،
    میخواستم بدونم برای ویزای تحصیلی ایتالیا هم مثل آلمان به بلاک اکانت نیاز هست؟ اگر آره چند یورو باید در اون حساب باشه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب بله نیاز هست اما بلاک نمیشه برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  42. کامران سهیلی گفت:

    سلام،
    انشاالله حالتان خوب باشد.
    بنده پذیرش یک دانشگاه ایتالیایی را برای مقطع دکترا گرفته ام و درگیر مسایل ویزا هستم. در مدارک مورد نیاز سفارت مدرک زبان هم مشاهده می‌شود که بنده فاقد آن می باشم. چندین تن از دوستانم هم بدون مدرک زبان و تنها با یک تاییدیه از طرف دانشگاه در ایتالیا، دال بر سطح بالای زبان انگلیسی اشان به راحتی توانستند ویزای دانشجویی بلند مدت ایتالیا را در مقطع دکترا در حدود یک و نیم سال پیش دریافت کنند؛ آیا این امکان در حال حاضر نیز وجود دارد یا مدرک زبان الزامی است؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بر اساس شرایطی که تا به امروز وجود داشته شما حتما برای سفارت باید مدرک زبان آیلتس را ارائه بدین

  43. جابر گفت:

    سلام. بر
    ای تحصیل توی ایتالیا حتما باید زبان ایتالیایی بلد باشی و مدرکش ضروری؟ نمیشه یا مدرک انگلیسی تحصیل کرد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب بسته مقطع مورد نظرتون داره قطعا به زبانی غیر از ایتالیایی مثل انگلیسی میشه اما بیشتر برای مقاطع کارشناسی ارشد به بالا ، برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید ممنونم

  44. انوری گفت:

    این بورس ها رو فقط دانشگاه های دولتی ارائه می دن؟ برای اخذ این بورسیه ها باید از طریق خود دانشگاه اقدا کرد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب بله برای دانشگاه های دولتی هست اکثرا و باید از طریق خود دانشگاه درخواست داد

  45. میلاد گفت:

    سلام وقتبخیر قصد تحصیل مقطع دکتری در رشته باستان شناسی دارم با چندتن از اساتید دانشگاه رم رابطه خوبی دارم چطوری میتونم درخواست بدم بهشون پذیرش بگیرم ممنون میشم ایران سراسری خوندم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی براشون روزمه تون رو بفرستید تا از نظر علمی بررسی کنن
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  46. ریحانه گفت:

    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    ویزای تحصیلی چه مدت طول میکشه صادر شه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بستگی به ترمی داره که اقدام میکنید

  47. Maede گفت:

    مرسی از اطلاعات کاملتون
    به تمامی سوالاتم در رابطه با ویزای تحصیل در ایتالیا پاسخ دادین ممنون

  48. رضاپور گفت:

    سلام ممنون از مقاله مفیدتون.
    بعد از فارغ التحصیل شدن امکان اقامت در این کشور به چه صورت ممکنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی در این کشور به کار برسید

  49. علی زمانی گفت:

    هزینه تحصیل در ایتالیا برای نیم سال اول چقدر میباشد؟

    1. موسوی گفت:

      سلام وقت بخیر من مدرک زبان ندارم و قصد تحصیل پزشکی در ایتالیا به همرت بورس استانی دارم و آزمون آلفاتست یا آیمت هم شرکت نکردم و هیچ کاری انجام ندادم و نمیدونم از کجا باید شروع کنم و ترتیب انجام مراحلو نمیدونم.میشه این روند هارو طوری طی کرد که سال بعد(۱۴۰۰) مشغول به تحصیل در ایتالیا باشم؟

      1. داوری گفت:

        سلام و درود
        برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

    2. داوری گفت:

      سلام
      هزینه تحصیل در ایتالیا بسیار کمه و اگه بورس شید این هزینه رایگان میشه

  50. ارسلان ركني گفت:

    سلام خدمت شما ممنون از سايتتون ويزاي همراه هم داره؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای ویزای مستقل برای ایتالیا اقدام کرد

  51. امیر علی حیدری گفت:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم اونم اینکه ویزای تحصیلی ایتالیا برای رشته پزشکی چگونه است ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ابتدا تحصیل پزشکی در ایتالیا رو مطالعه کنید و اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  52. حمید باقری گفت:

    سلام برای ویزای تحصیلی ایتالیا حداقل چه مدارکی نیاز داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مدارک رو در این مقاله تعریف کردیم لطفا با دقت مطالعه نمایید

  53. فرهاد گفت:

    ویزای تحصیلی ایتالیا چه مدت طول میکشه صادر شه؟

    1. داوری گفت:

      معمولا برای دو ترم سپتامبر و ژانویه صادر میشه

  54. هزاره گفت:

    خییلی ممنون بسیار عالی بود

  55. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  56. مینا سرلک گفت:

    خیلی هم عالی

  57. Deniz گفت:

    آیا امکان کار ضمن تحصیل با ویزای تحصیلی و بدون روادید کار میسر است؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورت کاریابی بله، امکان کار حین تحصیل در ایتالیا را دارید.

    2. داوری گفت:

      سلام
      بدون روادید کاری یا تحصیلی که نمیتونید وارد ایتالیا بشید برای کار

  58. سینا گفت:

    خیلی مفید بود ممنون

  59. sohrab گفت:

    ویزای تحصیلی اسپانیا بهتره یا ایتالیا ؟ به نظرتون من با شرایطم که 30 سالمه و کارشناسی دارم می تونم برای بورس های تحصیلی ایتالیا اقدام کنم؟ اگر ویزا بدن ترجیح من ایتالیاست

    1. رهنما گفت:

      دوست گرامی اخذ ویزای هر یک از کشورها به رزومه و شرایط شما وابسته میباشد. شانس اخذ بورسیه در کشور ایتالیا نسبت به اسپانیا بالاتر میباشد. در این خصوص با ما تماس بگیرید.

  60. صبا صابری گفت:

    ممنون از سایت به روز و مطالب خوبتون

  61. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد ویزای تحصیلی ایتالیا تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد موسسات کار آفرینی ایتالیا هم مطلب بذارید

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض احترام
      مقاله کارآفرینی در ایتالیا و موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا راهنمای شما در این خصوص میباشد.

  62. مهسا رنجبر گفت:

    سلام و تشکر
    برای دربافت بورس باید حتما معدل بالایی داشته باشم؟
    نمره زبان هم اهمیت دارد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      نمره زبان و معدل بسته به نوع بورسیه تحصیلی در ایتالیا اهمیت دارد. برای بررسی انواع بورس علاوه بر مقاله فوق پیشنهاد میکنیم با ما ارتباط بگیرید.

  63. ترانه گفت:

    سلام ممنونم از مقاله عالیتون امکان اخذ بورس استانی چگونه می باشد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای این امر پیشنهاد میکنیم مقاله بورسیه تحصیلی در ایتالیا را مورد مطالعه قرار دهید.

  64. صبا گفت:

    خیلی خوب بود این مقاله ممنون بابت اطلاعات مفیدتون

  65. ناصر گفت:

    آیا ویزای ایتالیا برای 35 سال با مدرک لسانس هم میشه اقدام کرد؟شما مشاوره تخصصی هم دارید

    1. رهنما گفت:

      سلام و احترام
      گپ تحصیلی شما باتوجه به اشتغال شما باید مورد بررسی قرار گیرد. در این خصوص با ما ارتباط بگیرید.

  66. امیرحسین گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

  67. v!da گفت:

    سلام و تشكر از سايت خوبتون
    من ٣١ساله و مهندس مكانيك هستم و قصد ادامه تحصيل در ايتاليارو دارم ،ايا اين امكان براي من با اين سن مهيا هست و من ميتونم اقدام كنم؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      مدرک تحصیلی شما کارشناسی است یا کارشناسی ارشد؟ برای بررسی شرایط خود پیشنهاد میکنیم با موسسه ارتباط بگیرید.

  68. محمدطه گفت:

    آیا بورسیه های تحصیلی در کشور ایتالیا برای تبدیل شدن شهریه به صفر موثر است؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      به شرایط شما وابسته است. در این خصوص با موسسه ارتباط بگیرید.

  69. Leilakk گفت:

    باید کشور گرونی باشه

  70. هزاره گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتون

  71. leilakk گفت:

    سلام. مقاله بسیار خوبی بود. متشکر از شما

  72. قراری گفت:

    سلام. پسر عموی من میخواهد پزشکی بخونه در خارج. تحصیل در دانشگاههای پزشکی ایتالیا رایگان و یا بورسیه تحصیلی به ایرانی ها اعطا میشه؟ اگه آره ، با چه شرایطی؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      تحصیل در ایتالیا کم هزینه است و بورسیه به ایرانیان تحت شرایطی تعلق میگیرد. برای اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا پیشنهاد میکنیم ابتدا مقاله فوق را مطالعه نموده و در این خصوص با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

  73. حسین گفت:

    aya niaz be madrak zaban hast?sharayet kari chetoreh

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله، باید مدرک زبان دریافت نمایید. متاسفانه شرایط کار در ایتالیا مساعد نیست.

  74. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.
    ممنون

  75. ناصر زارعی گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *