ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی شیلی

ویزای تحصیلی شیلی

شیلی در حال تبدیل شدن به قطب آکادمیک در آمریکای لاتین است و به همین خاطر اطلاع از شرایط ویزای تحصیلی شیلی پر اهمیت می باشد. سند اثبات روند افزایش کیفی آموزش عالی در شیلی، وجود برترین دانشگاه آمریکای لاتین یعنی دانشگاه UC شیلی می باشد. اما از مهمترین شرایط تحصیل در شیلی و اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توان به داشتن نامه پذیرش و نیز مدرک زبان اسپانیولی اشاره کرد.

کشور شیلی به پایتختی شهر سانتیاگو درست به صورت نواری باریک در غرب قاره آمریکای جنوبی واقع شده است. بر اساس آخرین سرشماری در سال 2017 این کشور دارای 17574003 میلیون نفر جمعیت دارد. زبان مردم شیلی زبان اسپانیایی است. این کشور با کشورهایی نظیر پرو، بلوی، آرژانتین دارای مرز مشترک است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در خصوص ویزای تحصیلی شیلی اطلاعات بیشتری توضیح می دهد.

چرا تحصیل در شیلی؟

در سال های اخیر، شیلی به مقصد مهم تحصیلی برای دانشجویان خارجی بدل شده است. دانشجویانی که به دنبال ادامه تحصیل در یک کشور اسپانیایی زبان هستند. شیلی همه ساله پذیرای بیش از 10000 دانشجوی خارجی از سراسر دنیا است. همانطوری که بیان شد، جاذبه های تحصیلی شیلی باعث افزایش درخواست های پذیرش به سوی این کشور شده است. از مهمترین این دلایل می توان به وجود یک جامعه فرهنگی، کیفیت برتر آموزشی، مدارک معتبر آکادمیک، هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه، امکان اخذ بورس تحصیلی، وجود دانشگاه های برتر و غیره اشاره کرد. این کشور اقتصاد در حال توسعه ای دارد که به منظور بررسی بهتر آن می توان نرخ تولید ناخالص داخلی شیلی را نگاه کرد:

نرخ تولید ناخالص داخلی شیلی

شرایط تحصیل در شیلی در 2023

درباره شرایط و نظام آموزش عالی شیلی می توان گفت که شرایط تحصیل در شیلی تقریبا مشابه سیستم اروپایی یا آمریکایی همانند تحصیل در فرانسه یا آمریکا است. سه مقطع تحصیلی در شیلی متناظر با Licenciatura (معادل کارشناسی)، Magister (معادل کارشناسی ارشد) و Doctor (معادل Phd) می باشد. برنامه های کارشناسی در شیلی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری حدود 5 سال به طول می انجامد. در سال 2023 دانشگاه های دولتی یا خصوصی شیلی برنامه های مختلف تحصیلی شامل علوم مهندسی، علوم پایه، هنر و علوم انسانی را به متقاضیان ارائه می کنند.

نحوه اخذ پذیرش جهت دریافت ویزای تحصیلی شیلی

دانشجویان مقطع کارشناسی جویای پذیرش از دانشگاه های دولتی در کشور شیلی بایستی یک نکته اساسی را به خاطر داشته باشند. اخذ پذیرش و تحصیل در کشور شیلی منوط به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های شیلی موسوم به Prueda de Seleccion Universitaria یا (PSU) می باشد. این آزمون کارکرد و محتوایی همانند آزمون SAT در ایالات متحده دارد. معمولا هر دانشگاهی در کشور شیلی آزمون پذیرش PSU مختص به خود را دارد، همچنین لازم است بدانید که شرط دیگر پذیرش از دانشگاه های شیلی و نیز اخذ ویزای تحصیلی شیلی، داشتن مهارت زبان اسپانیولی (Level B) می باشد. متقاضیان در این باب و برای کسب مدرک زبان اسپانیایی می توانند در تست زبان اسپانیایی (DELE) شرکت جویند. برای اطلاع بیشتر از شرایط آزمون مذکور به سفارت اسپانیا در تهران مراجعه شود.

شرایط ویزای تحصیلی شیلی

برای تحصیل در کشور شیلی 2 گزینه در اختیار متقاضیان قرار دارد. گزینه اول از طریق اخذ ویزای توریستی شیلی است. این گزینه ویژه کسانی است که خواستار تحصیل در کشور شیلی برای مدت کمتر از 90 روز هستند. هزینه این ویزا برای متقاضیان خارجی چیزی در حدود $160 (دلار آمریکا) می باشد. اما گزینه دوم خاص افرادی است که مایل به تحصیل در دانشگاه های شیلی برای مدت بیش از 90 روز هستند. این متقاضیان باید برای اخذ ویزای تحصیلی شیلی به سفارت شیلی مراجعه نمایند. داشتن پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه، اثبات تمکن مالی کافی جهت زندگی در کشور شیلی و نیز رزرو بلیط برگشت از جمله شرایط افراد ذی صلاح می باشد.

اما شرایط ویزای تحصیلی کشور شیلی در سال 2023 از قرار ذیل می باشد:

عنوان ویزاویزای تحصیلی شیلی
مدت اعتبار1 سال
قابل تمدیدمی باشد
هزینه درخواست$160 (دلار)
شرط اساسیبرخورداری از نامه پذیرش دانشگاه

شرایط ویزای تحصیلی شیلی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی شیلی

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی شیلی به واسطه بهره مندی متقاضیان از روش آنلاین بسیار ساده و آسان است. پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه شیلیایی است که پروسه درخواست ویزای دانشجوئی شیلی کلید می خورد. این فرآیند دقیقا مشابه فرآیند درخواست ویزای تحصیلی انگلستان یا کانادا است. در این مرحله اسکن و آپلود مدارک زیر الزامی است:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی شیلی
  • پاسپورت معتبر با اعتبار 6 ماه
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • عدم سوء پیشینه
  • مدرک رزرو بلیط رفت و برگشت
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا

نکته مهم؛ بنا به توصیه سفارت کشور شیلی، متقاضیان برای درخواست ویزای تحصیلی کشور شیلی از یک ماه پیش حاضر شوند.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی شیلی

بر خلاف اغلب کشورهای مدرن آمریکایی، مراحل درخواست ویزای تحصیلی شیلی نسبتا متفاوت تر خواهد بود. بنابراین، توصیه می شود که قبل از درخواست ویزای تحصیلی شیلی، روند درخواست و مراحل موجود در ویزای تحصیلی این کشور را به طور دقیق بررسی کنید. زیرا در صورت رعایت نکردن مراحل درخواست ویزای تحصیلی شیلی، روند اعطای ویزای تحصیلی این کشور متوقف خواهد شد. اما نگران نباشید، زیرا در روند درخواست ویزای تحصیلی شیلی خبری از بوروکراسی های اداری پیچیده که در برخی از سفارتختانه های کشورها حاکم است خبری نخواهد بود.

برای درک بهتر از مراحل درخواست ویزای تحصیلی شیلی، می توانید به لیست زیر مراجعه فرمایید:

  • ثبت نام برای درخواست ویزا
  • مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.
  • تکمیل فرم درخواست
  • هزینه درخواست ویزا

مزیت های موجود در ویزای تحصیلی شیلی

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان، به دلایل مختلف برای ویزای تحصیلی شیلی اقدام می کنند. به عبارت دیگر، ویزای تحصیلی شیلی مزیت های ویژه ای را برای دارندگان ویزای تحصیلی این کشور در نظر گرفته است. یکی از اصلی ترین مزیت های دریافت ویزای تحصیلی شیلی، روند درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد. به طور کلی، روند پردازش ویزای تحصیلی شیلی به نسبت اغلب کشورهای پیشرفته آمریکایی بسیار ساده تر صورت می گیرد. به نحوی که تمامی متقاضیان از کشور های مختلف جهان، می توانند به راحتی برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند.

برای اینکه بیشتر با مزیت های دریافت ویزای تحصیلی شیلی آشنا شوید، لیستی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

  • امکان کار حین تحصیل در شیلی
  • بورسیه تحصیلی
  • دانشگاه های معتبر

هزینه تحصیل و زندگی در شیلی

همواره یکی از دغدغه های ذهنی دانشجویان برای تحصیل در شیلی، اطلاع از سطح شهریه های دانشگاهی و نیز هزینه زندگی می باشد. در مورد شهریه ها در شیلی می توان گفت که شواهد نشانگر افزایش قیمت شهریه ها در سال های اخیر است. این افزایش سطح شهریه ها به صورت سراسری بوده و شامل هر دوی دانشگاه های خصوصی و دولتی می باشد. دانشجویان محترم می توانند در جدول زیر با انواع شهریه های دانشگاهی کشور شیلی در سال 2023 آشنا شوند:

میانگین شهریه ها (دلار آمریکا)
شهریه های سالیانه
$5500شهریه دانشگاه های خصوصی
$5200شهریه دانشگاه های دولتی
$5900شهریه دانشجویان رشته های علوم بنیادی (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات)
$6300شهریه دانشجویان پزشکی

هموطنان علاقه مند که دارای صلاحیت های لازم در این خصوص هستند می توانند برای شروع فرآیند اعزام دانشجو به شیلی، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات تخصی ویزای تحصیلی شیلی

در این بخش به پرتکرارترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • نحوه اخذ پذیرش جهت دریافت ویزای تحصیلی شیلی به چه صورت است؟ دانشجویان مقطع کارشناسی جویای پذیرش از دانشگاه های دولتی در کشور شیلی بایستی یک نکته اساسی را به خاطر داشته باشند. اخذ پذیرش و تحصیل در کشور شیلی منوط به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های شیلی موسوم به Prueda de Seleccion Universitaria یا (PSU) می باشد. این آزمون کارکرد و محتوایی همانند آزمون SAT در ایالات متحده دارد. معمولا هر دانشگاهی در کشور شیلی آزمون پذیرش PSU مختص به خود را دارد، همچنین لازم است بدانید که شرط دیگر پذیرش از دانشگاه های شیلی و نیز اخذ ویزای تحصیلی شیلی، داشتن مهارت زبان اسپانیولی (Level B) می باشد. متقاضیان در این باب و برای کسب مدرک زبان اسپانیایی می توانند در تست زبان اسپانیایی (DELE) شرکت جویند. برای اطلاع بیشتر از شرایط آزمون مذکور به سفارت اسپانیا در تهران مراجعه شود.
  • شرایط ویزای تحصیلی شیلی چگونه است؟ برای تحصیل در کشور شیلی 2 گزینه در اختیار متقاضیان قرار دارد. گزینه اول از طریق اخذ ویزای توریستی شیلی است. این گزینه ویژه کسانی است که خواستار تحصیل در کشور شیلی برای مدت کمتر از 90 روز هستند. هزینه این ویزا برای متقاضیان خارجی چیزی در حدود $160 (دلار آمریکا) می باشد. اما گزینه دوم خاص افرادی است که مایل به تحصیل در دانشگاه های شیلی برای مدت بیش از 90 روز هستند. این متقاضیان باید برای اخذ ویزای تحصیلی شیلی به سفارت شیلی مراجعه نمایند. داشتن پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه، اثبات تمکن مالی کافی جهت زندگی در کشور شیلی و نیز رزرو بلیط برگشت از جمله شرایط افراد ذی صلاح می باشد.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *