ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه

در کشور ترکیه دانشگاه های معتبری وجود دارد و سالانه دانشجویان زیادی با اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به این کشور مهاجرت کرده و تحصیل می نمایند. این کشور از دانشگاه های معتبری برخوردار است که رنکینگ های بالایی را بخود اختصاص داده اند. برخی از دانشگاه های ترکیه بصورت مستقیم با دانشگاه های معتبر جهان از جمله دانشگاه هاروارد در آمریکا در ارتباط هستند و از سیستم های آموزشی این دانشگاه ها پیروی می­ نمایند.

اگرچه دانشگاه های کشور ترکیه از دانشجویان جهت ادامه تحصیل شهریه دریافت می­ نمایند اما این میزان شهریه ها در مقایسه با شهریه دانشگاه های دیگر کشورها بسیار ارزان و صرفه است. دانشگاه های ترکیه از دانشجویان برای ورود به دانشگاه آزمونی را اخذ می ­نماید و در صورتیکه دانشجویان بتوانند در آزمون ورودی نمره قبولی را کسب نمایند اجازه ورود به دانشگاه مورد نظر را خواهند داشت.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی ترکیه

این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده و در پی آن است تا سوالات ذیل را پاسخ گوید:

  • ساختار نظام آموزشی ترکیه و شرایط تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از ترکیه کدامند؟
  • نحوه درخواست و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه چگونه است؟
  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی ترکیه برای افغان ها چگونه است؟

در ادامه مقاله در خصوص پاسخ این سوالات توضیحاتی ارائه شده است.

شرایط ویزای تحصیلی ترکیه

سیستم آموزشی ترکیه بگونه ای است که دانش ­آموزان باید از سن 6 سالگی وارد مدارس گردند. تحصیل در مدارس دولتی این کشور به صورت رایگان انجام می­ گیرد، اما دانش ­آموزانی که در مدارس خصوصی مشغول به تحصیل هستند باید سالیانه مبلغی را جهت تحصیل بپردازند. طول دوره تحصیلی دانش ­آموزان در مقطع ابتدایی 5 سال است و پس از آن دانش آموزان وارد دوره­ متوسطه که تنها 3 سال طول خواهد کشید می­ شوند. اکثر مدارس در ترکیه دو یا سه زبانه هستند.


در نهایت این مدارس در پایان تحصیلات از دانش آموزان امتحانات جامعی اخذ می­ نماید. نمرات کسب شده دانش ­آموزان در امتحانات پایان دوره بسیار پر اهمیت است و ارتباط مستقیمی با انتخاب رشته دانشگاهی آنان خواهد داشت. بدین گونه که دانش آموزانی که در دروس ریاضی و زبان استانبولی نمرات بالاتری کسب نموده اند می­ توانند به ادامه تحصیل در رشته های مدیریت بازرگانی، اقتصاد، روانشناسی، روابط بین الملل و حقوق در دانشگاه های ترکیه بپردازند.

جهت اطلاع از انواع برنامه های تحصیلی دانشگاه های ترکیه جدول زیر آماده شده:

عنوان برنامهتعداد برنامه
کارشناسی علوم (B.Sc)157 برنامه
کارشناسی هنر (B.A.)130 برنامه
کارشناسی حقوق (L.L.B)3 برنامه
کارشناسی ارشد علوم (M.Sc)199 برنامه
کارشناسی ارشد هنر (M.A)91 برنامه
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (M.B.A)29 برنامه
کارشناسی ارشد حقوق (L.L.M)5 برنامه
دکتری فلسفه (PhD) 250 برنامه

شرایط تحصیل و ویزای تحصیلی ترکیه

الزامات ویزای تحصیلی ترکیه

دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه را دارند باید ابتدا ویزای تحصیلی ترکیه را اخذ نمایند. لازمه اخذ ویزای تحصیلی ترکیه برخورداری از موافقت نامه دانشگاه با درخواست پذیرش دانشجو می­ باشد. دانشجویان بین المللی بایستی پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در ترکیه به نزدیکترین سفارت این کشور جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه مراجعه نمایند.

متقاضیان محترم می توانند در جدول زیر شرایط ویزای تحصیلی ترکیه را مشاهده نمایند:

آیتمشرح
شرط اصلی اخذ ویزاداشتن دعوت نامه دانشگاهی
نوع ویزای تحصیلیشامل دو نوع تک ورود (Single-entery) یا چند ورود (Multiple-entry)
مدت زمان رسیدگی به درخواستحداکثر 3 ماه
هزینه درخواست ویزا $48 (دلار آمریکا)

انواع ویزای تحصیلی ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه یک نوع مجوز قانونی برای ورود به کشور ترکیه البته با اهداف مرتبط با تحصیل می باشد. ویزایی که به یک شهروند خارجی اجازه اقامت موقت در ترکیه را می دهد منتها به شرط اینکه او نیز پس از ورود به این کشور برای اخذ مجوز اقامتی اش درخواست دهد. این ویزا به همه دانش آموزان و دانشجویان خارجی چه برای تحصیل دوره های کوتاه مدت و چه برای تحصیل در دوره های بلندمدت اعطاء می شود. پس هنگام درخواست این ویزا ترکیه، فرم آنلاین به شما این اجازه را می دهد که یکی از گزینه های ویزایی زیر را انتخاب بکنید:

  • ویزای کارآموزی
  • انترنی اراسموس
  • انترنی AIESEC
  • دوره زبان ترکی
  • هدف کورس
  • هدف تحصیل
  • تحصیل در جمهوری ترکی قبرس شمالی

کار دانشجویی با ویزای تحصیلی ترکیه

یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه، امکان کار دانشجویی در این کشور با ویزای تحصیلی ترکیه می باشد. به عبارت دیگر، تمامی دارندگان ویزای تحصیلی ترکیه می توانند به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که ساعات کار دارندگان ویزای تحصیلی ترکیه بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. به طور مثال، شهروندان اتحادیه اروپا می توانند در طول ترم حداکثر 20 ساعت در هفته آزادانه در ترکیه کار کنند. اما دانشجویانی که از کشورهای دیگر به ترکیه سفر می کنند، مجاز به کار هستند اما نمی توانند بیش از 120 ساعت روز کامل در سال کار کنند.

چه کسانی نیازی به اخذ ویزای تحصیلی ترکیه ندارند؟

تقریبا کلیه دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در ترکیه برای ورود قانونی به این کشور نیازمند اخذ ویزای تحصیلی Student Visa این کشور هستند. و این شامل دانشجویان از جمهوری قبرس شمالی نیز می شود. منتها طبق قوانین کشور ترکیه افرادی هستند که برای ادامه تحصیل در مراکز آموزشی این کشور نیازی به اخذ ویزا ندارند! اینها شامل:

  • دسته اول: دانشجویان بین المللی که قبلا دوره متوسطه و یا تحصیلات عالی اشان را در ترکیه گذرانده اند و حالا قصد ادامه تحصیل کارشناسی و یا کارشناسی ارشدشان را در کشور ترکیه دارند.
  • دسته دوم: دانشجویانی که والدینشان با ویزای کاری و مجوز اقامت در ترکیه به سر می برند.
  • دسته سوم: دارندگان بلوکارت اتحادیه اروپایی EU Blue Card

بهترین زمان برای درخواست ویزای تحصیلی ترکیه

قبل از هر چیزی بایستی بدانید که شرط اصلی و مهم به منظور درخواست ویزای دانشجویی ترکیه این است که شما نامه پذیرش خودتان را از دانشگاه ترکیه ای اخذ کرده باشید. و سپس برای درخواست ویزای مذکور به سفارت این کشور مراجعه کنید. منتها معمولا به متقاضیان توصیه می شود که برای پرهیز از بروز هر مشکلی حتما سرموقع و آنتایم اقدام بکنند. با این کار همچنین در وقت و هزینه متقاضیان صرفه جویی خواهد شد و اینکه در ادامه فرآیند استرس و اضطرابی در کار نخواهد بود.

بهترین زمان برای درخواست ویزای تحصیلی در ترکیه

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی از ترکیه

همانند هر فرآیند مهاجرتی، مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه و اخذ ویزای تحصیلی از این کشور منوط به رعایت الزامات و شرایطی از جمله طی مرحل مختلف تا دست یابی به ویزای تحصیلی ترکیه می باشد. شما عزیزان می توانید با توجه به تصویر شماتیک زیر با کل مراحل اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه آشنا شوید. همان طوری که ملاحظه می شود، مرحله اول بررسی شرایط لازم برای احراز صلاخیت کلی متقاضی است. در مرحله دوم، متقاضی می بایستی نامه پذیرش خود را از دانشگاه ترکیه دریافت و با تکمیل فرم درخواست ویزا خود را برای تعیین وقت سفارت جهت مصاحبه آماده کند.

در گام آخر نیز متقاضی در روز مصاحبه در سفارت ترکیه حاضر شده و ضمن پرداخت هزینه ویزا و ارائه مدارک لازم به انجام مصاحبه با آفیسر سفارت می پردازد:

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی از ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه برای دبیرستان

افرادی که قصد دارند برای تحصیل در دبیرستان های ترکیه اقدامات لازم را انجام دهند نیز به ویزای تحصیلی ترکیه نیاز خواهند داشت. تفاوتی میان نوع ویزای تحصیلی این افراد با سایرین نیست و آن ها نیز مجوزهای لازم برای تحصیل در ترکیه را نیز به دست خواهند آورند. ویزای تحصیلی ترکیه برای دبیرستان برای یک سال تحصیلی دارای اعتبار است و باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به شرایط سنی دانشجویان، امکان تحصیل آن ها در ترکیه و کار به صورت همزمان فراهم نیست و آن ها باید فقط در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند.

یکی از مزیت های انتخاب تحصیل در ترکیه آن است که دانشجویان ایرانی به ویزای تحصیلی ترکیه برای دبیرستان نیز نیاز نخواهند داشت و تنها باید مجوزهای قانونی لازم برای ورود به این کشور را به دست آورند و در حقیقت پروسه ای بسیار کوتاه تر را طی خواهند کرد تا به خواسته خود در این رابطه دست پیدا کنند.

شرایط ویزای تحصیلی ترکیه برای افغانستانی ها

مطابق قوانین کشور ترکیه، کلیه دارندگان پاسپورت افغانستانی برای ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزا Turkish Visa هستند. افغانستانی ها برای این منظور بایستی 3 مرحله از مراحل اعزام دانشجو به ترکیه را به این صورت طی کنند. مرحله اول اخذ نامه/ تاییدیه پذیرش از یکی از دانشگاه های ترکیه ای است. در مرحله دوم آنها بایستی برای اخذ ویزای تحصیلی خودشان از طریق سفارت ترکیه در کابل اقدام نمایند. سپس با سفر به ترکیه مرحله سوم و پایانی یعنی ثبت ورود به خاک ترکیه در اداره پلیس محلی و اخذ مجوز اقامتی Ikamet را از اداره مهاجرت محلی طی کنند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ترکیه برای افغان ها

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

دانشجویان پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی باید به همراه سایر مدارک زیر برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه به سفارت این کشور مراجعه نمایند:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه دو قطعه عکس 3×4
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاهی در ترکیه
  • ارائه مدرکی که نشان دهنده بلیت برگشت از ترکیه است
  • ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی دانشجو برای مدت زمانی که در ترکیه مشغول به تحصیل است.
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی ترکیه
  • ارائه مدرکی که مبنی بر عدم سوء سابقه کیفری دانشجو است
  • ارائه مدارک پزشکی دانشجو مبنی بر سلامت وی

دانشجویان پس از اخذ ویزای تحصیلی ترکیه می ­توانند وارد خاک این کشور شوند و بلافاصله می ­بایست مجوز اقامت دانشجویی خود را در این کشور دریافت نمایند. بدین منظور دانشجویان باید به اداره روابط خارجی در این کشور مراجعه نموده و با ارائه مدارک خود مجوز اقامت یکساله برای خود اخذ نمایند، همچنین دانشجویان برای تمدید این اقامت باید 60 روز قبل از پایان این اعتبار به اداره مربوطه مراجعه و نسبت به تمدید آن اقدام نمایند.

قیمت ویزای تحصیلی ترکیه

در کل رسیدگی به درخواست ویزای ترکیه به فاکتورهایی مثل ملیت و کشوری بستگی دارد که از آنجا درخواستتان را ارایه کرده اید. در این میان در برخی کشورها مدت زمن پاسخگویی به درخواست ها در عرض 3 روز کاری و در برخی از کشورها نیز ممکن است تا 15 روز کاری نیز طول بکشد. و اما هزینه درخواست این ویزا ترکیه نیز برای هر دانشجوی متقاضی در حدود $45 (دلار) می باشد. که هزینه مذکور نیز یک هزینه غیرقابل بازگشتی محسوب می شود.

اقدامات پس از اخذ ویزای تحصیلی ترکیه چیست؟

همان طوری که در مطالب فوق هم ملاحظه شد، اخذ توامان ویزای تحصیلی و مجوز اقامتی برای ادامه تحصیل در کشور ترکیه الزامی است. پس دانشجویان بین المللی در ابتداء برای اخذ ویزای خود اقدام می کنند. و سپس به محض روشن شدن تکلیف ویزای خود چمدان سفر بسته و عازم ترکیه می شوند. منتها در بدو ورودشان به ترکیه و درست به محض ورود به خاک این کشور بایستی در نزدیکترین اداره پلیس محلی ریجستر کرده و سپس با مراجعه به اداره مهاجرت استانی برای اخذ مجوز اقامتشان درخواست دهند.

اما مزایای فوری و مستقیم اخذ اقامت IKAMET برای دانشجویان بین المللی این است که:

مزایای فوری و مستقیم اخذ اقامت IKAMET در ترکیه

مدارک لازم برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ترکیه

همانطور که پیشتر در بخش مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه ذکر شد، یکی از مهم ترین مدارک برای آن داشتن نامه پذیرش از دانشگاه ترکیه ای است. دانشگاه های ترکیه نیز هر کدام مدارک خاصی را برای رشته ها و مقاطع مختلف تقاضا می کنند اما کلیات این مدارک یکسان می باشد و عبارت است از:

  • رزومه فرد که شامل دستاوردهای تحصیلی و غیرتحصیلی از جمله کسب مدال های ورزشی و غیره است.
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده است.
  • ترجمه رسمی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • توصیه نامه اساتید
  • انگیزه نامه که باید حتما توسط فرد متقاضی و در نهایت صداقت نگارش شود.
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee

هزینه های زندگی و ویزای تحصیلی در ترکیه

دانشجویان علاوه بر پرداخت شهریه های دانشگاهی خود می بایست توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود را در طول دوره تحصیلی داشته باشند. در گذشته دانشگاه های ترکیه مجهز به خوابگاه هایی برای دانشجویان نبود اما هم اکنون این دانشگاه ها خوابگاه هایی را با دریافت اجاره بها در اختیار دانشجویان قرار می­ دهند. سایر هزینه های زندگی در ترکیه تقریبا برابر با هزینه های زندگی در ایران می­ باشد.

متقاضیان گرامی می توانند در جدول زیر علاوه بر مقایسه هزینه اعزام دانشجو به ترکیه به زبان انگلیسی و ترکی، همچنین با میانگین هزینه در این کشور آشنا شوند:

شهریه سالانهمبلغ به دلار آمریکا ($)
هزینه تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی$600 الی 1500$
هزینه تحصیل در ترکیه به زبان ترکی$240 الی 730$
هزینه (ماهیانه) زندگی$300 الی 500$

همان طوری که در جدول فوق هم نشان داده شده هزینه زندگی در کشور ترکیه بین 300$ الی 500$ (دلار) در ماه است که این رقم ممکن است حتی در شهرهای بزرگی مثل استانبول تا 800$ (دلار) هم برسد.

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ترکیه

باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر ترکیه یکی از کشورهایی است که به ایرانیان این امکان را می دهد تا بدون نیاز به ویزای تحصیلی، وارد این کشور شده و تحصیل خود را آغاز کنند. در حقیقت باید به این نکته اشاره کرد که تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ترکیه مطرح نیست بلکه موردی است که در سایر کشورهای جهان باید به آن توجه داشت. با این حال باید به این نکته توجه کرد که افراد برای اینکه بتوانند در ترکیه زندگی خوبی داشته باشند، باید تمکن مالی کافی در این کشور را در نظر داشته باشند.

در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 450$ (دلار) در ماه می تواند یک برگ برنده برای بسیاری از افراد باشد و آن ها می توانند بدون نیاز به پرداخت هزینه های سنگین، در این کشور به ادامه زندگی مشغول شوند. برخی از دانشجویان می توانند در کشور ترکیه به کار ضمن تحصیل نیز مشغول شوند و از این طریق به تمکن مالی کمتری برای تحصیل در ترکیه نیاز داشته باشند.

شانس اخذ ویزای تحصیلی ترکیه چقدر است؟

این سوال از جمله سوالات مهم و کلیدی است که اغلب برای متقاضیان تحصیل در ترکیه نیز مطرح می شود. در واقع شانس گرفتن ویزای دانشجویی ترکیه بیشتر از همه به خود دانشجو و عملکردش بستگی دارد.  ولی در کل شانس دریافت این ویزا ترکیه در سال خیلی بالاست. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، 85% از درخواست ها با تایید روبرو شده و موفقیت آمیز هستند و فقط 15% از آنها ریجکت می شود:

شانس دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

برای ریجکتی ویزای تحصیلی ترکیه نیز دلایل مختلفی وجود دارد. ولی اگر چنانچه ریجکتی درخواست به خاطر ناقص بودن پرونده متقاضیان باشد. آنها پس از دریافت اطلاع از خطاهای موجود بایستی درخواست دیگری را ارایه دهند. برای درخواست ویزای جدید نیز متقاضیان کلا 24 ساعت پس از دریافت نامه ریجکتی وقت خواهند داشت. و در صورت کامل بودن درخواست نیز پس از مدت 3 الی 15 روز بالاخره تاییدیه ویزای خودشان را دریافت خواهند کرد. دانشجویانی که با سوالاتی در زمینه ویزای تحصیلی ترکیه و مهاجرت به ترکیه روبرو می­ شوند می­ توانند جهت یافتن پاسخ تمامی سوالاتشان با مشاورین و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی ترکیه

برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه باید از موارد زیر آگاه بود:

  • قیمت ویزای تحصیلی ترکیه چگونه است؟ در کل رسیدگی به درخواست ویزای ترکیه به فاکتورهایی مثل ملیت و کشوری بستگی دارد که از آنجا درخواستتان را ارایه کرده اید. در این میان در برخی کشورها مدت زمان پاسخگویی به درخواست ها در عرض 3 روز کاری و در برخی از کشورها نیز ممکن است تا 15 روز کاری نیز طول بکشد. و اما هزینه درخواست این ویزا ترکیه نیز برای هر دانشجوی متقاضی در حدود $45 (دلار) می باشد. که هزینه مذکور نیز یک هزینه غیرقابل بازگشتی محسوب می شود.
  • اقدامات پس از اخذ ویزای تحصیلی ترکیه چیست؟ همان طوری که در مطالب فوق هم ملاحظه شد، اخذ توامان ویزای تحصیلی و مجوز اقامتی برای ادامه تحصیل در کشور ترکیه الزامی است. پس دانشجویان بین المللی در ابتداء برای اخذ ویزای خود اقدام می کنند. و سپس به محض روشن شدن تکلیف ویزای خود چمدان سفر بسته و عازم ترکیه می شوند. منتها در بدو ورودشان به ترکیه و درست به محض ورود به خاک این کشور بایستی در نزدیکترین اداره پلیس محلی ریجستر کرده و سپس با مراجعه به اداره مهاجرت استانی برای اخذ مجوز اقامتشان درخواست دهند.
4.9/5 - (26 امتیاز)

19 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی ترکیه

  1. کیانا گفت:

    سلام وقت شما بخیر من 47 سال دارم و ساکن ازمیر هستم برای دوره های زبان ترکی چه کاری باید انجام بدم، مدرک کارشناسی کامپیوتر رو هم دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر اقامت دارید که مشکلی برای شما نیست و می تونید به راحتی اقدام کنید در مراکزی که آموزش دارند.
      در غیر این صورت توصیه می کنم با مشاورین ما تماس بگیرید تا این مسیر رو برای شما تشریح کنند

  2. ناصر گفت:

    با سلام وقت بخیر من 41 ساله هستم برای دوره های زبان در ترکیه میخوام اقدام کنم میخوام زبان ترکی یاد بگیرم که بتونم اونجا برم سرکار امکان پذیر هست همچین موضوعی میشه ویزاشون تبدیل کرد و اونجل موندگار شد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مشکلی برای دوره زبان نیست اگر ترکیه هم کار پیدا کردید و کارفرما حاضر شد که شما رو استخدام کنه، می تونید برای ویزای کاری اقدام کنید.

  3. محمد گفت:

    سلام . ویزای دانشجویی ترکیه برای افغانهای که به صورت قانونی وارد ایران میشود صادر خواهد شد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که در ایران اقامت دارید، مشکلی برای شما وجود نداره ولی از افغانستان نمی تونید اقدام کنید

  4. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید من از یکی از دانشگاه های ترکیه فارغ التحصیل شدم مدارک پیش دانشگاهییم و دبیرستانم ترکیه هستش خودم تیران هستم امکان داره کنسولگری ازم تین مدارک ها رو بخواد
    لطف میکنید به طور کلی مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی رو بگید ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید اصل مدارک رو در اختیار داشته باشید (تمامی مقاطع قبلی تحصیل)

  5. اکبری گفت:

    برای دریافت
    فرم تقاضای ویزای دانشجویی به صورت تایپ شده و پرینت شده در برگه دو رو
    از کجا بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از طریق سایت سفارت

  6. امیرحسین گفت:

    سلام وقت بخیر من در دانشگاه قبرس شرقی ترکیه ثبتی نام‌کردم و با ۵۰،فیصد تخفیف قبول شده ام و‌الان میگه که باید قسط اول این دور رو. پرداخت بکنید که ۹۶۶ دالر میشه که مدت اش‌۶ ماه هست که شامل. غذا خوابگاه و تدریس زبان میشه به نظری تون درسته این .و بعد قیمت ویزه اینا چند هست و‌ به چی مدت میاد میشه یکم معلومات بیدین اخی من باورم یکم سخته

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله درست هست قبل از ورود به دانشگاه باید بخشی از شهریه رو پرداخت کنید

  7. پویا گفت:

    سلام ببخشید من مدرک دیپلم دارم البته تمکن مالی ام زیر صف است میتونم از طریق تحصیل اقامت کشور ترکیه رو بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل در ترکیه رایگان نیست و شما باید هزینه های مربوط به اون رو پرداخت کنید.
      در حقیقت اگر بودجه کافی برای مهاجرت ندارید، توصیه می کنیم که به هیچ عنوان مهاجرت نکنید

  8. نیکو گفت:

    سلام وقتتون بخیر. برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه چقدر باید تمکن مالی داشته باشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نیازی به تمکن مالی نخواهد بود

  9. بهزاد گفت:

    سلام
    چه مدت طول می کشه که ویزای تحصیلی صادر شه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بسیار سریع و شما بعد از اخذ پذیرش نیاز به اقامت دارید نه ویزا
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  10. hamed گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *