ویزای توریستی

ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا

کشور استرالیا یکی از مهمترین و جذابترین مقاصد توریستی و گردشگری جهان است. سالانه هزاران گردشگر خارجی برای دیدار از جاذبه های گردشگری این کشور ویزای توریستی استرالیا را دریافت و به آن مسافرت می کنند. همچنین از هموطنان ایرانی نیز کم نیستند افرادی که متقاضی اخذ این نوع ویزای کشور استرالیا هستند. هموطنانی نیز هستند که یکی از اعضای خانواده یا دوستان آنها مقیم این کشور بوده و درصدد دیدار آن عضو خانواده یا دوست خود می باشند. بنابراین لازم است که این افراد با شرایط اخذ ویزای توریستی کشور استرالیا در سال 2023 آشنا شوند.

اما شاید در این مسیر هم سوالاتی برای آنها نیز مطرح شود:

  • شرایط و الزامات اخذ ویزای گردشگری استرالیا چیست؟
  • آیا شرایط درخواست این ویزا برای ایرانیان متفاوت از بقیه کشورها میباشد؟
  • هزینه ویزای توریستی کشور استرالیا در سال جدید چقدر است؟
  • آیا امکان درخواست آنلاین ویزای توریستی کشور استرالیا وجود دارد؟
  • مدارک لازم برای اخذ این نوع ویزای استرالیا چیست؟

در حقیقت ویزای توریستی در کشور استرالیا با عنوان رسمی ویزای سابکلس 600 و برای اهداف گردشگری، دید و یازدید خانواده و آشنایان و انجام بیزینس صادر شده و مدت اعتبار آن نیز کمتر از 1 سال می باشد. در ادامه همین مقاله به بررسی کاملی از شرایط درخواست این ویزا می پردازیم. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر زمانی پیوسته آماده ارائه اطلاعات مهاجرتی جامع و آپدیت و نیز مشاوره های تخصصی به شما هموطن عزیز می باشند.

درباره کشور استرالیا و جاذبه های توریستی آن

کمتر کسی است که شناختی از کشور استرالیا و جاذبه های دیدنی آن نداشته باشد. این کشور به عنوان ششمین کشور بزرگ جهان به حساب می آید. کشوری واقع در منطقه اقیانوسیه که دورهادور آنرا اقیانوس های مختلف شامل اقیانوس آرام، اقیانوس هند و اقیانوس اطلس دربر گرفته اند. نزدیکترین کشورها به استرالیا نیز شامل اندونزی، تیمور شرقی و گینه پاپوای نو در شمال، جزایر سلیمان، وانوتو و نیو کالدونیا در شمال شرقی و نیوزلند در جنوب شرقی می باشد. از مهمترین و معروفترین شهرهای این کشور نیز می توان به شهرهای سیدنی، ملبورن، بریسبین، پرس، آدلاید و کانبرا (پایتخت) اشاره نمود.

توضیحاتپارامتر
استرالیاپرچم ملی
دلار استرالیا (AUD)پول ملی
61کد منطقه
کانبراپایتخت
انگلیسیزبان رسمی
21515754 نفرجمعیت

این کشور در بین گردشگران خارجی به خاطر سواحل زیبای گرمسیری، زیستگاه های دریایی، فرهنگ مردمان بومی، کوالاهای بامزه، جنگل های بارانی وسیع و نیز انواع ورزش های آبی اش مثل موجسواری معروف است. از معروفترین جاذبه های این کشور می توان به اوپرا خانه سیدنی، هاربور بریج سیدنی، پارک ملی کاکادو، صخره های مرجانی گریت باریر ریف، آیرس راک، بندر سیدنی، باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی، جاده اقیانوسی بزرگ و سایر اشاره نمود:

گردشگری کشور استرالیا

هزینه سفر توریستی به استرالیا

قبل از اینکه به موضوع ویزای توریستی استرالیا بپردازیم بد نیست که ابتداء با هزینه سفر توریستی به این کشور مطرح آشنا شویم. در حال حاضر متوسط هزینه سفر توریستی روزانه هر گردشگر به کشور استرالیا در حدود AU$192 (دلار استرالیا) و هزینه ماهیانه هر نفر گردشگر در این کشور در حدود AU$5769 (دلار استرالیا) می باشد. در جدول زیر می توان با انواع آیتم های هزینه مسافران و گردشگران در کشور استرالیا آشنا شد:

هزینه به دلار استرالیاآیتم های هزینه ای (به صورت روزانه)
AU$85هزینه هتل یا مهمانپذیر برای هر نفر
AU$170هزینه اجاره اتاق دو نفره
AU$37هزینه حمل و نقل (تاکسی، اتوبوس محلی و مترو)
AU$158هزینه حمل و نقل بین شهری
AU$42هزینه غذا (وعده های غذایی روزانه)
AU$38هزینه سرگرمی (بلیط های ورود، نمایش ها و سایر)
AU$4.41هزینه آب روزانه

شرایط اخذ ویزای توریستی استرالیا در سال 2023

ابتدائا باید به یک نکته مهم تاکید شود که ویزای توریستی استرالیا (سابکلس 600) صرفا برای توریست ها، بیزینس ویزیتورها یا به منظور ملاقات خانواده به مدت 3 الی 12 ماه صادر می شود. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، ویزای مذکور در 4 استریم یا مسیر مختلف شامل مسیر توریست، مسیر بیزینس ویزیتور، مسیر خانواده اسپانسر دار و مسیر وضعیت مقصد مورد تایید برای متقاضیان صادر می شود:

مسیر صدور ویزای توریستی استرالیا

مسیر توریست به شما اجازه دیدن استرالیا را به عنوان توریست، گشت و گذار یا دیدار خانواده و دوستان را می دهد. مسیر خانواده اسپانسر دار به افراد اجازه داشتن اسپانسر (معمولا توسط یک عضو خانواده) برای مسافرت به استرالیا به منظور دیدار اعضای خانواده را می دهد. مسیر بیزینس ویزیتور نیز به شما امکان دیدار استرالیا با دلایل بیزینسی را فراهم می کند. مسیر وضعیت مقصد مورد تایید نیز مخصوص شهروندانی از چین برای بازدید استرالیا در قالب تورهای سازمان یافته توسط آژانس های مسافرتی معتبر می باشد.

اما شرایط هریک از مسیرهای ویزای توریستی استرالیا در سال 2023 از قرار ذیل می باشد:

استریم/ مسیرمدت اعتبارهزینه (به دلار استرالیا)زمان رسیدگی
مسیر توریستتا 12 ماهAUD145تا حداکثر 35 روز
مسیر خانواده اسپانسردارتا 12 ماهAUD145تا حداکثر 73 روز
مسیر بیزینس ویزیتورتا 3 ماهAUD145تا 23 روز
مسیر وضعیت مقصد مورد تاییدتا تاریخ مشخصAUD145متغیر

انواع روش های درخواست روادید موقت استرالیا

فرآیند درخواست ویزای گردشگری استرالیا در واقع یک فرآیند آسان و ساده ای برای مهاجرت به استرالیا است مخصوصا اینکه در طی سال های اخیر نیز درخواست آنلاین نیز به روش درخواست حضوری از سفارت اضافه شده است. روش مراجعه حضوری که روش سنتی درخواست بوده و با مراجعه و تحویل مدارک به آفیسر سفارت و تعیین قرار مصاحبه و ارائه اطلاعات بیومتریک انجام می شود. اما روش درخواست آنلاین ویزای توریستی کشور استرالیا یا ETA Visa Application روشی جدید بوده و از مزایای آن می توان به موارد امکان رسیدگی فوری، ارتباط الکترونیکی با پاسپورت متقاضی و تایید الکترونیکی به هنگام پرواز و توسط مامور اداره مهاجرت اشاره نمود. اما نحوه درخواست ویزای مسافرت ETA فوری:

  • تکمیل درخواست ویزای ETA آنلاین
  • ورود اطلاعات مسافرتی و جزئیات پاسپورت هر مسافر
  • پرداخت هزینه ویزا، رسیدگی فوری و ارتباط با شماره پاسپورت
  • سپس تایید وضعیت ETA از طریق ایمیل در عرض چند دقیقه

متاسفانه پاسپورت ایران در جمع لیست پاسپورت های دارای صلاحیت برای درخواست از طریق ETA وجود ندارد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی استرالیا

متقاضیان ایرانی دریافت ویزای توریستی کشور استرالیا بایستی جهت انجام فرآیند درخواست ویزا با در دست داشتن مدارک ذیل به سفارت استرالیا مراجعه نمایند:

  • اصل پاسپورت با اعتبار 6 ماهه
  • فرم 1419 درخواست ویزای توریستی استرالیا
  • تعداد 2 قطعه عکس پاسپورتی به ابعاد 35mm x 45mm
  • کاور لتر توضیح دهنده هدف از سفر
  • صورت حساب بانکی 6 ماه اخیر
  • پرداخت مالیات بر درآمد شخصی/ فرم 16 برای 3 سال اخیر
  • شناسنامه و کارت شناسائی
  • بلیط های پرواز (رفت و برگشت)
  • رزرواسیون هتل محل اقامت
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی استرالیا

مراحل درخواست ویزای توریستی استرالیا

برای درخواست ویزای استرالیا (ویزای سابکلس 600) دو روش پیش روی متقاضیان قرار دارد. روش اول درخواست این ویزا به صورت آنلاین Online و روش دوم از طریق درخواست حضوری On paper از سفارت کشور استرالیا می باشد. معمولا روش مورد استفاده هموطنان برای درخواست ویزای توریستی استرالیا از نوع درخواست حضوری با مراجعه به سفارت این کشور در تهران می باشد.

مراحل درخواست حضوری این ویزا بدین قرار است:

  • مرحله اول: مراجعه به نزدیکترین سفارت استرالیا
  • مرحله دوم: تعیین وقت سفارت
  • مرحله سوم: تکمیل فرم درخواست ویزای ویزیتور
  • مرحله چهارم: جمع آوری مدارک لازم
  • مرحله پنجم: پرداخت هزینه درخواست ویزای استرالیا
  • مرحله ششم: تحویل درخواست
  • مرحله هفتم: انتظار برای رسیدگی به درخواست
  • مرحله هشتم: دریافت ویزای توریستی استرالیا

معمولا نیز فرآیند رسیدگی به درخواست متقاضیان ویزای توریستی استرالیا بسته به شرایط درخواست، ملیت و نیز تکمیل یا ناقص بودن مدارک و سایر ممکن است تا چند هفته طول بکشد. اما هزینه درخواست این ویزا بسته به محل درخواست به صورت زیر می باشد:

هزینه ویزا به دلار استرالیامحل درخواست ویزای توریستی استرالیا
AU$145درخواست خارج از استرالیا
AU$370درخواست از داخل استرالیا

شرایط بیومتریک جهت اخذ روادید مسافرتی استرالیا

از 23 ژوئن سال 2019، وزارت کشور استرالیا جمع اوری اطلاعات بیومتریک متقاضیان ایرانی ویزای توریستی را آغاز کرده است. اطلاعات بیومتریک از طریق یک فرآیند آسان و سریع جمع آوری می شود که شامل گرفتن عکس از چهره و انگشت نگاری الکترونیکی از تمام انگشتان می باشد. بنابراین از متقاضیان ایرانی به هنگام ارائه درخواست ویزا خواسته می شود تا اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهند. این درخواست طی نامه ای به متقاضیان ابلاغ می شود تا آنها در عرض 14 روز از زمان تحویل درخواست شخصا در مرکز جمع آوری بیومتریک استرالیا حاضر شوند.

روش ارائه بیومتریک به مرکز جمع آوری بیومتریک استرالیا نیز تنها از طریق گرفتن وقت قبلی است. پس برای این منظور بایستی از قبل با این مرکز قرار ملاقات گذاشته شود و این امر نیز از طریق مراجعه به وب سایت مرکز جمع آوری بیومتریک استرالیا (VFS) به نشانی http://www.vfsglobal.com/australia/ امکان پذیر است. لازم به ذکر است که تاخیر در ارائه اطلاعات بیومتریک باعث تاخیر در روند صدور ویزا می شود. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا درجریان مشاوره های روز مهاجرتی از اخذ ویزای اقامت گرفته تا دریافت تابعیت کشورهای مختلف قرار گیرید.

سوالات متداول درباب ویزای مسافرتی استرالیا

در پایان به بررسی و پاسخگوئی به سوالات مهم در خصوص شرایط دریافت ویزای توریستی استرالیا 2023 می پردازیم:

  • ویزای توریستی استرالیا چیست؟ ویزای سابکلس 600 و برای اهداف گردشگری، دید و یازدید خانواده و آشنایان و انجام بیزینس با هزینه AUD145 (دلار استرالیا) صادر شده و مدت اعتبار آن نیز کمتر از 1 سال می باشد.
  • شرایط اصلی اخذ ویزای گردشگری استرالیا چیست؟ اینکه متقاضی بایستی ویزیتور واقعی باشد و اینکه تمکن مالی خوبی هم برای اقامت و خروج از استرالیا هم داشته باشد.
  • انواع روش های درخواست ویزای توریستی کشور استرالیا کدامند؟ روش سنتی مراجعه حضوری به سفارت و روش درخواست آنلاین از جمله این روش ها می باشد.
  • آیا ایرانیان امکان درخواست آنلاین این ویزا را دارند؟ درخواست آنلاین ویزای توریستی استرالیا موسوم به برنامه ETA Tourist Visa مخصوص مسافرت های گردشگری به استرالیا تا 3 ماه بوده ولی متاسفانه ایران جزء کشورهایی نیست که شهروندانش بتواند از این طریق درخواست ویزا دهد.
  • آیا امکان کار یا تحصیل با ویزای توریستی کشور استرالیا وجود دارد؟ خیر، مطابق قوانین کشور استرالیا دارندگان این نوع ویزا اجازه انجام کار در استرالیا را ندارند.
  • معروفترین جاذبه های کور استرالیا چیست؟ از معروفترین جاذبه های این کشور می توان به اوپرا خانه سیدنی، هاربور بریج سیدنی، پارک ملی کاکادو، صخره های مرجانی گریت باریر ریف، آیرس راک، بندر سیدنی، باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی، جاده اقیانوسی بزرگ و سایر اشاره نمود.
  • در حال حاضر متوسط هزینه روزانه یک گردشگر در استرالیا چقدر است؟ هزینه سفر توریستی روزانه هر گردشگر به کشور استرالیا در حدود AU$ 192 (دلار استرالیا) می باشد.
  • آیا امکان تمدید ویزای توریستی استرالیا فراهم است؟ خیر، در بیشتر مواقع امکان تمدید وجود ندارد و متقاضیان بعد از ترک این کشور می توانند مجددا برای ویزای جدید درخواست دهند.
5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *