ویزای توریستی

ویزای توریستی موناکو

ویزای توریستی موناکو

همچون سایر کشورهای مطرح جهان، کسب ویزای توریستی موناکو نیز برای بازدید متقاضیان و توریست ها از این کشور کوچک و زیبا الزامی می باشد. هموطنان و متقاضیان ایرانی که قصد دارند به این کشور سفر کنند و اوقات فراغت خود را در این کشور سپری کنند، باید ویزای توریستی موناکو را کسب کنند. زبان مردم کشور موناکو فرانسوی و ایتالیایی است و بیش از 38 هزار نفر ساکن این کشور هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا در این نوشتار هموطنان عزیز را از شرایط سفر به کشور موناکو، شرایط کسب ویزای این کشور، روند دریافت ویزای توریستی و مدارک مورد نیاز برای کسب این ویزا مطلع سازند.

سفر به کشور موناکو

موناکو، دومین ایالت مستقل جهان پس از واتیکان، پرجمعیت ترین ایالت جهان است. این کشور 6 برابر اندازه واتیکان است. در دریای مدیترانه واقع شده است که توسط فرانسه احاطه شده است. لازم به ذکر است که مسیحیان در مجموع 82.6% از جمعیت کشور موناکو را تشکیل می دهند. این کشور عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا نیز نیست. اما همچنان با کشور فرانسه و سایر کشورهای شنگن ارتباط و اتحاد حفظ می کند. این کشور به خوبی توسعه یافته است. بیشتر به کازینوها و صنعت گردشگری خود متکی است. در این کشور مردم با داشتن 125 ملیت مختلف در سکونت دارند. به این معنی که شهروندان این کشور با زبان های مختلف صحبت می کنند. با این حال، فرانسوی زبان رسمی کشور موناکو است. اتباع بومی کشور موناکو به عنوان مونگاسک شناخته می شوند، در حالی که بقیه به عنوان موناکویی شناخته می شوند.

به دلیل توافق های کشور موناکو و کشور فرانسه و روابط نزدیک برقرار شده بین این دو کشور، در صورتی که متقاضیان برای ورود به خاک کشور فرانسه نیاز به کسب ویزا داشته باشند، برای بازدید از کشور موناکو نیز به ویزا نیاز خواهند داشت. در واقع ویزای فرانسه به متقاضیان و توریست ها این اجازه را می دهد که وارد موناکو شوند و ویزای فرانسه به متقاضیان حق می دهد تا برای مدت معین نیز در موناکو بمانند. در نتیجه، اگر برای ورود به کشورهای عضو شنگن نیازی به ویزا ندارید، برای بازدید از موناکو نیز به ویزا احتیاج ندارید. توافق نامه همسایگی فرانسه و موناکو که در سال 1963 به امضا رسید و طی چندین سال چندین بار اصلاح شد، سفر مردم کشور فرانسه و کشور موناکو بین دو کشور و مهاجران را که از یکی از دو کشور به کشور دیگر سفر می کند تنظیم می کند.

کسب ویزای توریستی موناکو

کسب ویزای توریستی موناکو

شرایط ویزای موناکو دقیقاً برابر شرایط ویزای منطقه شنگن برای فرانسه است. روند درخواست نیز از همان قوانین و مقررات پیروی می کند. موناکو سیاست ویزا جداگانه ندارد و سیاست ویزای شنگن برای این کشور اعمال می شود. اگرچه موناکو بخشی از اتحادیه اروپا یا موافقتنامه شنگن نیست، قلمرو این کشور به دلیل اتحادیه گمرکی خود با فرانسه در نتیجه کنوانسیون روابط همسایگی 18 مارس 1963 در مورد ورود، اقامت و استقرار مهاجران در موناکو بین فرانسه و موناکو بخشی از منطقه شنگن است. کنوانسیون 1963 اقتباس شد تا موناکو بتواند در منطقه شنگن اداره شود، گویی بخشی از فرانسه است. سیاست ویزا برای دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک و خدماتی در منطقه شنگن مشابه نیست. سیاست ویزا موناکو برای دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک و خدماتی با سیاست ویزا فرانسه یکسان است اما با سایر کشورهای شنگن تفاوت دارد.

افراد خارجی که مایل به ماندن برای مدت طولانی بیشتر از 3 ماه در موناکو هستند، نیاز به اجازه اقامت دارند. اتباع خارجی که مایل به ماندن برای کمتر از سه ماه هستند نیاز به گذرنامه و در بعضی موارد ویزا دارند. اتباع منطقه اقتصادی اروپا و کشورهای وابسته برای ورود به خاک موناکو نیازی به ویزا ندارند. آنها فقط نیاز به گذرنامه یا شناسنامه معتبر دارند. اتباع کشورهای خارج از منطقه اقتصادی اروپا باید دارای یک گذرنامه معتبر و ویزا برای منطقه شنگن باشند. در نتیجه، درخواست های ویزا برای ورود به قلمرو موناکو باید به سفارت کشور منطقه شنگن ارسال شود که محل ورود اقامت در اروپا باشد. پس از اخذ ویزای شنگن، میتوان بدون داشتن تشریفات اضافی، بازدید از موناکو را انجام داد. برای اقامت کمتر از 90 روز، برخی از ملیت ها از شرط داشتن ویزا برای ورود به منطقه شنگن معاف هستند.

روند کسب ویزای توریستی موناکو

روند اخذ ویزا برای سفر به موناکو با روند دریافت ویزا فرانسه یکسان است. برای اخذ ویزا به موناکو مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  • انتخاب نوع ویزا
  • دریافت فرم درخواست از سفارت و تکمیل آن
  • ارائه درخواست ویزا
  • جمع آوری مدارک مورد نیاز برای ویزای شنگن
  • پرداخت هزینه ویزا برای تایید و کسب ویزا
  • حاضر شدن در جلسه مصاحبه با تمام اسناد جمع آوری شده
  • انتظار برای تایید شدن پرونده جهت سفر به موناکو

وقتی در مصاحبه ویزا خود شرکت می کنید، لازم است مدارک مورد نیاز را برای ویزای شنگن ارائه دهید. برای هر نوع ویزا تعدادی از اسناد معمول مورد نیاز وجود دارد. علاوه بر این، برخی از اسناد اضافی بسته به نوع ویزا مورد نظر خود و هدف از ورود به موناکو یا منطقه شنگن مورد نیاز است. برای کسب ویزای توریستی موناکو، متقاضیان باید مدارک زیر را به صورت دقیق ارائه دهند:

برنامه سفراین سند باید شامل هدف بازدید از موناکو، تاریخ ورود و خروج، اطلاعات شخصی و کارهایی باشد که متقاضی قصد دارد در موناکو انجام دهد.
استشهاد پشتیبانینامه ای است که توسط شخص دیگری نوشته شده و امضا شده است که مایل به حمایت مالی از مسافر است. صورت های بانکی حامی باید به نامه ضمیمه شود تا اعتبار آن معتبر باشد.
رزرو هتلمدارک رزرو هتل نیز باید برای کسب ویزای توریستی موناکو ارائه شوند که نشان می دهد مسافر در کجا اقامت خواهد داشت، تاریخ هایی که او در آنجا می ماند و جزئیات مربوط به هتل را نشان می دهد. اگر مسافر در خانه یکی از ساکنان موناکو اقامت داشته باشد، باید دعوت نامه ای ارائه شود.

هموطنان گرامی برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص روند مهاجرت به موناکو، مهاجرت به فرانسه و غیره می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *