ویزای مسافرتی هند

ویزای توریستی هند

ویزای توریستی هند

همانطور که می دانید کشور هند یا هندوستان با جمعیت حدود 1.3 میلیارد نفر، دومین کشور پرجمعیت جهان و با وسعتی 2 برابر وسعت ایران، همواره یکی از جاذبه های گردشگری برای جهانیان و ایرانیان می باشد. این کشور که به سرزمین ادیان، رنگ ها و سرزمین 72 ملت معروف است هر ساله از ایران و دیگر نقاط جهان، گردشگرهای زیادی را به خود جذب می کند. لذا مسافرین عزیزی که می خواهند به کشور هند سفر کنند نیاز به اطلاعاتی در مورد ویزای توریستی هند و نحوه اقدام برای اخذ دریافت این ویزا هستند. در ادامه این مقاله مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی اطلاعات لازم برای سفر به این کشور زیبا و نحوه دریافت ویزای توریستی هند را برای شما عزیزان شرح داده اند.

اخذ ویزای توریستی در هند 2022

افرادی که قصد سفر کوتاه مدت برای تفریح، گردش و بازدید به کشور هند را دارند نیازمند اخذ ویزای توریستی این کشور هستند. هم اکنون ویزای توریستی هند به دو روش قابل دریافت است. در روش اول که روشی بیشتر در گذشته مرسوم بوده نیازمند مراجعه متقاضی به سفارت هند، درخواست ویزای توریستی، دریافت فرم و تکمیل آن، ارائه مدارک لازم و در نهایت ثبت انگشت نگاری و حتی مصاحبه در صورت تشخیص سفارت، ویزا صادر می شود.

در روش دوم که اخیرا بوجود آمده است، در این روش مسافرین به سایت تعیین شده توسط دولت هند مراجعه کرده و پس از درخواست الکترونیکی و ثبت اطلاعات در سایت، ویزا صادر می گردد. خوشبختانه این روش جدید برای هموطنان عزیز قابل انجام است و مسافرین ایرانی در سال 2022 بدون نیاز به مراجعه به سفارت می توانند برای ویزای توریستی برای کشور هند اقدام کنند.

توریست ها در هند می توانند اقلام مختلف را با هزینه های مناسب تر از اروپا خریداری کنند. برخی قیمت ها در نمودار ذیل نشان داده شده است:

هزینه اقلام مختلف در کشور هند

انواع ویزای توریستی الکترونیکی هند

توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای الکترونیکی می بایست به سایت www.indianvisaonline.gov.in/visa مراجعه کنید. ویزاهای توریستی الکترونیکی هند در انواع مختلفی صادر می شوند که در جدول زیر به اختصار آورده شده است. لازم است بدانید حداکثر مهلت حضور در کشور هند بصورت پیوسته با استفاده از ویزای توریستی 90 روز می باشد و بیشتر از 2 بار در سال میلادی اجازه ورود به این کشور با استفاده از این ویزا را ندارید. همچنین هر ویزا برای یک نفر صادر می شود و مدت صدور آن حدود 3 الی 4 روز زمان می برد پس برای اقدام به سفر زمان لازم برای درخواست را درنظر بگیرید.

محدودیت زمانی برای ورود پس از صدور ویزاحداکثر مهلت ویزامیزان ورودانواع ویزای توریستی الکترونیکی هند
حداکثر 30 روز30 روز2 بارویزای توریستی 1 ماهه اعتباری
محدودیت ندارد90 روز پیوستهچند بارویزای توریستی 1 ساله اعتباری
محدودیت ندارد90 روز پیوستهچند بارویزای توریستی 5 ساله اعتباری

انواع ویزای توریستی الکترونیکی هند

درباره ویزای توریستی الکترونیکی هند

لازم است بدانید اگر بصورت الکترونیکی برای ویزای توریستی اقدام کرده اید فقط 28 فرودگاه در کشور هند پذیرای شما خواهند بود که در جدولی نام این فرودگاه ها آورده شده است. همچنین توجه داشته باشید که ویزای توریستی الکترونیکی غیر قابل تمدید است و فقط در موارد بسیار خاص مانند حادثه و… توسط سفارت تصمیم گیری خواهد شد. دقت کنید مسافرین باید در طول سفر یک نسخه کپی از ویزای خود را به همراه داشته باشند. همینطور پس از واریز مبلغ در صورت توقف یا رد درخواست، مبلغ واریزی به هیچ عنوان عودت داده نمی شود. انگشت نگاری در هنگام ورود نیز بدون دریافت مبلغ از مسافرین صورت می گیرد. بهتر است هنگام پر کردن فرم درخواست ویزا نهایت دقت را به کار برده شود. چرا که این فرم پس از ارائه غیر قابل اصلاح است و درج اطلاعات اشتباه ممکن است برای شما مشکل ساز باشد.

مدارک اخذ ویزای مسافرتی هند 2022

طبق گفته دولت هندوستان ویزای توریستی این کشور در کمتر از 3 روز صادر می شود. بنابرین برای برنامه ریزی مناسب جهت سفر به کشور هند مدارک مورد نیاز را حداقل 4 روز قبل از سفر ارسال کنید تا مشکلی از نظر زمانی برای شما پیش نیاید. در سال 2022 مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی هند در لیست زیر بصورت خلاصه آمده است:

  • اصل پاسپورت به همراه کپی با اعتبار بیش از شش ماه و اسکن آن
  • اسکن عکس 5 x5 گرفته شده کم تر از شش ماه با پس زمینه سفید
  • فرم تکمیل شده درخواست آنلاین
  • اسکن ویزا در صورت انجام سفر قبلی به هند
  • اسکن صفحات شناسنامه به همراه ترجمه انگلیسی شده
  • تصاویر مربوط به بلیط رفت و برگشت و هتل رزرو شده
  • خالی بودن دو صفحه از گذرنامه برای مهرزنی

مسافرین همچنین توجه داشته باشند هند کشور نسبتا امنی به حساب می آید:

نرخ جرایم در کشور هند

در این مقاله سعی شد اطلاعات لازم برای افرادی که قصد سفر به هند و اخذ ویزای توریستی هند را دارند، داده شود و نحوه اقدام سفر به این کشور را فرا دهیم. چنانچه خوانندگان عزیز نیاز به کسب اطلاعات دیگر درباره هند و دیگر موارد درباره این کشور را دارید به لینک های داده شده مراجعه کنید و از آنها اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا اطلاعات لازم درباره مهاجرت و سفر به دیگر کشورها را در اختیار شما قرار دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *