ویزای توریستی

ویزای توریستی آفریقای جنوبی

ویزای توریستی آفریقای جنوبی

همه ساله کشور آفریقای جنوبی مقصد میلیون ها گردشگر خارجی است که ویزای توریستی آفریقای جنوبی را دریافت و به این کشور مسافرت می کنند. اما دلیل تبدیل شدن آفریقای جنوبی به یک مقصد توریستی شماره اول در جهان چه می تواند باشد؟ مقرون به صرفگی، حیات وحش، سواحل زیبا، فرهنگ غنی مردم، آب و هوای مطلوب، فعالیت های ماجراجویی، زیرساخت گردشگری برتر و مهمتر از همه توریسم مسئول از جمله دلایل توریست ها برای دیدن آفریقای جنوبی است. اما در این باره سوالات زیر مطرح می شود:

  • آیا شهروندان ایرانی معاف از اخذ ویزای توریستی کشور آفریقای جنوبی هستند؟
  • برای اخذ ویزای گردشگری آفریفای جنوبی چه مدارک و شرایطی لازم است؟
  • هزینه درخواست و مدت اعتبار ویزای گردشگری آفریقای جنوبی چقدر می باشد؟

این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

درباره صنعت توریسم آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی مقصد توریستی بین المللی محسوب می شود و صنعت توریسم سهم ویژه ای در درآمد زایی این کشور دارد. آژانس بازاریابی رسمی توریسم آفریقای جنوبی مسئول بازاریابی آفریقای جنوبی در جهان است. مطابق گزارش شورای توریسم و مسافرت جهانی، صنعت توریسم آفریقای جنوبی در سال 2012 مستقیما ZAR 102 بیلیون (راند) برای درآمد حاصل از تولید ناخالص داخلی (GDP) عایدی داشت. همه ساله 3.5 میلیون توریست خارجی از آفریقای جنوبی دیدن می کنند. بیشترین تعداد گردشگران خارجی از 5 کشور انگلستان، آلمان، هلند، فرانسه و آمریکا هستند.

آفریقای جنوبی گزینه های مختلف گردشگری را به توریست های داخلی و خارجی ارائه می کند. چشم اندازهای طبیعی زیبا و دلگشا، میراث فرهنگی متنوع، انواع غذاها و نوشیدنی های خوشمزه از جمله این گزینه ها می باشد. برخی از مقاصد گردشگری بسیار معروف شامل پارک های ملی مختلف همانند پارک ملی وسیع کروگر در شمال کشور، سواحل استان های کوازولا- ناتال و وسترن کیپ و شهرهای سیاحتی همانند کیپ تاوون، ژوهانسبورگ و دوربان می باشد.

معرفی جاذبه های توریستی آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی ششمین کشور جهان از بین هفده کشور جهان از نظر وسعت حیات وحش محسوب می شود. از بین پستانداران بزرگ یافت شده در بوشولد شمالی می توان به شیرها، پلنگ ها، یوزپلنگ ها، گوزن های یالدار، ایمپالاها، کفتارها، اسب های آبی و زرافه ها اشاره کرد. منطقه بوشولد از شمال تا جنوب شامل پارک ملی کروگر و ذخیره گاه منابع طبیعی سابی ساند وسعت دارد. آفریقای جنوبی همچنین از نظر تنوع گیاهی نیز کشور غنی است.

علاوه بر این، اکوتوریسم جاذبه گردشگری ویژه آفریقای جنوبی است. علاوه بر جاذبه های طبیعی مختلف، آفریقای جنوبی همچنین غنی از جاذبه های مهم فرهنگی و تاریخی نیز می باشد. این جاذبه ها شامل غارهای دارای فسیل تشکیل دهنده بخشی از خواستگاه نوع بشر در Gauteng، خرابه های پادشاهی ماپونگوه در Limpopo شمالی، جاده های انگور کیپ غربی و سایت های تاریخی مختلف در شهرهای کیپ تاوون و ژوهانسبورگ از آن جمله است.

شرایط ویزای توریستی آفریقای جنوبی

شرایط ویزای توریستی آفریقای جنوبی 2022

بر اساس سیاست ویزای دولت آفریقای جنوبی در 2022، گردشگران خارجی برای ورود و بازدید از آفریقای جنوبی نیازمند اخذ ویزا از سفارت آفریقای جنوبی هستند. مگر افرادی که شهروند یکی از کشورهای معاف از ویزا باشند. به خاطر عدم وجود قرارداد دو طرفه لغو ویزا بین دو دولت آفریقای جنوبی و ایران، هموطنان ایرانی نیازمند اخذ ویزای توریستی کشور آفریقای جنوبی برای مسافرت به این کشور هستند. معمولا ویزای توریستی کشور آفریقای جنوبی به دو صورت تک ورود و چند ورود با اعتبار 3 ماه برای متقاضیان صادر می شود.

شرایط ویزای توریستی کشور آفریقای جنوبی در سال 2022 عبارت است از:

عنوان ویزاSouth Africa Tourist Visa
شرط اخذداشتن پاسپورت با اعتبار 1 ماه پس از خروج + 2 صفحه خالی
زمان رسیدگی به درخواستحداقل 2 هفته کاری
مدت اعتبارحداکثر 3 ماه
نحوه اخذ ویزامراجعه به سفارت آفریقای جنوبی و ارائه داده های بیومتریک

مدارک لازم جهت درخواست ویزای توریستی آفریقای جنوبی

از نوامبر سال 2019 اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی به صورت الکترونیکی شده است. اما این امر هنوز هم از طریق مراجعه به سفارت یا کنسولگری آفریقای جنوبی در تهران ممکن است. به استناد اعلام وب سایت وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی، مراجعین سفارت آفریقای جنوبی برای اخذ ویزای توریستی این کشور نیازمند تحویل مدارک زیر می باشند:

مدارکشرایط هر مدرک
پاسپورتاعتبار 30 روز پس از خروج از کشور و 2 صفحه خالی
فرم درخواستفرم تکمیل شده BI-84
گواهی سلامتگواهی واکسیناسیون تب زرد (در صورت درخواست)
انگیزه نامهمدرک موید هدف از مسافرت
عکس2 قطعه عکس پاسپورتی
مدرک اثبات تمکن مالیارائه صورت حساب بانکی یا فیش حقوقی
مدرک مسافرتیکپی رزرو بلیط رفت و برگشت

نحوه اخذ ویزای توریستی افریقای جنوبی

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، نحوه درخواست ویزای گردشگری کشور آفریقای جنوبی از طریق مراجعه به سفارت این کشور میسر می باشد. اما فرآیند درخواست ویزای گردشگری آفریقای جنوبی شامل طی مراحل ساده زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی
  • واریز هزینه درخواست ویزای توریستی
  • ارائه مدارک لازم به سفارت آفریقای جنوبی
  • ارائه داده های بیومتریک به آفیسر سفارت شامل انگشت نگاری، مصاحبه و غیره

اما ممکن است سوال مهمی در این قسمت به ذهن متقاضیان و مخاطبین برسد. سوال در این مورد که آیا امکان تمدید ویزای توریستی آفریقای جنوبی همانند ویزای کاری آفریقای جنوبی وجود دارد؟ بله. بر اساس قوانین مهاجرتی کشور آفریقای جنوبی، کلیه گردشگران خارجی در هر ورود مجاز به تمدید ویزای خود هستند. اما معمولا این تمدید ویزا بایستی در عرض 60 روز از تاریخ انقضای ویزای اصلی درخواست شود. برای اطلاع از شرایط اخذ ویزاهای دیگر همانند ویزای کاری یا ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *