مهاجرت

ویزا کارت مجارستان

ویزا کارت مجارستان

اگر چناچه شما هم قصد مهاجرت به مجارستان برای تحصیل و کار را دارید، افتتاح حساب و اخذ ویزا کارت مجارستان به یکی از ضرورت های مسافرتی شما تبدیل می شود. ویزا کارت های مجارستان در 3 نوع دبیت، کردیت و پیش پرداخت به متقاضیانی ارائه می شود که یک حساب بانکی در بانک ها یا موسسات مالی این کشور داشته باشند. ناگفته نماند که شرط افتتاح حساب در این کشور نیز اثبات هویتی و اقامتی متقاضیان می باشد. اما سوالات مهمی که متقاضیان در زمینه شرایط و نحوه اخذ ویزا کارت مجارستان می پرسند از این قرار می باشد:

  • آیا می توان قبل از مسافرت به مجارستان تقاضای ویزا کارت کرد؟
  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب و دریافت ویزا کارت در مجارستان چیست؟
  • معیارهای انتخاب بهترین ویزا کارت کشور مجارستان چیست؟
  • تفاوت میان مسترکارت و ویزا کارت در کشور مجارستان چیست؟
  • آیا در فروشگاه های مجارستان می توان از ویزا کارت استفاده کرد؟
  • بزرگترین و معروفترین بانک های مجارستان برای اخذ ویزا کارت کدامند؟

مجارستان جزء کشورهای اروپایی با رشد اقتصادی بالای 3.0% و نرخ بیکاری بسیار پایین در حدود 3.4% می باشد. در واقع هزینه های پایین زندگی و بازار کار ایده آل موجب آن شده است که مهاجران خارجی به مجارستان به عنوان یک فرصت استثنایی و ناب نگاه کنند. ایرانیان بسیاری نیز هستند که چه برای تحصیل و چه برای کار قصد مهاجرت به این کشور اروپایی را دارند و از طریق مشاوره با وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با هزینه معقول و در زمان مناسب به این هدف خود برسند.

مجارستان؛ آسان ترین و ارزانترین اقامت اروپایی

کشور مجارستان به چند دلیل مهم کانون توجه مهاجران خارجی از سراسر دنیا است. اول از همه باید بدانید که مجارستان عضو اتحادیه اروپا (EU) و ناحیه شنگن می باشد و این یعنی فرصتی طلایی برای کسب اقامت اروپا ثانیا بیش از هر چیزی کیفیت زندگی اروپایی و هزینه پایین زندگی فاکتوری است که توجه اغلب مهاجران مخصوصا دانشجویان خارجی را به سمت مجارستان جلب می کند. بر طبق آمار، متوسط هزینه زندگی در مجارستان حدود 1200€ (یورو) بوده درحالیکه میانگین حقوق کار در همین کشور ماهیانه در حدود 1900€ (یورو) می باشد.

مقایسه هزینه و درآمد در مجارستان

همان طوری که در نمودار مقایسه ای فوق هم مشاهده می شود، تناسب میان هزینه ها و درآمدها موجب ایجاد بهترین شرایط برای زندگی و اقامت افراد در مجارستان می شود. ثالثا عامل دیگر برای رغبت زیاد متقاضیان برای مهاجرت به مجارستان سطح پایین هزینه تحصیل در مجارستان و کیفیت بالای نظام آموزشی این کشور به تبعیت از سیستم جامع بلونیا (Bologna Process) می باشد.

دلایل اخذ ویزا کارت مجارستان

ناگفته پیدا است که در کنار تلاش برای دریافت ویزای اقامت مجارستان، درخواست برای گرفتن کارت اعتباری بین المللی که بتوان در مجارستان هم به کار برد امری ضروری است. چرا که فرقی نمی کند که شما دانشجو باشید یا کارگر به هر حال شما برای انجام کلیه تراکنش های روزمره خود به نوعی نیازمند اخذ کارت اعتباری هستید. کارت های اعتباری مخصوصا ویزا کارت (Visa Card) در کنار مستر کارت در مجارستان مورد قبول کلیه اصناف و فروشگاه های این کشور می باشد. بنابراین، شما می توانید از ویزا کارت در اغلب رستوران ها، فروشگاه ها، هتل ها، آژانس های مسافرتی، پمپ بنزین ها استفاده کنید.

اما در مورد استفاده از ویزا کارت ها در مجارستان بایستی به چند نکته مهم اشاره کرد. اولا در مجارستان جهت استفاده از اتواع ویزا کارت اعتباری یا بدهی هیچ هزینه ای اخذ نمی شود. تنها 1% نرخ تبادل ارزی بین بانکی از حساب شما کسر می شود. در مجارستان، بهتر است شما از دستگاه های ATM متعلق به بانک های بزرگ استفاده کنید. پس قبل از رفتن به سراغ ATM بهتر است ابتداء به برند آن ATM نگاه کنید.

شرایط اخذ ویزا کارت مجارستان

بسته به هدف و مدت زمان اقامت شما در کشور مجارستان، توصیه می شود که حتما در این کشور افتتاح حساب کرده و از مزایای برخورداری از ویزاکارت مجارستان استفاده کنید. اگر در مجارستان کار می کنید، اکثر کارفرمایان مجاری تمایل به پرداخت الکترونیکی حقوق ها را دارند، یا اگر در این کشور دانشجو هستید، پرداخت آنلاین هزینه تحصیل در مجارستان کار شما را آسان می کند. از آن گذشته حفظ پول در بانک و استفاده از ویزا کارت موجب افزایش امنیت شده و موجب آسان شدن شرایط زندگی می شود.

اما اخذ ویزا کارت های اعتباری در کشور مجارستان منوط به اطلاع از شرایط لازم برای افتتاح حساب بانکی در این کشور می باشد. اکثر بانک های مجارستان معمولا جهت افتتاح حساب و ارائه ویزا کارت مورد نظر دو شرط ارائه ویزای اقامت معتبر و مدرک سکونتی را مطرح می کنند. با این حال برخی از بانک های مجارستانی به خارجی ها اجازه افتتاح حساب فقط با ارائه پاسپورت را می دهند. به هر حال قبل از مراجعه حضوری یا آنلاین به بانک مورد نظر بایستی از استعلام شرایط و مدارک لازم اطمینان حاصل کنید.

فقط توجه شود که بسته به نحوه استفاده شما از ویزا کارت، شما ممکن است مستوجب پرداخت دو نوع هزینه زیر باشید:

هزینه های اخذ ویزا کارت مجارستان

معیارهای انتخاب بانک ها و ویزا کارت های مجارستان

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، ویزا کارت های کشور مجارستان معمولا در 3 شکل کردیت کارت یا کارت اعتباری، دبیت کارت یا کارت بدهی و Prepaid card یا کارت پیش پرداخت برای متقاضیان صادر می شود. همگی این کارت ها از یک شبکه بین المللی یعنی Visa برای انجام عملیات خود استفاده می کنند و فقط تمایز آنها در استفاده و بهره مندی از منابع مالی است.

مثلا منبع مالی کارت های اعتباری ویزا کارت مجارستان برگرفته از اعتبار بانک صادر کننده ولی منبع کارت های بدهی این کشور برگرفته از منابع مالی شخصی یا حساب جاری خود دارنده کارت می باشد. معمولا ویزا کارت های مذکور با عناوین مختلفی مثل Visa Gold، Visa Classic و یا Visa Platinum برای متقاضیان صادر می شود و این شما هستیید که نوع و برند ویزا کارت مورد نظر را سفارش دهید.

اما برای انتخاب بهترین بانک و ویزا کارت از بین بانک ها و ویزا کارت های مجارستان بایستی به معیارهای زیر توجه نمود:

ملاک های انتخاب بانکملاک های انتخاب ویزاکارت مجارستان
دسترسی آسان به شعبهزینه سالانه
فراوانی دستگاه های ATMهزینه تراکنش بین المللی
کارمزدهای بانکی اخذ شدهنرخ تبدیل ارز
سرویس ها و خدمات بانکی ارائه شدهدسترسی آنلاین 24 ساعته
ضریب نفوذ کارت های پرداخت صادرهبانک صادر کننده
تعداد شعبجوایز و پاداش های خرید و مسافرت
بیمه مسافرتی یا سوانح

معیارهای انتخاب بانک ها و ویزا کارت های مجارستان

بهترین ویزا کارت های مجارستان

اکنون که با شرایط و ضوابط افتتاح حساب و انتخاب بهترین بانک و برترین ویزا کارت آشنا شدید، بهتر است با هم به بررسی لیست برترین ویزا کارت های مجارستان به شرح ذیل بپردازیم:

نام کارتهزینه تراکنش خارجیهزینه سالیانهAPR خرید
Chase Sapphire Preferred Card95$ (دلار)15.99% الی 22.99%
TD Cash Credit Card0$ (دلار)0% اولیه برای 15 خرید اول و سپس 14.49% الی 19.49%

در این مقاله تلاش شد تا شما را علاوه بر اهمیت و امتیازات ویزاکارت مجارستان با دلایل مهاجرت به کشور مجارستان نیز آشنا سازیم. متقاضیانی که ویزای مجارستان را گرفته و یا درصدد اخذ این ویزا هستند می توانند برای اخذ ویزا کارت یا مستر کارت مجارستان در سریعترین زمان ممکن با کارشناسان و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات مهم در خصوص ویزا کارت مجارستان

در بخش پایانی مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • دلایل اخذ ویزا کارت مجارستان چه موادی است؟ ناگفته پیدا است که در کنار تلاش برای دریافت ویزای اقامت مجارستان، درخواست برای گرفتن کارت اعتباری بین المللی که بتوان در مجارستان هم به کار برد امری ضروری است. چرا که فرقی نمی کند که شما دانشجو باشید یا کارگر به هر حال شما برای انجام کلیه تراکنش های روزمره خود به نوعی نیازمند اخذ کارت اعتباری هستید. کارت های اعتباری مخصوصا ویزا کارت (Visa Card) در کنار مستر کارت در مجارستان مورد قبول کلیه اصناف و فروشگاه های این کشور می باشد. بنابراین، شما می توانید از ویزا کارت در اغلب رستوران ها، فروشگاه ها، هتل ها، آژانس های مسافرتی، پمپ بنزین ها استفاده کنید.
  • شرایط اخذ ویزا کارت مجارستان چگونه است؟ بسته به هدف و مدت زمان اقامت شما در کشور مجارستان، توصیه می شود که حتما در این کشور افتتاح حساب کرده و از مزایای برخورداری از ویزاکارت مجارستان استفاده کنید. اگر در مجارستان کار می کنید، اکثر کارفرمایان مجاری تمایل به پرداخت الکترونیکی حقوق ها را دارند، یا اگر در این کشور دانشجو هستید، پرداخت آنلاین هزینه تحصیل در مجارستان کار شما را آسان می کند. از آن گذشته حفظ پول در بانک و استفاده از ویزا کارت موجب افزایش امنیت شده و موجب آسان شدن شرایط زندگی می شود.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *