ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی فنلاند

ویزای تحصیلی فنلاند

در میان راه های ورود به فنلاند ویزای تحصیلی فنلاند در سال 2024 بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از دانشجویان برای تحصیل مشتاق می باشند. به صورت کلی امکان مهاجرت به کشور فنلاند از روش هایی نظیر تحصیل، کار، ثبت شرکت، سرمایه گذاری و غیره وجود دارد. اما یکی از آسان ترین و مناسب ترین روش های ورود به این کشور، ویزای تحصیلی فنلاند در سال 2024 محسوب می شود. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات در مورد ویزای تحصیلی فنلاند در سال جاری با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

در این مطلب میخوانید نمایش

فنلاند کشوری زیبا در محدوده کشورهای اسکاندیناوی با آب و هوای کوهستانی، واقع در قاره اروپا می باشد که پنجمین کشور پهناور اروپایی بوده و از شرق با کشور روسیه و از غرب با کشور سوئد همسایه است. این کشور از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شنگن محسوب می شود که واحد پولی آن یورو است. زبان رسمی مردم فنلاند، فنلاندی یا سوئدی می باشد و دین اکثریت آن ها مسیحی است. از مهمترین منابع کسب درآمد برای مردم فنلاند شغل ماهیگیری می باشد و بیشترین مالیات در اروپا را این کشور داراست. به دلیل هزینه های پایین تحصیل، امکانات تحصیلی مناسب، شرایط علمی مطلوب و سایر ویژگی های کشور فنلاند، بسیاری از افراد تمایل به ادامه تحصیل در این کشور را دارند.

اینفوگرافی ویزای تحصیلی فنلاند

دلایل تحصیل در کشور فنلاند در 2024

جمعیت فنلاند به شرح ذیل می باشد به همین دلیل این کشور به دنبال جذب جوانان متخصص و نخبه خارجی از طریق صدور ویزای تحصیلی است:

جمعیت فنلاند

لازم به ذکر است در 2024 چون امید به زندگی در فنلاند بالا رفته و نرخ تولد فرزند کم شده، نیاز به نیروی جوان در این کشور بیش از پیش می باشد. امید به زندگی در این کشور همچنین از دلایلی است که خارجی ها فنلاند را به عنوان مقصد انتخاب می کنند. چرا که امن ترین و شادترین کشور دنیا می باشد. نرخ امید به زندگی در فنلاند به شرح نمودار ذیل است:

نرخ امید به زندگی در فنلاند

درباره نظام آموزش عالی فنلاند بیشتر بدانید

شاید تا به حال اسم فنلاند و دانشگاه های این کشور مثل دانشگاه هلسینکی، دانشگاه تمپره یا دانشگاه تورکو به گوشتان خورده باشد. فنلاندی که از نظر کیفی جزء بهترین نظام های آموزشی اروپا و جهان محسوب می شود. در حال حاضر نیز نظام آموزش عالی پیشرو جهانی فنلاند بیش از 500 برنامه مقاطع لیسانس و فوق لیسانس را در 13 دانشگاه و 22 دانشگاه علوم کاربردی (UAS) ارائه می کند. همچنین این دانشگاه ها به دانشجویان خارجی گزینه های دکترا به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند. جالب است بدانید که در حال حاضر بیش از 20000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های فنلاند حضور دارند.


تحصیل در فنلاند

به طور عمومی دانشگاه های کشور فنلاند اکثر رشته های تحصیلی را در ترم پاییز ارائه می دهد. اما برخی از رشته ها در ترم بهار نیز دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در این کشور انگلیسی بوده و دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند همچنین دانشجویان در این کشور از بیمه تحصیلی دانشجویی بهره مند می شوند.

جزئیات تحصیل در فنلاند

به طور کلی در دانشگاه های کشور فنلاند سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به متقاضیان ارائه می شود. دانشگاه های کشور فنلاند از دانشگاه های پلی تکنیک یا universities of applied science و دانشگاه های عادی این کشور تشکیل می شوند. دانشگاه های پلی تکنیک برخلاف سایر دانشگاه های کشور فنلاند در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی دروس ارائه می دهد که به مسائل کاربردی و حرفه ای پرداخته می شود. از شرایط ورود به دانشگاه های پلی تکنیک، داشتن مدرک دیپلم حرفه ای و قبولی در آزمون ورودی آن به همراه سابقه کار می باشد.

و اما برای آشنایی و اطلاع دقیق از شهریه تحصیلی در دانشگاه های فنلاند 2024 شما می توانید به نمودار زیر مراجعه کنید:

شهریه تحصیلی در دانشگاه های فنلاند

همان طوری که در نمودار بالا هم مشاهده می شود، سطح هزینه های تحصیلی در دانشگاه هلسینگی (€13000 تا €18000 یورو) بالاتر از بقیه دانشگاه های فنلاند می باشد.

نحوه تحصیل رایگان در فنلاند

فنلاند به نظر یک مقصد افسانه ای است که از داستان های شبانه کودکان انتخاب شده است. این کشور که در شبه جزیره اسکاندیناوی و شمال اروپا قرار دارد، مناظر باشکوه و شهرهای خیره کننده را ارائه می دهد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، از فضای رمانتیک، شخصیت پر جنب و جوش و امکانات مدرنی که فرصت های تحقیقاتی عالی و آموزش های عملی را فراهم می کند، لذت می برید. علاوه بر این، فنلاند دارای موسسات آموزشی با کیفیت بالا، استانداردها و سیاست های تحصیل رایگان است. فنلاند دارای دانشگاه ‌های علمی کاربردی و دانشگاه ‌های معمولی است و این دانشگاه‌ های دولتی برای دانشجویان اتحادیه اروپا/EEA و سوئیس رایگان هستند. با این حال، دانشجویان بین‌ المللی که در مقاطع تحصیلی انگلیسی ثبت ‌نام می ‌کنند باید شهریه را بپردازند.

اگر نمی خواهید شهریه بپردازید، می توانید برنامه هایی را که به زبان فنلاندی تدریس می شود، مطالعه کنید. دانشجویان بین المللی که نامه پذیرش خود را از یکی از دانشگاه های فنلاند دریافت می کنند، فاکتور شهریه سال اول خود را به همراه آن ضمیمه می کنند. در ضمن، در صورت داشتن بورسیه، مبلغی که بورسیه را پوشش می دهد، به طور خودکار کسر می شود. دانشگاه ها شرایط پرداخت متفاوتی دارند، که ممکن است باعث شود شهریه سالانه کامل خود را در هفته ها یا یک ماه بپردازید، در حالی که سایرین می توانند هزینه را برای شما به صورت اقساط بریزند. برای دریافت مجوز اقامت یا درخواست ویزای دانشجویی باید هزینه تحصیل خود را پرداخت کنید.

بررسی و ارسال درخواست ویزا برای تحصیل فنلاند

به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا / EEA ، برای تکمیل تحصیلات خود در فنلاند نیازی به درخواست ویزا نخواهید داشت. با این حال، شما باید ظرف سه ماه پس از ورود خود در ایستگاه پلیس محلی خود ثبت نام کنید و اگر بیش از یک سال اقامت دارید، باید در سیستم اطلاعات جمعیت فنلاند ثبت نام کنید. این را می توان در نزدیکترین دفتر ثبت محلی شما انجام داد. اگر از کشوری خارج از اتحادیه اروپا / EEA – از جمله کشورهای بریتانیا – هستید و به دنبال تحصیل برای حداقل 3 ماه هستید، باید یک مجوز اقامت دانشجویی قابل تمدید دریافت کنید. این برنامه 360 یورو (308 پوند) به اضافه هزینه های تمدید هزینه دارد. برای یک تبعه اتحادیه اروپا، شما فقط 54 یورو (46 پوند) برای ثبت حق اقامت خود در فنلاند می پردازید.

برای درخواست این مجوز، به یک نامه رسمی پذیرش از دانشگاه فنلاند، بیمه درمانی و مدرکی نیاز دارید که نشان دهد می توانید از طریق تحصیل خود را از نظر مالی حمایت کنید. درخواست ها را می توان از طریق Enter Finland یا کنسولگری یا سفارت فنلاند در کشور خود پردازش کرد – برای انگلستان، این سفارت فنلاند، لندن است. این می تواند یک فرآیند طولانی باشد و چند ماه طول بکشد، بنابراین با ارسال در اسرع وقت، زمان زیادی را برای تأیید درخواست خود در نظر بگیرید.

ویزای تحصیلی فنلاند 2024

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور فنلاند 4 ساله می باشد و اکثر دروس در این مقطع به زبان فنلاندی یا سوئدی ارائه می شود که برای ادامه تحصیل در این مقطع داشتن آشنایی و تسلط به این زبان ها الزامی است. در سال 2024 متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی 20 ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت دارند که برای آن می توانند 8€ تا 10€ (یورو) به ازای هر ساعت کار حقوق دریافت نمایند. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، فاصله بین مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور نباید بیشتر از 5 سال باشد. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در هزینه زندگی در فنلاند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

میزان هزینه زندگی در فنلاند

چگونه برای ویزای تحصیلی فنلاند اپلای کنیم؟

اگر شما یک دانشجوی هندی هستید که قصد تحصیل در فنلاند را دارید، ممکن است برای تحصیل خود به اجازه اقامت نیاز داشته باشید. شما می توانید درخواست ویزا را با انجام مراحل زیر ایجاد کنید:

  • معیارهای واجد شرایط بودن مجوز اقامت برای تحصیل را بررسی کنید.
  • تمام پیوست های مورد نیاز را بررسی کنید.
  • عکس پاسپورت خود را برای درخواست دریافت کنید.
  • اگر مدارک شما به زبان انگلیسی، فنلاندی یا سوئدی نیست، آنها را ترجمه کنید.
  • با ایجاد یک حساب کاربری و پر کردن درخواست مجوز و پیوست کردن تمام مدارک لازم، برای مجوز آنلاین درخواست دهید .

هزینه رسیدگی به درخواست را بپردازید که 350€ (یورو) است و اگر زیر 18 سال دارید، هزینه پردازش 240€ (یورو) است. پس از بررسی مجدد همه چیز درخواست خود را ارسال کنید. برای اثبات هویت خود در سفارت فنلاند در نزدیکی خود قرار ملاقات رزرو کنید. فراموش نکنید که تمام مدارک لازم را به همراه داشته باشید. به حساب Enter the Finland خود برگردید و بررسی کنید که آیا درخواستی برای اطلاعات اضافی دارید. هنگامی که درخواست شما برای پردازش بررسی می شود، پیامی دریافت خواهید کرد و زمانی که تصمیم گرفته شد، پیام دیگری دریافت خواهید کرد. هنگامی که حکم نهایی در مورد درخواست شما وجود دارد، پیامی از طریق متن یا ایمیل دریافت خواهید کرد. می توانید تصمیم را در Enter Finland بخوانید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی فنلاند

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی فنلاند

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی فنلاند هستند، باید فرآیند درخواست ویزای تحصیلی این کشور را به خوبی سپری کنند. فرآیند درخواست ویزای تحصیلی فنلاند دارای مراحل پیچیده ای می باشد که تمامی متقاضیان باید به طور کامل طی کنند. در اولین قدم از فرآیند درخواست ویزای تحصیلی فنلاند، متقاضیان باید برای پذیرش در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور اقدام کنند. زیر در صورت عدم پذیرش، ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نخواهید کرد، همچنین ارائه مدرک ثبت نام در دانشگاه برای درخواست ویزای تحصیلی فنلاند الزامی است.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی فنلاند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی فنلاند

زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی فنلاند چقدر طول می‌کشد؟

زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی فنلاند بسته نوع درخواست حضوری و آنلاین متفاوت می باشد. برای تأیید هویت باید به سفارت فنلاند مراجعه کنید. رسیدگی به درخواست‌ های آنلاین معمولاً بین 2 تا 3 ماه طول می‌ انجامد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی فنلاند

برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور فنلاند باید مدارک زیر به صورت ترجمه شده به این کشور ارائه گردد:

  1. پاسپورت به همراه کپی
  2. عکس
  3. مدرک دیپلم 12 ساله (دیپلم + پیش دانشگاهی) و ریز نمرات به همراه کپی از آن
  4. مدارک تحصیلی دانشگاهی متقاضی (در صورت وجود)
  5. گواهینامه های آموزشی یا دانشنامه تحصیلی متقاضی

برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند مدارک زیر مورد نیاز می باشد، دقت نمایید که از اصل مدارک باید دو نسخه کپی به همراه داشته باشید: در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب تحصیل رایگان در فنلاند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

  • پاسپورت معتبر
  • اصل شناسنامه
  • دو قطعه عکس 6 در 4
  • مدارک تحصیلی متقاضی به همراه ریز نمرات
  • پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • رزومه و CV متقاضی
  • مدرک زبان
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه یک ساله

دقت نمایید که اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی فنلاند نیز دشواری های خود را داراست و باید پیش از هر گونه اقدام در خصوص تحصیل در این کشور، نسبت به شرایط و قوانین این روش اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

ویزای تحصیلی فنلاند

ویزای تحصیلی فنلاند مهم ترین مدرک برای تحصیل در کشور فنلاند که دانشجویان باید پس از اخذ نامه پذیرش و یا نامه قبولی از یکی دانشگاه و موسسه آموزشی معتبر در فنلاند با مراجعه به سفارت و پر کردن فرم درخواست نسبت به اخذ آن اقدام نمایند. ویزای تحصیلی فنلاند بنابر مدت تحصیل دانشجو اعتبار دارد و قابل تمدید است. همچنین ویزای تحصیلی فنلاند یک مجوز برای کار به صورت پاره وقا حین تحصیل در فنلاند است که به شما اجازه کار محدود و پاره وقت در این کشور را می دهد.

انواع ویزای تحصیلی فنلاند

نوع اول اجازه اقامت برای تحصیل است. این گزینه ایده آل برای دانش آموزانی است که در یک دوره تحصیلی در فنلاند پذیرفته شده اند که بیش از 90 روز طول می کشد. شما می توانید تمام مدت تحصیل خود را در فنلاند بمانید، به شرط اینکه مجوز خود را قبل از پایان اعتبار آن تمدید کنید. همچنین در صورت نیاز به زمان بیشتری برای تکمیل مدرک خود می توانید برای تمدید درخواست دهید. شما می توانید در طول تحصیل به صورت پاره وقت، حداکثر 25 ساعت در هفته و تمام وقت در تعطیلات کار کنید. برای درخواست این مجوز، باید مدارکی مبنی بر پذیرش از یک موسسه آموزشی فنلاند، مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای پوشش هزینه های زندگی، مدرک بیمه درمانی جامع و سایر مدارک بسته به وضعیت خود ارائه دهید.

ویزای کوتاه مدت هم یک گزینه مناسب برای دانش آموزانی است که می خواهند در یک دوره کوتاه، دوره آموزشی یا کارگاه آموزشی در فنلاند شرکت کنند که حداکثر 90 روز طول می کشد. می توانید مهارت های جدیدی را بیاموزید و فرهنگ و طبیعت فنلاند را کشف کنید. شما می توانید تا 90 روز در یک دوره 180 روزه در فنلاند بمانید. در این نوع نمی توانید ویزای خود را تمدید کنید یا آن را به نوع دیگری از مجوز تغییر دهید. با این ویزا اجازه کار در فنلاند را ندارید. شما فقط می توانید در فعالیت های آموزشی که با هدف ویزای شما مرتبط است شرکت کنید. برای درخواست این ویزا، باید یک دعوت نامه از سازمان میزبان فنلاند، مدرک اقامت در فنلاند، مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای پوشش سفر و اقامت خود، مدرک بیمه مسافرتی و پزشکی و سایر مدارک بسته به آن ارائه دهید.

دریافت بورسیه و ویزای تحصیلی فنلاند

شهروندان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا به دلیل عدم پرداخت هزینه های تحصیلی برای یافتن بودجه در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد سخت تحت فشار قرار خواهند گرفت. با این حال، آژانس ملی آموزش فنلاند (EDUFI) تعدادی بورسیه برای دانشجویان دکترا ارائه می دهد. اگر شما یک شهروند غیر اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا، از جمله شهروندان بریتانیا هستید، ممکن است همچنان بتوانید از طریق محل تحصیل خود بودجه ای برای کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود پیدا کنید. در حالی که شما آزادی پیدا کردن کار پاره وقت برای تأمین وقت خود در فنلاند را دارید، به این به عنوان تنها منبع درآمد خود متکی نباشید. به عنوان یک انگلیسی زبان مادری، ممکن است متوجه شوید که موانع زبانی مانع از کار شما می شود.

اگر در یافتن شغل موفق باشید، ممکن است متوجه شوید که درآمد شما به طور کامل هزینه های زندگی شما را پوشش نمی دهد. اطمینان حاصل کنید که قبل از حرکت، بودجه خود را به دقت تعیین کرده اید. تمام درخواست های تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در فنلاند باید از طریق Studyinfo.fi ارسال شود. این سایت همچنین می تواند برای مرور دوره های موجود به زبان انگلیسی و فنلاندی مورد استفاده قرار گیرد و حاوی اطلاعاتی در مورد تمام زمینه های بخش آموزش عالی فنلاند است.

درخواست تحصیل جهت دانشگاه های مقرون به صرفه

برخی از دانشگاه های فنلاند در صورتی می توانند شما را بپذیرند که فقط بخشی از مدرک تحصیلی قبلی شما به زبان انگلیسی تدریس شده باشد. اگر آن مدرک در دانشگاه یا دانشگاه علمی کاربردی فنلاند به دست آمده باشد. اگر آن معیارها را ندارید، باید برای اثبات مهارت های زبان خود در آزمون انگلیسی شرکت کنید. دانشگاه های فنلاند آیلتس آکادمیک، تافل iBT یا PBT، گواهی مهارت کمبریج ESOL در زبان انگلیسی (CPE)، آزمون انگلیسی پیرسون (PTE Academic)، یا گواهینامه ESOL کمبریج در زبان انگلیسی پیشرفته (CAE) را می پذیرند.

آیا امکان کار با ویزای تحصیلی در فنلاند وجود دارد؟

در فنلاند، کار پاره وقت در طول دوره تحصیلی یا تمام وقت در ماه های تابستان برای دانشجویان معمول است. دانشجویان مدرک تحصیلی و مبادله ای مجاز به کار در فنلاند در طول تحصیل با محدودیت های خاصی هستند. محدودیت ها به ملیت EU/EEA یا غیر اتحادیه اروپا/غیر EEA و ماهیت شغل مربوط می شود. اگر تبعه غیر اتحادیه اروپا/غیر منطقه اقتصادی اروپا هستید، محدودیت هایی برای میزان کار دانشجویی وجود دارد. به طور کلی، زمانی که کار مرتبط با مدرک تحصیلی شما باشد، مانند آموزش عملی یا پایان نامه، می توانید بدون محدودیت کار کنید. در سایر موارد، اشتغال با حقوق به طور متوسط ​​حداکثر به 30 ساعت در هفته محدود می شود.

اگر پس از فارغ ‌التحصیلی شغلی دارید، می ‌توانید مستقیماً برای اجازه اقامت جدید بر اساس کار  قبل از انقضای مجوز اقامت دانشجویی خود درخواست دهید. اگر پس از فارغ التحصیلی شغلی ندارید، می توانید برای اجازه اقامت برای جستجوی کار یا شروع کسب و کار درخواست دهید. این مجوز برای جستجوی کار در نظر گرفته شده است و حداکثر تا 2 سال می توانید مجوز را دریافت کنید. وقتی شغلی پیدا کردید، باید بر اساس کار برای اجازه اقامت جدید اقدام کنید. اگر تصمیم دارید پس از فارغ التحصیلی کسب و کار خود را راه اندازی کنید یا به عنوان یک فریلنسر یا «کارآفرین سبک» کار کنید، باید برای اجازه اقامت برای کارآفرینان درخواست دهید. برای دریافت مجوز اقامت برای کارآفرینان باید یک شناسه تجاری داشته باشید.

آیا امکان کار با ویزای تحصیلی در فنلاند وجود دارد؟

الزامات وشرایط برای دریافت ویزای تحصیلی

با توجه به سیستم آموزشی منحصر به فرد و درآمد شغلی بالا، “ویزای دانشجویی فنلاند” یکی از درخواست های برتر برای دانشجویان بین المللی است. فنلاند تا 400 برنامه تحصیلی برای حدود 20000 دانشجوی بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می دهد. دانشگاه هلسینکی فنلاند در بین 100 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده و در 1% دانشگاه های تحقیقاتی برتر جهان قرار دارد. اما اکثر دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در فنلاند هستند در هنگام درخواست ویزای دانشجویی با مشکلاتی مواجه می شوند. کاندیدای واجد شرایط برای دریافت ویزای تحصیلی برای تحصیل در فنلاند کسی است که در یکی از دانشگاه های فنلاند ثبت نام کرده است و هیچ ممنوعیت سفر برای منطقه شنگن ندارد. همچنین باید هیچ اتهام کیفری نداشته باشد و اثبات کند که خطری برای فنلاند و منافع آن نیست.

سفارت فنلاند از شما می خواهد کپی مدارک زیر را نشان دهید:

  • گواهی پذیرش از یک موسسه آموزشی فنلاند
  • عکس پاسپورت رنگی
  • پاسپورت معتبر
  • جزئیات پرداخت شهریه یا هرگونه بورسیه
  • اثبات بودجه برای حمایت از خود
  • صلاحیت های قبلی
  • گواهی بیمه سلامت

اجازه اقامت تحصیلی فنلاند چیست؟

اگر دانشجو برای یک دوره کوتاه یا کارآموزی یا سمینارها یا آموزش حرفه ای یا برنامه تبادل و تحرک یا دوره واحد دانشگاهی درخواست می کند که فقط باید حداکثر تا حداکثر در فنلاند بمانند. اگر دانشجو برای دوره ای درخواست می کند که بیش از 90 روز طول می کشد، باید برای مجوز اقامت فنلاند اقدام کند. در بیشتر موارد، اگر دانشجو برای لیسانس یا کارشناسی ارشد یا دکترا (یا پژوهشی) تمام وقت درخواست دهد. دوره آنها بیش از 90 روز طول خواهد کشید، بنابراین آنها باید برای اجازه اقامت اقدام کنند.

برای فنلاند، اجازه اقامت (ویزای طولانی مدت بیش از 90 روز) دانشجویان باید 350 یورو برای درخواست الکترونیکی بپردازند، در حالی که هزینه درخواست کاغذی 450 یورو است. برای ویزای دیدار شینگن فنلاند (کوتاه مدت / کمتر از 90 روز) هزینه ویزا 80 یورو است. مقامات فنلاند به دانشجو اجازه می دهند که هزینه را به صورت آنلاین، از طریق انتقال بانکی یا در مرکز درخواست ویزا پرداخت کند.

مراحل اخذ اجازه اقامت تحصیلی فنلاند چیست؟

فرآیند درخواست آنلاین برای اجازه اقامت فنلاند (ویزای تحصیلی طولانی مدت – بیش از 90 روز) در صورت ارسال آنلاین از طریق درخواست الکترونیکی 1 تا 2 ماه طول می کشد، در حالی که پردازش درخواست کاغذی 2 تا 3 ماه طول می کشد. ویزای دیدار شینگن فنلاند (کوتاه مدت کمتر از 90 روز) می تواند تا 10 تا 15 روز طول بکشد، کاملا بسته به تابعیت متقاضی، سفارت فنلاند در آن منطقه خاص، تعداد متقاضیان و گاهی اوقات الزامات خاص پرونده متقاضی است. فرم درخواست ویزای فنلاند را با دقت پر کرده و ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که حساب های خدمات الکترونیکی فقط برای استفاده شخصی هستند. متقاضیان نمی توانند از طریق حساب کاربری خود درخواستی برای کارمند یا همسر ارسال کنند.

ابتدا رشته های مورد نظر خود را در دانشگاه های فنلاند پیدا کنید و نامه پذیرش بگیرید. آخرین مرحله این است که برای شناسایی و ارسال شناسه های بیومتریک خود (امضا، عکس، اثر انگشت) در ماموریت فنلاند یا مرکز درخواست جهانی VFX در منطقه خود قرار ملاقات رزرو کنید. در تاریخ قرار ملاقات با تمام مدارک حاضر شوید. بعد از مصاحبه منتظر نتیجه باشید. اگر به صورت آنلاین از طریق درخواست E ارسال شود، نتیجه ممکن است 1-2 ماه برای اجازه اقامت فنلاند (ویزای تحصیلی طولانی مدت بیش از 90 روز) طول بکشد، در حالی که پردازش درخواست کاغذی 2-3 ماه طول می کشد.

اخذ ویزای همراه در کنار ویزای تحصیلی فنلاند

شما می توانید برای اجازه اقامت برای تحصیل درخواست دهید، اگر شما به عنوان دانشجو در یک موسسه آموزش عالی یا سایر موسسات آموزشی در فنلاند پذیرفته شده اید و تحصیل شما منجر به دریافت مدرک یا مدرک حرفه ای می شود. شما در یک برنامه مبادله بین مؤسسات آموزشی یا برخی برنامه های تبادل دیگر شرکت می کنید. اگر به شما اجازه اقامت برای تحصیل داده شود، به همسر و فرزندان شما بر اساس روابط خانوادگی می توان اجازه اقامت اعطا شد. اگر برای مدرک در یک موسسه آموزش عالی تحصیل می کنید، حتی اعضای خانواده شما می توانند مجوز اقامت دائمی دریافت کنند.

مبلغ تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی فنلاند

اثبات ثبات مالی برای دانشجویان بین المللی که برای ویزای دانشجویی فنلاند درخواست می کنند بسیار مهم است. طبق محاسبات اداره مهاجرت فنلاند، دانشجوی بین المللی باید حداقل 560 یورو در ماه برای پرداخت هزینه های اقامت و غذا داشته باشد. این بدان معناست که در مجموع €6720 (یورو) در سال مورد نیاز است. بنابراین توصیه می شود که صورت حساب بانکی حداقل 10000€ (یورو) برای ویزای تحصیلی فنلاند را نشان دهید تا ثابت شود که آنها می توانند این مبلغ را برای مدت اقامت در طول مجوز اقامت پوشش دهند.

مدارک مورد نیاز جهت اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی فنلاند

حساب بانکی باید به نام دانشجو باشد. صورت حساب بانکی باید بیانیه ای از 6 ماه گذشته را نشان دهد که توسط افسر بانک امضا و مهر شده باشد. اگر به دانشجویی برای پوشش هزینه های زندگی بورسیه یا کمک هزینه اعطا شود، دانشجو باید بورسیه تحصیلی را به برنامه اضافه کند. پول معادل این بورسیه در درآمد مورد نیاز محاسبه می شود. اگر یک موسسه آموزشی خوابگاه رایگان ارائه می دهد، دانشجو باید 280€ (یورو) در ماه در حساب بانکی داشته باشد. اگر یک موسسه آموزشی اقامت رایگان و غذای رایگان ارائه می دهد، دانشجو باید حداقل 195€ (یورو) در ماه در حساب بانکی خود نشان دهد.

نکات مهم جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

معمولاً زمانی که دانش آموزی مدارک معتبری برای اثبات ثبات مالی خود ارائه نمی دهد، مرجع درخواست ویزا را رد می کند. برای جلوگیری از رد شدن، می توانید با نزدیکترین کنسولگری خود تماس بگیرید تا بدانید چگونه مدارک خود را به درستی نشان دهید. هنگامی که از سفارت پاسخ منفی دریافت می کنید، می توانید درخواست تجدید نظر نیز ارائه دهید. دستورالعمل های مربوط به درخواست تجدید نظر را در نامه رد ارسال شده توسط مقامات خواهید یافت. پس از ارائه درخواست تجدیدنظر، دادگاه اداری پرونده شما را برای رسیدگی مجدد به اداره مهاجرت فنلاند بازگرداند. در صورت عدم رعایت شرایط دادگاه تجدید نظر شما نیز می تواند توسط دادگاه رد شود.

هزینه بیمه درمانی برای ویزای تحصیلی فنلاند

بیمه درمانی دانشجو باید برای مدت اقامت ذکر شده در ویزا معتبر باشد. بیمه درمانی باید کل منطقه شینگن را پوشش دهد. دانشجویان باید یک طرح بیمه مسافرتی ارائه دهند که هزینه های هرگونه کمک پزشکی و دارویی در فنلاند را در طول کل اقامت آنها پوشش می دهد. از نظر فنی میزان بیمه مورد نیاز بستگی به مدت اقامت متقاضی دارد. اگر کمتر از 2 سال باشد، بیمه باید تا 120000€ (یورو) هزینه های پزشکی را پوشش دهد و اگر بیش از 2 سال باشد باید تا 40000€ (یورو) را پوشش دهد. دانشجویان می توانند برای بیمه در کشور خود (قبل از درخواست ویزا) اقدام کنند یا می توانند با شرکت های بیمه بین المللی تماس بگیرند.

حداقل نمره آیلتس برای ویزای تحصیلی فنلاند

حداقل نمره آیلتس برای ویزای تحصیلی فنلاند

هیچ اشاره خاصی به آیلتس برای ویزای دانشجویی فنلاند در وب سایت مهاجرت آنها وجود ندارد. با این حال، آیلتس می تواند برای بخش های خاصی در دانشگاه های خاص فنلاند اجباری باشد (مانند دانشگاه متروپولیا به نمره 7 برای کارشناسی ارشد نیاز دارد) در حالی که بقیه فقط به مدرک مهارت انگلیسی تکیه می کنند. این گواهی مهارت زبان انگلیسی ثابت می کند که دوره تحصیلی شما در طول تحصیلات قبلی انگلیسی بوده است.

داشتن یک باند قوی در آیلتس مطمئنا شانس شما را برای گرفتن ویزای دانشجویی فنلاند افزایش می دهد. برای کارشناسی 6 کلی در حالی که برای کارشناسی ارشد 6.5 باند خوب است. بنابراین، به دانش ‌آموزان کشورهای NONEU توصیه می ‌شود که آیلتس (یا TOFEL یا DUOLINGO) را برای جلوگیری از هرگونه دردسر انجام دهند.

هزینه درخواست ویزای تحصیلی فنلاند

دانشجو هزینه ای غیر قابل استرداد پرداخت می کند و فرم را پر می کند. ارائه رسید هزینه درخواست ویزای دانشجویی فنلاند در زمان مصاحبه ضروری است. برای فنلاند، اجازه اقامت (ویزای طولانی مدت بیش از 90 روز) دانشجویان باید 350€ (یورو) برای درخواست الکترونیکی بپردازند. در حالی که هزینه درخواست کاغذی 450€ (یورو) است. برای ویزای دیدار شینگن فنلاند (کوتاه مدت / کمتر از 90 روز) هزینه ویزا 80€ (یورو) است. برخی از دانش آموزان ممکن است بر اساس کشور مبدا و اگر از طریق شخص ثالثی مانند VFX global و غیره درخواست می دهند، هزینه های اضافی را پرداخت کنند.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی فنلاند

نحوه درخواست ویزای تحصیلی فنلاند

فنلاند یکی از بهترین کشورهای اروپایی در زمینه آموزش است. هر ساله شاهد ثبت نام تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی در دانشگاه ها و کالج های آن است. میزان مشارکت بالاست زیرا برخی از موسسات دولتی شهریه بسیار پایینی را از دانشجویان بین المللی دریافت می کنند. اساتید کلاس جهانی و روش های تدریس فوق العاده در کالج های فنلاند نیز تعداد زیادی از دانشجویان را جذب می کند. برای پذیرش در دانشگاه فنلاند، می توانید درخواست خود را ارسال کنید و منتظر تایید آنها باشید. پس از تایید، باید ویزای دانشجویی فنلاند را قبل از رفتن به آنجا دریافت کنید.

اولین قدم این است که درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین پر کنید و مدارک لازم را که از شما می خواهند ارائه دهید. در صورتی که نمی توانید فرم آنلاین را پر کنید، به سفارت فنلاند مراجعه کرده و درخواست کاغذی را پر کنید. پس از درخواست، باید برای تایید مدارک خود به سفارت فنلاند مراجعه کنید. شما باید هزینه درخواست را در سفارت بپردازید و اثر انگشت خود را نیز ارسال کنید. سفارت فنلاند ممکن است از شما بخواهد که برای یک مصاحبه بنشینید تا از شخصیت خود و دلیل تحصیل در فنلاند مطلع شوید. مقامات فنلاند حدود 1 تا 3 ماه طول می کشد تا درخواست شما را بررسی کنند و به شما اطلاع دهند که آیا تأیید شده است.

مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما در خصوص تحصیل در کشور فنلاند و مهاجرت به این کشور راهنمایی می نمایند. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب شرایط مهاجرت به فنلاند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

سوالات متداول درباب ویزای تحصیلی فنلاند

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی فنلاند سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  • آیا دریافت مدرک آیلتس برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند اجباری است؟ بله، دانشجویان خارجی باید حداقل نمره 6.5 در آزمون آیلتس داشته باشند.
  • آیا می توان از ویزای همراه برای دانشجویان استفاده کرد؟ فنلاند به بسیاری از دانشجویان خارجی اجازه می دهد که همسر و فرزندان خود را نیز به این کشور وارد کنند.
  • آیا تحصیل در فنلاند رایگان است؟ فقط برای دانشجویان اتحادیه اروپا.
  • ویزای تحصیلی فنلاند در چه بازه زمانی ارائه می شود؟ زمان انتظار برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند 90 روز است.
4.9/5 - (121 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی فنلاند

  1. امید محمودی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۳۵ سالمه ، متاهلم ، ۲ فرزند دارم
    در خصوص ویزای تحصیلی فنلاند سوال داشتم
    امکان مهاجرت تحصیل به همراه خانواده وجود داره که همزمان بریم
    و اینکه نیاز به مدرک زبان داره
    پروسه ویزای تحصیلی فنلاند چقد زمان میبره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فنلاند ویزای همراه داره ولی شاید نتونید به صورت همزمان مهاجرت کنید.
      ویزای تحصیلی هم حدود 6 ماه از لحظه اقدام برای دریافت پذیرش طول می کشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *