ویزای توریستی

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

همانطور که از نام آن پیداست ویزای توریستی کانادا در تعریف ابتدایی با هدف دیدار از کانادا از سوی دولت برای متقاضیان واجد شرایط صادر می گردد. به افراد این امکان را می دهد که به طور قانونی وارد خاک کانادا شده و مدت زمان مشخص و محدودی را در کشور کانادا اقامت نمایند. زمانی که بیان می شود هدف از ویزای توریستی کانادا دیدار از آن کشور است، منظور از دیدار، کلی می باشد و صرفا مقاصد گردشگری مورد نظر نیست. به این معنا که این دیدار از کشور کانادا می تواند در واقع به جهت دیدار خانواده، دوستان یا شرکت در سمینارها و فستیوال ها و یا غیره باشد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه اطلاعاتی را در خصوص ویزای توریستی کانادا و مطالب مرتبط دیگر با این عنوان بیان کرده اند.

کانادا و جاذبه های توریستی آن

برای کسانی که برای اولین بار قصد سفر به کانادا و آشنایی کلی با این کشور جذاب را دارند، اخذ ویزای توریستی توصیه می شود. اما چرا کانادا؟ کانادا Canada کشوری پهناور در قاره آمریکای شمالی است که کلا از 10 استان و 3 قلمرو تشکیل شده که از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و به طرف شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترش یافته است. کشوری که مساحت آن به بیش از 9.98 میلیون کیلومتر مربع می رسد و همین امر آن را از نظر مساحتی به دومین کشور بزرگ جهان تبدیل کرده است. کشوری 72 ملت که بدلیل کیفیت بالای زندگی به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی دنیا بدل شده است.

کانادا و جاذبه های توریستی آن

همان طوری که در تصویر فوق نیز مشاهده می شود، کانادا از ترکیبی از جاذبه های طبیعی و فرهنگی برخوردار است. گردشگران در سفر به این کشور می توانند ضمن لذت بردن از چشم اندازها و مناظر بکر طبیعی و حیات وحش خارق العاده همچنین به انواع تفریحات تابستانی و زمستانی بپردازند.

از بهترین جاذبه های توریستی این کشور زیبا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آبشار نیاگارا
  • پارک استنلی
  • برج CN
  • پارلمنت هیل
  • موزه سلطنتی اونتاریو
  • پارک ملی بانف و کوهستان راکی
  • خلیج فوندی
  • پارک ملی گروس مورنه

اخذ ویزای توریستی کانادا

ویزای کانادا اساسا به دو دسته کلی تقسیم می شود که شامل ویزای اقامت موقت (Temporary Resident visa) و اقامت دائم (Permanent Resident) می شود. ویزای اقامت موقت اقسام مختلفی دارد که یکی از آن ها ویزای توریستی کانادا است. ویزای توریستی این کشور، در لیبل چسبانده شده در پاسپورت، ذیل عنوان بازدیدکننده (Visitor) درج می گردد و منظور از آن، همان دیداری است که سابقا بیان شد. ویزای توریستی کانادا همچنین جزء قابل توجه دیگری نیز دارد که در ادامه به آن پرداخته شده است.

مدت اعتبار ویزا؛ یعنی آن مدت زمان محدود و مشخصی که دارنده آن حق اقامت قانونی در خاک کانادا را دارد. تعداد دفعات ورود و خروج: منظور تعداد دفعاتی است که دارنده ویزا حق ورود به خاک کانادا را با آن ویزا دارد. مدت اعتبار تا 10 سال و تعداد دفعات ورود نیز از یک بار ورود (Single) تا چند بار ورود (Multiple) وجود دارد و ایرانیان نیز هم اکنون امکان اخذ ویزای توریستی 5 ساله مولتی را دارند.

در واقع از آن جا که پاسپورت صادره توسط ایران حداکثر 5 سال اعتبار دارد، بنابراین عملا ویزای توریستی این کشور که برای ایرانیان صادر می گردد نهایتا می تواند 5 ساله باشد و با انقضای تاریخ پاسپورت، دارنده آن ویزا لازم است مجددا برای دریافت ویزای توریستی این کشور اقدام کند و کلیه مراحل را از ابتدا طی کند. لازم به ذکر است که گرچه این ویزای بلند مدت، 5 سال (10 سال) اعتبار دارد، ولی به موجب قانون مربوطه دارنده آن در هر بار ورود می تواند حداکثر تا 6 ماه در خاک کشور کانادا اقامت داشته باشد و با سر رسیدن 6 ماه، لازم است که یک بار خروج داشته باشد و مجددا وارد کانادا شود.

معرفی بهترین ویزای توریستی کشور کانادا

در بخش های قبلی اشاره کردیم که تنوع بسیار زیادی در انواع ویزای توریستی کشور کانادا وجود دارد. اما بهترین نوع ویزای توریستی در کانادا چیست؟ بدون تردید شرایط افرادی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند با یکدیگر متفاوت است اما باید دید که هر کس از چه طریقی می تواند به کانادا مهاجرت کند. مهاجرت توریستی از طریق سوپر ویزا را می تواند بهترین را مهاجرت به کانادا از طریق توریستی خواند.

سوپر ویزای کانادا بهترین ویزای برای افرادی زیر است:

  • افرادی که فرزند آن ها در کشور کانادا اقامت دارد
  • افرادی که نوه آن ها در کشور کانادا اقامت دارد

این افراد در صورتی که از فرزند یا نوه خود یک دعوت نامه رسمی دریافت کنند، به شرط آن که وی، بپذیرد که هزینه های زندگی آن ها را تقبل می کند، وارد کانادا شوند. مهم ترین مزیت این ویزا آن است که قابلیت ورود چند گانه تا اتمام اعتبار پاسپورت را دارد و به طور کلی برای 10 سال معتبر است. البته باید توجه داشت که شهروندان خارجی، به کمک این ویزا، تنها می توانند تا سقف 2 سال در کشور کانادا اقامت داشته باشند.

مدارک ملکی و شغلی لازم جهت دریافت ویزای توریستی کانادا

میزان درآمد ماهیانه متقاضی را می توان توسط نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی و با مهر امور بین الملل به همراه گردش حساب 4 ماهه اخیر بانکی ارائه نمود. در صورت وجود می توان گواهی سپرده بلند مدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل و اجاره نامه نیز ارائه کرد (مدت اعتبار گواهی بانک یک ماه است).

ترجمه سند ملک یا املاکی که تحت مالکیت متقاضی است اهمیت ویژه ای دارد. دلیل اهمیت این مدارک این است که نشان می دهد شخص متقاضی برای دریافت ویزای توریستی کانادا دلیل قانع کننده ای برای برگشت به کشور خود دارد چرا که این مدارک علقه متقاضی را به کشور خود نشان می دهد و آفیسر را قانع میکند که قصد سفر متقاضی این ویزا ماندن در کشور کانادا برای همیشه نیست و در تصمیم آفیسر نقش مهمی را ایفا می کند.

مدارک شغلی افراد که لازم است ارائه گردند عبارتند از: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی، درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر، مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر و ترجمه حکم کارگزینی برای کارمندان و ترجمه آگهی تاسیس، آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه، فیش حقوقی دو ماه آخر برای کارمندان و ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن شرکت و گردش مالی چهار ماه آخر آن به انگلیسی برای کارفرمایان. صاحبان مشاغل آزاد نیز لازم است ترجمه جواز کسب، ترجمه مدارک محل کسب، ترجمه لیست بیمه، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه هر مدرک دیگری که دال بر اشتغال آزاد فرد باشد ارائه کنند.

مدارک ملکی و شغلی لازم جهت دریافت ویزای توریستی کانادا

مدارک اقامتی جهت ویزای توریستی کانادا

داشتن دعوت نامه رسمی از سوی یک شهروند کانادایی یا شخصی که اقامت دائم کانادا را دارد حائز اهمیت است. در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه ووچر هتل، بلیت رفت و برگشت، بیمه مسافرتی و شرح برنامه سفر که به مهر آژانس مسافرتی رسیده باشد باید مورد توجه قرار گیرد. این موارد مدارکی هستند که متقاضی باید آماده و به کنسولگری دولت کانادا ارائه نماید.

آنچه مامور کنسولگری از مجموع این مدارک، به دنبال احراز آن می باشد این است که فرد متقاضی در کشور خود دارای شغل، درآمد، دارایی، خانه، سرپناه و اجمالا زندگی مناسبی است و خلاصه این که وضعیت به سامان و تعلق خاطری دارد و بنابراین می توان گفت که به کشور خویش باز خواهد گشت. گاهی دیده می شود که مامور کنسولگری برای احراز صلاحیت متقاضی و حصول اطمینان از بازگشت وی، علاوه بر مدارک فوق، مدارک دیگری را مطالبه می کند که این امر ممکن است لزوما مندرج در قانون نباشد.

به عنوان مثال در حال حاضر، داشتن ویزای شنگن در پاسپورت متقاضی، از پیش شرط های الزامی اخذ ویزای کانادا نیست ولی عملا از مواردی است که بسیار مورد توجه مامورین دولت آن کشور می باشد تا جایی که بدون آن، تقریبا هر درخواستی را رد می کنند. به عبارت دیگر می توان گفت که سابقه سفر (Travel History) از مواردی است که بسیار مورد توجه مامورین کنسولگری می باشد و داشتن سابقه سفر قوی می تواند در متقاعد کردن آن ها نقش به سزایی داشته باشد.

اهمیت تراول هیستوری در دریافت ویزای توریستی کانادا

بسیاری از افراد بر این باورند که برای دریافت ویزای توریستی کشور کانادا، حتما باید دو سفر به حوزه شنگن داشته باشند و در غیر این صورت ویزای آن ها ریجکت خواهد شد. حقیقت امر آن است که در اختیار داشتن سابقه سفر به شنگن می تواند موجب سهولت دریافت ویزای شما شود اما از الزامات دریافت آن نیست.

اما آیا هر سفر توریستی می تواند یک سابقه سفر مناسب به حساب آید؟ پاسخ به این سوال منفی است چرا که سفر به برخی از کشورها از جمله کشورهایی که درگیر جنگ هستند، می تواند شانس دریافت ویزا را به شدت کاهش دهد. نکته دیگری که در رابطه با سابقه سفر بسیار مهم است، ترک به موقع کشور مقصد است. هر گونه تاخیر یا تخلف در خروج از کشور مقصد می تواند موجب رد شدن درخواست متقاضی سفر به کانادا شود.

ویزای توریستی کانادا و مراحل دریافت آن

کنسولگری کانادا در ایران بسته است و بنابراین لازم است که متقاضیان ایرانی برای دریافت ویزای کانادا به یکی از مراکز درخواست ویزا (VAC) در کشورهای همسایه مانند ترکیه مراجعه کنند. برای ثبت درخواست و دریافت ویزای کانادا دو راه وجود دارد که می توان از طریق یکی از آن دو اقدام نمود: روش آنلاین و حضوری. از آن جایی که هزینه زندگی در کشور کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان از جمله استرالیا کمتر است و این کشور ویزای توریستی نسبتا بلندمدتی صادر می کند تعداد متقاضیان آن از سرتاسر دنیا از جمله ایران زیاد می باشند و از همین رو رعایت نکاتی که گفته شد اهمیت بالایی دارد زیرا هر چه تعداد درخواست کنندگان یک ویزا بیشتر باشد سختگیری آفیسر بالاتر خواهد بود.

فی المجموع فرآیند درخواست این ویزای توریستی کانادا از این قرار است:

روش حضوری درخواست ویزای کانادا

هزینه و مدت رسیدگی به درخواست ویزای توریستی کانادا

یکی از موارد مهم در زمینه دریافت ویزای توریستی کانادا موضوع مدت زمان رسیدگی به تقاضای این ویزاست. که معمولا بسته به سفارتخانه کانادا در کشورهای مختلف جهان متفاوت است. حتی ممکن است از 8 تا 40 روز نیز طول بکشد.

در آخر موضوع مهم دیگر پیرامون هزینه درخواست این ویزای کاناداست که در سال جدید از قرار ذیل می باشد:

آیتم هزینه ایهزینه به دلار کانادا
هزینه درخواست ویزای ویزیتور کاناداCAD$100
هزینه تحویل بیومتریکزCAD$85
کل هزینه هر نفرCAD$185

با توجه به نمودار توزیع هزینه ها در تورنتو کانادا به عنوان بزرگترین و در عین حال گرانترین شهر کانادا می توان متوجه این نکته مهم شد که هزینه بازار (خواروبار) بیشترین بودجه مالی گردشگران خارجی را به خود اختصاص می دهد:

نمودار توزیع هزینه های زندگی در تورنتو

ویزای توریستی کانادا و فرآیند دریافت آن، پروسه ای دقیق و حساس است که نیازمند آگاهی و دقت زیادی می باشد. کوچک ترین اشتباهی در روند تنظیم و تکمیل اپلیکیشن های ویزا و مدارک ارائه شده می تواند به راحتی منجر به ریجکت شدن درخواست متقاضی گردد. بنابراین بهتر است که به منظور توفیق در اخذ ویزای توریستی این کشور یا مهاجرت به کانادا متقاضیان این امر با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از آنها برای انجام پروسه خود مشاوره دریافت نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای توریستی کانادا

افرادی که خواستار ویزای توریستی کانادا می باشند به پرسش های زیر اهمیت می دهند:

  1. اقدامات لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا چیست؟ برای اقدام به این امر در ابتدا باید درخواست آنلاین از سوی سفارت داد. در کنار پر کردن فرم مدارکی مانند پرینت حساب بانکی و مدارک معاینه پزشکی به همراه پاسپورت باید ارائه شود.
  2. با ویزای توریستی کانادا چه مدت میتوان اقامت داشت؟ با ویزای توریستی میتوان بر اساس اعتبار پاسپورت هر 6 ماه یک بار در کشور کانادا سکونت داشت و برای تمدید مجدد خاک کشور را ترک کرد و 6 ماهه دوم را تمدید کرد.
  3. آیا با ویزای توریستی کانادا میتوان کار کرد؟ با ویزای تورستی افراد هیچ اجازه کاری را نخواهند داشت و فقط میتوان در این مدت با دانشگاه های این کشور و بازارکار این کشور آشنا شد.
  4. چه مقدار پول در حساب برای ویزای توریستی کانادا لازم است؟ به طور کلی، یک فرد خارجی ممکن است نیاز به تأیید بودجه به مبلغ تقریبی 1230$ (دلار) کانادا در هر ماه داشته باشد.
  5. هزینه درخواست ویزای گردشگری کانادا چقدر است؟ هزینه درخواست این ویزا حدود CAD$ 185 (دلار کانادا) می باشد.
  6. آیا امکان تمدید ویزای توریستی کانادا وجود دارد؟ بله، برای این کار کافی است که متقاضیان حداقل 30 روز قبل از اتمام اعتبار ویزای خودشان اقدام کنند.
4.6/5 - (7 امتیاز)

4 دیدگاه برای “ویزای توریستی کانادا

  1. sayed sarwar sahil گفت:

    من مدت دوازده سال کار با آلمان ها درقسمت ار تقاظرفیت پولیس واردوی ملی حکومت جمهوریت پنج سال کار بایونسکو فعلا دراَفغانستان جان من وخانواده ام درخطراست لطفا برایم ویزه بفریستید من وهم همیرم یک بچه داریم
    نا من سید سرور ساحل
    خانمم نجیبه ساحل
    پسرم سیدکیلادساحل

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ما امکان ارسال ویزای توریستی برای شما رو نداریم. شما باید مدارک خودتون رو به اولین سفارت کانادا بفرستید تا اون ها این مسئله رو بررسی کنند

  2. مهران رحیمی گفت:

    سلام ما دو نفریم میخوایم حضوری بریم ببینیم که با خانواده میشه مهاجرت کرد..هزینه های ویزا بلیط رفت و برگشت و هتل و..خواستم..راهنمایی شما رو خواستم که با هزینه گمتر بریم و برگردیم..ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *