ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی تایلند

ویزای تحصیلی تایلند

ویزای تحصیلی تایلند مدرک معتبری است که همه علاقمندان به تحصیل در این کشور به آن نیاز خواهند داشت و باید از آن مطلع باشند. افرادی که قصد دارند آسیای شرقی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند، باید پس از دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشورها، اقدامات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی را انجام دهند و به همین ترتیب خود را به هدف نهایی برسانند. در تایلند دانشگاه های نسبتا قدرتمندی وجود دارد که برای برخی از افراد می تواند مفید باشد اما باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر نمی توان این کشور را در دسته کشورهای تراز اول جهان و حتی آسیا قرار داد.

در حال حاضر محدودیت های بسیار زیادی برای تحصیل در کشور تایلند برای دانشجویان خارجی وجود دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد تمایلی به تحصیل در این کشور ندارند یا این که پس از آگاهی از شرایط تحصیل در این کشور، درمی یابند که این کشور نمی تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور باشد. فرایند تحصیل در خارج از کشور می تواند مسیر پر فشاری برای بسیاری از افراد باشد و به همین دلیل است که متقاضیان باید بهترین گزینه های ممکن را برای اقامت در نظر داشته باشند. در حال حاضر مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش هستند تا بهترین اطلاعات ممکن در رابطه با ویزای تحصیلی تایلند را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط مهاجرت تحصیلی به تایلند چیست؟
  • چه کسانی نمی توانند ویزای تحصیلی تایلند را به دست آورند؟
  • محدودیت های دریافت ویزای تحصیلی تایلند چیست؟
  • فرایند دریافت ویزای تحصیلی تایلند چقدر زمان می برد؟

شرایط کلی و فرایند دریافت ویزای تحصیلی تایلند

به مانند اکثر کشورهای جهان، فرایند مشخصی برای دریافت ویزای تحصیلی تایلند وجود دارد که دانشجویان باید آن را مطابق با خواسته سفارت این کشور به دقت طی کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر دانشجویان خارجی تنها در صورتی می توانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند که پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه دریافت کرده باشند. دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های تایلند در بسیاری از رشته ها چندان دشوار نیست و این مسئله سبب شده است که پیش نیازهای دریافت ویزای این کشور چندان دشوار نباشد.

فرایند دریافت ویزای تحصیلی تایلند را می توان به شرح زیر دانست.

فرایند دریافت ویزای تحصیلی تایلند

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی تایلند

افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی تایلند را دارند، باید در نظر داشته باشند که مهم ترین بخش از پروسه دریافت این ویزا برای آن ها، ارائه مدارک مطابق با خواست سفارت این کشور است. هر ساله کشورهای مختلف مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی را به روز رسانی می کنند و متقاضیان موظف به بررسی لیست مدارک مورد نیاز هستند. مهم ترین مدارکی که پیش از مهاجرت به تایلند از طریق تحصیل مورد نیاز است عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر که حداقل برای 6 ماه اعتبار دارد و 2 صفحه خالی
  • متقاضیانی که به ویزای یک ساله نیاز دارند، باید پاسپورتی با حداقل 18 ماه اعتبار در اختیار داشته باشند
  • کپی پاسپورت
  • نامه دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های سفارت
  • فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزای تحصیلی
  • مدارک مربوط به ثبت نام در مدرسه یا مراکز آموزشی تایلند (در صورت وجود)
  • در صورتی که موسسه آموزشی خصوصی باشد (نامه مربوط به اداره آموزش تایلند)
  • گواهی ثبت نام برای افرادی که در دوره های کارورزی شرکت کرده اند
  • یک قطعه عکس جدید
  • گواهی تمکن مالی
  • تاییدیه عدم ارتکاب جرم در سال گذشته
  • گواهی پرداخت هزینه ویزا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی تایلند

هزینه درخواست ویزای تحصیلی تایلند

یکی از مباحث بسیار کلیدی که دانشجویان باید قبل از ورود جهت تحصیل در تایلند مورد بررسی قرار دهند، هزینه درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد. به طور کلی هزینه درخواست ویزای تحصیلی تایلند بسته به کنسولگری که از آن درخواست می دهید، متفاوت خواهد. هزینه درخواست ویزای تیلند در اغلب کنسولگری های این کشور حدود 480THB (بات تایلند) می باشد. علاوه بر این، نحوه پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی تایلند، بستگی به این دارد که در کدام کنسولگری درخواست کرده اید و یا اینکه از طریق پست یا حض.ری درخواست کرده اید. در نهایت اینکه، هزینه های درخواست ویزای تایلند، ممکن است بر اساس قوانین جدید مهاجرت و همچنین کشوری که در آن درخواست می کنید تغییر کند.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی تایلند را با کشورهای دیگر مقایسه کنید:

هزینه درخواست ویزای تحصیلی تایلند را با کشورهای دیگر

امکان کار دانشجویی با ویزای تحصیلی تایلند

یکی از مهمترین دلایلی که دانشجویان بین المللی ویزای تحصیلی تایلند را برای تحصیل در این کشور انتخاب می کنند، امکان کار با ویزای تحصیلی این کشور می باشد. تمامی دارندگان ویزای تحصیلی تایلند می توانند در این کشور به صورت پاره وقت در مشاغل دانشجویی مشغول به کار شوند. اغلب دانشگاه های تایلند با همکاری دولت این کشور، برای دانشجویان بین المللی که قصد کار در تایسلند را دارند، مشاغل متنوعی را ارائه می دهند. دارندگان ویزای تحصیلی تایلند می توانند با کار دانشجویی در این کشور، بخش از هزینه های زندگی و تحصیل خود را در تایلند به طور کامل پوشش دهند.  میزان دستمزد دانشجویان در این کشور 1200THB (بات تایلند) در ماه می باشد.

برای اینکه بیشتر با محبوب ترین مشاغل دانشجویی در تایلند آشنا شوید، نموداری را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم:

محبوب ترین شغل دانشجویی در تایلند

تمکن مالی برای تحصیل در تایلند

یکی از مهم ترین موضوعاتی که دانشجویان پیش از ورود به کشور تایلند باید بررسی کنند آن است که برای تحصیل در این کشور به چه بودجه ای نیاز خواهند داشت. در پروسه دریافت ویزای تحصیلی این کشور، مبحثی با عنوان تمکن مالی مطرح می شود که بر اساس آن، فرد باید مشخص کند که بودجه کافی برای زندگی در این کشور را در اختیار داشته و می تواند هزینه های زندگی خود را به طور کامل برطرف کند.

گواهی پرداخت شهریه به عنوان بخش مهمی از پروسه تامین تمکن مالی در تایلند به حساب می آید و در کنار آن فرد باید نشان دهد که می تواند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کند. یک فردِ تنها برای تحصیل در این کشور به 20000THB (بات) نیاز خواهد داشت و در صورتی که همراه با خانواده خود مهاجرت کند، این مبلغ باید دو برابر شود.

باید در نظر داشت که در اختیار داشتن این مبلغ بسیار ضروری است چراکه هزینه های بالایی برای زندگی در این کشور وجود دارد و البته محدودیت ها نیز بسیار زیاد است.

محدودیت های تحصیل در تایلند

به طور کلی با توجه به کیفیت آموزش و هزینه هایی که برای تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی در این کشور در نظر گرفته شده است، توصیه می شود که متقاضیان کمتر به تایلند به عنوان یک مقصد مهم توجه داشته باشند. در حال حاضر مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برای پاسخگویی به سوالات مخاطبین مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور برخوردار هستند.

سوالات کلیدی در خصوص ویزای تحصیلی تایلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی تایلند، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از آنها پاسخ دهیم. مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا با ویزای تحصیلی تایلند می توان در این کشور کار کنم؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی، شما فقط در صورتی می توانید در این کشور کار کنید که مجوز کار تایلند را داشته باشید.
  • مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی تایلند چقدر است؟ کل فرآیند درخواست ویزای تحصیلی تایلند از مجوز تحصیل گرفته تا درخواست ویزای تحصیلی و در نهایت مجوز اقامت این کشور، حدود 2 تا 3 ماه زمان می برد.
  • آیا می توانم ویزای تحصیلی تایلند را تمدید کنم؟ ویزای تحصیلی تایلند با مدت اعتبار 6 ماه صادر می شود، پس از آن دانشجویان می توانند برای تمدید ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *