مهاجرت

ویزای همراه کانادا

یکی از راه های مهاجرت به کشور کانادا اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور متمدن و توسعه یافته می باشد. ویزای همراه کانادا برای افرادیکه ویزای تحصیلی، کاری یا غیره را دریافت میکنند صادر میشود و به آنها اجازه الحاق خانواده را میدهد. کانادا دومین کشور پهناور جهان می باشد که سالیانه تعداد زیادی متقاضی و مهاجرت در زمینه کار و تحصیل و سرمایه گذاری جذب می کند. نرخ جذب مهاجر در کانادا بسیار بالاست.

اینفوگرافیک ویزای همراه کانادا

مهاجرت به کانادا با توجه به کیفیت زندگی در این کشور و اعتبار پاسپورت این کشور در کنار بازار کار پررونق یک فرصت فوق العاده برای علاقه مندان محسوب می شود. این مقاله توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت به کانادا تهیه و نگارش شده است.

  • شرایط دریافت ویزای همراه در کشور کانادا چیست؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه کانادا چیست؟
  • شرایط همراهانِ دارندگان ویزای تحصیلی در کانادا چگونه است؟
  • آیا همراهان می توانند در کانادا کار کنند؟
  • هزینه زندگی در کانادا چگونه است؟

شرایط اخذ ویزای همراه کانادا

ویزای همراه کانادا تا پایان دوره تحصیل متقاضی اعتبار دارد و به همراهان او اجازه می دهد در کانادا اقامت داشته باشند و فرزندان او بتوانند در این کشور تحصیل کنند. اخذ اقامت موقت کانادا از طریق دریافت ویزای توریستی این کشور نیز امکان پذیر است که در این صورت برای همراهان متقاضی ویزا جواز اقامت شش ماهه صادر می شود. دریافت این ویزا فرصت بزرگی برای حضور و بالطبع عقد قرارداد کاری و نهایتا دریافت مجوز اقامت دائم کشور کاناداست. در نتیجه امروزه حتی دریافت ویزای همراه کانادا بشدت ارزشمند است.

برای دریافت ویزای همراه کانادا باید تمام اطلاعات و مشخصات دقیق و کامل افراد خانواده و همراهان متقاضی به اداره مهاجرت کانادا و سفارت اعلام شود. ارائه اطلاعات کامل و دقیق سبب تسهیل و تسریع فرآیند دریافت ویزای همراه کانادا خواهد شد. متقاضی تحصیل در کانادا یا متقاضی کار در این کشور باید تمکن مالی برای پرداخت هزینه های معیشت خانواده خود در کانادا را به اثبات برساند.


شهروندان کشورهای غیر آمریکای شمالی برای دریافت ویزای همراه کانادا باید یا به همراه متقاضی برای دریافت ویزا اقدام کنند یا متقاضی با ارائه مدارک اصل خانواده خود نسبت به الحاق آن ها و دریافت ویزای همراه اقدام کند. افرادی که با ویزای تحصیلی کانادا وارد این کشور می شوند فرزندان آن ها اجازه تحصیل در مدارس این کشور را بدون نیاز به ارائه نامه پذیرش دارند؛ اما زمانی که سن فرزندان از 18 سال گذر کرده باشد برای تحصیل موظف هستند اجازه مطالعاتی در کانادا را دریافت کنند تا بتوانند وارد دانشگاه شوند. امتیاز کار برای فرزند متقاضی با دریافت ویزای همراه کانادا وجود دارد و همسر متقاضی نیاز به دریافت پیشنهاد شغلی برای اخذ ویزا نخواهد داشت.

شرایط درخواست سوپر ویزای کانادا

جهت واجد شرایط بودن برای سوپر ویزا، فرد باید:

  • مادر یا پدر یا مادر بزرگ یا پدر بزرگ یک شهروند کانادایی یا یک فرد مقیم دائم کانادا باشد
  • یک نامه امضا شده از فرزند یا نوه خود داشته باشد که او را به کانادا دعوت می کند. این نامه باید شامل مواردی مانند : تعهد پشتیبانی مالی برای مدت زمان بازدید متقاضی، فهرست و شماره تلفن افراد ساکن در خانه این شخص، کپی مدرک اقامت دائم کانادا یا تابعیت کانادایی این شخص باشد
  • بیمه خدمات درمانی از یک شرکت بیمه کانادایی داشته باشد که از تاریخ ورود حداقل 1 سال معتبر باشد، حداقل سقف پوشش آن 100000$ (دلار) باشد، همچنین فرد باید مدرکی داشته باشد که ثابت کند هزینه بیمه خدمات درمانی پرداخت شده است (نقل قول پذیرفته نمی شود).
  • از خارج از کانادا برای سوپر ویزا درخواست ارائه دهد.
  • اجازه ورود به کانادا را داشته باشد.
  • تحت معاینه پزشکی مهاجرتی قرار گرفته باشد.

قبل از تصمیم گیری در مورد امکان ورود متقاضی به کانادا، شرایط دیگری نیز در نظر گرفته می شود. متقاضی باید یک بازدید کننده صادق از کانادا باشد که در پایان بازدید به انتخاب و اختیار خود کانادا را ترک کند. به هنگام درخواست این ویزا موارد زیر نیز مورد بررسی قرار می گیرند:

  • روابط و پیوندهای متقاضی با کشور خود
  • هدف متقاضی از بازدید
  • خانواده و امور مالی متقاضی
  • ثبات کلی اقتصادی و سیاسی کشور متقاضی

بررسی هزینه درخواست در شرایط ویزای همراه کانادا

یکی از اصلی ترین چالش های اتباع خارجی که در شرایط ویزای همراه کانادا با آن مواجه می شوند، هزینه درخواست ویزای همراه این کشور می باشد. بنابراین افرادی که قصد دریافت ویزای همراه کانادا را دارند باید قبل از درخواست با هزینه درخواست این نوع از ویزا به خوبی آشنا شوند. به طور کلی برای ویزای همراه کانادا، متقاضیان باید هزینه های تشکیل پرونده دولتی و فرم تنظیم وضعیت را به طور کامل پرداخت کنند. هزینه درخواست ویزای همراه کانادا برای هر فرد 900$ (دلار کانادا) می باشد، که این مبلغ هزینه معمولی معاینه پزشکی مورد نیاز را که بسته به ارائه دهنده متفاوت است را شامل نمی شود.

در تصویر زیر می توانید هزینه های موجود در روند درخواست ویزای همراه کانادا را مشاهده فرمایید:

هزینه های موجود در روند درخواست ویزای همراه کانادا

به طور کلی هزینه درخواست ویزای همراه کانادا به نسبت اغلب کشورهای آمریکایی و حتی اروپایی بالاتر است. البته لازم به ذکر است که برخی از هزینه ها نیز در خصوص شرایط ویزای همراه کانادا وجود دارند که به هزینه های بالقوه معروف هستند. که این هزینه های بالقوه بسته به شرایط متقاضیان متفاوت است. کلیه هزینه های بالقوه در روند دریافت ویزای همراه کانادا شامل موارد زیر می شود:

هزینه های بالقوه در روند دریافت ویزای همراه کاناداتوضیحات
هزینه های عکاسی حرفه ایعکاسی حرفه ای در روند درخواست ویزای همراه کانادا جهت تایید هویت و انجام بررسی پیشینه صورت می پذیرد.
سفردولت کانادا هیچ هزینه ای را که هنگام شرکت در معاینه پزشکی یا مصاحبه در سفارت متحمل می شوید را بازپرداخت نمی کند.
هزینه های پستیدر مراحل مختلف فرآیند درخواست ویزای همراه کانادا هزینه های پست و ارسال درخواست بر عهده متقاضیان می باشد.

شرایط اخذ ویزای همراه کانادا

دریافت ویزای همراه کانادا از طریق مجوز کار

متقاضیان چنانچه ویزای کاری کانادا یا Open Work Permit داشته باشند می توانند برای اخذ ویزای همراه کانادا برای اعضای خانواده اقدام کنند. در دریافت ویزای همراه از طریق مجوز کار نیز خانواده متقاضیان جواز کار تمام وقت و تحصیل در کانادا را دریافت خواهند کرد. اگر شما دارای ویزای تحصیلی کشور کانادا باشید می توانید بعد از اتمام دوره تحصیلی خود برای دریافت ویزای کار از طریق یافتن شغل در کانادا اقدام کنید. ویزای همراه کانادا برای متقاضیان دارای ویزای کار این کشور صادر می شود و آن ها می توانند از لحظه ورود همسر و فرزندان خود را برای زندگی به کانادا بیاورند. توجه داشته باشید که متناسب با تعداد اعضای خانواده باید اثبات نمایید حقوق دریافتی نفر اصلی طی قرارداد منعقد شده کاری، برای تامین هزینه های زندگی فرد و خانواده کافی است.

نکته قابل توجه این است که اگر شما بتوانید از طریق ویزای کار اقامت دائم و شهروندی کانادا را دریافت کنید به تبع همسر و فرزندانتان نیز اقامت دائم را دریافت می کنند. سن قانونی همراهان متقاضی در برخی از ایالات کشور کانادا مثل پرنس ادوارد و آلبرتا و آنتاریو 18 سال عنوان شده است؛ اما در ایالات بریتیش کلمبیا و لابرادور و سرزمین های شمال غربی فرد متقاضی سن همراهان قانونی خود را 19 سال خواهد یافت. دریافت ویزای کاری کانادا یا ویزای تحصیلی کانادا یا برای بازگشت به کشور مبداء مستلزم به تایید رسیدن و اجازه متقاضیان توسط افسر ویزا می باشد.

پس از درخواست سوپر ویزای کانادا

اکثر درخواست های سوپر ویزا در عرض چند هفته یا کم تر بررسی می شود. زمان پردازش بسته به دفتر ویزا و در صورت نیاز به انجام مراحل بیش تر که در ادامه ذکر می شود، متفاوت است. پس از درخواست سوپر ویزا، در بیش تر موارد، اگر متقاضی اهل یک کشور ویزا لازم باشد، باید اثر انگشت و عکس (بیومتریک) خود را ارائه دهد. پس از پرداخت هزینه بیومتریک و ارسال درخواست توسط متقاضی، نامه ای به وی ارسال می شود که در آن بیان می شود متقاضی باید بیومتریک خود را ارائه دهد.

این نامه توضیح می دهد که وی باید چگونه و کجا بیومتریک را ارائه دهد. متقاضی 30 روز فرصت دارد تا بیومتریک خود را (به صورت حضوری) ارائه دهد. در صورتی که هزینه بیومتریک پرداخت نشده باشد، ابتدا نامه ای به متقاضی ارسال می شود و از وی درخواست می شود تا این کار را انجام دهد. فقط در صورت پرداخت هزینه بیومتریک، متقاضی می تواند نامه دستورالعمل را دریافت کند.

در صورت نیاز به انجام هر یک از موارد فوق، به متقاضی اعلام خواهد شد که باید چه کاری انجام دهد. پس از پردازش درخواست متقاضی، گذرنامه و سایر اسناد اصلی فرد به وی برگردانده می شود. اگر با درخواست موافقت شده و تایید شود، ویزا در داخل گذرنامه مهر می شود و اگر درخواست رد شود، توضیحی برای متقاضی ارسال می شود.

لازم به ذکر است امکان کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته برای دانشجویان به صورت پاره وقت وجود دارد که در واقع می تواند کمک خرج آن ها باشد. حداقل درامد برای کار پاره وقت به ازای هر ساعت در کانادا 11$ (دلار کانادا) برآورد می شود که این میزان درآمد حداقل برای تامین هزینه خورد و خوراک یک دانشجو کفایت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به کانادا با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص ویزای همراه کانادا

پرسش های متداول در خصوص ویزای همراه عبارتند از:

  • آیا ویزای همراه اجازه کار دارد؟ کشور کانادا از جمله کشورهای مهاجر پذیر می باشد که هم به نفر اصلی و هم به همراه که شامل همسر و فرزند زیر 22 سال می شود ویزا می دهد. ویزای همراه برای همسر با اجازه کار بوده و اصطلاحا به w1 معروف می باشد در نتیجه ویزای همراه کانادا دارای اجازه کار به صورت تمام وقت است.
  • آیا ویزای همراه در این کشور به صورت همزمان صادر می شود؟ در واقع این مسئله برای افرادی که دارای پاسپورت ایرانی هستند حساسیت وجود دارد زیرا سابقه ایرانی ها از نظر همزمانی و اقدام به پناهندگی تا به امروز بد بوده است در نتیجه بهتر می باشد در ابتدا نفر اصلی مهاجرت نموده و در بازه زمانی کوتاه مدت نفر همراه بپیوندد. برای ویزای همراه همزمان شرایط خاصی وجود دارد.
  • آیا سن فرزندان به صورت همراه برای کانادا تا 18 سال می باشد؟ خوشبختانه طبق قوانین جدید سایت رسمی کانادا، ویزای همراه برای فرد همراه زیر 22 سال تعیین شده است که این سن در اکثر کشورها زیر 18 سال هست.
  • آیا پدر مادر هم شامل ویزای همراه می شوند؟ همراه فقط شامل همسر و فرزندان زیر 22 سال می باشد و کشور کانادا اکنون به والدین دانش آموزانی که برای مدارس کانادا اقدام به اخذ ویزای تحصیلی می نمایند، ویزای توریستی به صورت 5 ساله مالتی پل می دهد.
  • آیا ویزای همراه والدین اجازه کار دارد؟ در اینجا باید اینگونه پاسخ داد که از زمانی که کشور کانادا ویزای گاردین (قیمومیت) را برای والدین حذف کرد و به پدر و مادر فقط ویزای توریستی داد، این اجازه کار برای آن ها حذف شد.
5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “ویزای همراه کانادا

  1. عطار گفت:

    ظاهرا برای اقدام ویزای نفر دوم از ایران بابت پی
    دستت به خانواده باید نفر اول از خاک کانادا خارج شده و از اونجا دوبآره وارد سه و درخواست ورود نفر دوم رو بده
    این مورد جدی هست و برخورد کردم
    لطفا اصل موضوع ؟؟!!

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر سوابق سفر به شنگن و یا کشور انگلیسی زبان در پاس همراه باشد میتوان همزمان هم اقدام کرد

  2. عطار گفت:

    ظاهرا برای اقدام ویزای نفر دوم از ایران بابت پی
    دستت به خانواده باید نفر اول از خاک کانادا خارج شده و از اونجا دوبآره وارد سه و درخواست ورود نفر دوم رو بده
    این مورد جدی هست و برخورد کردم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر سوابق سفر به شنگن و یا کشور انگلیسی زبان در پاس همراه باشد میتوان همزمان هم اقدام کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *