ویزای کاری

ویزای کار هنگ کنگ

ویزای کار هنگ کنگ

کسب ویزای کار هنگ کنگ شرایط خاصی دارد و متقاضیان باید مدارکی لازم برای کسب این ویزا را به اداره مهاجرت هنگ کنگ ارائه دهند. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا متقاضیان گرامی را از شرایط کار و ویزای کار هنگ کنگ، فرآیند کسب ویزای کار هنگ کنگ، مهاجرت با ویزای کار هنگ کنگ و سایر موارد مرتبط آگاه سازند.

  • شرایط کار در هنگ کنگ چگونه است؟
  • آیا می توان با استفاده از ویزای کاری در هنگ کنگ اقامت دائم دریافت کرد؟
  • متوسط درآمد نیروی کار در کشور هنگ کنگ چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در هنگ کنگ کار کرد؟
  • مدارک مورد نیاز دریافت ویزای کار هنگ کنگ چیست؟

شرایط اشتغال در هنگ کنگ

هنگ کنگ از میزان اشتغال مداوم برخوردار است و مقاومت خود را در مواقع بحران مالی جهانی نشان داده است. در حال حاضر هنگ کنگ از لحاظ اشتغال در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و با توجه به تحولات جدید اقتصادی و زیرساختی، هنگ کنگ به دنبال جذب استعدادها و متخصصان و مهندسان بین المللی در بسیاری از بخشهای تجارت و اقتصادی است. به عنوان یک شهر بین المللی و پر جنب و جوش، هنگ کنگ مطمئناً مکانی جذاب برای شروع یا پیشبرد حرفه متقاضیان است. نرخ مالیات پایین و حقوق بالا مطمئناً دلایل بسیار خوبی برای جذب اکثر از مهاجران به هنگ کنگ است. با این حال، یافتن فرصت های شغلی در هنگ کنگ نیاز به وقت و تلاش بسیار دارد. قبل از مهاجرت به هنگ کنگ، متقاضیان بین المللی باید برای یافتن شغل مناسب و با درآمد خوب مهارت ها و تخصص های خود را بررسی کنند.


به عنوان یک قطب اصلی مالی، بخش بزرگ اقتصاد هنگ کنگ متکی به خدمات مالی و املاک و مستغلات است و لازم به ذکر است که میزان هزینه های خدمات و امکانات و شهریه مدارس بین المللی در این منطقه ادارای افزایش یافته است. با این حال، هنگ کنگ نیز در سال های گذشته متاثر از یک بحران اقتصادی بوده است و شرکت ها برای جذب نیروی کار خارجی در هنگ کنگ باید نیروی کار خارجی و ویزای آنها حمایت کنند. در هنگ کنگ فرصت های شغلی مختلفی و گوناگونی وجود دارد؛ اما مهم است که متقاضیان و متخصصان خارجی مهارت ها و تخصص های خود را تعیین کنند تا بتوانند شغل مناسبی در هنگ کنگ پیدا کنند. افراد جویای کار در این کشور باید روندهای فعلی بازار کار را تحقیق کنند و ببینند چگونه مهارت های آنها در بازار کار این کشور قابل استفاده خواهد بود.

روند درخواست ویزای کار هنگ کنگ

یکی از اصلی ترین چالش هایی اتباع کشورهای خارجی برای دریافت ویزای کار هنگ کنگ با آن مواجه هستند، روند درخواست ویزای کار این کشور می باشد. به عبارت دیگر، درصورت بی توجهی به روند درخواست ویزای کار این کشور، پروسه دریافت ویزای کاری متقاضیان متوقف خواهد شود. اما نگران نباشید، زیرا روند درخواست ویزای کار این کشور بسیار ساده است و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد. یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای کار هنگ کنگ تضمین شغل مورد نظر در این کشور است زیرا متقاضیان برای اینکه بتوانند مراحل دیگر را در روند درخواست ویزای کار این کشور ادامه دهند، باید از قبل یک پیشنهاد کاری در هنگ کنگ داشته باشند.

برای آشنایی بیشتر با روند درخواست ویزای کار هنگ کنگ به لیست زیر مراجعه فرمایید:

  • جمع آوری مدارک مورد نیاز
  • اقدام برای دریافت ویزا
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • گواهی پزشکی
  • مجوز اقامت

مدت اعتبار ویزای کاری هنگ کنگ

یکی از موضوعاتی که همواره توسط متقاضیان دریافت ویزای کاری هنگ کنگ نادیده گرفته می شود، مدت اعتبار ویزای کاری این کشور می باشد. به طور کلی، تمامی متقاضیان دریافت ویزای کاری هنگ کنگ، باید قبل از شروع روند درخواست ویزای کاری این کشور، با جزئیات کلیدی در خصوص مدت اعتبار ویزای کاراین کشور آشنا شوند. زیرا در غیر این صورت با چالش های ویژه ای در روند درخواست ویزا و در طول مدت اقامت در این کشور مواجه خواهند شد. بنابراین بررسی مدت اعتبار ویزای کار، قبل از درخواست ویزا الزامی می باشد.

در نمودار زیر می توانید به طور کامل، مدت زمان اعتبار ویزای کاری هنگ کنگ را با کشورهای مختلف جهان مقایسه کنید:

مدت زمان اعتبار ویزای کاری هنگ کنگ با کشورهای مختلف

واجدین شرایط دریافت ویزا در هنگ کنگ

بر خلاف اغلب کشورهای آسیایی مدرن، شرایط کلیدی گوناگونی برای واجد شرایط بودن درخواست ویزای کاری هنگ کنگ برای اتباع کشورهای خارجی وجود دارد. که در صورت نداشتن این شرایط، اجازه درخواست ویزای کاری هنگ کنگ را برای کار در این کشور نخواهند داشت. به همین جهت تمامی متقاضیان دریافت ویزای کاری هنگ کنگ، باید قبل از شروع فرآیند درخواست با شرایط اعطای ویزای کاری این کشرو به خوبی آشنا شوند. یکی از اصلی ترین شرایط، محدودیت سنی در روند درخواست ویزای کاری این کشور آسیایی است. زیرا فقط افراد بین 18 تا 60 سال می توانند برای ویزای کاری این کشور درخواست دهند، از دیگر شرایط کلیدی برای افراد واجد شرایط دریافت ویزا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرایط ضروری واجد شرایط بودن ویزای کاری هنگ کنگ

درباره ویزاهای بیزینس در هنگ کنگ

متقاضیان ایرانی برای کار کردن در این کشور نیاز به کسب ویزای کاری آن دارند. هنگ کنگ یکی از مهمترین مراکز مالی در جهان است و بسیاری از مردم در سراسر جهان کار در این کشور را به دلیل وجود شرایط مطلوب اقتصادی و اجتماعی ترجیح می دهند. همچنین هنگ کنگ مکانی بسیار زیبا است که از نظر فرهنگ، غذا و غیره می تواند برای مهاجران خارجی بسیار جذاب باشد. ویزای کار و مجوز کار در این کشور توسط دولت هنگ کنگ به مهاجران ماهر و حرفه ای از کشورهای خارجی که به دنبال اشتغال در هنگ کنگ داده می شود. این مجوز کار طبق طرح اشتغال برای افراد ماهر صادر می شود. کار کردن در این کشور بدون اجازه یا مجوز کار غیر قانونی است..

کسب ویزای کار با موارد زیر امکان پذیر است:

  • پیشنهاد کار معتبر (دعوت نامه کاری)
  • اسنادی که اثبات کند متقاضی سابقه کیفری ندارد
  • سوابق تحصیلی خوب و معتبر (حداقل لیسانس)

متقاضی باید از طریق مدرک تحصیلی خود برای کار در زمینه و شغل مورد نظر در هنگ کنگ توانایی ها و مهارت های خود را اثبات کند و سابقه های کاری و فنی خود را نشان دهد. لازم به ذکر است که شغل متقاضی باید با مدرک تحصیلی وی ارتباط داشته باشد. حقوق و دستمزد فرد شاغل که شامل درآمد، بیمه پزشکی، اقامت و سایر مزایایی است که به متخصصان در هنگ کنگ ارائه می شود. این حقوق باید برابر با دستمزد پرداخت شده به افراد داخلی در هنگ کنگ باشد. جدا از این، کارفرمای متقاضی باید ثابت کند متقاضی خارجی به دلیل عدم وجود نیروی کار داخلی در هنگ کنگ استخدام شده است. کارفرما همچنین باید اثبات کند که کارمند در اقتصاد کشور نقش مفیدی خواهد داشت.

درباره ویزای کار هنگ کنگ

فرآیند کسب ویزای کار هنگ کنگ

برای درخواست ویزا و کسب اجازه کار در هنگ کنگ، متقاضی باید فرم درخواست را تکمیل کرده و آن را به همراه تمام مدارک مورد نیاز به اداره مهاجرت هنگ کنگ ارسال کند. ویزای کار و مجوز کاری که برای متقاضی خارجی صادر می شود معمولا به مدت 1 سال اعتبار دارد و تا زمانی که کارمند برای شرکت کار کند، قابل تمدید است. اگر کارمند دارای اقوام (همسر یا فرزندان) باشد که با وی به هنگ کنگ سفر می کنند، باید ویزاهای وابسته برای آنها گرفته شود. اگر متقاضی شغل خود را تغییر داده و کار خود را در یک شرکت دیگر در هنگ کنگ شروع کند، ویزا و اجازه کار وی به شرکت جدید منتقل نمی شود. وی مجبور است برای کسب مجوز جدید اقدام کند. اگر دارنده مجوز کار هنگ کنگ حداقل 7 سال در هنگ کنگ زندگی کند، می تواند اقدام به کسب اقامت دائم کند.

پردازش ویزای کار و اجازه کار این کشور در اداره مهاجرت از چهار تا هشت هفته به طول می انجامد. پس از صدور ویزا، متقاضی می تواند آن را از کنسولگری یا سفارت هنگ کنگ در کشور خود دریافت کند. لازم به ذکر است که مدارک ذکر شده و اسناد مورد نیاز برای کسب ویزا یا مجوز کاری این کشور می بایست به زبان چینی یا انگلیسی ترجمه شوند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار کشور هنگ کنگ

برای درخواست ویزای کار هنگ کنگ باید شرایط زیر را رعایت کنید:

  • متقاضی هیچ سابقه ای از جنایات جدی نداشته و خطر امنیتی نیز به همراه نداشته باشد
  • متقاضی پیشینه خوب مانند مدرک تحصیلی در یک رشته مربوطه، مدارک فنی، مدارکی برای اثبات توانایی های حرفه ای یا پرونده سابقه های کاری داشته باشد
  • متقاضی یک پیشنهاد شغلی تأیید شده داشته باشد
  • متقاضی با ارائه قرارداد کاری ثابت کند که حقوق وی با سایر افرادی که در این کشور کار می کنند شباهت دارد

همچنین لازم به ذکر است که کارمند علاوه بر فرم درخواست باید مدارکی چون گذرنامه، کپی مدارک تحصیلی و تجربه کاری مرتبط و عکس جدید ارائه دهد و کارفرمای وی نیز مدارکی چون قرارداد کاری شرکت یا نامه انتصاب به متقاضی حاوی اطلاعات مربوط به شغل، حقوق، سایر مزایای حاشیه ای و دوره های کاری، فتوکپی گواهی ثبت نام مشاغل، فتوکپی اثبات وضعیت مالی، مانند گزارش مالی حسابرسی شده، اسنادی با جزئیات سوابق شرکت مانند فعالیتهای تجاری و برنامه تفصیلی تجارت ارائه دهد. متقاضیان و مهاجران باید مدارک فوق را جمع آوری و به اداره مهاجرت از هنگ کنگ تحویل دهند. در صورت اعطای درخواست ویزا، برچسب مجوز برای متقاضی صادر می شود که باید آن را روی گذرنامه خود بچسباند. در این مرحله باید هزینه ها نیز پرداخت شود. با برچسب درج شده بر گذرنامه، متقاضی می تواند وارد هنگ کنگ شود و مشغول به کار شود.

مهاجرت کاری به کشور هنگ کنگ

متقاضیان واجد شرایط برای مهاجرت کاری به هنگ کنگ باید دارای مدرک تحصیلی خوبی باشند و از مهارت، دانش و تجربه خاصی با ارزش برخوردار باشند. برای کار کردن در کشور هنگ کنگ و مهاجرت کاری به این منطقه ادارای متقاضیان باید سوابق آموزشی خوبی داشته باشند. به طور معمول داشتن حداقل مدرک کارشناسی در رشته مربوطه الزامی می باشد.

با این وجود، در صورت عدم وجود چنین مدرکی، متقاضیان باید مدارک مستند از مهارت های فنی خوب، توانایی های حرفه ای مربوطه و سابقه ها و تجربه های کاری ارائه دهند. هنگامی که هم متقاضی و هم کارفرمای مدارک لازم را برای درخواست اجازه کار تهیه کردند، درخواست باید از طریق پست به اداره مهاجرت هنگ کنگ ارائه شود. پردازش درخواست ویزای کار حدود دو تا سه ماه طول می کشد. هموطنان عزیز اگر به فکر کار در هنگ کنگ و یا مهاجرت کاری به کشورهای پیشرفته دنیا هستید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرتکرارترین سوالات ویزای کار هنگ کنگ

در این بخش پاسخ گوی سوالات شما خواهیم بود:

  • شرایط کار و ویزای کار در هنگ کنگ به چه صورت است؟ هنگ کنگ از میزان اشتغال مداوم برخوردار است و مقاومت خود را در مواقع بحران مالی جهانی نشان داده است. در حال حاضر هنگ کنگ از لحاظ اشتغال در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و با توجه به تحولات جدید اقتصادی و زیرساختی، هنگ کنگ به دنبال جذب استعدادها و متخصصان و مهندسان بین المللی در بسیاری از بخشهای تجارت و اقتصادی است. به عنوان یک شهر بین المللی و پر جنب و جوش، هنگ کنگ مطمئناً مکانی جذاب برای شروع یا پیشبرد حرفه متقاضیان است. نرخ مالیات پایین و حقوق بالا مطمئناً دلایل بسیار خوبی برای جذب اکثر از مهاجران به هنگ کنگ است.
  • فرآیند کسب ویزای کار هنگ کنگ چگونه است؟ برای درخواست ویزا و کسب اجازه کار در هنگ کنگ، متقاضی باید فرم درخواست را تکمیل کرده و آن را به همراه تمام مدارک مورد نیاز به اداره مهاجرت هنگ کنگ ارسال کند. ویزای کار و مجوز کاری که برای متقاضی خارجی صادر می شود معمولا به مدت 1 سال اعتبار دارد و تا زمانی که کارمند برای شرکت کار کند، قابل تمدید است. اگر کارمند دارای اقوام (همسر یا فرزندان) باشد که با وی به هنگ کنگ سفر می کنند، باید ویزاهای وابسته برای آنها گرفته شود.
  • آیا می توان به عنوان یک شهروند ایرانی در این کشور به شغل مورد نظر خود دست پیدا کرد؟ بله در این کشور که از اقتصادی قدرتمند برخوردار است، می توان فرصت های شغلی فراوانی پیدا کرد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *