ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی در مالتا

ویزای تحصیلی در مالتا

ویزای تحصیلی در مالتا یکی از پرمخاطب ترین ویزاهای این کشور به عنوان کسب اقامت و سکونت میباشد و اخذ این ویزا فرایند خاص خود را دارد. در این مقاله که توسط کارشناسان حاضر در موسسه سفیران سروش سعادت تهیه شده است، اطلاعاتی را در خصوص اخذ این ویزا خدمتتان ارائه می دهیم. مالتا یک کشور در جنوب اروپا می باشد و یک مقصد گردشگری محبوب است. برای ورود به این کشور اتباع خارج از اتحادیه اروپا نیازمند اخذ ویزا می باشند، از راه های مختلفی می توان برای اخذ ویزای کشور مالتا اقدام نمود و فرد ممکن است درخواست ثبت شرکت در این کشور را داشته باشد که در این صورت باید کلیه مراحل را جهت اخذ ویزا انجام دهید.

افراد برای این که در این کشور مشغول به کار شوند نیز ملزم به اخذ ویزا می باشند در این خصوص فرد نیازمند دریافت پیشنهاد شغلی می باشد. یکی دیگر از راه های ورود به این کشور مهاجرت از طریق ادامه تحصیل می باشد، دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند باید ویزای تحصیلی در مالتا را اخذ نمایند، برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور شما باید در مرحله اول از یک دانشگاه متناسب با مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی خود نامه پذیرش را دریافت نمائید.

دانشگاه های مالتا

در ساحل شمال شرقی جزیره مالتا، شهر والیتا قرار دارد. دانشگاه ها و کالج های زیادی در این شهر قرار دارند، بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه در این شهر دانشگاه مالت می باشد. این دانشگاه دارای 11000 دانشجو است که 700 دانشجوی آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. محوطه اصلی دانشگاه در غرب والیتا واقع شده است، در اکثر دانشگاه های مالتا به زبان انگلیسی تدریس می شود و این می تواند یک دلیل بزرگ و ارزشمند برای متقاضیان ادامه تحصیل در مالتا محسوب شود. البته کشور مالتا و دانشگاه های آن فرد را تشویق به یادگیری زبان مالتی می نمایند. دانشگاه هی برتر مالتا 2023 عبارتند از:

دانشگاه های برتر کشور مالتارتبه
دانشگاه مالتارتبه 1
کاج هنر، علوم و فناوریرتبه 2
موسسه مطالعات گردشگری مالتارتبه 3
دانشگاه آمریکایی مالتارتبه 4
دانشگاه میدلسکس مالتارتبه 5

جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی فرد نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر می باشد. بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی ممکن است مدرک مورد نیاز متفاوت باشد، به صورت کلی برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس نمره زبان 5 یا 5.5، برای اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس نمره زبان 6 یا 6.5 و برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا نمره زبان 7 را باید ارائه دهید.

برنامه های تحصیلات تکمیلی در این کشور در سه مقطع، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. دوره کارشناسی در دانشگاه های مالت 4 ساله، دوره کارشناسی ارشد 2 ساله و دوره دکترا معمولا 3 الی 4 سال می باشد و برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها متقاضی باید شرایط کامل را احراز نمائد و همچنین هزینه تحصیل را به حساب دانشگاه واریز نماید.

هزینه دانشگاه در ویزای تحصیلی مالتا

هزینه دانشگاه در ویزای تحصیلی مالتا

دانشگاه های مالتا از لحاظ هزینه به دو دسته تقسیم می شود. دانشگاه های دولتی که از شما فقط هزینه ثبت نام دریافت می نمایند و این هزینه غیر قابل بازگشت می باشد. دانشگاه های خصوصی که از متقاضی برای صدرو نامه پذیرش هزینه تحصیل دریافت می نمایند و فرد قبل از اخذ ویزا باید برای اخذ پذیرش هزینه تحصیل خود را در طول 1 سال به حساب دانشگاه واریز نماید.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور مالتا از سالی 1000€ تا 2000€ (یورو) می باشد و این هزینه بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی فرد متفاوت است. بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه باید کلیه مدارک را جهت دریافت ویزا ارائه داد. اما هزینه زندگی دانشجوئی در مالتا نسبتا پایین تر از بقیه نقاط اروپا بوده و دانشجویان (البته دارای خوابگاه) به طور متوسط به بودجه 500€ (یورویی) در ماه نیازمند هستند. برخی از این هزینه ها در کشور مالتا 2023 از این قرار می باشد:

فاکتورهاهزینه ها به یورو
شیر (یک لیتر)1.02€
یک قرص نان سفید 500 گرمی1.13€
1 کیلو برنج2.16€
1 کیلو فیله مرغ7.38€
آب (1.5 لیتری)0.88€
بلیط یکطرفه1.50€
هزینه ایاب و ذهاب ماهیانه26.00€
بنزین معمولی (1 لیتر)1.40€
1 دقیقه مکالمه موبایل0.28€
اجاره آپارتمان تک خواب وسط شهر841.20€
اجاره آپارتمان تک خواب حومه شهر683.38€

دانشجویان خارجی در کشور مالتا باید توجه داشته باشند که بیشترین بودجه مالی آنها صرف خرید از بازار و تهیه خواروبار می شود. موضوع مهمی که با نگاه به نمودار ذیل هم می توان بدان پی برد:

درصد هزینه های زندگی در کشور مالتا

مراحل درخواست ویزای تحصیلی مالتا

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی مالتا هستند، باید قبل از درخواست ویزا، با مراحل درخواست ویزای تحصیلی این کشور به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند درخواست ویزای کاری گرجستان پیدا کردن دانشگاه مورد نظر در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، در قدم اول دانشجویان باید مطمئن شوند که دانشگاهی را که پیدا کرده اند برای تحصیل آنها در این کشور مناسب است. از سوی دیگر، قبل از درخواست ویزای تحصیلی باید تاییدیه پذیرش خود را از دانشگاه مورد نظر خود دریافت کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی مالتا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی مالتا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در مالتا

برای اخذ ویزا فرد نیازمند ارائه مدارک مورد نیاز می باشد. این مدارک بسته به شرایط ممکن است متفاوت باشد ولی به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • نامه پذیرش از دانشگاه خود در کشور مالتا
  • مدارک تحصیلی در مقاطع قبل
  • مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • گذرنامه معتبر
  • نامه تمکن مالی که نشان دهنده وضعیت مالی مناسب شما برای طول اقامت خود در کشور مالتا باشد.
  • گواهی سلامت پزشکی شما
  • گواهی مبنی بر عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان معتبر

ارائه مدرک زبان جزء الزامات می باشد و برای ورود به دانشگاه ها باید مدرک زبان معتبری ارائه دهید. اگر متقاضی عدم توانایی ارائه مدرک زبان را دارید می تواند در دوره های زبان انگلیسی که در این کشور برگذار می شود پذیرش را اخذ نماید و خود را بعد از اتمام این دوره ها برای ورود به دانشگاه ها آماده نمائید.

اجازه کار با ویزای تحصیلی در مالتا

دانشجویانی که در حال تحصیل در این کشور می باشند می توانند درخواست خود را جهت انجام کاره پاره وقت به اداره مهاجرت اعلام نمایند. در صورتی که مجوز کار در حین تحصیل در این کشور را دریافت نمایند می توانند در مقطع لیسانس 20 ساعت، در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت و در مقطع دکترا 30 ساعت در هفته اجازه کار در این کشور را دریافت نمایند. متقاضی همچنین بعد از اتمام تحصیل می توانند در دوره های کارآموزی در این کشور شرکت نمایند و این فرصت را داشته باشند که در کشور مالتا بمانند و در جست و جوی کار باشند و در صورت دریافت کار اقامتشان تمدید می شود که در مسیر یافتن شغل دانش زبان مالتی بسیار کمک میکند.

این مقاله در خصوص اخذ ویزای تحصیلی در مالتا توسط کارشناسان و محققین ما به منظور ویزای تحصیلی مالتا تهیه شده است. جهت اخذ ویزای تحصیلی شما در قدم اول باید نامه پذیرش را از دانشگاه مورد نظر خود دریافت نماید. فرایند لازم را در جهت اخذ پذیرش طبق مدارک و مستنداتی که از شما تقاضا می شود، باید ارائه شود. بعد از اخذ نامه پذیرش درخواست خود را باید به سفارت موجود در کشور خود اعلام نمائید و مراحل بعدی را در جهت اخذ ویزا انجام دهید که در این مهاجرت به مالتا مشاوران حاذق در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده بررسی شرایط شما در خصوص اخذ ویزای تحصیلی در مالتا می باشد.

مهم ترین سوالات در خصوص ویزای تحصیلی مالتا

مالتا به عنوان کشوری کوچک در جنوب اروپا، متقاضیان مهاجرتی فراوانی دارد و تحصیل در این کشور نیز یکی از رایج ترین روش های ورود به این کشور است. برخی از سوالات کلیدی در این خصوص عبارتند از:

  • اهمیت دریافت ویزای تحصیلی مالتا چیست؟ دارندگان این ویزا می توانند آزادانه به کشورهای حوزه شنگن سفر کنند.
  • آیا می توان برای دوره های زبان در مالتا درخواست ویزای تحصیلی ارائه کرد؟ یکی از راه های اخذ ویزای تحصیلی این کشور، شرکت در دوره های زبان است که البته مسیر دستیابی به آن ها در حال حاضر کمی دشوار شده است.
  • آیا ویزای تحصیلی مالتا منجر به اخذ اقامت این کشور می شود؟ خیر، ویزای تحصیلی تنها موجبات اقامتی کوتاه مدت را فراهم می آورد.
  • چگونه می توان با ویزای تحصیلی مالتا کار کرد؟ ویزای تحصیلی مالتا به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا به صورت نیمه وقت در این کشور مشغول به کار شوند.
5/5 - (15 امتیاز)

17 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی در مالتا

  1. Arash گفت:

    سلام.برای ویزای تحضیلی مالتا باید تمکن مال داشت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله حتما نیاز داره

  2. مهسا گفت:

    سلام. من فوق لیسانس صنایع غذایی هستم. ۲۸ سالمه. میتونم از ابتدا برای یه رشته دیگه پذیرش بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر اینطوری گپ تحصیلی طولانی پیدا می کنید. باید برای کشورهایی اقدام کنید که شانس ویزاتون بالا باشه

  3. یلدا گفت:

    ما الان برای سفارت باید از کدوم سفارت در ایران اقدام کنیم ؟ یکی میگه نمایندش لهستانه و یکی میگه باید از ترکیه اقدام کنیم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در هر دو کشور میشه اقدام کرد چون در ایران سفارت نداره اما معمولا ایرانیها میرن ترکیه چون لهستان حوزه شنگنه و شانس ویزاش کمه

  4. ali ram گفت:

    بابت مقاله خوبتون در مورد ویزای تحصیلی در مالتا تشکر میکنم اگه امکانش هست در مورد ویزای تحصیلی کشور ایسلند هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در این خصوص مقاله کار دانشجویی ایسلند رو مطالعه بفرمائید

  5. سحر صابری گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای کاری در مالتا توضیح میدید؟
    ممنون از مطالب به روزتون خیلی سپاس گذارم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در این خصوص مقاله مهاجرت کاری به مالتا رو مطالعه بفرمائید

  6. حسین توکلی گفت:

    ظاهرا تحصیل در این کشور ارزونه

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای اطلاع از هزینه ها مقاله هزینه تحصیل در مالتا رو مطالعه بفرمائید

  7. محمد صبازاده گفت:

    چه مدت طول می کشه تا برای تحصیل در مالتا اقدام کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای چه مقطعی و چه ترمی اقدام کردید؟ و آیا پذیرش دارید یا خیر؟

  8. نیما گفت:

    شنیدم سفارت مالتا در لهستان داره به سختی جوب میده

  9. hiva گفت:

    با سلام و تشکر از مطالب خوبتون،ایا شهریه یکسال تحصیلی در مالتا باید به صورت یکجا پرداخت گردد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله هزینه سال اول تحصیلی بایستی به صورت یکجا پرداخت شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *