ویزای توریستی

ویزای توریستی اسلواکی

ویزای توریستی اسلواکی

گردشگران خارجی برای دیدن جاذبه های توریستی کشور قلعه های تاریخی نیازمند دریافت ویزای توریستی اسلواکی از سفارت این کشور هستند. بسته به هدف سفر متقاضیان به کشور اسلواکی، این کشور دارای انواع مختلف ویزا می باشد. یکی از این ویزاها، ویزای توریستی کشور اسلواکی است. از آنجایی که اسلواکی عضوی از کشورهای ناحیه شنگن محسوب می شود، پس متقاضیان برای ورود به این کشور بایستی درخواست ویزای شنگن اسلواکی را ارائه دهند.

ویزای توریستی کشور اسلواکی یک نوع ویزای اقامت کوتاه مدت یا C Type می باشد. معنی این جمله آن است که حداکثر مدت زمان اقامت گردشگران با این نوع ویزا در حدود 90 روز می باشد. برای اخذ ویزای شنگن اسلواکی چه شرایط و مدارکی مورد نیاز است؟ مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای شنگن چقدر است؟ هزینه اخذ شده از متقاضیان به چه نحوی است؟ ایا امکان تمدید ویزای توریستی کشور اسلواکی وجود دارد؟ همه و همه سوالاتی است که کارشناسان ما در همین مقاله به آنها پاسخ خواهند داد.

اطلاعات عمومی درباره کشور اسلواکی

جمهوری اسلواکی کشوری تقریبا در مرکز اروپا است. پایتخت اداری و رسمی اسلواکی شهر بزرگ براتیسلاوا می باشد. جمعیت این کشور در سال 2018 در حدود 5450421 نفر می باشد. زبان مردم اسلواکی به زبان اسلواک می باشد. این کشور در 1 ژانویه سال 1990 رسما از جمهوری چک اسلواکی جدا شد. جمهوری اسلواکی در اول ماه می سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپایی (EU) و در سال 2007 به عضویت ناحیه شنگن اروپا درآمد.

جمهوری اسلواکی با کشورهایی همچون اتریش، مجارستان، چک و لهستان و اوکراین دارای مرز مشترک است. اقتصاد اسلواکی یک اقتصادی با درآمد بالا در مرکز اروپا محسوب می شود. ارز رایج در این کشور یورو می باشد و تمامی مبادلات با این واحد ارزی انجام می شود. یکی از مزایای مهاجرت به اسلواکی شرایط آسان سرمایه گذاری در اسلواکی می باشد. چرا که سرمایه گذاران برای اخذ اقامت این کشور هیچ گونه محدودیت سرمایه گذاری ندارند. پس امتیازات مهاجرت به اسلواکی 2022 عبارت است از:

  • اخذ اقامت دائمی: پس از 5 سال اقامت قانونی
  • اخذ پاسپورت اسلواکی: پس از 8 سال اقامت متوالی
  • تابعیت دوگانه: مجاز

اطلاعاتی درباره جاذبه های توریستی اسلواکی

اسلواکی را بیشتر به دلیل قلعه های تاریخی متعدد آن می شناسند. اما مناظر طبیعی، دریاچه ها و رودخانه های دلنواز و پارک ملی بکر از دیگر جاذبه های این کشور می باشد. برخی از جاذبه های توریستی شاخص اسلواکی عبارتند از:

  • قلعه براتیسلاوا: قلعه براتیسلاوا قلعه اصلی براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی است. این بنای تاریخی به شکل مستطیل عظیم با چهار برج در هر گوشه ساختمان بر روی تپه سنگی به نام کارپاتیانس کوچک، مستقیما بالای رودخانه دانوب در وسط براتیسلاوا احداث شده است. این اثر تاریخی در قرن 9 میلادی بدست پادشاه مجارستان موراویای کبیر ساخته شده است. این محل نماهای زیبایی از براتیسلاوا، اتریش و در هوای صاف بخش های از مجارستان را هم به توریست های بازدید کننده نشان می دهد.
  • قلعه دوین: قلعه دوین نیز در پایتخت اسلواکی واقع شده است. قلعه مذکور در قرن 15 میلادی توسط پادشاه مجارستان بنا شده است. معماری زیبای قلعه از نوع معماری گوتیک می باشد. این قلعه به باروی براتیسلاوا معروف است و سالانه پذیرای گردشگران مختلفی از اقصی نقاط دنیا می باشد.
  • قلعه اسپایس: خرابه های قلعه اسپایس در شرق اسلواکی یکی از بزرگترین سایت های قلعه ای در اروپای مرکزی می باشد. قلعه مذکور بالای شهر Podhradie Spisske و روستای Zehra در منطقه معروف به اسپایس قرار دارد. این بنای زیبا در سال 1993 جزو فهرست سایت های میراث جهانی UNESCO ثبت شده است.

بررسی انواع ویزای اسلواکی

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، اسلواکی بخشی از ناحیه شنگن اروپا است. بنابراین با درخواست ویزای اسلواکی، شهروندان خارجی ویزای موسوم به ویزای شنگن را درخواست می دهند. این ویزا به آنها اجازه مسافرت به ناحیه شنگن اروپا (26 کشور اروپایی) را بدون هیچ محدودیتی می دهد. پس، دارندگان ویزای شنگن برای اسلواکی به هیچ ویزای خاص دیگری نیاز ندارند. به جز شهروندان اروپایی، بقیه شهروندان خارجی از جمله ایرانی ها نیازمند اخذ ویزای شنگن اسلواکی هستند. اسلواکی دارای انواع مختلف ویزا برای اهداف مختلف است. نوع ویزای درخواستی به مدت اقامت و هدف از مسافرت به اسلواکی بستگی دارد. اما در مجموع، کشور اسلواکی دارای 4 نوع ویزا به شرح ذیل می باشد:

نوع ویزاشرایط لازم
ویزای شنگن (نوع A)ترانزیت فرودگاهی (بدون حق ترک محیط فرودگاه و صرفا جهت عبور از ناحیه ترانزیت بین المللی فرودگاه ها)
روادید شنگن (نوع B)ویزای ترانزیت (برای عبور 5 روزه از کشورهای ناحیه شنگن)
ویزای شنگن (نوع C)توریستی (جهت ورود توریست ها به کشورهای ناحیه شنگن با اعتبار 90 روز)
ویزای شنگن (نوع D)اقامت بلند مدت اسلواکی همانند ویزای کاری اسلواکی، سرمایه گذاری و ویزای تحصیلی اسلواکی

شرایط اخذ ویزای توریستی اسلواکی

شرایط اخذ ویزای توریستی اسلواکی

بنا به آمارهای اتحادیه اروپایی، از سال 2007 میلادی کشور اسلواکی در جمع کشورهای عضو ناحیه شنگن اروپا پذیرفته شده است. از سال 2007 تا به حال، دولت اسلواکی از مجموع 41639 درخواست ویزای دریافت شده در حدود 40552 ویزای شنگن برای متقاضیان اعطاء کرده است. نسبت رد درخواست ویزای توریستی اسلواکی در حدود 2.08% می باشد. با این اوصاف، ویزای توریستی کشور اسلواکی همان ویزای شنگن می باشد.

پس متقاضیان بایستی با مراجعه به سفارت اسلواکی، ویزای شنگن کوتاه مدت (90 روزه) را جهت ورود به این کشور درخواست دهند. مزیت عمده و اصلی ویزای شنگن اسلواکی در این است که دارندگان این نوع ویزا می توانند همزمان به کلیه 26 کشور ناحیه شنگن اروپایی آزادانه و بدون هیچ محدودیتی مسافرت کنند. اما شرایط اخذ ویزای مسافرتی اسلواکی در سال 2022 به شرح جدول زیر می باشد:

نوع ویزاویزای شنگن اسلواکی (Type C)
مدت اعتبار ویزاحداکثر 90 روز در هر دوره 180 روزه
نحوه اخذ ویزامراجعه مستقیم به سفارت اسلواکی
تمدید ویزاامکان پذیر می باشد

نکته مهم و اساسی برای اخذ این ویزا برخورداری متقاضیان از دعوت نامه رسمی است. بنابراین، دعوت نامه از خانواده یا دوستان مقیم اسلواکی به همراه آدرس و شماره تلفن آنها لازم است. رزرو وقت قبلی سفارت و آمادگی برای انجام مصاحبه و ارائه اطلاعات بیومتریک از جمله مراحل دیگر برای اخذ ویزای شنگن اسلواکی محسوب می شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی اسلواکی

همانطوری که بیان شد، پس از رزرو وقت قبلی سفارت اکنون نوبت جمع آوری مدارک مورد نیاز است.بر این اساس جهت اخذ ویزای توریستی جمهوری اسلواکی، تحویل مدارک زیر به سفارت این کشور الزامی است:

مدارک لازمشرایط
فرم درخواست ویزای شنگندانلود و تکمیل فرم
مدارک شناسایی2 قطعه عکس پاسپورتی
پاسپورت معتبرکپی پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه پس از انقضای ویزا
مدارک مسافرتیکپی بلیط رفت و برگشت + مدرک اقامتی در هتل
مدارک مالیگواهی اثبات تمکن مالی برای دوره اقامت در اسلواکی
بیمه ویزای شنگنبا پوشش حداقل 30000€ (یورو) در اسلواکی

ملاحظات هزینه و زمان ویزای توریستی اسلواکی

ویزای شنگن اسلواکی برای مقاصد توریستی به دو صورت تک ورود و چند ورود برای متقاضیان خارجی صادر می شود. زمان رسیدگی به درخواست ها بسته به شرایطی همانند ترافیک صف متقاضیان، فصل مسافرت و غیره متغیر است. معمولا، مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای توریستی اسلواکی در هر کشوری از جهان حدود 7 تا 10 روز می باشد. مسئول رسیدگی به کلیه درخواست های متقاضیان سفارت یا کنسولگری اسلواکی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ویزاهای توریستی کشورهای مختلف همانند ویزای توریستی فرانسه، آلمان، انگلستان و غیره توصیه می شود که از مشاوره های حرفه ای کارشناسان امر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *