ویزای توریستی

ویزای توریستی کرواسی

ویزای توریستی کرواسی

یکی از کشورهای زیبای اروپای شرقی که دارای مناظر گردشگری جذاب و فراوان است و سالانه تعداد زیادی توریست جذب می کند کشور کرواسی می باشد. لازم به ذکر است که برای ورود به خاک کشور کرواسی به منظور تفریح و گردشگری در واقع اخذ ویزای توریستی کرواسی الزامی خواهد بود. نکته قابل توجه این است که کرواسی با آن که عضو اتحادیه اروپا می باشد. اما ویزای این کشور هنوز عضو پیمان شنگن نشده است. متقاضیان ویزای توریستی کرواسی می توانند به صورت شخصی و حضوری اقدام به درخواست ویزا کنند یا از طریق وکیل و آژانس های مسافرتی اقدام کنند. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و تنها به منظور راهنمایی علاقه مندان مهاجرت توریستی به کشور کرواسی تهیه و تنظیم شده است.

راهنمایی اخذ ویزای توریستی کرواسی 2023

از لحظه ثبت درخواست شما در سفارت کرواسی برای ویزای توریستی کرواسی تا لحظه ای که نتیجه به اطلاعتان می رسد 14 روز کاری حداقل زمان لازم است. حداکثر زمان اعتبار برای ویزای توریستی کرواسی 90 روز در نظر گرفته شده است. امکان تمدید مجدد برای آن وجود ندارد. لازم به ذکر است که ویزای توریستی کشور زیبای کرواسی در چند حالت یک بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود برای متقاضیان محترم و علاقه مند صادر می شود. سفارت کرواسی برای بررسی درخواست صدور ویزای توریستی کرواسی از متقاضیان 80$ (دلار آمریکا) بابت صدور ویزا و بررسی درخواست آن ها دریافت می کند. لازم به ذکر است حتی اگر درخواست متقاضی مبنی بر ویزای توریستی کرواسی به مشکل بخورد هرگز مبلغ پرداخت شده به سفارت عودت داده نمی شود.

برای دریافت ویزای توریستی کرواسی ارائه مجموعه ای از اسناد و مدارک الزامی می باشد که در لیست زیر به اختصار توضیح داده می شود:

  • ارائه شناسنامه همراه با کپی از تمام صفحات
  • ارائه گذرنامه معتبر با اعتبار بیش از سه ماه
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • اثبات وجود محل اقامت برای متقاضی در کرواسی
  • ارائه اصل و کپی بلیط هواپیما برای رفت و برگشت
  • ارائه کپی پروانه کسب یا تاریخ مرخصی برای کارمندان

برای افرادی که بازنشسته شده اند ارائه گواهی بازنشستگی و برای افرادی که عازم سفر به کرواسی هستند ارائه بیمه مسافرتی و پزشکی الزامی می باشد. برای دانشجویانی که قصد سفر به کرواسی و دریافت ویزای توریستی این کشور را دارند، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی، گواهی اشتغال به کار یا سایر مدارکی که نشان دهد متقاضی قصد بازگشت به کشورش را دارد، الزامی است.

راهنمایی اخذ ویزای توریستی کرواسی

قوانین اخذ ویزای توریستی کرواسی

چند نکته کوتاه برای سفر توریستی به کرواسی وجود دارد که لازم است بدانید. کودکان کمتر از 6 سال نیاز به دریافت ویزای مسافرتی کرواسی ندارند. افرادی که در پاکستان یا افغانستان زندگی می کنند باید از طریق سفارت کرواسی در تهران جهت ارائه درخواست ویزای مسافرتی اقدام کنند. با توجه به تجربه وکلا توصیه می شود از حداقل 45 روز جلوتر برای انجام مراحل دریافت ویزا را انجام دهید.

برای راهنمایی علاقه مندان مهاجرت به کرواسی اشاره می کنیم که سفارت این کشور در خیابان پاسداران، بهارستان اول در تهران قرار دارد. افرادی که ویزای شنگن دارند برای گردشگری در کرواسی نیاز به دریافت ویزای توریستی کشور کرواسی نخواهند داشت. پس می توانند با ویزای شنگن آزادانه به این کشور سفر کنند. به یاد داشته باشید که هنگام تحویل مدارک به سفارت کرواسی برای دریافت ویزای مسافرتی کرواسی باید تمام اسناد را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. لازم به ذکر است که افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند و به سن قانونی نرسیده اند ارائه رضایت نامه محضری والدین الزامی می باشد.

جاذبه های گردشگری کشور زیبای کرواسی

این کشور در همسایگی صربستان، مجارستان و دریای آدریاتیک قرار گرفته است. همچنین دارای تاریخ غنی، مناظر جغرافیایی جذاب، فرهنگ متمدن و سواحل بکر می باشد. آثار معماری با شکوه و غذاهای لذیذ از جمله دیگر زیبایی های سفر گردشگری به کشور کرواسی می باشد. زبان رسمی مردم در کشور کرواسی زبان کروات می باشد. اما افرادی که قصد سفر توریستی به این کشور را دارند اگر به زبان انگلیسی مسلط باشند هم کفایت می کند.

یکی از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری در کرواسی طور قایق بادبانی در طولانی ترین ساحل دریای آدریاتیک در این کشور می باشد. سالانه علاقه مندان بسیاری صرفاً به دلیل این جذابیت گردشگری خاص و پر هیجان اقدام به اخذ ویزای مسافرتی کرواسی می کنند. یکی از نکات جالب درباره مردم کرواسی این است که اگر اجداد آن ها و ریشه وجودی آن ها را جستجو کنید بسیاری از کروات ها ریشه “ایرانی” دارند و دیگر آن ها ریشه “روسی” دارند. فرهنگ مردم در کرواسی شباهت زیادی با زندگی در ایران یا کشورهای آسیا ندارد اما مردم این کشور مهمان پذیر و دارای شخصیت آرام هستند.

اکثر افرادی که اقدام به دریافت ویزای مسافرتی کرواسی کردند و یک مرتبه سفر توریستی به این کشور داشته اند از رضایت نسبی برخوردار بودند. ایرانیان علاقه مند می توانند برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین شهرهای کرواسی از مقالات نگارش شده توسط کارشناسان متخصص و وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرند.

سوالات متداول در خصوص ویزای توریستی کرواسی

با توجه به سوالات متعدد شما عزیزان در خصوص ویزای توریستی کرواسی، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از سوالات شما عزیزان در این خصوص پاسخ دهیم. مهمترین این سوالات عبارت اند از:

  • هزینه درخواست ویزای توریستی کرواسی چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای توریستی کرواسی به نسبت سایر ویزاهای این کشور پایین تر است. هزینه درخواست ویزای توریستی این کشور برای هر متقاضی 215HRK (کونا کرواسی) می باشد.
  • روند درخواست ویزای توریستی کرواسی چگونه است؟ روند درخواست ویزای توریستی کرواسی به نسبت اغلب کشورهای اروپایی مدرن بسیار ساده تر است. زیرا از بوروکراسی های اداری پیچیده در روند درخواست ویزای این کشور خبری نیست.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *