ویزای کاری

ویزای در جستجوی کار اتریش

ویزای در جستجوی کار اتریش

در سال 2024 فقط 2 کشور در اروپا ویزای کاری صادر کردند، کشورهای آلمان و اتریش. یکی از این نوع ویزاها ویزای در جستجوی کار اتریش می باشد. برای اخذ ویزای جستجوی کار این کشور شما بایستی در ابتدا از مواردی همچون سن، تحصیلات، سابقه کار و دانش زبان امتیاز واجد شرایط شدن را کسب نمائید. بر اساس آخرین آمار بانک جهانی، کشور اتریش بعد از کشورهای سوئیس، دانمارک، سوئد، آمریکا، آلمان و ژاپن هفتمین کشور ثروتمند جهان می باشد.

  1. مشاغل مورد نیاز ویزای کار اتریش چیست؟
  2. مدارک مورد نیاز ویزای جستجوی کار اتریش کدام است؟
  3. امتیاز بندی ویزای کاری اتریش چیست؟

اتریش یکی از کشورهای صنعتی اروپاست که با وجود وسعت کم صنعت بسیار پیشرفته ای دارد. مناسب ترین قیمت ها جهت اجاره مسکن یا دفتر کار در اروپای مرکزی متعلق به این کشور است. وکیل مهاجرت به اتریش ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای کار در اتریش و یا هر جای اروپا شما عزیزان را راهنمایی می نمایند. این کشور دارای ثبات اقتصادی فوق العاده است به همین خاطر نرخ تورم و درصد بیکاری در آن بشدت پایین می باشد. افراد متقاضی مهاجرت به این کشور توسعه یافته موقیعت مناسبی جهت یافتن کار در این کشور دارند. ویزای جستجوی کار اتریش نیز یکی از راه های وارد شدن به این کشور اروپای مرکزی و در عین حال یکی از پر مخاطب ترین نوع ویزای این کشور می باشد. زبان رسمی این کشور، آلمانی می باشد.

ارزیابی تعادل کار و زندگی در اتریش

اتریش از نظر هزینه زندگی مخصوصا در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر یک کشور نسبتا ارزانی محسوب می شود. در شرایط فعلی متوسط هزینه زندگی در اتریش حدود EUR 1772 (یورو) می باشد. هزینه برخی از آیتم های زندگی در این کشور بدین صورت است:

آیتم هاهزینه به یورو
یک وعده غذایی در رستوران ارزان14€
یک عدد نان 500 گرمی2.01€
1 کیلو فیله مرغ10.73€
1 کیلو گوشت گاوی16.45€
آب بطری 1.5 لیتری0.62€
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)2.5€
هزینه حمل و نقل ماهیانه49€
یک لیتر بنزین1.77€
هزینه اشتراک برای آپارتمان 85 متر مربعی244.16€
اجاره آپارتمان تک خوابه وسط شهر752.63€
اجاره آپارتمان تک خوابه حومه شهر609.50€
باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهیانه 1 نفر34.81€

همانگونه که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، بیشترین سهم از بودجه زندگی افراد در اتریش مربوط به هزینه خرید از بازارهاست:

توزیع هزینه های زندگی دانشجویی در اتریش (درصد)

اما باید دید که درآمد کار در اتریش کفاف هزینه زندگی در این کشور را می کند. در حال حاضر متوسط درآمد خالص ماهیانه در کشور اتریش حدود €2314 (یورو) می باشد. به این ترتیب دستمرد کارگری در این کشور نه تنها کفاف می کند بلکه امکان پس انداز تا 542€ (یورو) را برای افراد فراهم می کند:

مقایسه پس انداز در اتریش

انواع ویزای کار اتریش

سیستم مهاجرت کاری به اتریش با اخذ کارت قرمز- سفید- قرمز معنا پیدا می کند. این کارت یک نوع کارت اقامتی است که به دارنده آن و اعضای خانواده اش حق اقامت 12 ماهه در اتریش را میدهد. افراد از طرق و روش های مختلفی می توانند برای دریافت این کارت اقدام کنند. بدین ترتیب واجدین شرایط برای درخواست کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش در سال جاری عبارتند از:

  • کارگران خیلی ماهر
  • کارگران در لیست مشاغل کمبود نیرو
  • سایر کارگران کلیدی
  • فارغ التحصیلان از دانشگاه های اتریشی
  • کارگران کلیدی خویش کارفرما
  • موسسان شرکت های استارت آپ

فقط توجه کنید که قرارگیری در هریک از دسته های فوق و درخواست ویزای کار اتریش 2024 مشروط به تخصص ویژه شما و شغل موردنظرتان در لیست مشاغلی اتریش میباشد.

قوانین کار و زندگی در اتریش در سایت migration.gv.at

اخذ ویزای در جستجوی کار اتریش

یکی از راه های مهاجرت به اتریش از طریق کار، اخذ ویزای جستجوی کار است. جهت اخذ ویزای جستجوی کار اتریش یا در اصطلاح (job seeker) باید به نمایندگی صالح اتریش در سفارت یا کنسولگری واقع در کشور های اقامتگاه متقاضیان مراجعه شود. چنانچه پس از بررسی پروفایل فرد توسط واحد خدمات استخدامی دولتی (AMS) به نمایندگی اتریش، صلاحیت فرد مورد پذیرش قرار گیرد ویزای جستجوی کار اتریش برای فرد متقاضی صادر می شود. در دسته بندی انواع ویزا، این نوع ویزا در ردیف ویزاهای نوع D قرار می گیرد. این مدل ویزا را کشور آلمان هم صادر میکند که جهت آگاهی به لینک ویزای کار آلمان رجوع کنید.

معیارهای واجد شرایط بودن اخذ ویزای در جستجوی کار اتریش

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اخذ ویزای در جستجوی کار اتریش هستند، باید معیارهای واجد شرایط بودن را جهت اخذ این نوع از ویزا داشته باشند. در غیر این صورت اجازه درخواست ویزای جستجوی کار اتریش را نخواهند داشت. همانطور که می دانید، ویزای در جستجوی کار اتریش نوعی ویزا است که به دارندگان اجازه می دهد تا حداکثر 6 ماه وارد اتریش شوند. تا از این طریق بتوانند به دنبال شغل مناسب مطابق با شرایط خود باشند. بنابراین بررسی معیارهای واجد شرایط بودن اخذ ویزای در جستجوی کار اتریش یکی از مهمترین مراحل در فرآیند اخذ ویزای جستجوی کار در اتریش است.

در جدول ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با برخی از مهمترین معیارهای واجد شرایط بودن اخذ ویزای در جستجوی کار اتریش آشنا شوید:

معیارهای واجد شرایط بودن اخذ ویزای در جستجوی کار اتریشتوضیحات
مدرک تحصیلیمتقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر یا مدرکی معادل آن باشند.
سابقه کارحداقل 5 سال سابقه کار مرتبط در رشته تحصیلی خود الزامی است.
بودجه کافیمتقاضیان درخواست ویزای جستجوی کار در اتریش باید بودجه کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در اتریش به مدت 6 ماه را داشته باشند.
بیمه درمانیمتقاضیان بیمه درمانی دارند که در اتریش و منطقه شنگن آن ها را پوشش می دهد.
سابقه کیفریمتقاضیان سابقه کیفری واضحی دارند و هیچ تهدید امنیتی برای اتریش ندارند.
پاسپورتارائه یک پاسپورت معتبر بین المللی و یک برنامه سفر الزامی است.

مدارک مورد نیاز ویزای در جستجوی کار اتریش

در زیر مدارک لازم این نوع ویزا را با هم مطالعه می کنیم:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • شناسنامه یا مدرکی مشابه آن
  • ارائه عکسی متعلق به 6 ماه گذشته
  • ارائه مدرکی دال بر مکان اقامت خود مانند قرارداد اجاره و یا توافق نامه مستاجر و مالک
  • تهیه بیمه درمانی که همه خطرات احتمالی را در بربگیرد. این مدرک از جمله مدارک الزامی اخذ ویزا میباشد
  • ارائه تمکن مالی کافی در حساب بانکی
  • تاییدیه تحصیلی که نشان دهنده اتمام موفقیت آمیز دوره تحصیلی شما بوده است
  • مدارکی که نشان دهد متقاضی، دوره هایی نظیر ریاضیات، علوم انسانی و فن آوری را با موفقیت گذرانده است
  • مدراکی که موقعیت شغلی متقاضی را شرح داده و تایید کند
  • مدارکی دال بر پرداخت مالیات فرد متقاضی به صورت منظم
  • ارائه گواهی مقاله های علمی یا اختراعات فرد متقاضی در صورت داشتن مقاله یا اختراع
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی یا آلمانی بصورت مبتدی یا پیشرفته

مدت زمان پردازش ویزای در جستجوی کار اتریش

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اغلب متقاضیان درخواست ویزای در جستجوی کار اتریش آن را نادیده می گیرند، مدت زمان پردازش این نوع از ویزا می باشد. به این ترتیب توصیه می شود که قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای جستجوی کار در اتریش، به خوبی با مدت زمان پردازش آن آشنا شوید، در غیر این صورت با چالش های متعددی مواجه خواهید شد. مدت زمان پردازش ویزای در جستجوی کار اتریش بسته به جایی که برای ویزای جستجوی کار در اتریش درخواست می دهید متفاوت خواهد بود. با این حال، به طور متوسط می توانید انتظار داشته باشید که ویزای خود را در عرض 2 تا 7 هفته پس از ارسال درخواست خود دریافت کنید. اما به طور کلی، توصیه می شود که حداقل 1 تا 2 ماه قبل از تاریخ سفر خود به اتریش برای درخواست ویزای جستجوی کار در اتریش ثبت کنید.

در تصویر ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با برخی از نکات کلیدی در فرآیند درخواست ویزای در جستجوی کار اتریش آشنا شوید:

نکات کلیدی در فرآیند درخواست ویزای در جستجوی کار اتریش

سیستم جذب نیروی کار در اتریش از سال 2024

این کشور جهت به خدمت گرفتن نیروی انسانی متخصص از سراسر جهان، از سیستم امتیاز دهی جهت آنالیز افراد متقاضی بهره می گیرد. رزومه هر فرد پس از بررسی، امتیازی را کسب می کند. فرد به 70 امتیاز از 100 امتیاز نیاز دارد و پس از کسب این امتیاز و تأیید مدارک در اداره کار اتریش فرد می تواند با اقامتی 6 ماهه در کشور اتریش شانس خود را جهت یافتن شغل مناسب امتحان کند. این امتیاز معیار اعطای ویزای جستجوی کار اتریش می شود.

  • جهانگردی نقش مهمی در اقتصاد اتریش دارد و آلپ جذابیت اصلی آن است. حدود 70% از کل کارمندان طی سال 2024 در بخش خدمات اتریش مشغول به کار هستند.
  • رایج ترین کارت مجاز برای مهاجران، کارت قرمز یا قرمز-قرمز است که برای 12 ماه اعتبار دارد، کارت آبی اتحادیه اروپا که به مدت 24 ماه اعتبار دارد یا مجوز کار طولانی مدت همراه است. apply.eu
  • اگر در یک شرکت اتریشی شاغل هستید، بلافاصله تحت پوشش بیمه خدمات درمانی عمومی قرار خواهید گرفت.هرکسی که بیمه شده است به طور خودکار کارت الکترونیکی مورد نیاز خود را دریافت می کند تا هر بار که به پزشک مراجعه کردید.

امتیازبندی ویزای در جستجوی کار اتریش

امتیازبندی ویزای در جستجوی کار اتریش

در این برنامه سن، مدارک تحصیلی در اتریش و سابقه کاری شما از پارامترهایی است که در بازه های مختلفی به آن امتیازات متفاوتی تعلق می گیرد:

سنامتیاز
20 الی 35 سال20 امتیاز
35 الی 40 سال15 امتیاز
40 الی 45 سال10 امتیاز
مدارک تحصیلی در اتریشامتیاز
مدرک تحصیلی دکترا40 امتیاز
فارغ التحصیلان رشته فنی مهندسی کامپیوتر30 امتیاز
فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های اتریش10 امتیاز
مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس20 امتیاز
مدرک زبانامتیاز
داشتن مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی مبتدی یا پیشرفته5 تا 10 امتیاز
سابقه کاری (به ازای هر سال 2 امتیاز)امتیاز (حداکثر 20 امتیاز)
اگر فرد حداقل 6 ماه سابقه کار درکشور اتریش داشته باشد10 امتیاز

برای فعالیت در رشته مورد نظر داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی اجباری است. اگر جمع امتیازات فوق حداقل به 70 امتیاز برسد فرد می تواند از ویزای جستجوی کار اتریش استفاده کند. به متقاضیان توصیه می شود توجه داشته باشند که اخذ ویزای جستجوی کار این کشور به این معنی نیست که شما اجازه دارید بلافاصله مشغول به کار شوید. این ویزا به شما اجازه می دهد که از کشور اتریش دیدن کرده و در طول این مدت در جستجوی شغل مورد نظر خود باشید.

اطلاعات بیشتر در باب لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش را در لینک فوق بخوانید.

شرایط جستجوی کار در اتریش

اما برای جستجوی کار در اتریش چه باید کرد؟ متقاضیان برای جستجوی کار در اتریش بایستی از قبل با شرایط این کار آشنا شده و خود را مهیای آن بکنند. مثلا قبل از هر چیزی بایستی به 3 نکته مهم توجه داشته باشند تا بتوانند سریعا به شغل مورد نظر در اتریش دست یابند:

شرایط جستجوی کار در اتریش

در واقع کلید ورود به بازار کاری اتریش داشتن یک رزومه یا CV خوب می باشد و مکمل آن نیز تسلط متقاضیان به زبان آلمانی است. چرا که زبان اول و رسمی اتریشی ها زبان آلمانی است. زبانی که در محیط کاری اتریش نیز به کار برده می شود. پس از اطمینان از وجوب این شرایط است که متقاضیان با استفاده از روش های مختلفی همچون مراجعه حضوری به شرکت ها، ارتباط با موسسات معتبر کاریابی اتریش، استفاده از وب سایت های معتبر جستجوی کار و یا رسانه های اجتماعی می توانند به جستجوی کار در این کشور بپردازند. در این بین بهترین و موثرترین روش جستجوی کار در اتریش همچنان روش استفاده از وب سایت های کاریابی به شرح زیر است:

مجوز کار در کشور اتریش

پس از پشت سر گذاشتن این مرحله و یافتن کار و انعقاد قرارداد کار، مدارک فرد جهت صدور اجازه کار به اداره کار مربوطه ارسال خواهد شد و پس از موافقت قانونی اداره کار، کارت قرمز سفید قرمز اتریش (Red-White-Red) برای فرد صادر می شود. این کارت ترکیبی از اجازه اقامت و اجازه ویزای جست و جوی کار اتریش برای افراد واجد شرایط می باشد. دارندگان این کارت با در دست داشتن آن، قادر خواهند بود که به صورت نامحدود جهت ویزای جست و جوی کار اتریش مبادرت کنند.

آنها حتی بدون نیاز به در خواست جدید نیز می توانند کارفرمای خود را در هر زمان عوض کنند. صاحبان کارت Red-White-Red اگر به صورت مداوم در طول 12 ماه گذشته، حداقل 10 ماه را مشغول به کار باشد می تواند برای اخذ کارت Red-White-Red Plus در این کشور اقدام کند. این نوع کارت یک پله بالا تر از کارت قبلی است.

هزینه های جانبی ویزای کاری اتریش به شرح زیر است:

  • حدود 100€ (یورو) هزینه ترجمه ی آلمانی مدارک مورد نیاز
  • حدود 500€ (یورو) هزینه تایید مدارک تحصیلی و کاری در سفارت
  • حدود 1500€ (یورو) اجاره نامه ملک اتریشی
  • حدود 500€ (یورو) هزینه بیمه نامه اتریشی
  • چنانچه با وکیل اقدام کنید حدود 2000€ (یورو) هزینه حق الوکاله این پروسه

ویزای همراه در ویزای در جستجوی کار اتریش

این کشور به افرادی که هنوز موفق به یافتن شغل و انعقاد قرارداد نشده اند اجازه ورود همراهانشان (همسر و فرزندان زیر 18 سال) را نمی دهد. ولی پس از انعقاد قرارداد کار و دریافت کارت Red-White-Red می توانند جهت انتقال اعضای خانواده به اتریش اقدام کنند. اعضای خانواده هنگام الحاق باید سطح زبان آلمانی آنها حداقل درحد مبتدی باشند. البته افرادی نیز از این قاعده مستثنی هستند و نیازی به اثبات مهارت های زبان آلمانی ندارند که اعضای خانواده کارگران و کارفرمایانی با صلاحیت خاص و صاحبان کارت کار اتحادیه اروپا (Blue Cardare) از آن جمله اند.

اخذ ویزای همراه اتریش

فرد با یافتن شغل و اثبات این که درآمدحاصله از شغل وی پاسخگوی هزینه زندگی خود و همراهانش (همسر و فرزندان زیر 18 سال) است می تواند درخواست دهد و برای آن ها نیز ویزا بگیرد. همراهان وی با داشتن ویزا می توانند به صورت رایگان در مدارس و دانشگاه های دولتی اتریش تحصیل کنند. میزان حقوق فرد نیز باید حداقل هزینه ها را پوشش دهد؛ متوسط هزینه زندگی 1 خانواده 2 نفره در اتریش 1600€ تا 1800€ (یورو) و متوسط هزینه زندگی 1 خانواده 4 نفره نیز ماهانه 2200€ تا 2500€ (یورو) می باشد.

اطلاعات بیشتر در باب اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش را در لینک فوق بخوانید

فرد پس از 5 سال کار کردن در آن حرفه و پرداخت مالیات و سایر شرایط دیگر، قادر به اخذ اقامت دائم اتریش خواهد بود. ویزای جستجوی کار اتریش یکی از محبوب ترین انواع ویزای کار در اروپا می باشد. این ویزا به دلیل شرایط آسان، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. اقلیم این کشور و صنعت آن نیز به یاری مهاجران آمده تا کشوری مطلوب، با بالاترین استاندارد های جهانی را به مخاطبان و مهاجران ارائه دهد.

هزینه درخواست ویزای در جستجوی کار اتریش

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اخذ ویزا برای کار در اتریش هستند، باید به خوبی با هزینه های درخواست ویزای در جستجوی کار اتریش آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فرآیند درخواست ویزای خود مواجه خواهند شد. به عبارت دیگر، پس از تکمیل فرم درخواست باید هزینه ویزای در جستجوی کار اتریش را به طور دقیق پرداخت کنید. هزینه ویزای جستجوی کار در اتریش در حال حاضر 150€ (یورو) می باشد. البته متقاضیان می توانند هزینه را به صورت نقدی یا از طریق حواله بانکی پرداخت کنند. همچنین باید اطمینان حاصل کنند که یک کپی از رسید پرداخت را به عنوان گواهی پرداخت نزد خود نگه دارند. همچنین لازم به ذکر است که بدانید، هزینه درخواست ویزای کار اتریش بسته به کشور محل سکونت متقاضیان متفاوت خواهد بود.

پروسه اخذ ویزای در جستجوی کار اتریش

اخذ ویزای در جستجوی کار اتریش به دلیل اقتصاد قوی و توسعه یافته این کشور، که به افراد هر فرصتی برای پیشرفت شخصی و حرفه ای می دهد بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. همچنین دانشجویان، متخصصان ماهر، سرمایه گذاران و محققان به اتریش به عنوان کشوری عالی برای زندگی، کار، تحصیل و تجارت نگاه می کنند. اتریش جدا از اینکه یک ابر قدرت اروپایی محسوب می شود، به خاطر تاریخ غنی خود نیز مشهور است، زیرا یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان است. همچنین سهم زیادی از جمعیت مهاجر را از مکان های مختلف تشکیل می دهد. به این ترتیب، هر ساله تعداد بی شماری از مردم برای بهبود کیفیت زندگی و خانواده خود، مهاجرت برای اخذ ویزای جستجوی کار در اتریش را انتخاب می کنند.

البته لازم به ذکر است که، بسته به اینکه از کجا آمده اید برخی از اتباع کشورهای ثالث ابتدا باید ویزای کار را برای زندگی و کار در اتریش دریافت کنند. ویزای در جستجوی کار اتریش برای متخصصان غیر اتحادیه اروپا با صلاحیت بالا طراحی شده است، که به دنبال یک شغل پربار در اروپا هستند. مسیر ویزای در جستجوی کار اتریش از یک سیستم مبتنی بر نقطه پیروی می کند، که در آن فرد باید حداقل 70 امتیاز از 100 را کسب کند، تا واجد شرایط درخواست ویزا باشد. ویزای در جستجوی کار اتریش به مدت 6 ماه صادر می شود که در طی آن فرد ذینفع می تواند شغلی پیدا کند. سپس می تواند در صورت وجود شغلی که با شرایط شما مطابقت دارد برای کارت قرمز یا سفید درخواست دهد. در نهایت اینکه، به عنوان یک ایرانی که به دنبال اقامت در کشور اتریش هستید، می توانید برای ویزای جستجوی کار اتریش درخواست دهید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تجربه بالایی در زمینه اخذ انواع ویزای کاری اتریش دارد و شما عزیزان را برای بهترین برنامه برای مهاجرت به اتریش یا سایر کشورها راهنمایی می نماید.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای در جستجوی کار اتریش

متقاضیان جستجوی کار اتریش همواره با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • برای جذب افراد متقاضی ویزای جستجوی کار اتریش چه شرایطی وجود دارد؟ این ویزا معمولا برای افرادی صادر خواهد شد که طبق قانون، حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز مورد نیاز را بدست آورده باشند.
  • با اخذ ویزای جستجوی کار فرد متقاضی به کار میرسد؟ این ویزا به وی این فرصت را خواهد داد که 6 ماه در اتریش اقامت گزیند تا به کار برسد.
  • کارت قرمز سفید قرمز برای چه فردی صادر می شود؟ پس از به کار رسیدن متقاضی، به وی کارت قرمز سفید قرمز اعطا میشود. دارنده کار با این کارت اجازه اقامت کاری در اتریش را خواهد داشت.
  • تایید مدارک برای ویزای جستجوی کار اتریش چقدر هزینه در برخواهد داشت؟ این هزینه برای تایید مدارک تحصیلی متقاضیان حدود 500€ (یورو) خواهد بود.
  • به شخصی که برای ویزای جستجوی کار اتریش اقدام کرده ویزای همراه تعلق میگیرید یا خیر؟ خیر، ابتدا متقاضی با ویزای جستجوی کار بایستی در اتریش به کار برسد سپس خانواده وی ملحق خواهند شد.
  • نرخ بیکاری در اتریش 2024 چقدر است؟ تا اکتبر سال 2022 نرخ بیکاری اتریش در حدود 7.4% می باشد.
  • متوسط درآمد کار در اتریش 2024 چقدر است؟ در حال حاضر میانگین درآمد ماهیانه کار در کشور اتریش حدود EUR 2314 (یورو) می باشد.
4.9/5 - (89 امتیاز)

21 دیدگاه برای “ویزای در جستجوی کار اتریش

  1. عای گفت:

    سلام من ۳۸ سالمه دکتری آی تی دارم و ۱۱ ساله عضو هیات علمی دانشگاه در رشته مهندسی کامپیوتر هستم. آیلتس ۷ دارم اما زبان آلمانی بلد نیستم. فکر میکنین امتیاز من برای ویزای جستجوی کار چند بشه؟ و اینکه دقیقا چقدر بعد از پیدا کردن کار تو اتریش میتونم خانوادمو ببرم؟ ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله برای جستجوی کار می تونید اقدام کنید ولی باید در نظر داشته باشید که زبان این کشور آلمانی هست و یک مقدار سخت میشه کار پیدا کرد. البته برای حوزه کاری شما شرایط به طور قابل توجهی بهتر هست. تلاش کنید در این بازه زمانی زبان آلمانی خودتون رو تقویت کنید. نیازی به مدرک نیست

  2. شبنم گفت:

    سلام . من کارشناس ارشد هستم و در شهر ایسنبورگ در دانشگاه برای دکتری قبول شدم و دستمزدی که میدن ۱۴۵۰ یورو در ماه هست ولی من همسر دارم و یک بچه کوچک. برای شوهرم دنبال کار باشم از اینجا پیدا میشه؟ مدرک زبان هم نداره. با ۱۴۵۰ یورو میشه اونجا هزینه های زندگی و اجاره خونه رو پرداخت کرد؟ سایت های کاریابی رو میتونید بفرستید .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      روز با این مبلغ نمی تونید به راحتی زندگی کنید اما میشه با صرفه جویی زیاد هزینه زندگیتون رو پرداخت کنید.
      کاریابی از ایران برای همسرتون به شدت سخته و بهتره از خود اتریش به دنبال کار باشند. مقاله موسسات کاریابی در اتریش رو مطالعه بفرمایید.

  3. بردیا گفت:

    سلام
    محاسبه امتیاز چه زمانی انجام میشه؟ زمان ثبت درخواست در سفارت یا زمان حضور در سفارت؟ بخاطر مخارج کار عرض میکنم. چون اگر زمان سفارت باشه یعنی ما باید سیکل تاییدیه مدارک، بیمه و … که هرکدوم شامل مخارج خاصی میشه رو طی کنیم و در نهایت به عنوان مثال با نرسیدن به امتیاز مورد نظر رد بشه درخواستمون و تقریبا 2000 یورو متضرر بشیم.
    من 33 سالمه. کارشناسی ارشد برق. شش سال سابقه کار. مدرک زبان ب2 آلمانی
    مرسی

    1. داوری گفت:

      سلام
      خب امتیازتون رو بررسی کردید که به چند میرسه؟

  4. روح اله گفت:

    با سلام . بنده 36 سال دارم و مدرک لیسانس ریاضی کاربردی از دانشگاه دولتی و فوق لیسانس مدیریت صنعتی از ازاد دارم و در حال حاضر مدت 14 سال هست که در یک شرکت دولتی و صنعتی در پست های رئیسی و مدیریتی مشغول به کارم که با مدرک تحصیلی من هم مرتبط هست . مدرک A1 زبان المانی دارم و می خوام ازمون A2 رو هم تا چند روز دیگه بدم ( البته تو ترکیه ) . کلی هم مدرک اموزشی در حوزه صنعت از سازمان های مختلف دارم . زبان رو هم فکر کنم تا پاییز به B1 برسونم . متاهلم و یک پسر 5 ساله دارم . برای بحث تمکن مالی هم مشکلی ندارم . می خواستم ببینم امکان اخذ ویزای جستجوی کار اتریش برای من وجود داره یا نه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله به طور کلی شرایطتون مناسبه برای اتریش
      اما قبل از هر اقدامی ما برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  5. نوشین گفت:

    سلام ببخشید من 35 ساله با 5 سال سابقه کار در رشته فیزیوتراپی و مقطع لیسانس هستم، مدرک بی 2 المانی و ایلتس 6.5 ایا من میتونم ویزای جستجوی کار بگیرم?

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله امکانپذیره

  6. Honey گفت:

    با سلام و احترام
    بنده ٣٦ سالمه و در رشته معماري ليسانس و فوق ليسانس گرفتم و ٨ سال سابقه كاري مرتبط و ٤ سال غير مرتبط جمعا ١٢ سال ميشه
    ميخواستم براي ويزاي دانشجويي در يكي إز رشته هاي معماري اقدام كنم
    فارق إز زبان آلماني من ميتونم پذيرش بگيرم و همسرم رو با خودم ببرم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      من شرایط تحصیلی شما رو نمیدونم که بتونم راهنماییتون کنم
      معدلتون چند بوده و برای چه مقطعی میخواین اقدام کنید؟ اگر دکتراست رزومه علمیتون در چه سطحیه؟
      پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله تحصیل در اتریش رو مطالعه بفرمائید و اگر سوالی داشتید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  7. داود گفت:

    سلام و خسته نباشید
    بنده جوشکار حرفه ای در زمینه ساخت و ساز و تولید هستم
    چگونه ویزای کاری در اتریش بدست بیاورم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای کار در اتریش و آلمان شرایط خوبی دارید
      لطفا ابتدا مقاله کار در اتریش رو مطالعه کنید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  8. مهسا گفت:

    با سلام
    من 34 ساله و مجرد دارای فوق لیسانس مدیریت بازرگانی و 10 سال سابقه کار مرتبط هستم
    برای ویزای جستجوی کار اتریش می توان اقدام کنم؟
    امتیازبندی که شما در سایت اوردین با بقیه سایت ها متفاوته اکثر سایت ها مدرک فوق لیسانس همه رشته ها رو 30 زدن شما میگین مهندسی 30 امتیاز داره اگر اینطوری باشه امتیاز کم میارم

    1. داوری گفت:

      سلام و درودی
      برخی از رشته ها در مقطع کارشناسی 30 امتیاز داره مثل رشته های مربوط به تکنولوژی و باقی رشته ها در این مقطع 20 امتیاز
      و تمام رشته ها در مقطع ارشد30 امتیاز دارن

  9. حمید قاسمی گفت:

    آیا با مدرک فوق دیپلم الکترونیک می توان برای ویزای جستجوی کار اتریش یا آلمان اقدام کرد؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر ۷۰ امتیاز را بیاورید بله میتونید اقدام کنید

  10. شهاب جاهد گفت:

    ویزای جستجوی کار اتریش Job seeker

    1. روح اله گفت:

      با سلام و احترام بنده با 38 سال سن و13سال سابقه اداره دولتی وزارت نفت مدرک مدیریت صنعتی کارشناسی وسرمایه 450 میلیون تومان و متاهل دارای دوفرزند 2 و6 ساله همسرم دارای کارشناسی فیزیک و33 سال سن لطفا در خصوص مناسب ترین راه اقامت و کشور راهنمایی بفرمایید ممنون

      1. ف.فرجی گفت:

        سلام و عرض ادب خدمت شما برای ویزای جستجوی کار اتریش شا باید ۷۰ امتیاز از سن سابقه کار مدرک تحصیلی و مدرک زبان بیارید که از سن سابقه کار مدرک تحصلی و مدرک زبان محاسبه می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *