ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی برزیل

ویزای تحصیلی برزیل

اخذ ویزای تحصیلی برزیل در سال 2023 مورد توجه متقاضیان تحصیلی می باشد و مهاجرت از طریق تحصیل به برزیل از طرق برتر اخذ اقامت محسوب می گردد. تحصیل در برترین دانشگاه های مورد تائید جهانی از مزیت های تحصیل در این کشور است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این شرایط را فراهم ساخته ایم که متقاضیان بتوانند با وکلا و کارشناسان سوالات مهاجرتی خود را مطرح نمایند.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی برزیل

یکی از اصلی ترین چالش ها در روند درخواست ویزای تحصیلی برزیل، سپری کردن مراحل درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد. به عبارت دیگر، دانشجویان بین المللی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی برزیل هستند، باید مراحل درخواست ویزا را به صورت کامل طی کنند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، در قدم اول باید دانشگاهی را در این کشور پیدا کنید که مناسب برنامه تحصیلی شما باشد. به محض اینکه موسسه آموزشی را در نظر گرفتید، باید در دانشگاه مربوطه درخواست دهید. به طور کلی در صورت عدم پذیرش دانشگاه مورد نظر، امکان دریافت ویزا جهت تحصیل در برزیل را نخواهید داشت.

در جدول زیر می توانید مراحل درخواست ویزای تحصیلی برزیل را به صورت کامل مطالعه فرمایید:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی برزیلتوضیحات
برای اخذ ویزای تحصیلی برزیل اقدام کنید.متقاضیان پس از دریافت نامه پذیرش، می توانند برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. در این مورد دانشجویان به یک مجوز اقامت بر اساس تحصیل نیاز دارند.
به یک ماموریت محلی در برزیل بروید.متقاضیان هنگامی که، درخواست خود را از طریق خدمات الکترونیکی ارسال کردند، باید برای اثبات هویت خود به سفارت بروند و اثر انگشت خود را ارسال کنند.
منتظر جواب ویزای خود باشید.پس از ارسال درخواست ویزای تحصیلی خود باید صبورانه منتظر پاسخ باشید. اداره مهاجرت برزیل، درخواست های دانشجویان را به عنوان اولیوت اصلی ارزیابی می کنند.
سفر به نیوزلندپس از بررسی درخواست متقاضیان، پاسخی در مورد ویزای خود دریافت خواهید کرد. هنگامی که درخواست ویزای متقاضیان آماده شد، می توانند به برزیل سفر کنند.

مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در برزیل

اخذ مدرک کارشناسی در برزیل به مدت 4 سال طول می انجامد. یکی از اصلی ترین موارد حائر اهمیت مدرک زبان پرتغالی می باشد. زبان تحصیلات مقطع کارشناسی در برزیل پرتغالی می باشد. دانشجویان بایستی با در نظر گرفتن این مورد قدم در این راه گذارند. ناگفته نماند که برای اخذ پذیرش در این مقطع اشخاص متقاضی می بایست آزمون ورودی را قبول شوند.

مدت زمان ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال است. در این مقطع علاوه بر تحصیل به زبان پرتغالی نیز تحصیلات انگلیسی نیز مهیا می باشد. در سال 2023 متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در برزیل می بایست مدرکی دال بر زبان انگلیسی IELTS ارائه دهند. اخذ بورس تحصیلی در این مقطع از دیگر موارد حائز اهمیت است. همچنین لازم به یادآوری است که مدت زمان اجازه کار در مقطع فوق لیسانس در برزیل، به میزان 20 ساعت در هفته می باشد.

تحصیل دکتری در برزیل

امتقاضیانی که قصد تحصیل در دکتری را دارند می بایست رزومه ای قوی ارائه دهند. رزومه ای قوی در قالب مقاله های بین المللی، مدرک زبان و تحقیقات دانشگاهی است. مدرک زبان پرتغالی از الزامات این مورد است که یکی از اصلی ترین پارامترها در این زمینه ارائه نامه از استاد راهنما می باشد. دولت برزیل به متقاضیان اجازه کار می دهد و افراد می توانند به مدت 30 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

اخذ ویزای تحصیلی برزیل

برترین دانشگاهای تحصیلی در برزیل

بسیاری از دانشگاه های مطرح آمریکای جنوبی در برزیل واقع شده اند که در این بین می توان به دانشگاه های مطرح در حال پیشرفت با روند رو به رشد نیز اشاره نمود. اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل یکی از موارد حائز اهمیت در خصوص ویزای تحصیلی نیز می باشد. آشنایی با دانشگاه های مورد تائید برزیل از موارد حائز اهمیت نیز می باشد که عبارتند از:

  • Universidade Estadual de Campinas(UNICAMP)
  • Universidade de Sao Paulo
  • Universidade Federal do Rio de Janeiro
  • Universidade Estadual Paulista “Julio de Mesquita Filho”
  • Universidade Federal de Minas Gerais
  • Universidade Federal de Sao Paulo (UNIFESP)
  • Pontificia Universidade Catolica do Rio de Janeiro-puc-rio
  • Universidade do Estado do Rio de Janeiro(UERJ)
  • Universidade Estadual de Londrina
  • Universidad Federal de Juiz de Fora
  • Federal University of Rio Grande do Norte
  • Universidade Federal da Bahia
  • Universidade Federal de Santa Catarina
  • Universidade Federal de Vicosa
  • Universidade Federal de Sao Carlos
  • Universidade Federal de Pernambuco
  • Universidade Federal do Rio Grande do sul

امکان کار با ویزای تحصیلی برزیل

تمامی دارندگان ویزای تحصیلی برزیل که در این کشور مشغول به تحصیل می باشند، می توانند حین تحصیل در این کشور مشغول به تحصیل شوند. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های ویزای تحصیلی برزیل برای دارندگان این نوع از ویزا، امکان کار حین تحصیل در برزیل می باشد. اما تمامی متقاضین کار حین تحصیل در برزیل، باید با برخی از محدودیت ها و قوانین موجود در این زمینه به خوبی آشنا شوند. یکی از اصلی ترین محدودتی ها در این زمینه این است که، دارندگان ویزای تحصیلی برزیل فقط مجاز به 18 ساعت کار در این کشور در طول تحصیل می باشند. بنابرایت، دانشجویان حق کار بیش از حد را در این کشور را ندارند، زیرا هدف از اعطای ویزای تحصیلی برزیل، تحصیل در این کشور است.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین مشاغل دانشجویی در برزیل را از دیدگاه دانشجویان بین المللی بررسی نمایید:

محبوب ترین مشاغل دانشجویی در برزیل را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی برزیل

امروزه یکی از اصلی ترین موارد حائز اهمیت در خصوص مهاجرت، اخذ ویزا یا مجوز ورود می باشد. متقاضیان در خصوص مهاجرت به این کشور نیاز به مجوز ورود دارند. دانشجویان تحصیلی می بایست با توجه به شرایط ویزای تحصیلی برزیل قدم در این راه گذارند. الزامات اخذ ویزای تحصیلی برزیل عبارت هستند از:

  • عکس: 2 قطعه عکس متقاضی با توجه به شرایط روز ویزای تحصیلی.
  • گذرنامه معتبر: ارائه گذرنامه معتبر بدین معنا است که متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی می بایست گذرنامه با حداقل اعتبار 6 ماه ارائه دهند. در گذرنامه حداقل می بایست 2 صفحه برای ویزا خالی باشد. (3 صفحه آخر پاسپورت جزء این موارد محسوب نمی گردد.
  • تکمیل فرم درخواست ویزا: تمامی متقاضیان می بایست فرم درخواست ویزا را درسایت SCEDV تکمیل نمایند. قوانین برای متقاضیان بالای 18 سال و زیر 18 سال متغیر می باشد. متقاضیان زیر 18 سال می بایست گواهی نامه تولد و فرم مجوز رسمی برای اقامت دائم ارائه دهند.
  • گواهی اقامت در سیستم قضایی کنسولی: افراد می بایست کپی از گواهینامه رانندگی یا شناسه ایالت به همراه داشته باشند. می بایست توسط دفتر اسناد رسمی که در یکی از ایالت های آرکانزاس، کلرادو، کانزاس، لوئیزیانا، نیومکزیکو، اوکلاهما، تگزاس اقامت داشته اید را صادر نماید.
  • ارائه نامه تمکن و پرینت حساب: هدف از ارائه نامه تمکن و پرینت حساب برای ویزای دانشجوی برزیل پوشش هزینه های یک ساله تحصیلی است.
  • شواهد قانونی ثبت نام که به واسطه دفتر اسناد رسمی در برزیل قانونی باشد و نشان دهد مدت زمان تحصیل در موسسه آموزشی برزیل است.

پیشنهاد وکلای ما به شما عزیزان این می باشد که طرق مهاجرت به برزیل را در ابتدای امر مورد بررسی قرار دهید. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط مشاوره های تخصصی را برای متقاضیان فراهم ساخته ایم.

پاسخ به ابهاماتی در رابطه با ویزای تحصیلی برزیل

ویزای تحصیلی برزیل اگرچه متقاضیان فراوانی ندارد اما می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد. در این بخش برخی از مهم ترین سوالات مربوط به ویزای تحصیلی و شرایط تحصیلی در برزیل را بررسی می کنیم.

  • آیا برای تحصیل در برزیل، به ویزای تحصیلی این کشور نیاز است؟ شهروندان خارج از اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و کانادا، برای تحصیل در کشور برزیل موظف به دریافت ویزای تحصیلی برزیل هستند.
  • هزینه دریافت ویزای تحصیلی برزیل چه مقدار است؟ هر فرد برای ثبت درخواست ویزای تحصیلی این کشور باید 69$ (دلار آمریکا) به حساب سفارت واریز کند.
  • زمان انتظار برای بررسی مدارک در سفارت برزیل چه مدت است؟ از لحظه ارسال مدارک تا زمان دریافت ویزا حدودا 20 روز کاری زمان لازم است.
  • آیا کشور برزیل کشوری گرانقیمت برای دانشجویان است؟ به نسبت ارزش تحصیل در این کشور، می توان برزیل را کشوری گران برای تحصیل ارزیابی کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی برزیل

  1. GHULAM NABI گفت:

    خواهان تحصل در دانشگاهان برزیل می باشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید اطلاعات خیلی بیتشری از این بابت داشته باشیم که بتونیم شما رو راهنمایی کنیم.
      سن، معدل، رشته تحصیلی و عواملی از این دست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *