ویزای توریستی

ویزای توریستی قبرس

ویزای توریستی قبرس

قبرس یکی از جزیره های دریای مدیترانه می ­باشد که نقطه اتصال سه قاره آفریقا، آسیا و اروپا محسوب می­ گردد. ویزای توریستی قبرس متقاضیان زیادی دارد زیرا این کشور از آب و هوای معتدل مدیترانه ای و بسیار مناسبی برخوردار می­باشد. جاذبه های گردشگری این کشور اکثر گردشگران و توریستان را به وجد می­ آورد. آب و هوا، سواحل و کوه های کشور قبرس از جمله زیبائی های طبیعی در این کشور است که در فصول مختلف گردشگران را به سمت خود جذب می­نماید. کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی جاذبه های گردشگری این کشور متقاضیان عزیز را در مسیر سفر به قبرس یاری و راهنمائی خواهند نمود.

ویزای توریستی قبرس برای آن دسته از افرادی که قصد سفر و بازدید از این کشور را دارند، صادر می­گردد. این ویزا دارای اعتباری کوتاه مدت می­باشد و فرد اجازه­ی انجام کار و غیره برای مدت طولانی را نخواهد داشت. متقاضیان می­بایست برای دریافت نوبت مصاحبه فرد ­باید به سفارت این کشور مراجعه نموده و در زمان مقرر نیز حضور تمامی افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، الزامی می­باشد. افراد پس از پایان اعتبار این ویزا می­بایست خاک قبرس را ترک نمایند. اگر چه ویزای توریستی این کشور قابلیت تمدید را دارد، اما فرد می­باید برای تمدید آن به کشور مبدأ خود بازگردد و پس از تمدید آن دوباره به قبرس سفر نماید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی قبرس 2022

همانطور که می­دانید افراد برای سفر به دیگر کشورها نیازمند اخذ ویزای کشور مورد نظر می­باشند. در سال 2022 متقاضیان اخذ ویزای توریستی قبرس نیز برای دریافت این ویزا پس از دریافت نوبت مصاحبه ­باید به همراه مدارک زیر به سفارت این کشور مراجعه نمایند:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی قبرس (این فرم برای افراد زیر 12 سال می­باید توسط والدین تکمیل گردد)
  • افراد کمتر از 18 سال برای سفر به قبرس ملزم به ارائه رضایت نامه از سوی والدین خود می­باشند.
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به قبرس
  • افرادی که قصد سفر تجاری به این کشور را دارند، باید دعوتنامه­ی رسمی از شرکت در قبرس ارائه نمایند.
  • افرادی که قصد بازدید از بستگان خود در قبرس را دارند، نیز ملزم به ارائه دعوتنامه، آدرس و محل سکونت بستگان خود در قبرس می ­باشند.
  • پرینت گردش حساب متقاضی

نکات اصلی در زمینه اخذ ویزای توریستی قبرس

هزینه صدور ویزای توریستی یکبار ورود قبرس 20 یورو و ویزای توریستی چند بار ورود 60 یورو می­باشد. صدور این ویزا معمولاً بمدت 10 روز کاری طول خواهد کشید و در صورت تقاضای ویزای اضطراری پس از مدت 3 روز صادر خواهد گردید. در سال های اخیر برخی از افراد پس از اخذ ویزای توریستی و ورود به قبرس درخواست پناهندگی خود را به این کشور ارائه می­نمایند، از همین رو دولت قبرس قوانین سخت گیرانه ای همچون دریافت وثیقه از متقاضیان را اعمال نموده است. البته امکان دریافت این ویزا بدون وثیقه نیز وجود دارد. اما افرادی که وثیقه ای را در اختیار سفارت این کشور قرار می­دهند از شانس بیشتری برای اخذ ویزای توریستی برخوردار خواهند بود.

در برخی موارد افراد با رد درخواست ویزای خود روبرو می­شوند، در اینصورت فرد می­بایست نقص مدارک خود را رفع نموده و بصورت مجدد درخواست اخذ ویزای توریستی قبرس را بنمایند. افرادی که برای اولین بار درخواست ویزای توریستی این کشور را می­نمایند، ویزای کوتاه مدت برای آنان صادر خواهد شد، اما آن دسته از افرادی که چندین بار به این کشور سفر نموده اند، امکان دریافت ویزای بلند مدت قبرس را خواهند داشت. ناگفته نماند بخش جنوبی قبرس یکی از کشورهای عضو شینگن بشمار می­رود. اما افراد با اخذ ویزا می­توانند براحتی به کشورهایی همچون مجارستان، کرواسی و رومانی را خواهند داشت.

انواع ویزا در کشور قبرس 2022

راه های مختلفی برای اخذ اقامت قبرس در سال 2022 وجود دارد و افراد با توجه به اهداف سفر خود به قبرس می­توانند نسبت به دریافت یکی از ویزاهای کشور قبرس اقدام نمایند. انواع ویزاهای کشور قبرس در جدول زیر نشان داده شده است:

انواع ویزای قبرستوضیحات
(Airport Transit Viisa (ATVاین ویزا به فرد اجازه می­دهد از فرودگاه کشور قبرس عبور نماید و فرد اجازه خارج شدن از فرودگاه را نخواهد داشت
Transit Visaاین ویزا برای افرادی صادر می­گردد که قصد سفر به کشور دیگری را داشته و ­باید از قبرس عبور نمایند
Grop Visaاین ویزا در دسته ویزاهای کوتاه مدت قبرس قرار دارد و دارای اعتباری 90 روزه می­باشد و ویزاهای چند بار ورود قبرس دارای اعتباری 5 ساله می­باشد
Long Stay Visaاین نوع ویزاها دارای اعتباری طولانی مدت هستند و برای افرادی که قصد اقامت بیش از 90 روز در قبرس را دارند، صادر می­گردد و ویزاهای کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری در قبرس در این دسته قرار دارند.

جاذبه های گردشگری و اخذ ویزای توریستی قبرس

جاذبه های گردشگری و اخذ ویزای توریستی قبرس

همانطور که در بخش های قبل اشاره نمودیم قبرس کشوری توریستی است و سالانه افراد زیادی جهت بازدید از مناطق توریستی قبرس به این کشور سفر می­نمایند. قبرس دارای قدمتی 10000 ساله است. کوه های تودوروس، دره سدار، سواحل لیماسول، فافوس و آیاناپا از جذاب ترین جاذبه های طبیعی در این کشور می­باشد. جالب است بدانید در این کشور در 340 روز خورشید در آسمان این کشور می­درخشد و زیبائی های سواحل مدیترانه را دو چندان می­نماید. از معروفترین جاذبه های گردشگری در قبرس عبارتند از:

  • بندر گیرنه
  • قلعه گیرنه
  • ساحل لاکپشت
  • ساحل گلپسیدس

شهر فاماگوستا و شهر کوریون باستان در قبرس

این شهر در شرق دریای مدیترانه واقع گردیده و مملو از معماری ها و جاذبه های تاریخی از قرون وسطا می­باشد. از معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر مسجد لالا مصطفی پاشا قبرس است که در گذشته بعنوان کلیسای جامع سنت نیکولاس مورد استفاده قرار می­گرفت. اما پس از پیروزی و تصرف این شهر توسط عثمانی ها این کلیسا به مکانی مذهبی و و بعنوان مسجد مورد استفاده قرار می­گیرد.

از دیگر شهرهای تاریخی قبرس کوریون باستان است. با توجه به اینکه جمعیت بیشتر قبرس را یونانی نشین ها تشکیل می­دهد، معماری ها و جاذبه های تاریخی این کشور به تاریخ یونان ختم می­شود. کوریون باستان شهری منحصر بفرد و آمیخته با تاریخ یونان است.کلیسای بیزانس، تئاتر و مجلس اوستولیوس از مهمترین جاذبه های گردشگری در این شهر می­باشند.

موزه های موجود و قلعه سنت هیلارتون در قبرس

از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری قبرس موزه های این کشور می­باشد. زیرا اکثر موزه ها تاریخ و تمدن این کشور را به تصویر می­کشند. در میان تمامی موزه های کشور قبرس موزه باستانی قبرس که در پایتخت این کشور شهر نیکوزیا واقع شده است، موزه ای جامع است که آثار تاریخی دوره های مختلف نوسنگی، عثمانی و مجسمه های سنگی قرن هفتم میلادی را نیز به نمایش گذاشته است.

از دیگر جاذبه های تاریخی قبرس قلعه سنت هیلارتون است. این قلعه زیبا در بخش شمالی این کشور واقع گردیده که دارای 670 متر می­باشد. این قلعه از سه طبقه تشکیل شده است که پس از عبور از پله های پر پیچ و خم می­توان به برج پرینس جان و خانه های سلطنتی رسید. از بالای این قلعه می­توان زیبائی های گیرنه و روستاهای اطراف را ساعت ها به تماشا نشست.

قلعه بوفاونتو و شبه جزیره کارپاس در قبرس

یکی دیگر از قلعه های زیبا دیدنی در قبرس قلعه بوفاونتو در گیرنه می­باشد. این قلعه با ارتفاعی برابر با 954 متر عنوان بلندترین قلعه در قبرس را از آن خود نموده است. اگر چه در گذر زمان بخشی از معماری های این قلعه از بین رفته است. اما می­توان زیبائی ها و معماری های تاریخی را در این قلعه مشاهده نمود. جالب است بدانید برای رسیدن به این قلعه باید حداقل بمدت 45 دقیقه کوهنوردی نمود.

در قسمت شمال شرقی قبرس شمالی جزیره کارپاس واقع شده است. این جزیره آرام از کیلومترها ساحل شنی تشکیل شده است که زیبائی های جذابی را به ارمغان آورده است. این جزیره به حیات وحش معروف بوده و می­توان الاغ های وحشی را به چشم دید. همین موضوع باعث شده است که گردشگران زیادی به این جزیره سفر نمایند. از دیگر جاذبه های توریستی جزیره کارپاس کلیسای آندریس است که از معماری فوق العاده ای برخوردار می­باشد. مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی مسیرهای مهاجرتی با متقاضیان مهاجرت همراه بوده و آنان را در طی مسیر یاری و راهنمائی می­نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *