ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی پاراگوئه

ویزای تحصیلی پاراگوئه

برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در دانشگاه های پاراگوئه به اخذ گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر و دریافت ویزای تحصیلی پاراگوئه نیاز است. اگر دانشجو ایرانی بخواهد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پاراگوئه ادامه تحصیل دهد راه برای او باز است و محدودیت خاصی در این رابطه در نظر گرفته نشده است با این حال دانشجو باید از نظر اقتصادی توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را داشته باشد زیرا شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی کشور پاراگوئه محدود است.

در این نوشتار که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم شده است راجع به اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه و نکاتی ضروری در این رابطه اطلاعاتی ارائه شده است.

  • شرایط تحصیل در پاراگوئه چگونه است؟
  • آیا پاراگوئه کشوری مناسب برای تحصیل است؟
  • محدودیت های تحصیل در پاراگوئه چیست؟
  • هزینه تحصیل در پاراگوئه چقدر است؟
  • چه کسانی شانس بیشتری برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور دارند؟

اعتبار دانشگاه های کشور پاراگوئه

یکی از دانشگاه های معتبر در کشور پاراگوئه دانشگاه ملی Asuncion است که رتبه کمتر از 9000 را در جهان کسب کرده است و توانسته در ارائه رشته های تحصیلی مثل: علوم دامپزشکی، علوم کشاورزی، علوم معماری و طراحی، هنر و پلی تکنیک به رشد خوبی دست پیدا کند، دانشگاه Asuncion وابسته به 3 موسسه در زمینه کار اجتماعی، هنر و زبان فعالیت می کند.

دانشگاه ملی itapua یکی دیگر از دانشگاه های ملی در کشور پاراگوئه است که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را ارائه می دهد. این دانشگاه رتبه جهانی کمتر از 12 هزار را کسب کرده و بخش های پژوهشی فعالیت های گسترده ای دارد. دانشگاه کاتولیک uca یکی از دانشگاه های خصوصی معتبر در کشور پاراگوئه است که به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در این کشور شناخته می شود. این مرکز آموزشی دارای 8 دانشکده است و رتبه جهانی آن بین 6000 الی 7000 اعلام شده است.

شرایط تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه

در دانشگاه های پاراگوئه امکان تحصیل در 3 مقطع تحصیلی کارشناسی (5 سال)، کارشناسی ارشد (2 سال) و دکتری (3 سال) وجود دارد دانشجویان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باید در آزمون ورودی شرکت کنند، سوالات آزمون ورودی از دروس سال تحصیلی قبلی طرح می شود. در ازمون مربوط به زبان 4 مهارت شما ارزیابی خواهد شد که باید موفق به اخذ حداقل نمره شوید. زبان آموزش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پاراگوئه زبان اسپانیایی است دقت داشته باشید که تنها تعداد کمی از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. از مهمترین و پر طرفدار ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های پاراگوئه می توان به رشته داروسازی، پزشکی، پرستاری، اقتصاد، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی سیستم، معماری، هنر و علوم اجتماعی اشاره کرد.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور پاراگوئه لازم است دانشگاه های این کشور را به طور کامل بشناسید و بهترین دانشگاه را با توجه به شرایط تحصیلی و بودجه خود انتخاب کنید. پس از انتخاب برترین دانشگاه باید با مراجعه به وب سایت اقدامات لازم را در جهت اخذ پذیرش تحصیلی انجام دهید به این منظور باید رشته تحصیلی را انتخاب کرده و در فرم در نظر گرفته شده اطلاعات دقیق را وارد کنید پس از آن باید مدارک و مستنداتی مثل: سوابق تحصیلی (مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات)، اسکن شناسنامه و پاسپورت، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی، عکس پاسپورتی و ترجمه مدارکی که به زبان اسپانیایی و انگلیسی نیست در وب سایت دانشگاه جهت بررسی بیشتر درخواست آپلود کنید.

شرایط تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه

امکان کار دانشجویی با ویزای تحصیلی پاراگوئه

یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی همواره به دنبال اخذ ویزای کاری پاراگوئه هستند، امکان کار حین تحصیل با ویزای کاری این کشور می باشد. به عبارت دیگر کار حین تحصیل در پاراگوئه، یک مزیت بسیار مهم برای دانشجویان بین المللی می باشد. که با این کار می توانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را در این کشور پوشش دهند. البته لازم به ذکر است که کار با ویزای تحصیلی پاراگوئه، برای دانشجویان بین المللی دارای قوانین و محدودیت های خاصی نیز می باشد که دانشجویان باید رعایت کنند. به طور مثال، دانشجویان ممکن است به عنوان دانشجوی خارجی در این کشور کار کنند اما فقط برای مدت کوتاهی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. زیرا ویزای تحصیلی پاراگوئه همانند ویزای کاری این کشور عمل نمی کند.

به عبارت دیگر، دارندگان ویزای تحصیلی پاراگوئه فقط مجاز به کار پاره وقت به مدت 20 ساعت در طول فته در این کشور می باشند. علاوه بر این اغلب دانشجویان بین المللی در پاراگوئه فقط مجاز به کار پاره وقت در محوطه دانشگاه های این کشور می باشند. اما نگران نباشید، زیرا دانشجویان می توانند در تعطیلات دانشگاه و زمان استراحت در این کشور به صورت تمام وقت کار کنند. همچنین لازم به ذکر است که بدانید، شغل دانشجویی متقاضیان در پاراگوئه نباید به روند تحصیلی آنها در این کشور لطمه ای وارد کند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شغل دانشجویی در پاراگوئه را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شغل دانشجویی در پاراگوئه را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود در کشور پاراگوئه می شوند باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهند، برای دریافت ویزای تحصیلی باید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری پاراگوئه اعلام کنید با توجه به اینکه پاراگوئه در ایران دارای سفارتخانه نیست برای انجام اقدامات لازم باید به سفارتخانه این کشور که در قطر و لبنان واقع شده مراجعه کنید. پس از بررسی درخواست زمان مصاحبه حضوری برای شما تعیین می شود که موظف هستید در تاریخ مقرر شده در سفارتخانه حاضر شوید و مدارک لازم را که در ادامه به آن ها اشاره می شود به مسئول مربوطه ارائه کنید. اعتبار ویزای دانشجویی کشور پاراگوئه 24 ماهه است، اگر طول مدت تحصیل شما بیشتر از این زمان است موظف به تمدید اعتبار ویزا پیش از منقضی شدن آن هستید. مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی پاراگوئه عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه
  • گذرنامه معتبر
  • مدارک شناسایی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ترجمه رسمی و تایید شده مدارک
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه
  • ارائه مدرک معتبر زبان با توجه به زبان تحصیل
  • پرداخت هزینه های مربوطه به اخذ ویزای تحصیلی
  • ارائه صورتحساب بانکی جهت اثبات توانایی مالی در پرداخت هزینه ها
  • گواهی سلامت جسمی و روانی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به کشور پاراگوئه
  • گواهی عدم سوء پیشینه

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی پاراگوئه

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که تمامی متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی پاراگوئه باید مورد بررسی قرار دهند، فرآیند درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد. زیرا در صورت رعایت نکردن مراحل کلیدی در روند درخواست ویزای کاری پاراگوئه، با مشکلات گسترده ای مواجه خواهید شد. اما نگران نباشید، زیرا روند درخواست ویزای تحصیلی پاراگوئه به نسبت اغلب کشورهای مدرن جهان بسیار ساده تر صورت می پذیرد. تمامی متقاضیان در قدم اول باید برای درخواست ویزای تحصیلی پاراگوئه در کنسولگری این کشور اقدام کنند. همچنین باید نزدیک ترین کنسولگری پاراگوئه را در کشور محل اقامت خود پیدا کنند.

برای آشنایی بیشتر با فرآیند درخواست ویزای تحصیلی پاراگوئه به جدول زیر مراجعه فرمایید:

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی پاراگوئهتوضیحات
پرداخت هزینه درخواست ویزامتقاضیان دریافت ویزای تحصیلی پاراگوئه باید در قدم اول هزینه درخواست ویزای تحصیلی پاراگوئه را پرداخت نمایند.
جمع آوری مدارک مورد نیازبه طور کلی متقاضیان باید مجموعه ای از شرایط ویزای تحصیلی دانمارک را آماده کنید. که این مرحله شامل نامه پذیرش از دانشگاه شما و مدارک حمایت مالی می شود.
تکمیل فرم درخواست ویزافرم درخواست ویزای تحصیالی پاراگوئه باید توسط متقاضیان و موسسه آموزشی مورد نظر آنها تکمیل شود. البته متقاضیان می توانند به صورت آنلاین فرم درخواست ویزای تحصیلی پاراگوئه را تکمیل نمایند.
ارسال درخواست ویزااگر به صورت آنلاین درخواست ویزای تحصیلی خود را ثبت نکرده داید، می توانید درخواست خود را به یک نمایندگی دیپلماتیک پاراگوئه ارسال نمایید.
ثبت بیومتریکگرفتن عکس و بیومتریک برای ویزای تحصیلی پاراگوئه الزامی است.

ویزای تحصیلی پاراگوئه و مهاجرت همراهان

پروسه اخذ ویزای همراهان با مسیر پر پیچ و خم اداری و حقوقی همراه است به صورتی که برای اخذ ویزا باید از وکیل مهاجرتی کمک بگیرید. دقت داشته باشیدکه روند اخذ ویزای همراهان ممکن است تا 4 ماه طول بکشد، برای اخذ ویزای همراه لازم است مدارک و مستنداتی ارائه شود اما دقت داشته باشید که علاوه بر ارائه اصل مدارک باید ترجمه رسمی و تایید شده تمامی مدارک به زبان اسپانیایی نیز ارائه شود. مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه پاراگوئه عبارتند از: تکمیل فرم درخواست، پرداخت مبلغ 260$ (دلار)، گواهی تمکن مالی جهت اثبات در توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده، مدارک تولد فرزندان، گواهی ازدواج و گذرنامه و مدارک شناسایی اعضا.

برای مهاجرت به کشور پاراگوئه علاوه بر مهاجرت تحصیلی راه ها و روش های دیگری نیز وجود دارد که با مطالعه مقاله مهاجرت به پاراگوئه با این روش ها آشنا خواهید شد. به هموطنان عزیز که قصد مهاجرت دارند پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات تخصصی در رابطه با روند مهاجرت و انجام پرونده های مهاجرت از وکلای مجرب در این عرصه کمک بگیرند، تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت آمادگی دارند تا اطلاعات لازم و تخصصی را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهند.

سوالات تخصصی ویزای تحصیلی پاراگوئه

در این بخش به پرتکرارترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه به چه صورت است؟ در دانشگاه های پاراگوئه امکان تحصیل در 3 مقطع تحصیلی کارشناسی (5 سال)، کارشناسی ارشد (2 سال) و دکتری (3 سال) وجود دارد دانشجویان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باید در آزمون ورودی شرکت کنند، سوالات آزمون ورودی از دروس سال تحصیلی قبلی طرح می شود. در ازمون مربوط به زبان 4 مهارت شما ارزیابی خواهد شد که باید موفق به اخذ حداقل نمره شوید. زبان آموزش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پاراگوئه زبان اسپانیایی است دقت داشته باشید که تنها تعداد کمی از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. از مهمترین و پر طرفدار ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های پاراگوئه می توان به رشته داروسازی، پزشکی، پرستاری، اقتصاد، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی سیستم، معماری، هنر و علوم اجتماعی اشاره کرد.
  • امکان کار دانشجویی با ویزای تحصیلی پاراگوئه به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی همواره به دنبال اخذ ویزای کاری پاراگوئه هستند، امکان کار حین تحصیل با ویزای کاری این کشور می باشد. به عبارت دیگر کار حین تحصیل در پاراگوئه، یک مزیت بسیار مهم برای دانشجویان بین المللی می باشد. که با این کار می توانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را در این کشور پوشش دهند. البته لازم به ذکر است که کار با ویزای تحصیلی پاراگوئه، برای دانشجویان بین المللی دارای قوانین و محدودیت های خاصی نیز می باشد که دانشجویان باید رعایت کنند. به طور مثال، دانشجویان ممکن است به عنوان دانشجوی خارجی در این کشور کار کنند اما فقط برای مدت کوتاهی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. زیرا ویزای تحصیلی پاراگوئه همانند ویزای کاری این کشور عمل نمی کند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *