ویزای توریستی

ویزای توریستی کویت

ویزای توریستی کویت

کویت از کشورهای بیابانی میباشد اما با این حال مکانهای گردشگری جذابی در آن وجود دارد که افراد را راغب به اخذ ویزای توریستی کویت نموده است. این ویزا تحت شرایط خاصی برای مسافران صادر می گردد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات دقیق تری درباره کشور کویت و ویزاهای آن در اختیار دارد که با برقراری تماس با مشاوران و کارشناسان موسسه مذکور امکان دستیابی به این اطلاعات را خواهید داشت. کویت دارای جاذبه های توریستی بسیار زیبایی است که هر یک از آنها بر شگفتی های این کشور افزوده اند. اگر قصد دارید سفری خاطره انگیز به این کشور داشته باشید، لازم است از مکان های گردشگری، نحوه اخذ ویزای توریستی و شرایط آن آگاهی کافی و لازم داشته باشید.

جاذبه های گردشگری کویت 2022

در کشور کویت جاذبه های گردشگری بسیار جذاب و شگفت آوری دیده می شود که کویت را به یک کشور توریستی در سال 2022 تبدیل نموده است. برخی از مکان های دیدنی این کشور به شرح زیر می باشند:

پارک Aqua: پارک Aqua از جذاب ترین و مشهورترین مکان های گردشگری و توریستی کشور کویت به شمار می رود. این پارک اولین پارک آبی خلیج فارس است که در خیابان خلیج فارس نیز واقع گردیده است. وسعت این پارک به بالغ بر 60000 متر مربع می رسد. استخر جالب جهت شنا کردن و غواصی بزرگسالان و کودکان، دلچسبی و شگفت انگیزی فراوانی به این پارک بخشیده است.

خانه آینه ای: از دیگر مکان های دیدنی و هیجان انگیز کشور کویت، خانه آینه ای است که همه چیز در این خانه، انعکاس می یابد. خانه ای که همه اجزای آن متشکل از آینه است. آینه هایی که این خانه را تشکیل داده اند، در اشکال مختلف می باشند. خانه آینه ای را می توان یک شاهکار معماری در سطح جهان دانست. از نکته های جالب این خانه آینه ای، ممنوع بودن پوشیدن کفش پاشنه بلند است.

تعریفی از ویزای توریستی کویت

ویزای بازدید کویت یا همان ویزای توریستی کویت، نوعی مجوز الکترونیکی است که مختص افرادی صادر می گردد که قصد سیر و سیاحت و گردش در کشور کویت را دارند. الکترونیکی بودن این نوع، فرآیند و نحوه اخذ آن را آسان نموده است. چراکه به منظور دریافت این نوع ویزا لزومی ندارد که مسافران عزیز به سفارت کویت یا کنسولگری آن در کشور مبدا مراجعه نمایند. آنها با تکمیل فرم مربوطه و ارسال آن به صورت الکترونیکی می توانند خیلی ساده و سریع، به ویزای توریستی دسترسی پیدا کنند.

شرایط استفاده از ویزای توریستی کویت

همان طور که گفته شد متقاضیان مهاجرت به کویت به عنوان یک گردشگر، می توانند از طریق ویزای توریستی کویت اقدامات لازم را به عمل آورند. این ویزا شرایط خاصی را برای درخواست دهندگان به همراه دارد. افراد گردشگر که قصد گرفتن این نوع ویزا را دارند، پس از اخذ آن اجازه ورود به کشور کویت را خواهند داشت. مدت زمانی که از طریق اخذ این ویزا برای حضور در خاک کویت برای آنها تعیین گردیده است، به مدت 3 ماه می باشد. در واقع گردشگران برای مدت زمان حداکثر 3 ماه اجازه دارند در کویت اقامت داشته باشند و پس از گذشت این مدت زمان می بایست سریعا به کشور خود بازگردند. گفتنی است با ویزای توریستی کویت صرفا می توان یک بار وارد کشور کویت شد و اعتبار آن برای چندین بار ورود نخواهد بود.

شرایط استفاده از ویزای توریستی کویت

چگونگی اخذ ویزای توریستی کویت

دولت کویت در سال 2016 میلادی، مجوز سفر الکترونیکی را که با نام ویزای توریستی کویت خوانده می شود، به تصویب رساند. با به تصویب رساندن صدور الکترونیکی ویزای توریستی، صرفه جویی در وقت، سرعت در روند دریافت ویزا و سهولت در آن را موجب گردید. بنابراین متقاضیان بدون این که در این زمینه با مشکلی رو به رو شوند، می توانند در مدت زمان کوتاهی بدون مراجعه به سفارت یا کنسولگری ویزای توریستی کویت را اخذ نمایند.

کشورهای واجد شرایط دریافت ویزای توریستی کویت

در مجموع 52 کشور در سطح جهان قادر هستند بدون مراجعه به سفارت یا کنسولگری کویت نسبت به دریافت الکترونیکی ویزای توریستی کویت اقدام نمایند. این کشورها شامل کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایالات متحده، ژاپن، نیوزلند، کانادا، استرالیا و غیره می گردد. اتباع این کشورها مجاز هستند درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال نموده و سریعا ویزای توریستی این کشور را دریافت نمایند. در این خصوص لازم است گفته شود شهروندان برخی کشورها برای ورود به کویت اجباری برای دریافت ویزا نخواهند داشت که آنان را شهروندان کشورهای GCC می نامند. GCC‌ شامل کشورهای امارات متحده عربی، قطر، عمان، بحرین و عربستان سعودی می گردد.

نحوه دریافت ویزای توریستی کویت برای ایرانیان

در بخش قبلی این مقاله متوجه شدید که کشور ایران جزو کشورهایی که می توانند از ویزای الکترونیکی توریستی استفاده نمایند، محسوب نمی گردد. در واقع شهروندان ایرانی برای سفر گردشگری به کویت، مجاز به استفاده از این ویزا به صورت الکترونیکی نبوده و برای این منظور بایستی ابتدا به سفارت کویت یا کنسولگری آن مراجعه نموده، سپس درخواست خود را ارائه دهند. مدت زمانی که طول می کشد تا درخواست الکترونیکی ویزای توریستی کویت مورد بررسی و پردازش قرار گرفته و صادر گردد، بین 1 الی 3 روز کاری می باشد. پس از این که با درخواست متقاضی موافقت گردید، ویزای توریستی به صورت ایمیل برای وی فرستاده می شود. هر نوع ویزایی در هر کشوری شرایط خاص خود را دارد. برای مثال اخذ ویزای کاری کانادا نیز همانند کویت در شرایط خاصی برای متقاضیان صادر می گردد.

نکات مهم مهاجرت توریستی به کویت

همان طور که در متن این مقاله گفته شد ویزای توریستی جهت ورود به خاک این کشور در راستای اهداف توریستی صادر می گردد. در این خصوص نکات مهمی برای این نوع ویزا وجود دارد که در زیر به آن اشاره می شود:

  • اعتبار نامه موافقت با ویزای توریستی تنها به مدت 30 روز خواهد بود. در صورتی که در این مدت اقدامی انجام نپذیرد، از ورود فرد گردشگر به خاک کویت جلوگیری خواهد شد.
  • شخص گردشگر از تاریخ ورود به کویت، به مدت 3 ماه حق دارد در کویت اقامت توریستی داشته باشد.
  • هزینه ای که از سوی متقاضی جهت درخواست ویزای گردشگری کویت پرداخت می گردد، به هیچ وجه قابل استرداد و عودت نیست.
  • این ویزا صرفا به صورت تک ورودی است. برای این که مجددا اجازه ورود به کویت را داشته باشید، بایستی دوباره درخواست نمایید.

اطلاعات بیشتر را از متخصصان حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا گردید و ابهامات ذهنی خود را رفع و رجوع نمایید. اگر قصد مهاجرت به سایر کشورها مانند مهاجرت به آلمان یا مهاجرت به کانادا و غیره را دارید کسب مشاوره نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “ویزای توریستی کویت

  1. کیارش گفت:

    آیا با ویزای توریستی میشه کویت کار کنیم و بعد سه ماه دوباره تمدید کنیم به همین منوال تا یکی دو سال؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر کارفرما داشته باشید ممکنه برای شما تمدیدش کنن

  2. علی گفت:

    هزینه دریافت ویزای توریستی کویت چقدر می باشد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و احترام
      برای دریافت ویزای توریستی و اطلاع از شرایط آن با آژانس های مسافرتی ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *