ویزای توریستی

ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا از انواع ویزاهای پرمتقاضی در این کشور محسوب می شود که توسط این ویزا میتوان به کشور اسپانیا وارد شد و از این کشور بازدید نمود. اگر به عنوان یک تبعه ایرانی قصد سفر توریستی به کشورهای دلچسب توریستی جنوب اروپا و مشخصا اسپانیا را دارید نیازمند مدارک و شرایطی خواهید بود که اکثر کشورهای اروپایی جهت دریافت ویزای شنگن از شما طلب می کنند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید تا شما را یاری رسانند.

  • آیا اسپانیا یک مقصد توریستی معروفی به شمار می رود؟
  • جاذبه های توریستی معروف اسپانیا چیست؟
  • برای سفر به کشور اسپانیا چه مدارکی مورد نیاز است؟
  • شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی اسپانیا چیست؟
  • آیا با ویزای توریستی کشور اسپانیا می توان در این کشور کار هم کرد؟
  • آیا کشور اسپانیا جزو ناحیه شنگن اروپا است؟
  • هزینه ویزای مسافرتی کشور اسپانیا چقدر است؟
  • هزینه سفر به کشور اسپانیا چقدر است؟

بررسی ویزای توریستی اسپانیا 2023

در سال 2023 انواع این ویزاها عبارتند از: ویزای توریستی اسپانیا جهت سفر توریستی، ویزاهای کاری که با قصد اهداف تجاری برای بازه کمتر از سه ماه درخواست می شود، تعویض خط هوایی به جهت ترانزیت فرودگاهی، ویزاهای ترانزیت دریایی که اجازه اقامت 5 روزه در محدوده شگن را می دهد تا سپس از مرز شنگن خارج شوند و ویزای بازدید از خانواده، اقوام و آشنایان که می توان گفت اتباع ایرانی بیشتر جهت دو نوع ویزای توریستی و ویزای بازدید از خانواده درخواست دارند که با توجه به موضوع این مقاله در ادامه شرایط دریافت این نوع ویزاها را خواهید خواند. طبق قوانین، ویزای توریستی اسپانیا نوعی شینگن ویزاست که به دارنده یا دارندگان آن اجازه می دهد تا با اهداف توریستی در این کشور به مدت 90 روز مانده و از جاذبه های گردشگریش دیدن کنند.

بررسی ویزای توریستی اسپانیا

مراحل دریافت ویزای توریستی اسپانیا

نخست درخواست وقت مصاحبه است که باید با توجه به شرایط کنونی زمانبندی نمائید. در حالت کلی بهتر است 90 روز قبل از تاریخ سفر درخواست خود را ارائه دهید. می توان تا نهایت 21 روز کاری قبل از تاریخ سفر هم این درخواست را به سفارت اسپانیا در کشور محل اقامتتان ارائه نمائید. اما با توجه به عواملی که شاید در پروسه تعویقی ایجاد کند بهتر است زودتر اقدام نمائید. سپس تکمیل فرم درخواست ویزا است. به یاد داشته باشید که اگر برای خانواده درخواست می دهید هر شخص مجزا باید این فرم را تکمیل نماید. در آخر نیز باید مدارک مورد نیاز را تهیه و ارائه دهید.

مراحل دریافت ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا با دعوتنامه

یکی از عوامل مهم در اخذ ویزای توریستی داشتن دعوتنامه ای معتبر است. در اصل ارائه دعوت نامه دلیل سفر است که از سوی کشور میزبان ارائه می گردد. این دعوتنامه می تواند به دلایل مختلفی ارسال گردد. متقاضیان می توانند برای هدف آموزش کوتاه مدت، تجارت و یا بازدید از اقوام و سایر دلایلی که برای اقامت کمتر از 90 روز لحاظ شود، درخواست نمایند. دعوتنامه یکی از ارکان اصلی اخذ ویزای توریستی اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی است. بهتر است اگر قصد سفر به این کشور را دارید برای اینکه شانس موفقیت پرونده خود را بالا ببرید دعوتنامه ای معتبر داشته باشید. مثلا در شرایطی که شما برای بازدید از اقوام به اسپانیا قصد سفر دارید از نزدیکترین اقوام خود درخواست دعوتنامه داشته باشید.

ویزای توریستی اسپانیا چند روزه است؟

ویزای توریستی اسپانیا یک نوع خاص از ویزا برای سفر به منطقه شنگن برای اهداف کسب و کار، یا هدف توریستی و غیره این اجازه را به بازدیدکنندگان می دهد تا حداکثر 90 روز (از هر دوره 180 روزه) را در منطقه شینگن سپری کنند. متقاضیان برای درخواست ویزای توریستی باید به سفارت یا کنسولگری کشوری که می خواهند سفر نمایند مراجعه کنند. از جمله کشورهایی که برای ورود به اسپانیا نیاز به اخذ ویزا دارند این کشورها می باشند:

کشورهای نیازمند دریافت ویز برای ورود به اسپانیا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا

سفارت اسپانیا از شما مدارکی را با ترتیب زیر تحویل خواهد گرفت:

  • ارائه فرم درخواست ویزا و نامه وقت مصاحبه
  • ارائه دعوتنامه (در صورت وجود)
  • نامه رزرو هتل، بلیط پرواز و همچنین ارائه بیمه نامه مسافرتی با پوشش بیمه به زبان انگلیسی (زمان بندی این موارد مهم است)
  • مدارک شغلی اعم از ارائه نامه اشتغال کار، فیش حقوقی و یا در صورت داشتن کسب و کار ارائه مدارکی از قبیل اساس نامه، لیست حقوقی و بیمه کارمندان و کارگران (ترجمه اسپانیایی)
  • مدارک مالی در قالب ارائه پرینت بانکی 6 ماهه و تمکن مالی که از یک حساب باشد
  • ترجمه شناسنامه
  • افرادی که زیر 18 سال سن دارند بایستی اصطلاحا اجازه نامه محضری از والدین دریافت کنند
  • ارائه کپی از تمامی صفحات گذرنامه فعلی و قبلی که دارای مهر و استیکر ویزا است
  • اصل گذرنامه (افراد بالای 18 سال باید امضا کرده باشند)
  • پرداخت هزینه ویزا، این هزینه برای افراد بزرگسال مبلغ 80€ (یورو) و برای افراد بین 6 تا 12 سال مبلغ 40€ (یورو) میباشد که قابل بازگشت نیست.

هزینه سفر توریستی به اسپانیا

پس از آشنایی با کشور اسپانیا و انواع جاذبه های توریستی و گردشگری آن حالا بد نیست که کمی هم درباره هزینه سفر توریستی به اسپانیا بدانید. در اینباره بایستی بدانید که هزینه سفر در اسپانیا آنهم در مقایسه با دیگر مقاصد توریستی معروف در اروپا نسبتا پایین است. طبق آخرین آمار ، متوسط هزینه روزانه یک گردشگر خارجی در این کشور حدود $ 129 (دلار) می باشد.

همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود هزینه مذکور به مراتب پایین تر از کشورهایی مطرحی مثل ایتالیا و فرانسه است:

مقایسه متوسط هزینه روزانه سفر به کشورهای مختلف اروپایی

در ادامه و به منظور اطلاع از ریز جزییات هزینه ها توصیه می شود به نمودار زیر توجه کنید:

برخی آیتم های هزینه روزانه سفر به اسپانیا

ورود به منطقه شنگن با ویزای یکبار ورود اسپانیا

شما می توانید پس از ورود به اسپانیا تا زمانی که ویزای شما اعتبار دارد، در سایر کشورهای حوزه شنگن بدون محدودیت ورود و خروج کنید. اما بلافاصله بعد از ترک حوزه شنگن این ویزا اعتبار خود را از دست می دهد. افرادی که چندین بار به اسپانیا سفر کوتاه مدت داشته اند می توانند جهت ویزاهای مولتی که اجازه چند بار ورود و خروج را به آنها می دهد اقدام نمایند که این ویزاها نیز برای مدت زمان یک تا 3 سال هم صادر می شوند.

بسیاری از افراد به جهت سفر توریستی از طریق تور اقدام می کنند. اگر صرفا هدف شما هم بازدید از اسپانیا و چند کشور دیگر اروپایی باشد می توانید با شانس خیلی بالاتری برای دریافت ویزای توریستی اروپا اقدام نمائید. چرا که در این نوع درخواست ویزای شما از سوی تور بوده و به جهت ودیعه هایی که این تورها از شما دریافت می کنند تا ضمانت بازگشت شما به کشور باشد، ویزای شما راحت تر اخذ می شود.

البته شناخت و ضمانت کار و تجربه این افراد در این زمینه نشانه موفقیت شما خواهد بود و بهتر است با شناخت به این تورها و افرادی که در زمینه صنعت توریسم فعالیت دارند اقدام نمائید. نهایتا اگر بدنبال مهاجرت به اسپانیا و نه مسافرت به اسپانیا هستید، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا راه های مهاجرتی مانند تحصیل در اسپانیا را به شما پیشنهاد کنیم.

سوالات مکرر درباب شرایط اخذ ویزای توریستی اسپانیا

در ین زمینه نیز سوالات زیر مطرح است:

  • آیا با ویزای توریستی اسپانیا می توان به کل ناحیه شینگن سفر کرد؟ بله، چرا که خود اسپانیا جزء ناحیه شینگن اروپاست.
  • مدت اعتبار ویزای گردشگری اسپانیا چقدر است؟ ویزای مذکور در قالب دوره زمانی 180 روزه تا حداکثر 90 روز اعتبار دارد.
  • آیا با این ویزا میتوان در اسپانیا کار کرد؟ خیر، این کار موجب جریمه و حتی دیپورت از اسپانیا می شود. برای کار در اسپانیا متقاضیان نیازمند یافتن پیشنهاد کاری و سپس اخذ ویزای کار اسپانیا هستند.
  • آیا اصلا امکان تمدید ویزای توریستی اسپانیا فراهم است؟ بله، ولی آنهم به سختی و در صورت ارائه دلایل بسیار قانع کننده و در مواقع فورس ماژور
  • هزینه درخواست ویزای توریستی اسپانیا چقدر است؟ این هزینه برای افراد بزرگسال مبلغ 80€ (یورو) و برای افراد بین 6 تا 12 سال مبلغ 40€ (یورو) میباشد که هزینه قابل بازگشتی نیست.
  • هزینه سفر به اسپانیا چقدر است؟ متوسط هزینه روزانه هر گردشگر خارجی در این کشور در حدود USD 129 (دلار) می باشد.
  • آیا اصلا امکان تمدید ویزای توریستی اسپانیا فراهم است؟ بله، ولی آنهم به سختی و در صورت ارائه دلایل بسیار قانع کننده و در مواقع فورس ماژور
  • آیا با این ویزا میتوان در اسپانیا کار کرد؟ خیر، این کار موجب جریمه و حتی دیپورت از اسپانیا می شود. برای کار در اسپانیا متقاضیان نیازمند یافتن پیشنهاد کاری و سپس اخذ ویزای کار اسپانیا هستند.
5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *