ویزای تحصیلی

ویزای دانشجویی دومینیکا

ویزای دانشجویی دومینیکا

یکی از روش های مهاجرت آسان به دومینیکا از طریق مهاجرت تحصیلی می باشد و مجوز لازم و قانونی برای این امر اخذ ویزای دانشجویی دومینیکا می باشد. معمولا فرآیند درخواست این نوع ویزای دومینیکا از زمانی شروع می شود که شما نامه پذیرش خود را از دانشگاه دومینیکا دریافت کرده اید. در حقیقت، نامه پذیرش دانشگاهی در حکم دعوت نامه برای اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا است. مدت اعتبار این نوع ویزا معمولا حداکثر تا یک سال بوده و قابل تمدید است. ضمنا، مرجع رسیدگی و صدور ویزای تحصیلی دومینیکا نیز سفارت این کشور می باشد.

دومینیکا همچنین معروف به جزیره طبیعت در دریای کارائیب، غنی از جنگل های بارانی مناطق کوهستانی و سواحل آفتابی زیبا است. همین جذابیت های طبیعی باعث شده است که دومینیکا به عنوان جزیره گردشگری کارائیب هم شناخته شود. دومینیکا همچنین به دلیل وجود یک اقتصاد رو به رشد و فرصت های شغلی مناسب، مقصد سرمایه گذاران و کارگران خارجی بوده و به دلیل وجود امنیت و رفاه پایدار مقصد بازنشستگان است. از طرف دیگر، دومینیکا قطب تحصیل پزشکی در کارائیب محسوب شده و هر ساله میزبان دانشجویان خارجی از سراسر دنیا است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره اخذ ویزا به هر سه گروه متقاضیان مهاجرت به دومینیکا می باشد.

مراحل درخواست ویزای دانشجویی دومینیکا

یکی از اصلی ترین مواردی که تمامی متقاضصیان درخواست ویزای دانشجویی دومینیکا باید به طور دقیق رعایت کنند، مراحل درخواست ویزای دانشجویی این کشور می باشد. به عبارت دیگر، تمامی اتباع کشورهای خارجی برای دریافت ویزای دانشجویی دومینیکا باید با موفقیت تمامی مراحل درخواست این نوع از ویزا را پشت سر بگذارند. در غیر این صورت روند درخواست ویزای دانشجویی آنها متوقف خواهد شد. در قدم اول دانشجویان متقاضی باید در یکی از دانشگاه های معتبر دومینیکا پذیرفته شوند. به طور کلی، قبل از اقدام برای درخواست ویزای دانشجویی دومینیکا، باید مناسب ترین دانشگاه را در این کشور برای خود پیدا کنید.

در جدول زیر می توانید مراحل درخواست ویزای دانشجویی دومینیکا را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید:

مراحل درخواست ویزای دانشجویی دومینیکاتوضیحات
تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی دومینیکامتقاضیان باید فرم درخواست ویزای دانشجویی دومینیکا را دانلود کنند، و در آخر از آن پرینت بگیریند.
تمامی مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.قبل از درخواست ویزای دانشجویی دومینیکا، باید تمامی مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.
تعیین وقت ویزای دانشجویی دومینیکامتقاضیان باید برای ارسال درخواست خود، یک وقت ویزا در سفارتخانه های دومینیکا رزرو کنند، زیرا بدون قرار ملاقات نمی توانید درخواست خود را ثبت کنید.
برای مصاحبه ویزا آماده شوید.از تمامی متقاضیان دریافت ویزای دانشجویی دومینیکا خواسته می شود تا در یک مصاحبه شرکت کنند.

شرایط تحصیلات آکادمیک در دومینیکا

نظام آموزش عالی و دانشگاه های دومینیکا اغلب به واسطه آموزش تخصصی در منطقه معروف است. یکی از موسسات آموزش عالی تخصصی در دومینیکا، دانشگاه علوم پزشکی All Saints University معروف است. این دانشگاه با نام اختصاری ASUDOM یکی از برترین دانشگاه های حال حاضر در منطقه کارائیب محسوب می شود. این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی بوده و پردیس مرکزی آن در روسئو (پایتخت دومینیکا) قرار دارد. جالب است بدانید که دانشگاه مذکور از تورنتو کانادا اداره می شود و دفتری نیز در شیکاگو آمریکا دارد.

شرایط تحصیل پزشکی در دومینیکا
دکتر پزشکی 4 سالهدوره شامل 2 سال تحصیل در علوم پایه و 2 سال دستیار کیلینیکی در بیمارستان های آموزشی مورد تایید ACGME در آمریکا، کانادا، انگلستان و کارائیب
دکتر پزشکی 5 سالهشامل 1 سال دوره پیش پزشکی و 4 سال تحصیل پزشکی

یکی دیگر از دانشگاه های تخصصی دومینیکا، دانشگاه بین المللی تحصیلات تکمیلی (IUGS) می باشد که ارائه دهنده دوره های تحصیلی در مقاطع ارشد و دکترا می باشد. اما اگر شما به دنبال تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی بین المللی در دومینیکا هستید، توصیه می شود که حتما با دانشگاه نیو ورلد (New world university) آشنا شوید. این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی محسوب شده و در روسئو قرار دارد. دانشگاه نیو ورلد یک دانشگاه تازه تاسیس (2010) می باشد که مدرک کاردانی 2 ساله و کارشناسی 3 ساله در رشته مدیریت بازرگانی به فارغ التحصیلان اعطاء می کند.

هزینه تحصیل و زندگی در دومینیکا

به خاطر داشته باشیم که برنامه های تحصیل و مهاجرت به دومینیکا ارزان و مقرون به صرفه بوده و به همین دلیل مختص دانشجویانی از کشورهای درآمدی طبقه پایین و متوسط می باشد. همچنین، از امتیازات خاص تحصیل در دانشگاه های دومینیکا ارائه پژوهانه های تحقیقی و فرصت های بورسیه می باشد. نکته جالب اینکه دارندگان پاسپورت دومینیکا به طور اتوماتیکی بورسیه 50% دریافت می کنند. اما شما برای اطلاع از وضعیت شهریه ها در دانشگاه های سه گانه کشور دومینیکا می توانید جدول زیر را مشاهده نمائید:

نام دوره تحصیلیشهریه های سالانه به دلار آمریکا
کارشناسی مدیریت بازرگانی بین المللی$300
کارشناسی ارشد رشته های علوم پایه$13000
دکتری (PhD) رشته های علوم پایه$20000
دوره پزشکی (M.D) چهار ساله$19250
دوره پزشکی (M.D) پنج ساله$16985

شرایط اخذ ویزای دانشجویی دومینیکا

شرایط اخذ ویزای دانشجویی در دومینیکا

در حال حاضر تحصیل در دومینیکا به علت شرایط آسان پذیرش از یکسو و شرایط تحصیل و زندگی مطلوب از سوی دیگر، طرفداران زیادی در بین متقاضیان خارجی دارد. اما متقاضیان تحصیل در دومینیکا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می بایست واجد شرایط لازم باشند. مثلا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دومینیکا ممکن است علاوه بر ارائه آخرین مدرک تحصیلی، شما جهت اثبات صلاحیت خود نیازمند ارائه نمره آزمون ورودی همانند GMAT یا GRE و یا ملزم به انجام مصاحبه باشید. اما علی رغم اینکه دانشگاه های دومینیکا الزامی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارند، اما تحصیل در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی بوده و تسلط بر این زبان جزو ضروریات آموزشی محسوب می شود.

دومینیکا سیستم پذیرش دانشجویی واحدی ندارد و متقاضیان جهت انجام این کار نیازمند درخواست آنلاین هستند. پس از اخذ پذیرش تحصیلی در دومینیکا، نوبت برداشتن گام بعدی است. گام بعدی از فرآیند اخذ پذیرش در دومینیکا٬ درخواست ویزای دانشجویی دومینیکا است. بر اساس قوانین مهاجرتی 2022 کشور دومینیکا، متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دمینیکا را دارند ملزم به دریافت ویزای دانشجویی جهت ورود قانونی و اقامت در این کشور هستند. از شرایط اصلی اعطای ویزای دانشجویی دومینیکا این است که شما قصد تحصیل به مدت بیش از 6 ماه در دانشگاه های این کشور را داشته باشید و از قبل نیز نامه پذیرش خود را دریافت کرده باشید.

دلایل اساسی درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان، برای درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا اقدام می کنند. این امر به این دلیل است که، طی سالهای اخیر زیرساخت های آموزشی در دومینیکا با پیشرفت های گوناگونی در زمینه های مختلف مواجه بوده است. یکی از اصیل ترین دلایل درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا، روند درخواست این نوع از ویزا در کشور دومینیکا می باشد. زیرا فرآیند درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا به نسبت اغلب کشورهای کارائیب بسیار ساده تر صورت می گرید و تمامی متقاضیان بین المللی می توانند به راحتی درخواست خود را ثبت کنند.

برای آشنایی بیشتر با دیگر دلایل درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا جهت تحصیل در این کشور، به لیست زیر مراجعه فرمایید:

  • فرصت های یادگیری زبان
  • چشم انداز شغلی گسترده
  • دانشگاه های معتبر

واجدین شرایط درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا

یکی از مواردی که دانشجویان بین المللی قبل از درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا باید مورد بررسی قرار دهند، شرایط واجد شرایط بودن جهت درخواستی ویزا تحصیلی این کشور می باشد. به عبارت دیگر افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی دومینیکا را دارند باید برخی از شرایط را برای درخواست ویزا داشته باشند. یکی از اصیل ترین شرایط برای درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا پذیرش در یک موسسه آموزشی معتبر در این کشرو می باشد. بنابراین توصیه می شود قبل از درخواست ویزای تحصیلی، بررسی کنید و ببینید که آن موسسات در این کشور فهرست شده اند یا خیر.

در جدول زیر می توانید شرایط واجد شرایط بودن جهت درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا را مشاهده فرمایید:

مهمترین شرایط برای درخواست ویزای تحصیلی دومینیکاتوضیحات
به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در دانشگاه های این کشور ثبت نام کنید.قبل از شروع درخواست باید در یک موسسه آموزشی معتبر در دومینیکا پذیرفته شوید.
اثبات تمکن مالیمتقاضیان دریافت ویزای تحصیلی دومینیکا باید اثبات کنند که وجوه کافی در حساب های بانکی خود برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی دارند.
تسلط به زبان انگلیسییکی از اصلی ترین شرایط برای درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا، تسلط کافی به زبان انگلیسی می باشد. به عبارت دیگر، متقاضیان باید اثبات کنند که می توانند به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنند.
پیوند های قوی با کشور خودباید مدارکی را دال بر داشتن پیوند قوی با کشور خود ارائه دهید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی دومینیکا

ویزای دانشجویی دومینیکا یک نوع اقامت موقتی شناخته می شود که به دارنده آن حق اقامت یکساله در دومینیکا را اعطاء می کند. از ویژگی های این نوع ویزا نیز امکان تمدید آسان آن می باشد. اما برای اخذ این نوع ویزا مدارکی که باید توسط متقاضیان به سفارت دومینیکا ارسال گردد، عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه های دومینیکا
  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • گواهی تمکن مالی از طریق ارائه صورت حساب بانکی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی پزشکی
  • نامه همراه یا Cover letter
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

لازم به ذکر است که کلیه اسناد و مدارک فوق می بایست در اسرع وقت به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده و تحویل سفارت داده شود. مدت زمان رسیدگی به درخواست های متقاضیان نیز بستگی به ملیت آنها و نیز حجم کار سفارت دارد. در صورت تمایل، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارزیابی شرایط شما متقاضیان گرامی جهت اخذ پذیرش و اعزام به برترین کشورهای جهان می باشند.

پرتکرارترین سوالات ویزای تحصیلی دومینیکا

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی در دومینیکا به چه صورت است؟ در حال حاضر تحصیل در دومینیکا به علت شرایط آسان پذیرش از یکسو و شرایط تحصیل و زندگی مطلوب از سوی دیگر، طرفداران زیادی در بین متقاضیان خارجی دارد. اما متقاضیان تحصیل در دومینیکا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می بایست واجد شرایط لازم باشند. مثلا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دومینیکا ممکن است علاوه بر ارائه آخرین مدرک تحصیلی، شما جهت اثبات صلاحیت خود نیازمند ارائه نمره آزمون ورودی همانند GMAT یا GRE و یا ملزم به انجام مصاحبه باشید. اما علی رغم اینکه دانشگاه های دومینیکا الزامی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارند، اما تحصیل در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی بوده و تسلط بر این زبان جزو ضروریات آموزشی محسوب می شود.
  • واجدین شرایط درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا کدام اند؟ یکی از مواردی که دانشجویان بین المللی قبل از درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا باید مورد بررسی قرار دهند، شرایط واجد شرایط بودن جهت درخواستی ویزا تحصیلی این کشور می باشد. به عبارت دیگر افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی دومینیکا را دارند باید برخی از شرایط را برای درخواست ویزا داشته باشند. یکی از اصیل ترین شرایط برای درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا پذیرش در یک موسسه آموزشی معتبر در این کشرو می باشد. بنابراین توصیه می شود قبل از درخواست ویزای تحصیلی، بررسی کنید و ببینید که آن موسسات در این کشور فهرست شده اند یا خیر.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *