ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی یونان

ویزای تحصیلی یونان

 

جمهوری یونان به پایتختی آتن از جمله کشورهای جنوب شرقی اروپا است و تحصیل در آن با  ویزای تحصیلی یونان مورد توجه دانشجویان خارجی قرار می گیرد. میراث فرهنگی و تاریخ غنی در یونان از جذابیت بالایی برخوردار است. این کشور با ساختارهای بنیادی فرهنگی در اروپا تحت عنوان کشور غربی شناخته شده است. این جمهوری از جمله کشورهای توسعه یافته عضو اتحادیه اروپا می باشد که عضو اتحادیه اقتصادی و نظام پولی واحد آن (EURO) به شمار میرود.

اخذ ویزای تحصیلی یکی از برترین طرق مهاجرتی در باب اخذ اقامت و تابعیت است. نکات و موارد حائز اهمیتی از قبیل شرایط پذیرش، شرایط ویزا، هزینه های دانشگاه که می بایست موردبررسی قرار گیرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی و تلاش خود را بر این گذاشته است که اطلاعاتی در این باب در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

شرایط ویزای تحصیلی کشور یونان 2024

متقاضیان اتحادیه اروپا و کشورهای شمالی وسوئیس که قصد تحصیل در یونان را دارند برای تحصیل در یونان نیازی به مجوز ورود ندارند. این در حالی است که اتباع خارجی بایستی مجوز ورودی را دریافت نمایند. ویزای تحصیلی یونان مجوزی برای ورود دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در یونان را دارند. اقامتی که در این مجوز ارائه می گردد اقامت از نوع D است. این اقامت تحت عنوان اقامت های بلند مدت می باشد. پس در سال 2023 نیز قابلیت تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری را دارد. از جمله مواردی که در باب اخذ ویزای یونان باید مدنظر قرار داد نامه پذیرش از دانشگاه های یونان است. متقاضیان می توانند در خصوص اخذ پذیرش از دانشگاه به صورت مستقل اقدام نمایند. تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل در یونان را دارند می بایست علاوه بر اخذ پذیرش، بیمه نامه و تمکن مالی را ارائه دهند.

در کل، شرایط لازم برای درخواست ویزای تحصیلی یونان چندان هم سخت و پیچیده نیست. شرایط چندگانه ای که تامین آنها قبل از موعد درخواست الزامی است. این شرایط یا پارامترها در وب سایت معتبر btwvisas تجزیه و تحلیل شده است و از قرار ذیل می باشد:

شرایط مهم برای درخواست ویزا تحصیلی یونان 2024
شرط اولشما بایستی از یکی از دانشگاه های یونان نامه پذیرش داشته باشید
شرط دومشما بایستی از سلامت کامل برخوردار باشید
شرط سومشما بایستی سوء سابقه ای نداشته باشید
شرط چهارمشما بایستی تمکن مالی کافی در اختیار داشته باشید

هزینه تحصیل با ویزای تحصیلی یونان

پرداخت هزینه های تحصیل در خصوص اخذ پذیرش از دیگر موارد حائز اهمیت است. میتوان گفت که یونان جزء آن دسته از کشورهایی می باشد که شهروندان اتحادیه اروپا می توانند بدون پرداخت هزینه ای وارد دانشگاه های دولتی این کشور شوند. اما دانشحویان خارجی می بایست در خصوص تحصیلات در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد در یونان و دکتری هزینه های تحصیل را پرداخت نمایند. میزان شهریه ارتباط مستقیم با دانشگاه انتخابی از سوی اشخاص دارد که به طور کلی می توان به هزینه های بالغ بر 1500€ (یورو) در سال اشاره نمود.

همین میزان هزینه باعث شده است که یونان کشوری مقرون به صرفه در خصوص هزینه های تحصیل در اروپا به شمار آید. در باب هزینه زندگی می توان اشاره داشت که میزان هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ و مرکزی نسبت به سایر شهرها گران تر است. مقدار هزینه های زندگی ماهیانه در یونان به میزان 700€ (یورو) در ماه و 7200€ (یورو) در سال است. در باب هزینه زندگی در یونان به لینک فوق مراجعه کنید.

روند درخواست ویزای تحصیلی یونان

موضوعی که ذهن اغلب متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی یونان را به خود اختصاص می دهد، روند درخواست ویزای تحصیلی یونان می باشد. زیرا روند درخواست ویزای تحصیلی یونان دارای مراحل متعددی می باشد که اتباع کشورهای خارجی همواره از این روند درخواست ناراضی هستند. اما نگران نباشید، زیرا روند درخواست ویزای تحصیلی یونان بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی از بوروکراسی های اداری پیچیده ای پیروی نمی کند. به همین جهت، تمامی متقاضیان از کشورهای مختلف جهان می توانند به راحتی برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای تحصیلی یونان، انتخاب برنامه تحصیلی مناسب و پیدا کردن دانشگاه مورد نظر در این کشور می باشد. بنابراین متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی یونان باید انتخاب کنند که کجا و چه برنامه ای را در یونان قصد دارند مطالعه کنند.

به منظور اخذ ویزای دانشجویی یونان، شما ناگزیرید تا به صورت آفلاین درخواست دهید. با این حال، قبل از ارایه درخواست حتما بایستی از صلاحیتتان اطمینان حاصل کنید. یعنی اینکه حتما نامه پذیرش اتان را از دانشگاه های یونان اخذ کنید. سپس پروسه درخواست ویزای دانشجویی یونان را به شرح زیر دنبال کنید:

  • مرحله 1: دانلود فرم درخواست ویزای دانشجویی یونان
  • مرحله 2: پرینت فرم و تکمیل آن
  • مرحله 3: جمع آوری مدارک لازم مطابق چک لیست تهیه شده
  • مرحله 4: الصاق عکس ها
  • مرحله 5: تحویل درخواست و مدارک به سفارت یونان
  • مرحله 6: پرداخت هزینه مورد نیاز در زمان تحویل
  • مرحله 7: حضور در جلسه مصاحبه

مصاحبه بخشی از فرآیند اخذ ویزای تحصیلی یونان

همان طوری که می دانید رزرو وقت سفارت برای انجام مصاحبه یا Interview یکی از اصلی ترین مراحل برای درخواست ویزای تحصیلی یونان به شمار می رود. پس مطابق قوانین، تقریبا همه متقاضیان ویزای تحصیلی یونان بایستی برای مصاحبه شخصی با آفیسر سفارت یونان مهیا شوند. (منبع: سایت studyingreece.edu.gr). در هنگام انجام مصاحبه نیز وقت شناسی و نیز حفظ خونسردی است که حرف اول را می زند. مضاف بر اینکه پاسخ های صادقانه به سوالات مطرح شده تضمین کننده اخذ ویزای دانشجویی یونان می باشد.

هزینه درخواست ویزای تحصیلی یونان

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی یونان باید قبل از درخواست به خوبی مطالعه کنند، هزینه درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد. زیرا تمامی متقاضیان باید حین درخواست ویزای تحصیلی یونان، هزینه درخواست را به صورت کامل پرداخت کنند. در صورت پرداخت نکردن هزینه درخواست ویزا، متقاضیان اجازه ادامه فرآیند درخواست ویزای این کشور را نخواهند داشت. برای ویزای تحصیلی یونان باید هزینه پرداخت کنید که حدود 270€ (یورو) است. همچنین پس از پرداخت هزینه، رسیدی برای متقاضیان صادر می شود که باید از آن نگهداری کنند تا در نهایت درخواست پردازش شده خود را دیافت کنند.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی یونان را با کشورهای مختلف اروپایی مقایسه کنید:

مقایسه هزینه درخواست ویزای تحصیلی یونان با کشورهای مختلف اروپایی

تحصیلات در کشور یونان

تحصیلات یونان به صورت تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه های آزاد برای متقاضیان بین المللی و برای شهروندان یونان در دانشگاه های دولتی انجام پذیر است. سپری کردن یکسری از رشته های نظیر هنر، ارتش و نیروی دریایی نیازی به تحصیلات دانشگاهی نمی باشد. اشخاص می بایست در مراکز آموزشی این دوره ها را سپری نمایند. همانگونه که گفته شده پرداخت هزینه های تحصیل در یونان از جمله موارد حائز اهمیت در خصوص ویزا تحصیلی یونان است. که اخذ پذیرش به دو زبان یونانی و انگلیسی انجام پذیر است. از جمله مواردی که توانسته است مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گیرد، تحصیلات پزشکی و دندان پزشکی در یونان است. که در حال حاضر در 22 دانشگاه یونان انجام پذیر است. تحصیل در مقطع دکترا در یونان معمولا رایگان میباشد، مگر برخی دانشگاه خصوصی در این کشور. در باب دانشگاه های یونان لینک فوق را مطالعه کنید.

هزینه تحصیل با ویزای تحصیلی یونان

تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس در یونان

مدت زمان مقطع لیسانس در یونان 4 ساله است که اغلب به زبان یونانی است. متقاضیانی که قصد اخذ پذیرش در مقطع لیسانس را دارند می بایست با در نظر گرفتن این شرایط و آگاهی کامل به زبان یونانی قدم در این راه گذارند. هزینه های تحصیل در مقطع لیسانس رایگان می باشد. مدت زمان تحصیل در این مقطع به میزان 2 سال است. که همانند مقطع لیسانس به زبان یونانی می باشد. که در حال حاظر امکان تحصیل به زبان انگلیسی در یکسری از رشته ها فراهم می باشد. دانشگاه های معتبر کشور یونان شامل:

  • Aristotle university of Thessaloniki
  • National and kapodistrian university of Athens
  • National technical university of Athen
  • University of patras
  • University of ionnina

مدارک مورد نیاز در خصوص اخذ ویزای تحصیلی یونان

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی در این کشور شامل موارد زیر می شود:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • از مدارک مهم در مراجعه به سفارت یونان برای اخذ ویزای تحصیلی حائز اهمیت است، گواهی عدم سوءپیشینه است.
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه به زبان انگلیسی از دیگر مدارکی می باشد که متقاضیان میبایست فراهم سازند.
  • گواهی سلامت
  • نامه تمکن و پرینت حساب که یکی از اهم موارد در خصوص پروسه ویزا در یونان است. هدف از ارائه نامه تمکن و پرینت حساب به سفارت، در خصوص تامین هزینه های زندگی دانشجو و اثبات آن می باشد. که می بایست مبلغی به میزان 10000€ الی €12000 (یورو) در حساب فرد اصلی یا والدین در خصوص تامین هزینه های زندگی و پوشش آن ارائه شود.
  • محل سکونت یا نامه از خوابگاه
  • انگیزه نامه در خصوص دلیل و اهداف یونان در خصوص تحصیلات
  • ارائه اصل شناسنامه و کپی شناسنامه
  • فرم تکمیل شده سفارت
  • نامه ای دال بر سوابق شغلی

شرایط عکس برای درخواست ویزای تحصیلی یونان

یکی از مدارک مهم و لازم برای درخواست ویزای دانشجویی کشور یونان، عکس پاسپورتی جدید است که شرایط خاصی دارد که شامل:

  • بایستی 2 قطعه عکس تهیه شود.
  • اندازه عکس 35mm* 45mm
  • تمام رنگی
  • سر بایستی قسمت مرکزی عکس قرار گیرد.
  • عکس بایستی در طی 3 ماه اخیر گرفته شود.
  • پس زمینه: سفید یا خاکستری ساده
  • پوشش چهره 80%
  • حالت طبیعی
  • بدون عینک
  • گذاشتن ریش یا ته ریش هم مجاز است.

شرایط عکس برای درخواست ویزای تحصیلی یونان

اعتبار ویزای دانشجویی یونان

اگر فرآیند درخواست ویزای دانشجویی یونان را به درستی انجام داده باشید، کل پروسه رسیدگی به درخواست این ویزا چند هفته ای طول می کشد. اما با توجه به حجم کاری سفارت و نیز صف متقاضیان پاسخ به درخواستها ممکن است حتی تا 90 روز هم طول بکشد. از همین رو نیز به متقاضیان عزیز توصیه می شود روند درخواست ویزای خودشان را حدالامکان از 3 ماه پیش از سفرشان به یونان استارت بزنند. در ضمن اعتبار ویزای دانشجویی یونان بسته به نوع کورس و برنامه تحصیلی متغیر است. ئلی در صورت داشتن نامه از موسسه آموزش عالی مربوطه در کشور یونان امکان تمدیدش هم فراهم می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در یونان

یکی از دلایل اصلی تحصیل در کشور یونان، هزینه های پایین تحصیل در این کشور است. دانشجویان اتحادیه اروپا هزینه ای بابت تحصیل در دانشگاه های دولتی یونان پرداخت نمی کنند، البته در برخی از رشته ها مانند: پزشکی و پیراپزشکی تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان بوده و برای دانشجویان بین المللی هم سالانه تقریبا 12000€ (یورو) است (منبع: سایت medical.edu.gr). مطابق گزارش bachelorsportal.com، دانشجویان بین المللی غیر اروپایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی سالانه باید تقریبا 5000 تا 13000€ (یورو) و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی بین 1000€ تا 8000€ (یورو) بپردازند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی و زندگی در یونان

در دانشگاه های خصوصی، هزینه های تحصیل معمولاً برای دانشجویان اتحادیه اروپا، غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا یکسان است. این هزینه ها بر اساس عوامل بسیاری متفاوت است. به عنوان مثال: طول برنامه تحصیلی، نوع مدرک، تخصص و غیره می تواند تا 10000€ (یورو) در سال یا بیشتر نیز برسد (منبع: mastersportal.com).

یونان یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد اروپایی برای دانشجویان بین المللی است. اکثر دانشجویان خارجی می توانند با بودجه 450€ تا 750€ (یورو) در ماه به راحتی زندگی کنند، البته که سبک زندگی فرد به بالا یا پایین رفتن این رقم تاثیر دارد. اخذ ویزای تحصیلی یونان از جمله پروسه ای می باشد که می بایست توسط شخص متقاضی با در دست داشتن مدارک ویزا صورت گیرد. پیشنهاد وکلا خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما متقاضیان مهاجرت این می باشد که قبل از قدم نهادن در این راه با بررسی طرق مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت قدم در این راه گذارند.

سوالات تخصصی در باب ویزای تحصیلی یونان

بخش پایانی مقاله به پاسخدهی سوالات پرتکرار شما اختصاص داده شده است:

  • روند درخواست ویزای تحصیلی یونان به چه صورت است؟ موضوعی که ذهن اغلب متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی یونان را به خود اختصاص می دهد، روند درخواست ویزای تحصیلی یونان می باشد. زیرا روند درخواست ویزای تحصیلی یونان دارای مراحل متعددی می باشد که اتباع کشورهای خارجی همواره از این روند درخواست ناراضی هستند. اما نگران نباشید، زیرا روند درخواست ویزای تحصیلی یونان بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی از بوروکراسی های اداری پیچیده ای پیروی نمی کند. به همین جهت، تمامی متقاضیان از کشورهای مختلف جهان می توانند به راحتی برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای تحصیلی یونان، انتخاب برنامه تحصیلی مناسب و پیدا کردن دانشگاه مورد نظر در این کشور می باشد. بنابراین متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی یونان باید انتخاب کنند که کجا و چه برنامه ای را در یونان قصد دارند مطالعه کنند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی و زندگی در یونان به چه صورت است؟ در دانشگاه های خصوصی، هزینه های تحصیل معمولاً برای دانشجویان اتحادیه اروپا، غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا یکسان است. این هزینه ها بر اساس عوامل بسیاری متفاوت است. به عنوان مثال: طول برنامه تحصیلی، نوع مدرک، تخصص و غیره می تواند تا 10000€ (یورو) در سال یا بیشتر نیز برسد. یونان یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد اروپایی برای دانشجویان بین المللی است. اکثر مردم می توانند با بودجه 450€ تا 750€ (یورو) در ماه به راحتی زندگی کنند، البته که سبک زندگی فرد به بالا یا پایین رفتن این رقم تاثیر دارد. اخذ ویزای تحصیلی یونان از جمله پروسه ای می باشد که می بایست توسط شخص متقاضی با در دست داشتن مدارک ویزا صورت گیرد.
4.6/5 - (26 امتیاز)

32 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی یونان

  1. یلدا گفت:

    دانشگاه هایی که پذیرش مشروط می دن میشه با این پذیرش ویزا هم گرفت ؟ خیلی ها میگن خودت اقدام نکن ویزات رد میشه ، میشه شما کمکم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید از این طریق هم اقدام کنید

  2. طلایی پور گفت:

    ممنون از مقاله های سودمندتون

  3. Arezoo گفت:

    لطفا رشته هایی که در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی میتوان تحصیل کرد را بنویسید.

    باتشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در اکثر رشته های تحصیلی می تونید اقدام کنید به زبان انگلیسی

  4. Erfan گفت:

    داشتن ویزای تحصیلی یونان به دریافت ویزای کاری کمک میکند؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا موثر خواهد بود

  5. ترنم گفت:

    هزینه پزشکی در یونان چقدر می باشد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 2 تا 6 هزار یورو در سال

  6. مشایخی گفت:

    برای مقطع دکترا در رشته های نظری ویزای تحصیلی یونان مناسب است یا خیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقطع دکترا شرایطش با سایر مقاطع متفاوت هست و شما باید با توجه به رشته و رزومه خودتون اقدام کنید

  7. امید گفت:

    سلام مطالب عالی بود با تشکر از شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون از حسن توجه شما

  8. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود . ممنون

  9. سحر گفت:

    سلام

    لطفا در مورد ویزای کاری یونان توضیح دهید.
    ممنون از سایت به روزتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله ویزای کاری یونان رو مطالعه بفرمایید

  10. لیدا بهرامی گفت:

    عالی بود این مقاله اطلاعاتی که میخواستمو دریافت کردم ممنون

  11. قراری گفت:

    مدت اقامت ویزای تحصیلی یونان تا کی است؟ ممنون از مطالب مفید و خوب تان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید تا پایان دوره تحصیلتون توی این کشور بمونید

  12. قراری گفت:

    با سلام . آیا برای ادامه تحصیل رشته های غیرپزشکی هم ویزای تحصیلی یونان تعلق می گیرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی وجود نداره

  13. اکبر گفت:

    ایا دانشگاه های یونان مورد تائید است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله در بسیاری از دانشگاه های این کشور مدرک معتبر ارائه میشه

  14. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب خوبتون در مورد ویزای تحصیلی یونان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد ویزای تحصیلی ترکیه هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید مقاله ویزای تحصیلی ترکیه رو مطالعه کنید

  15. leilakk گفت:

    سلام
    در مورد رشته وکالت هم توضیح بدین. مرسی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل رشته حقوق در یونان رو مطالعه کنید

  16. نظریان گفت:

    سلام خیلی مفید بود ممنون

  17. اسدآبادی گفت:

    کدام یک از دانشگاه های یونان برای تحصیل خوبه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مشخص بفرمایید در چه رشته ای قصد ادامه تحصیل دارید تا بشه شما رو بهتر راهنمایی کرد

  18. mani گفت:

    با سلام
    ایا برای ویزای تحصیلی یونان شرط معدل برای ورود به دانشگاه هم نیاز هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در تمام کشورهای جهان معدلی که دارید برای پذیرش مهم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *