ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی سوئیس

ویزای تحصیلی سوئیس

ویزای تحصیلی سوئیس را می توان به عنوان یکی از بهترین ویزاهای آموزشی در قاره اروپا است که می تواند منجر به اقامت دائم نیز بشود. دانشجویان بین المللی با اخذ ویزای تحصیلی سوئیس امکان تحصیل و مهاجرت به این کشور را دارند. مهاجرت به کشور سوئیس با کسب روادید تحصیلی می تواند آینده فوق العاده ای برای متقاضیان رقم بزند.

هر ساله صدها دانشجو وارد دانشگاه های کشور سوئیس می شوند. دانشگاه های کشور سوئیس از سطح بسیار بالایی برخوردار می باشند، زیرا دولت این کشور سرمایه گذاری های بزرگی در سیستم آموزشی آن کرده است. دانشگاه های زوریخ، برن و ژنو از بهترین دانشگاه های سوئیس می باشند که تحصیل در آن ها آرزوی بسیاری از دانشجویان بین المللی است. برخوردارری از طیف گسترده ای از رشته ها در دانشگاه های سوئیس از مزیت های تحصیل در سوئیس برای دانشجویان خارجی محسوب می شود. اخذ پذیرش و روادید از جمله دغدغه های دانشجویان خارجی در خصوص مهاجرت تحصیلی است. در مقاله پیش رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی در خصوص ویزای تحصیلی سوئیس ارائه کرده است.

در این مطلب میخوانید نمایش

روادید مختلف سوئیس

کشور سوئیس از جمله کشورهای ثروتمند جهان محسوب می گردد. این کشور عضو اتحادیه اروپا نمی باشد اما عضو انجمن تجارت آزاد اروپا محسوب می شود. سوئیس از جاذبه های فوق العاده توریستی و طبیعی برخوردار بوده که همین موضوع موجب جذب گردشگران زیادی شده است. شرایط تجارت و وضعیت اقتصادی کشور سوئیس فوق العاده مطلوب می باشد. سوئیس از کشورهای رتبه دار در خصوص تحصیلات است که از معتبرترین دانشگاه های جهان برخوردار گشته است. متقاضیانی که تمایل به اخذ اقامت سوئیس را دارند می بایست از طرق زیر اقدام داشته باشند:

  • اخذ ویزای تحصیلی سوئیس برای ادامه تحصیل در این کشور
  • روادید کاری سوئیس و ورود به بازار کار آن
  • روادید سرمایه گذاری سوئیس
  • ویزای تاسیس کمپانی در سوئیس، ثبت و تایید شرکت
  • سایر روادید نظیر ازدواج، تولد و پناهندگی

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، هدف از این نوشتار اطلاعاتی در باب ویزای تحصیلی سوئیس می باشد.


آموزش در کشور سوئیس

سیستم آموزشی و شرایط تحصیل در سوئیس از مزایای فوق العاده مطلوبی برخوردار است. ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور به عنوان جایگاهی برتر برای تحصیل در اروپا امر ساده ای نیست. ناگفته نماند اخذ بورسیه تحصیلی از سوئیس و کمک هزینه تحصیلی در خصوص ورود به دانشگاه های آن نیز از این قانون مستثنی نبوده و از سختی های فرآیندهای تحصیلی محسوب می گردد. اکثر کمک هزینه های تحصیلی سوئیس به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می گردد.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی سوئیس

مدرک دانشگاه ها و مراکز تحصیلی و آموزشی در سوئیس در تمام نقاط دنیا معتبر است. بعد از اتمام دوره های درسی در کشور سوئیس، امکان ورود به بازار تجارت جهانی سوئیس برای دانشجویان مهیا می باشد. ورود به بازار تجارت در سوئیس مستلزم توانایی و مهارت خاصی است. ارائه رزومه ای قوی یا Curriculum vitae یکی از پارامترهای حائز اهمیت در خصوص اقامت پس از تحصیل در سوئیس محسوب می شود.

مهاجرت از طریق کار به سوئیس از جمله دغدغه های امروزه متخصصین با مهارت بالا می باشد که افراد می بایست با نظر گرفتن قانون کشور سوئیس در خصوص شهروندان اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا قدم در این فرآیند گذارند. متقاضیانی که تمایل به مهاجرت به سوئیس از طریق کار را دارند باید توجه داشته باشند با توجه به قوانین اتحادیه، در حال حاضر در سال 2024 ورود به سوئیس از طریق تحصیل بهتر است.

از شرایط تحصیل در سوئیس باخبری؟

شهریه دانشگاه های سوئیس در سال 2024

نظام آموزش عالی سوئیس به دو نوع با وضعیت مشابه اما با اهداف متفاوت دسته بندی می شود. آنها شامل دانشگاه های سنتی و دانشگاه های علمی کاربردی (UAS) می باشد. وظیفه اصلی دانشگاه های سنتی سوئیس انجام تحقیقیات بنیادی و نیز آموزش تئوریک می باشد. اما دانشگاه های علمی کاربردی سوئیس بر روی تحصیلات کاربردی محور  و نیز تحقیق و توسعه کاربردی متمرکز هستند. ولیکن شهریه دانشگاه های سوئیس نیز با یکدیگر بسیار متفاوت است. این هزینه ها در سال 2024 در جدول ذیل آمده است:

دانشگاه های سوئیسشهریه هر ترم به یورو
دانشگاه برن€1700
دانشگاه بازل€1550
دانشگاه فرایبورگ€800
دانشگاه ژنو€900
دانشگاه لوزان€1040
دانشگاه لوسرن€1100
دانشگاه لوگانو€4000
دانشگاه سنت گالن€3100
دانشگاه زوریخ€1200

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در سوئیس

دانشجویان بین المللی در سوئیس از گزینه تامین مالی به نام برنامه های بورسیه تحصیلی نیز برخوردار هستند. اخذ این بورسیه ها تابع شرایطی و مقرراتی است که به این شرایط Eligibility گفته می شود. مهمترین شرط در این زمینه نیز اثبات شایستگی تحصیلی متقاضیان می باشد. معمولا برنامه های بورسیه تحصیلی کشور سوئیس به 3 دسته زیر تقسیم می شود:

برنامه های بورسیه تحصیلی کشور سوئیس

برنامه های بورسیه دولتی سوئیس

معمولا برنامه های بورسیه دولت سوئیس با مشارکت کشورهای مختلف و از طریق کمیسیون بورسیه های دانشجویان خارجی (FCS) به دانشجویان خارجی اعطاء می شود. این بورسیه ها با نام بورسیه های برتری دولت یا Government Excellence Scholarship به دانشجویان ارشد و دکتری در سوئیس اعطاء می شود. بورسیه مذکور کل هزینه ماهیانه زندگی در سوئیس به استثنای شهریه را پوشش می دهد.

برنامه های بورسیه دانشگاه های سوئیس

نوع دیگر بورسیه هلی تحصیلی در کشور سوئیس مربوط به بورسیه های دانشگاهی یا بورسیه های غیر دولتی سوئیس می باشد. این بورسیه با حمایت دانشگاه های مختلف سوئیس به دانشجویان واجد شرایط اهداء می شود. معمولا هر دانشجو از طریق این گرانت ها می تواند تا سقف 60000CHF (فرانک سوئیس) دریافت کند. از مهمترین این بورسیه ها عبارتند از:

  • بورسیه های کارشناسی ارشد برتر ETH Zurich
  • گرانت های کارشناسی ارشد دانشجویان خارجی دانشگاه لوزان
  • فلوشیپ های برتر EPFL

پس از تحصیل چطور میشه در سوئیس اقامت کرد؟

برنامه های بورسیه سازمانی سوئیس

این برنامه ها معمولا توسط سازمان ها و نهادهای خصوصی تامین مالی و به دانشجویان واجد شرایط اعطاء می شود. مثلا نسخه سوئیسی برنامه Erasmus+ برای آموزش عالی با عنوان برنامه تحرک سوئیسی- اروپایی یا SEMP شناخته می شود. ارزش این بورسیه بسته به کشور متقاضی حدود 380CHF تا 440CHF (فرانک سوئیس) می باشد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

کسب روادید تحصیلی سوئیس در صورتی امکان پذیر خواهد بود که فرد از لحاظ علمی و دانش سطح بالایی داشته باشد؛ زیرا ورود به دانشگاه های کشور سوئیس و دریافت ویزای تحصیلی سوئیس دشوار می باشد. تهیه و ارائه مقاله های تحقیقاتی و پژوهشی می تواند عامل موفقیت در بدست آوردن ویزای تحصیلی سوئیس باشد. کاهش چشم گیر هزینه های تحصیل در سوئیس با برخورداری از کمک هزینه های دانشگاه دولتی انجام پذیر است اما پروسه درخواست و اخذ ویزای تحصیلی سوئیس از قرار ذیل می باشد:

پروسه درخواست و اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

روادید تحصیلی برای تحصیل در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های معتبر کشور سوئیس مورد نیاز است. دانشگاه های سوئیس بسیار مجهز می باشند و دانشجویان می توانند از خدمات مختلف این مراکز بهره مند شوند. پرداخت هزینه های تحصیل برای دوره های تحصیلی از جمله موارد قابل ذکر در خصوص صدور پذیرش نهایی از دانشگاه های سوئیس می باشد که دانشجویان نباید از این موضوع در اخذ ویزای تحصیلی سوئیس چشم پوشی نمایند.

اجازه کار با ویزای تحصیلی سوئیس

اجازه کار حین تحصیل از دیگر مزیت های تحصیل در کشور سوئیس می باشد. هزینه های تحصیل و زندگی در کشور سوئیس پایین نمی باشند و دانشجو می تواند با کار در کنار تحصیل، برخی از مخارج خود را پرداخت نمایند، ژنو و زورنیخ از جمله شهرهای گران سوئیس می باشند. میانگین هزینه های سالانه زندگی CHF15600 الی CHF24000 (فرانک سوئیس) می باشد که این مقدار با توجه به سبک زندگی متغیر است. در نظر داشتن هزینه های تحصیل در سوئیس از دیگر موراد قابل توجه برای دانشجویان بین المللی است. دانشحویان نیز می توانند با مراجعه به لینک هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس میانگین هزینه ها را مورد بررسی قرار دهند.

قوانین مهاجرت به سوئیس از طریق کار

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

متقاضیانی که تمایل به اخذ روادید تحصیلی سوئیس را دارند، می بایست مدارک زیر را ارائه دهند:

  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی
  • پاسپورت با اعتبار بیش از 3 ماه
  • عکسهای پاسپورتی
  • رسید واریز شهریه دانشگاه
  • اسناد بانکی برای اثبات توان مالی که حداقل سطح فعلی آن در حدود CHF21000 (فرانک سوئبس) می باشد
  • بیمه سلامت معتبر
  • رزومه متقاضی یا CV
  • اصل و کپی تمامی مدارک شناسایی
  • نامه پذیرش از دانشگاه های کشور سوئیس
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • انگیزه نامه
  • کارت شناسایی و یا آی دی کارت (شناسنامه شخص)

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

فرم درخواست ویزای سوئیس

تکمیل و ارسال فرم درخواست جزء یکی از شروط لازم به منظور درخواست ویزای سوئیس از هر نوع آن محسوب می شود. چرا که به منظور درخواست انواع ویزای کشور سوئیس تکمیل این فرم جزء الزامات محسوب می شود. منتها این فرم درخواست بسته به نوع ویزای درخواستی متفاوت بوده و در دو نوع زیر در اختیار متقاضین قرار دارد:

  • فرم درخواست ویزای شنگن سوئیس (اعتبار ویزا: نهایتا 3 ماه برای اهداف توریستی، بیزینسی، درمانی و غیره)
  • فرم درخواست ویزای ملی تایپ D سوئیس (اعتبار ویزا: بیش از 3 ماه برای کار، تحصیل، الحاق خانواده و غیره)

معمولا نیز فرم های درخواست ویزای سوئیس به زبان های مختلف مثل انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، ترکی، عربی، اسپانیولی، روسی و فرانسوی در وب سایت سفارتخانه ها و کنسولگری های این کشور در دسترس همگان قرار دارد. ضمنا فرم درخواست ویزای سوئیس از چندین صفحه تشکیل شده است که علاوه بر محل الصاق عکس متقاصی، بخش های مختلف آن از قرار زیر است:

بخش Aاطلاعات شخصی متقاضی/ ANTRAGSTELLER
بخش Bهدف از اقامت/ AUFENTHALTSZWECK

و ناگفته نماند که تکمیل این فرم با اطلاعات غلط و یا اطلاعات دستکاری شده می تواند حتی منجر به ریجکتی ویزای سوئیس گردد. از همین رو دقت در تکمیل فرم درخواست از جمله مهمترین مراحل درخواست ویزای سوئیس می باشد.

هزینه و مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی سوئیس

یکی از موضوعات مهم در خصوص ویزای تحصیلی سوئیس 2024 همین موضوع است. در مورد زمان رسیدگی به درخواست ها بایستی بدانید که این امر بسته به عوامل مختلفی از 8 تا 12 هفته متغیر است و در موارد معدودی نیز این مدت تا 15 روز نیز به طول می انجامد. ضمنا در شرایط فعلی هزینه درخواست این ویزای سوئیس CHF88 (فرانک سوئیس) می باشد.

ریز هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس

مجوز B سوئیس چیست؟

اگر ویزای تحصیلی سوئیس برایتان صادر شده می توانید به سوئیس سفر کنید. فقط توجه کنید که این ویزا نوعی ویزای ورود است و شما پس از ورود به کشور سوئیس 14 روز کاری وقت خواهید داشت تا ورودتان را در اداره ثبت مقیم های محلی ثبت کرده و برای اخذ فرم مجوز اقامتیتان به اداره مهاجرت کانتونی مراجعه کنید. مجوز اقامتی که از این طریق برای شما و برای کلیه دانشجویان خارجی در سوئیس صادر می شود از نوع مجوز B می باشد و کلا مدت رسیدگی و صدور این مجوز نیز حدود 8 هفته ای طول می کشد. این نوع مجوز به صورت کارت بیومتریک صادر می شود.

مجوز B سوئیس چیست؟

هزینه ها در پروسه ویزای تحصیلی سوئیس

مخارج تحصیلی در کشور سوئیس همانند سایر کشورهای جهان بستگی به دانشگاه، شهر و دوره تحصیل دارد. شهریه های تحصیل در سوئیس برای شهروندان اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا متغیر است. این میزان برای شهروندان اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی به مقدار CHF1000 الی CHF5000 (فرانک سوئیس) است. ناگفته نماند که شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور سوئیس برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا به میزان چشم گیری از دانشگاه های دولتی بیشتر است. سیستم تحصیل در سوئیس به دو بخش سیستم سنتی و سیستم علوم کاربردی تقسیم می شود.

سیستم سنتی: دانشگاه هایی که تحت نظر این سیستم هستند، بیشتر بر روی پژوهش های اولیه متمرکز هستند. این دانشگاه های توسط وزارت امور خارجه اداره می شوند. دانشگاه های کانتون و موسسات فن آوری فدرال از دانشگاه هایی هستند که از سیستم سنتی پیروی می نمایند.

سیستم علوم کاربردی: تحقیقات کاربردی اصلی ترین هدف این نوع دانشگاه ها می باشد. وزارت دارایی فدرال دانشگاه های علوم کاربردی را مدیریت می کنند. برای ورود به دانشگاه های معتبر کشور سوئیس، داشتن مدارک زبان ذکر شده الزامی می باشد:

نام آزمونزبان
DSH ,TESTDAF ,OSD or TELCGerman
IELTS ,TOEFLEnglish
DELF ,DALFFrance

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی سوئیس

یکی از شروط اصلی به منظور درخواست ویزای تحصیلی سوئیس، اثبات تمکن مالی از طریق ارائه کپی صورتحساب بانکی یا نامه ای از طرف بانک و یا گواهی دریافت بورسیه یا گرانت است. حالا این گواهی ممکن است توسط خود دانشجو و یا اسپانسرش به سفارت سوئیس تحویل داده شود. که حداقل میزان آن برای هر دانشجوی خارجی در حدود CHF 21000 (فرانک سوئیس) می باشد.

مهاجرت تحصیلی سوئیس

یکی از مقاصد معروف برای تحصیل با فرصت های ویژه کشور سوئیس Switzerland می باشد. کشوری که بیشتر به خاطر سطح رفاه بالا و کیفیت برتر زندگانی مردمانش معروف است. کشوری که هم اکنون جزء 20 کشور ثروتمند جهان و یکی از امن ترین ملل اروپایی هم شناخته می شود. ولی سوئیس برای دانشجویان بین المللی نیز بیشتر بواسطه دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی معتبر و متنوع و نیز امکانات پیشرفته تحصیلی معروف است. بر همین اساس نیز برخی از دانشجویان خارجی سوئیس را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند. از همین رو نیز با توجه به شرایط و مراحل زیر خودشان را برای مهاجرت تحصیلی سوئیس 2024 مهیا می کنند:

پروسه مهاجرت تحصیلی به سوئیس

اقامت تحصیلی سوئیس

سوئیس از جمله بهترین و ارزشمندترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. و معمولا هم دانشجویان متقاضی تحصیل در سوئیس این کشور را بنا به دلایل زیر انتخاب می کنند:

  • نظام آموزش عالی کیفیت محور
  • دانشگاه های معتبر
  • تحصیل به زبانهای مختلف اروپایی
  • بورسیه تحصیلی
  • امکان کار ضمن تحصیل
  • گرفتن اقامت پس از تحصیل
  • زندگی در سومین کشور برتر جهان

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، دانشجویان بین المللی در ابتداء با انتخاب برنامه تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل خود در کشور سوئیس برای دریافت نامه پذیرش (Acceptance Latter) خود اقدام می کنند. و سپس با توجه به دو نوع ویزای دانشجویی سوئیس، ویزای مورد نظر خودشان را درخواست می دهند. چرا که طبق قوانین کشور سوئیس، دانشجویان از کشورهای غیراروپایی برای ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزا هستند:

انواع ویزای تحصیلی سوئیس برای شهروندان خارجی

اما با اخذ ویزای دانشجویی سوئیس کار به اتمام نمی رسد و دانشجویان به محض ورود به خاک این کشور بایستی برای درخواست مجوز اقامتی خود اقدام نمایند. مجوزی که معمولا تا پایان دوره تحصیلی دانشجویان نیز اعتبار خواهد داشت. این نوع مجوز از نوع مجوز اقامت B سوئیس میباشد که در ادامه به توضیح بیشتر آن خواهیم پرداخت.

دانشگاه های کشور سوئیس

در این قسمت میخواهیم دانشگاه های سوئیس را از منظر دیگری بررسی شده اند. اهمیت دانشگاه ها بر اساس شرایط و ویژگی هایشان دسته بندی شده اند.

نام دانشگاهاختصارمکانسال تاسیسزبان
دانشگاه بازلUNIBASبازل1460آلمانی/ انگلیسی
دانشگاه برنUNIBEبرن1834آلمانی/ انگلیسی
دانشگاه فرایبورگUNIFRفرایبورگ1889فرانسوی/ آلمانی
دانشگاه ژنوUNIGEژنو1559فرانسوی
دانشگاه NeuchâtelUNINENeuchâtel1838فرانسوی
دانشگاه لوزانUNILلوزان1537فرانسوی
دانشگاه لوسرنUNILUلوسرن2000آلمانی/ انگلیسی
دانشگاه لوگانوUSIلوگانو1995ایتالیایی/ انگلیسی
دانشگاه سنت گالنHSGسنت گالن1898آلمانی/ انگلیسی
دانشگاه زوریخUZHزوریخ1833آلمانی/ انگلیسی
موسسه فناوری لوزانEPFLلوزان1853فرانسوی/ انگلیسی
موسسه فناوری زوریخETH/ETHZزوریخ1855آلمانی/ انگلیسی

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از سوئیس

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • تکمیل فرم درخواست به همراه امضاء
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی
  • سوابق تحصیلی و کاری
  • ارائه مدرک زبان
  • عکس متقاضی

نحوه تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری سوئیس

مسلما کار در سوئیس آرزوی هر فارغ التحصیل و یا متخصص خارجی است و در این باره شانس کسانی که از دانشگاه های سوئیس فارغ التحصیل شده اند نیز بیشتر از بقیه متقاضیان است. چرا که طبق قوانین کشور سوئیس آنها می توانند تا 6 ماه پس از اتمام تحصیلاتشان نیز در کشور سوئیس مانده و به جستجوی کار در این کشور بپردازند و در صورت یافتن پیشنهاد کاری نیز متقاضیان می توانند برای اخذ ویزای کاری سوئیس 2024 اقدام کنند.

نحوه تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری سوئیس

کار پس از تحصیل در سوئیس

در سوئیس با آشنایی به هر کدام از 3 زبان رسمی این کشور، یعنی آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی، به راحتی می توان شغلی پیدا کرد. چرا که فرصت های شغلی زیادی وجود دارد که هم سوئیسی ها و هم خارجی هایی که اقامت قانونی سوئیس را دارند می توانند از آن ها بهره ببرند. تنها گروهی که به سختی می توانند در سوئیس استخدام شوند و سطح درآمد بسیار پایینی دارند پناهندگان می باشند. در جدول ذیل نرخ بیکاری در سوئیس بررسی شده است:

سالنرخ بیکاری در سوئیس
2019%4.58
2020%4.85
2021%4.97
2022%2.5
2023%1.9
2024%1.2

متوسط درآمد دریافتی در سوئیس نیز بسیار بالا است؛ در واقع سوئیسی ها پس از مردم موناکو بیشترین میزان درآمد دریافتی در دنیا را دارند. سطح درآمد مردم در سوئیس طی سال 2024 در جدول ذیل بیان گردیده است:

سطح درآمد سالیانه (فرانک سوئیس)توضیحات
CHF31300کم ترین میزان درآمد سالیانه در سوئیس
CHF124000متوسط درآمد سالیانه در سوئیس
CHF553000بیشترین میزان درآمد سالیانه در سوئیس

شرایط مهاجرت به سوئیس 2024

چه کسانی به ویزای دانشجویی سوئیس نیاز دارند؟

ویزای دانشجویی یکی از انواع ویزاهای مورد نیاز برای ورود و اقامت دانشجویان خارجی در کشورهای مختلف است، از جمله سوئیس. دانشجویانی که قصد تحصیل در سوئیس را دارند، باید برای درخواست ویزای دانشجویی مراحل مشخصی را طی کنند. در اینجا به بررسی کسانی که به ویزای دانشجویی سوئیس نیاز دارند می پردازیم. برای شروع، دانشجو باید قبولی از یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی معتبر در سوئیس دریافت کند. این قبولیت نامه برای اثبات هدف حقوقی تحصیل در سوئیس الزامی است. همچنین، دانشجو باید نشان دهد که توانایی مالی برای تحصیل و زندگی در سوئیس را دارد. این شامل هزینه های تحصیل، زندگی، و هزینه های بهداشت و درمان می شود.

علاوه بر این، دانشجو باید مدارک تحصیلی مورد نیاز را تهیه کرده و به زبان محلی یا انگلیسی ترجمه شده آن‌ ها را ارائه دهد. همچنین، برخی از دانشگاه‌ ها ممکن است بخواهند دانشجو به یک مصاحبه شخصی شرکت کند تا توانایی های زبانی و تحصیلی خود را نشان دهد. بعد از ارائه تمام مدارک لازم، دانشجو می تواند به سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خود مراجعه کرده و درخواست ویزای دانشجویی خود را ثبت کند. پس از بررسی درخواست، اگر وضع مالی و تحصیلات دانشجو قابل قبول باشد، ویزای دانشجویی صادر خواهد شد. به طور کلی، دانشجویان خارجی که قصد تحصل در سوئیس را دارند، باید قادر به اثبات توانایی های مالی و تحصلات خود باشند و باید مطابق با الزامات و شرایط مورد نظر سفارت یا کنسولگری سوئیس عمل کنند. با رعایت این مراحل، دانشجویان می توانند به راحتی و با موفقیت وارد سوئیس شده و تحصیل خود را آغاز کنند.

انواع ویزای دانشجویی سوئیس

ویزای دانشجویی یکی از انواع ویزاهای مورد نیاز برای ورود و اقامت دانشجویان خارجی در کشورهای مختلف است، از جمله سوئیس. ویزای دانشجویی سوئیس به دانشجویان امکان می ‌دهد تا به منظور تحصیل در دانشگاه ‌ها یا مؤسسات آموزشی معتبر در این کشور وارد شوند و به مدت معینی در آنجا اقامت کنند. ویزای دانشجویی تحصیلات تکمیلی، برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا را دارند. دانشجو باید قبول شده باشد و توانایی مالی برای تحصیل در این مقاطع را داشته باشد. ویزای دانشجویی تحصیلات تکمیلی و کار به دانشجوان اجازه می ‌دهد تا علاوه بر تحصیل، به صورت پاره وقت کار کنند. دانشجو باید شرایط خاصی را برآورده کند و توانایی مالی برای زندگی و تحصیل را داشته باشد.

ویزای دانشجویی کارآموزی برای دانشجوان است که قصد انجام کارآموزی در سوئیس را دارند. دانشجو باید قبول شده باشد و باید شرایط خاص مربوط به کارآموزی را رعایت کند. ویزای دانشجویی زبان برای دانشجوان است که قصد یادگیری زبان در سوئیس را دارند. دانشجو باید به یک مؤسسه آموزش زبان معتبر مراجعه کرده و قبول شده باشد. به طور کلی، انواع ویزای دانشجویی سوئیس بستگی به هدف و فعالیت ‌های دانشجو در این کشور دارد. دانشجوان برای درخواست هر نوع ویزا باید الزامات مربوطه را رعایت کرده و مدارک لازم را تهیه کنند. این اقدامات باعث موفقیت و راحتی در فرآیند درخواست و صدور ویزا خواهد شد.

اخذ ویزای تحصیلی سوئیس یکی از راه های اخذ اقامت این کشور می باشد. متقاضیانی که تمایل به مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل دارند می بایست با در نظر گرفتن شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئیس آگاهی خود را تکمیل نمایند. متقاضیان تحصیل در سوئیس می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات متداول در خصوص ویزای تحصیلی سوئیس

در خصوص اخذ ویزای تحصیلی سوئیس 2024 اطلاع از شرایط زیر الزامی است:

  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی سوئیس چقدر است؟ هزینه فعلی این ویزای سوئیس حدود CHF88 (فرانک سوئیس) می باشد.
  • ویزای سوئیس چه نوع ویزایی است؟ این ویزا از نوع ویزهای ملی، بلند مدت و یا تایپ D سوئیس می باشد.
  • بهترین دانشگاه های سوئیس کدامند؟ دانشگاه های سوئیس از سطح علمی بالایی برخوردارند که برخی از آن ها عبارتند از دانشگاه های زوریخ، برن و ژنو.
  • چگونه و با دریافت چه ویزاهایی می توان به سوئیس مهاجرت کرد؟ هر نوع مهاجرت، داشتن ویزای مخصوص به خود را می طلبد. اخذ ویزای تحصیلی سوئیس برای ادامه تحصیل الزامی است. ویزای کاری سوئیس برای ورود به بازار کار در آن کشور و روادید سرمایه گذاری سوئیس برای تاسیس کمپانی و ثبت شرکت حائز اهمیت است.
  • آیا به دانشجویان در کشور سوئیس بورسیه تعلق می گیرد؟ اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی از ابتدا در اکثر کشورها نظیر سوئیس اعطا نمی شود و با سختی رو به روست. اکثر بورسیه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان تعلق می گیرد.
  • مجوز B در سوئیس چه نوع مجوزی است؟ این نوع مجوز مخصوص دانشجویان خارجی برای اقامت در سوئیس می باشد. در واقع دارندگان ویزای نحصیلی سوئیس پس از ورود به این کشور در طی 14 روز کاری وقت دارند برای اخذ این مجوز اقدام کنند.
  • آیا اقامت پس از تحصیل در سوئیس و کار در این کشور امکان پذیر است؟ با اخذ مدرک در کشور سوئیس و داشتن مدارک معتبر دانشگاهی، امکان کار در سوئیس و سایر کشورهای اروپایی برای دانشجو وجود دارد، البته یافتن شغل نیازمند تجربه و مهارت نیز می باشد. رسیدن به کار در کشور سوئیس می تواند اقامت در این کشور را تثبیت کند.
  • شهریه دانشگاه های سوئیس در هر ترم چقدر است؟ شهریه دانشگاه برن در هر سال 1700 فرانک، بازل در هر ترم 1550 فرانک، فرایبورگ در هر ترم 800 فرانک، ژنو در هر ترم 900 فرانک و لوزان در هر ترم 1040 فرانک است.
  • آیا فارغ التحصیلان از دانشگاه های سوئیس از حق کاریابی و تبدیل اقامت برخوردارند؟ بله، آنها با تمدید اقامتشان تا 6 ماه می توانند به جستجوی کار در سوئیس بپردازند.
4.8/5 - (77 امتیاز)

10 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی سوئیس

  1. Saleh گفت:

    تمکن مالی کانتون ژنو چقدر هست ؟ به نرخ دولتی حساب میشه یا آزاد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد تمکن مالی لطفا با مشاورین ما تماس بگیرید که نکاتش رو خدمتتون عرض کنن

  2. mahan گفت:

    سلام
    می خواستم بپرسم دانشگاه هایی که دوزبانه آلمانی /انگلیسی هستند به مدرک هر دو زبان نیاز دارند یا یکی از مدارک کافی است

    1. داوری گفت:

      سلام
      بستگی به کورسی که پذیرش میگیرید زبانشون مشخصه که میشه به اون زبان تحصیل کرد و همون مدرک رو باید داشته باشید

  3. رادمهر گفت:

    سلام میخواستم بدونم تحصیل در سوئیس چطوری

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص لطفا مقاله تجربه تحصیل در سوئیس رو مطالعه کنید

  4. سعید گفت:

    با سلام و احترام
    با تشکر از اطلاعات سایتتون میخواستم بدونم شرایط ویزای کار برای مهندسین شیمی به چه صورته؟ و حوزه کاری من در صنعت پتروشیمی بوده با 18 سال سابقه.

    با تشکر از لطف شما

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      سپاس از لطف شما
      برای کار در سوئیس نیاز به جاب آفر قوی خواهید داشت
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  5. حسین صبوری گفت:

    سلام. متشکر از مقاله خوبتون. میخواتسم بدونم ویزای تحصیلی سوئیس نیاز به مدرک زبان هم داره و بدون مدرک زبان میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله نیاز به مدرک زبان وجود نداره و بدون مدرک زبان امکانپذیر نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *