ویزای توریستی

ویزای توریستی چین

ویزای توریستی چین

لازمه سفر توریستی به کشور چین بمنظور دیدار از این کشور و یا دوستان و اقوام احتمالی در این کشور، دریافت ویزای توریستی چین است. اصولا برای ورود به هر کشور خارجی و به هر منظوری که باشد، نیازمند مجوز ورود است که اصطلاحا ویزا یا روادید گفته می شود. ورود با هر منظوری، ویزای متناسب با آن منظور را می طلبد. یکی از اهداف ورود به کشوری دیگر، دیدار از آن کشور است که در نتیجه، نیازمند ویزای توریستی است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را که درباره ویزای توریستی چین می باشد، به جهت آگاهی اجمالی شما از این پروسه تنظیم کرده اند.

شرایط ویزای توریستی کشور چین

نام دیگر ویزای توریستی چین LVisa می باشد. این ویزا جهت سفرهای توریستی و دیدار کوتاه مدت قابل اخذ می باشد. مدت اعتبار این ویزا 90 روز می باشد و پس از 2-4 روز ارسال مدارک، ویزا صادر می گردد. پس از آن از متقاضی درخواست می شود تا با مراجعه مجدد به سفارت، امکان درج استیکر ویزای توریستی چین را در پاسپورت فراهم نماید. لازم به ذکر است گه گرچه اصولا دریافت ویزا به منزله مجوز ورود به کشور دیگر، ضروری است ولی در برخی موارد و به موجب توافق میان دولتها، استثنائاتی در این زمینه در نظر گرفته می شود.

کشور چین نیز چنین توافقاتی را با برخی کشورها دارد. متقاضیانی که شهروند برخی از کشورهای خاص هستند بدون اخذ ویزا می توانن به این کشور سفر نمایند. مانند سنگاپور، برونئی و ژاپن. البته شهروندان این کشورها برای اقامت در این کشور دارای محدودیت 15 روزه می باشند. به عبارت دیگر قادر نیستند بیشتر از 15 روز در این کشور اقامت نمایند. افراد دیگری نیز هستند که نیاز به اخذ ویزا ندارند این دسته از افراد به قصد سفر به کشور دیگری هستند و کمتر از 24 ساعت در این کشور می مانند. این دسته از افراد نیز نیاز به اخذ ویزا ندارند. برخی از کشورهای دیگر که روابط دیپلماتیک خوبی با کشور چین دارند نیازمند اخذ ویزا نمی باشند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی چین

مدارک لازم بدین منظور عبارتند از:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و داشتن صفحه خالی در پاسپورت جهت درج ویزا
  • فرم تقاضای تکمیل شده
  • عکس پاسپورتی
  • بلیط رفت و برگشت
  • ارائه برگه رزرواسیون هتل
  • بیمه نامه
  • دعوتنامه
  • اثبات استطاعت مالی
  • هزینه لازم جهت ویزا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی چین

نکات مربوط به مدارک ویزای مسافرتی چین

داشتن دعوت نامه از سوی یک فرد معتبر در کشور چین و یا از یک فرد یا مجموعه معتبر می‌تواند به عنوان وثیقه باعث شود که شانس فرد در اخذ ویزای توریستی چین افزایش یابد. البته در صورتی که متقاضی با دعوت نامه به کشور چین ورود نماید و در این کشور جرم و جنایتی را مرتکب شود، در این صورت فرد دعوت کننده عواقب بدی در انتظارش خواهد بود. در صورتی که امکان اخذ دعوتنامه برای شما وجود ندارد، سند ملکی یا پولی که در حساب بانکی دارید می تواند وثیقه ای برای اقدام و بالا بردن شانس شما در اخذ ویزای توریستی چین شود. داشتن مدرکی نسبت به این که نشان دهد دارای ملک و املاکی به عنوان سرمایه هستید، در اخذ ویزای توریستی چین به شما کمک می نماید. برای اثبات استطاعت مالی می توان از طریق ارائه پرینت حساب بانکی اقدام نمود.

نحوه اخذ ویزای توریستی چین

پروسه اخذ ویزای توریستی چین از مراجعه به سفارت آغاز می گردد. متقاضیان باید با مراجعه به سفارت نوبتی برای ارائه مدارک و ملزومات مذکور اخذ نمایند. در اولین مرحله باید فرم ویزا در دو نسخه تکمیل گردد و همراه با سایر مدارک به سفارت چین ارائه گردد. برای اخذ ویزای توریستی نیاز به مراجعه حضوری فرد متقاضی نمی باشد و وکیل فرد می‌تواند به جای او برای اخذ ویزای توریستی چین اقدام نماید.

دریافت این ویزا منوط به مشخص بودن هدف سفر بطور کاملا واضح باشد. آنچه بر این امر دلالت خواهد کرد، داشتن دعوت نامه از یک فرد موجه و معتبر و یا داشتن کلیه مدارک سفر از سوی یک آژانس مسافرتی معتبر با مهر و امضا و همچنین شرح سفر می باشد. متقاضیان و علاقمندان به اخذ ویزای چین باید قبل از سفر نسبت به اخذ ویزای خود اقدام نمایند. حداکثر زمانی که برای اخذ ویزا لازم است 30 روز می باشد. متقاضیانی که عجله زیادی در سفر دارند می توانند با پرداخت مبلغ اضافی، مدت زمان فرآیند اخذ ویزا را تا سه روز کاهش دهند.

بهترین مکان های کشور چین برای بازدید عبارتند از:

بهترین مکان های دیدنی در چین

قوانین ورود به چین در زمان کرونا

مقامات چینی در زمان کرونا پروتکلی را به تمامی سفارت هایشان در کشورهای مختلف ارسال کردند و  تمامی پروازهای مستقیم از کشورهای مختلف را به حالت تعلیق درآورده اند منتها محدودیت‌های سفر به چین از کشورهای  مختلف ممکن است متفاوت باشد. البته متقاضیان باید دستورالعمل های موجود در وب سایت سفارت یا کنسولگری محلی چین را برای نیازهای آن کشور دنبال کنند.

عموما ورود دارندگان ویزاهای دیپلماتیک، خدماتی، ادبی یا تایپC تحت تأثیر قوانین منع ورود قرار نخواهد گرفت. اتباع خارجی که برای مواقع اضطراری از چین بازدید می کنند همچنان می توانند برای ویزا در سفارتخانه ها یا کنسولگری های چین درخواست دهند. برای دریافت فرم اعلامیه سلامت از سفارت چین، باید شواهدی مبنی بر منفی بودن تست ها Pcr اسید نوکلئیک و آنتی بادی IgM برای COVID-19 ارائه دهید که حداکثر 48 ساعت قبل از سفر انجام شده است.

گزارش هر دو آزمایش اسید نوکلئیک (COVID-19) و IgM آنتی بادی و pcr) باید از یک مرکز درمانی ارائه دهنده خدمات ارائه شود. این بدان معنا نیست که ارائه دهنده باید هر دو آزمایش را انجام دهد، بلکه ارائه دهنده باید هر دو گزارش آزمایش را تضمین کند.

هزینه برای شهروندان آمریکایی به دلارهزینه به دلار آمریکاتعداد ورود
130$30$تک ورودی
130$45$دوبار ورود
130$60$چند ورود با اعتبار 6 ماه
130$90$چند ورود با اعتبار 12 ماه
130$90$چند ورود با اعتبار 24 ماه

ریجکتی تقاضای اخذ ویزای مسافرتی چین

در مراحل اخذ همه ویزاها امکان رد یا پذیرش درخواست وجود دارد. تقاضای اخذ ویزای توریستی متقاضیان ممکن است رد شود در این صورت متقاضیان می توانند مجدد درخواست نمایند و یا درخواست تجدید نظر نمایند. در این قسمت به 8 دلیل ممکن برای ریجکت وی.آر.تی ویزای توریستی چین می پردازیم:

  • مفقود شدن مدارک
  • هماهنگ نبودن عکس ارسالی با عکس پاسپورت
  • وجود اشتباه در تکمیل فرم
  • داشتن سابقه کیفری
  • داشتن بیماری های واگیر دار مانند ایدز و هپاتیت ب
  • فعالیت متقاضیان در عرصه‌های رسانه ای صنایع مذهبی و نظامی
  • اقامت غیرقانونی و بیش از حد در سایر کشورها یا خود کشور چین
  • اقدامات متقاضی از کشورهای در حال جنگ که بصورت حمله تروریستی در مناطق نا امن سیاسی صورت گرفته باشد.

ممکن است شما قصد سفر به کشور چین و یا مهاجرت به چین را داشته باشید که برای این امر، راه های مختلفی وجود دارد. وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می‌ توانند راه هایی مانند مهاجرت تحصیلی به چین را به شما معرفی کنند و شما را در پیمودن آن یاری کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *