ویزای تحصیلی

ویزای دانشجویی کلمبیا

ویزای دانشجویی کلمبیا

عنوان چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی متعلق به کشور کلمبیا است که حوزه بزرگ علمی در سطح جهان محسوب می گردد. ویزای دانشجویی کلمبیا مجوز اصلی و مهم ورود دانشجویان بین المللی به این کشور می باشد و دارای قوانین و شرایط مربوط به خود است. موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی این کشور موجب گردید شمار زیادی از دانشجویان سراسر دنیا در تب و تاب تحصیل در این کشور زیبا و جذاب باشند. به منظور صدور ویزای دانشجویی کلمبیا، مدارکی لازم است که دانشجویان خارجی موظف به تهیه و ارائه آن هستند.

در این مقاله جزئیات این موضوع به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته و ارائه دهنده آن موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد که عنوان برترین موسسه مهاجرتی را به خود اختصاص داده است. از این رو، با دقت مطالب این مقاله را مطالعه نموده و در صورت لازم از مشاوره های کارشناسان این موسسه نیز بهره کافی را ببرید.

شرایط اخذ و تمدید ویزای دانشجویی کلمبیا

همان طور که در ابتدای مقاله بیان شد داوطلبانی که تمایل به ادامه تحصیل در کشور کلمبیا دارند، ملزم به اخذ ویزای دانشجویی کلمبیا هستند. این نوع ویزا شرایط خاص خود را داشته و لازم است نکاتی را در خصوص این نوع ویزا مد نظر داشته باشید. برای مثال در صورتی که دوره مطالعاتی یا تحصیلی دانشجوی خارجی نیاز به مدت زمان کمتر از 3 ماه داشته باشد، نیازی به ویزای تحصیلی کلمبیا نداشته و از طریق اخذ ویزای توریستی این کشور مجاز است برای مدت زمان کمتر از 3 ماه در این کشور اقامت نماید. اما چنانچه دوره تحصیلی دانشجو بیشتر از 3 ماه و کمتر از یک سال طول بکشد، بایستی نسبت به اخذ ویزای دانشجویی کلمبیا اقدام نماید که البته مدت اعتبار ویزای او در این حالت یک ساله بوده و قابلیت تمدید را نیز خواهد داشت.

شرایط اخذ و تمدید ویزای دانشجویی کلمبیا

مدت اعتبار ویزای تحصیلی کلمبیا

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که تمامی متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی کلمبیا باید به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند، مدت اعتبار ویزای تحصیلی این کشور می باشد. زیرا مدت اعتبار ویزای تحصیلی کلمبیا تاثیر قابل توجهی بر روند تحصیلی دانشجویان بین المللی در این کشور خواهد داشت. در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این حوزه، دانشجویان با چالش های ویژه ای در این زمینه در طول تحصیل در کلمبیا مواجه خواهند شد. اما به طور کلی، زمانی که ویزای تحصیلی متقاضیان تایید شد، ممکن است مدت اعتبار این نوع از ویزا برای تمام وقت باشد که در کلمبیا در موسسه آموزشی خواهید بود یا برای مدت زمان کمتری می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی کلمبیا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی کلمبیا

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی کلمبیا

تمامی متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی کلمبیا به این نکته اساسی توجه فرمایند که، قبل از درخواست ویزا باید با فرآیند درخواست ویزای تحصیلی این کشور به خوب آشنا شوند. زیرا در صورت رعایت نکرن مراحل کلیدی در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی، با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف مواجه خواهند شد. به طور کلی فرآیند درخواست ویزای تحصیلی کلمبیا دارای مراحلی است که تمامی متقاضیان باید به طور دقیق آنها را سپری کنند. یکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی کلمبیا دریافت دعوت نامه ویزای تحصیلی این کشور می باشد. دانشجویان این دعوت نامه را می توانند از وزارت امور خارجه کلمبیا یا از دانشگاه خود در این کشور دریافت کنند.

در جدول زیر می توانید مراحل درخواست در فرآیند اخذ ویزای تحصیلی کلمبیا را به طور دقیق بررسی کنید:

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی کلمبیاتوضیحات
فرم درخواست آنلاین ویزای تحصیلی کلمبیا را تکمیل کنید.فرم درخواست ویزای تحصیلی کلمبیا در سایت وزارت امور خارجت کلمبیا در دسترس خواهد بود.
جمع آوری اسناد و الزامات ضروریمتقاضیان باید مدارک ضروری مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کلمبیا را جمع آوری کنند. در صورت ناقص بودن مدارک مورد نیاز جهت درخواست، ویزای تحصیلی شما ریجکت خواهد شد.
ارسال درخواستبه این نکته توجه فرمایید که، متقاضیان باید درخواست خود را به صورت شخصی ارسال کنند. برای این کار باید به کنسولگری کلمبیا در کشور محل اقامت خود مراجعه کنید.
هزینه درخواستدر حین درخواست ویزای تحصیلی کلمبیا باید هزینه درخواست را به مبلغ 350COP (پزو کلمبیا) را پرداخت کنید.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی در کلمبیا را با کشورهای آمریکایی مقایسه کنید:

هزینه درخواست ویزای تحصیلی در کلمبیا را با کشورهای آمریکایی

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی کلمبیا

قطعا مطلع هستید که جهت تحصیل در کلمبیا ملزم به اخذ مجوز ورود به این کشور می باشید. مجوزی که برای دانشجویان خارجی صادر می گردد تا بتوانند تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند، ویزای دانشجویی کلمبیا است. اما در این راستا اسناد و مدارکی لازم است تا این نوع ویزا برای دانشجوی متقاضی صادر شود. شرح این مدارک به قرار زیر است:

  • پاسپورتی که متعلق به دانشجوی متقاضی بوده و دارای اعتبار 6 ماهه باشد.
  • ارائه تعداد 3 قطعه عکس متقاضی به صورت پاسپورتی
  • مدارک تحصیلی متقاضی که در دوره های پیش اخذ گردیده به صورت ترجمه شده به علاوه ریز نمرات آنها
  • ارائه مدرک زبان مورد قبول از سوی دانشگاه (در صورتی که از الزامات ورود به دانشگاه باشد)
  • دانشجو می بایست انگیزه نامه خود را مبنی بر این که با چه هدفی قصد مهاجرت تحصیلی به کلمبیا را دارد، ارائه نماید (مختص دانشجویان متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)
  • نامه تمکن مالی جهت پرداخت شهریه تحصیلی و هزینه زندگی در کلمبیا به صورت ترجمه شده به زبان اسپانیایی

نکات 2023 مربوط به ویزای دانشجویی کلمبیا

در برخی دانشگاه های کلمبیا این امکان برای دانشجو فراهم گردیده است که در 2023 ملزم به ارائه مدرک زبان نبوده و در صورت داشتن آشنایی با زبان مورد نظر بتواند از دانشگاه انتخابی خود پذیرش تحصیلی اخذ نماید. سپس با اخذ ویزای دانشجویی کلمبیا وارد این کشور شده و در دوره های یادگیری زبان مورد نظر شرکت کند. پس از آن با سطح بالایی از زبان و اخذ مدرک لازمه، وارد دانشگاه شده و در مقطع تحصیلی مد نظر مشغول تحصیل گردد.

روش های مختلفی وجود دارد تا فرد خارجی در راستای مهاجرت به کلمبیا، به اقامت و تابعیت این کشور دست یابد که تحصیل در این کشور یکی از این روش ها به شمار می رود. مهاجرت به روش تحصیلی از ایده آل ترین روش های مهاجرتی محسوب می گردد و می تواند آینده تحصیلی و شغلی دانشجو را به صورت 100 درصدی تضمین نماید. چنانچه علاقمند هستید از شرایط مهاجرت به کشورهای مطرح دنیا از طریق تحصیل و سایر روش های مهاجرتی اطلاعاتی به دست آورید، نیاز به اخذ مشاوره از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خواهید داشت.

سوالات تخصصی ویزای تحصیلی کلمبیا

در این بخش به مهم ترین سوالات شما به طور کامل پاسخ داده می شود:

  • فرآیند درخواست ویزای تحصیلی کلمبیا به چه صورت است؟ تمامی متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی کلمبیا به این نکته اساسی توجه فرمایند که، قبل از درخواست ویزا باید با فرآیند درخواست ویزای تحصیلی این کشور به خوب آشنا شوند. زیرا در صورت رعایت نکرن مراحل کلیدی در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی، با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف مواجه خواهند شد. به طور کلی فرآیند درخواست ویزای تحصیلی کلمبیا دارای مراحلی است که تمامی متقاضیان باید به طور دقیق آنها را سپری کنند. یکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی کلمبیا دریافت دعوت نامه ویزای تحصیلی این کشور می باشد. دانشجویان این دعوت نامه را می توانند از وزارت امور خارجه کلمبیا یا از دانشگاه خود در این کشور دریافت کنند.
  • شرایط اخذ و تمدید ویزای دانشجویی کلمبیا چگونه است؟ همان طور که در ابتدای مقاله بیان شد داوطلبانی که تمایل به ادامه تحصیل در کشور کلمبیا دارند، ملزم به اخذ ویزای دانشجویی کلمبیا هستند. این نوع ویزا شرایط خاص خود را داشته و لازم است نکاتی را در خصوص این نوع ویزا مد نظر داشته باشید. برای مثال در صورتی که دوره مطالعاتی یا تحصیلی دانشجوی خارجی نیاز به مدت زمان کمتر از 3 ماه داشته باشد، نیازی به ویزای تحصیلی کلمبیا نداشته و از طریق اخذ ویزای توریستی این کشور مجاز است برای مدت زمان کمتر از 3 ماه در این کشور اقامت نماید. اما چنانچه دوره تحصیلی دانشجو بیشتر از 3 ماه و کمتر از یک سال طول بکشد، بایستی نسبت به اخذ ویزای دانشجویی کلمبیا اقدام نماید که البته مدت اعتبار ویزای او در این حالت یک ساله بوده و قابلیت تمدید را نیز خواهد داشت.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *