مهاجرت

پاسپورت سنت لوسیا

پاسپورت سنت لوسیا

براساس شاخص رتبه بندی پاسپورت راهنما، در حال حاضر پاسپورت سنت لوسیا در بین پاسپورت های جهانی در رتبه 28 قرار دارد. رتبه بندی پاسپورت سنت لوسیا به دلیل درجه ورود جهانی است که برای دارندگان پاسپورت سنت لوسیان تضمین می کند، که ممکن است بدون ویزا به 145 کشور سفر کنند، اما در غیر این صورت برای دسترسی به 63 کشور جهان نیاز به ویزا دارند. پاسپورت های ملی سنت لوسیا بر اساس تعداد کشورهایی که یک دارنده می تواند بدون ویزا دسترسی داشته باشد رتبه بندی می شود. بنابراین رتبه ‌بندی پاسپورت سنت لوسیا تعداد کشورهای بدون روادید قابل دسترسی برای دارندگان پاسپورت این کشور را نشان می ‌دهد. کشورهای بدون ویزا شامل کشورهایی هستند که ورود بدون ویزا و با ویزا هنگام ورود و مجوز سفر الکترونیکی (eTA) امکان پذیر است.

داشتن پاسپورت سنت لوسیا ارزشمند است. این نه تنها یکی از ارزان ‌ترین راه ‌ها برای دریافت پاسپورت دوم است، بلکه امکان تحرک در سراسر جهان را نیز فراهم می‌ کند. یکی دیگر از مزایای شهروندی این کشور راحتی آن است زیرا اقامت یکی از الزامات گذرنامه این کشور نیست و هیچ الزامی برای سفر به سنت لوسیا در طول فرآیند درخواست وجود ندارد و مهاجرانی که قصد دارند پاسپورت این کشور را دریافت کنند نیازی به اقامت در این کشور نخواهند داشت. با توجه به این که دریافت پاسپورت برای مهاجران و سرمایه گذاران خارجی نیز امکان پذیر می باشد و افراد می توانند طبق شرایط خاص اقدام به دریافت پاسپورت این کشور کنند و همچنین قانون شهروندی از طریق سرمایه گذاری شاهد اصلاحات مهمی بوده است، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار مفیدی درباره پاسپورت سنت لوسیا در این راهنما جمع آوری کرده اند.

آشنایی با پاسپورت سنت لوسیا

همانطورکه در نخستین بخش این نوشتار ذکر شد، رتبه پاسپورت این کشور یا در دنیا 28 می باشد. رتبه این پاسپورت به آن نمره کلی تحرک بالا می دهد و آن را به پاسپورتی مطلوب تبدیل می کند. دارندگان پاسپورت سنت لوسیا در بدو ورود به کشورهایی مانند سنگاپور، بریتانیا، کره جنوبی، اسرائیل و کل اتحادیه اروپا، دسترسی بدون ویزا و ویزا دارند. این امکان سفر تقریباً فوری را به مقاصد مهم در سراسر جهان فراهم می کند. با این حال، دارندگان پاسپورت سنت لوسیان برای ورود به حدود 84 مقصد به ویزا نیاز دارند. برخی از کشورهایی که ویزا در آنها لازم است تایلند، ایالات متحده و استرالیا هستند. شایان ذکر است که سنت لوسیا یک برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری ارائه می دهد.

به طور که پس از انجام یک پروسه بررسی دقیق و کمک اقتصادی لازم به کشور، متقاضیان می توانند شهروندی سنت لوسیا و پاسپورت خود را در مدت 4 ماه دریافت کنند و از مزایای آن بهره مند گردند.

در نمودار زیر به امتیاز تحرک پاسپورت سنت لوسیا اشاره شده است:

امتیاز پاسپورت سنت لوسیا

رتبه بندی پاسپورت این کشور نسبت به سایر پاسپورت های جهانی با جمع کردن تعداد کشورهایی که به دارندگان این پاسپورت اجازه ورود بدون ویزا را می دهند (به عنوان مثال کشورهای بدون ویزا) و کشورهایی که به دارندگان گذرنامه سنت لوسیا اجازه ورود با اخذ ویزا در بدو ورود (به عنوان مثال کشورهایی که ویزا در بدو ورود دارند) یا ورود با مجوز سفر الکترونیکی (eTA) را می دهند محاسبه می شود. شایان ذکر است که پاسپورت این کشور از تاریخ صدور 5 سال اعتبار دارد و بعد از 5 سال متقاضیان باید مجددا اقدام به دریافت آن کنند.

چالش های اساسی پاسپورت سنت لوسیا

اخذ پاسپورت سنت لوسیا در کنار مزیت های ویژه ای که برای تمامی متقاضیان به همراه دارد، دارای چالش های متعددی نیز در زمینه های مختلف می باشد. به طور کلی چالش های پاسپورت سنت لوسیا به قبل و بعد از دریافت آن تقسیم می شود. اصلی ترین چالش های پاسپورت سنت لوسیا حین درخواست آن می باشد. زیرا روند درخواست پاسپورت سنت لوسیا بسیار زمان بر می باشد، زیرا داری بوروکراسی های اداری گسترده ای می باشد. علاوه بر این مدت زمان پردازش پاسپورت این کشور به نسبت اغلب کشورهای حوزه کارائیب بسیار طولانی تر می باشد. در نهایت اینکه هزینه درخواست پاسپورت سنت لوسیا نیز به یکی از بزرگترین چالش های این کشور تبدیل شده است.

بررسی رتبه پاسپورت سنت لوسیا

در حال حاضر متقاضیان می توانند بدون ویزا به 91 کشور دنیا سفر کنند. نهایتا، دارندگان این پاسپورت می توانند در مجموع با ویزاهای مختلف یا بدون ویزا به 145 مقصد را سفر کنند در نتیجه پاسپورت این کشور در رتبه 28 جهان قرار دارد.

در جدول زیر به طور کامل به بررسی امتیازات و رتبه بندی پاسپورت سنت لوسیا پرداخته شده است:

موارداطلاعات
امتیاز تحرک135
سفر بدون دریافت ویزا (تعداد کشورها)91
سفر با دریافت ویزا در بدو ورود (تعداد کشورها)40
سفر با دریافت ویزا الکترونیکی یا ETA (تعداد کشورها)4
سفر با دریافت ویزا (تعداد کشورها)63
رتبه قدرت پاسپورت28
دسترسی جهانی68%

جدا از کشورهای بدون روادید این کشور و کشورهای ورودی، 84 مقصد اضافی وجود دارد که دارندگان پاسپورت سنت لوسیا یا برای ورود به آنها به ویزای فیزیکی یا eVisa (یعنی کشورهای مورد نیاز ویزا) نیاز دارند.

بررسی رتبه پاسپورت سنت لوسیا

مزایای دریافت گذرنامه و شهروندی سنت لوسیا

پاسپورت این کشور برای سفرهای بین المللی برای شهروندان آن صادر می شود و از 10 آگوست 2021، شهروندان سنت لوسیا هنگام ورود به 146 کشور و منطقه دسترسی داشتند، که گذرنامه سنت لوسیا را در رتبه 28 از نظر آزادی سفر قرار می دهد. این پاسپورت به دلیل رتبه بالای آن و بسیاری از کشورهای بدون ویزا که به شهروندان امکان دسترسی به آنها را می دهد، بسیار مطلوب است. اخذ تابعیت از سنت لوسیا می تواند به روش های مختلفی مانند تولد، اصل و نسب، ازدواج، اقامت یا شهروندی سنت لوسیا با برنامه سرمایه گذاری انجام شود. در صورت تایید ثبت نام، دریافت گواهی شهروندی و پاسپورت این کشور بین 3 تا 4 ماه طول می کشد.

چندین مزیت پاسپورت و شهروندی سنت لوسیا عبارتند از:

  • تابعیت دوگانه
  • فرآیند درخواست سریع
  • ارزان ترین پاسپورت دوم
  • کل خانواده واجد شرایط
  • تابعیت ارثی
  • معافیت های مالیاتی
  • بدون نیاز به اقامت
  • سفر بدون ویزا به اکثر کشورهای دنیا

علاوه بر موارد ذکر شده، از آنجایی که این کشور بخشی از کشورهای مشترک المنافع است، شهروندان سنت لوسیا می توانند تا 6 ماه بدون نیاز به ویزا در بریتانیا بمانند. شهروندی سنت لوسیا همچنین دارای مزیت آزادی مالیاتی است و در این کشور مالیات بر سرمایه، ثروت و مالیات بر ارث وجود ندارد. برای اطلاعات شخصی در مورد نحوه درخواست شهروندی سنت لوسیا و همچنین ویزای این کشور، متقاضیان می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنند. ما خدماتی متناسب با نیازها و نیازهای خاص متقاضیان ارائه می دهیم و تیم کارشناسان ما از ابتدا تا انتها با پشتکار کار خواهند کرد و از یک برنامه موفق اطمینان حاصل می کنند.

سوالات متداول در خصوص پاسپورت سنت لوسیا

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص پاسپورت سنت لوسیا پاسخ دهیم. برخی از کلیدی ترین آنها عبارت اند از:

  • آیا روند درخواست پاسپورت سنت لوسیا دشوار است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی پس از 5 سال اقامت مداوم در این کشور می توانند برای پاسپورت این کشور درخواست دهند و روند درخواست پاسپورت سنت لوسیا بسیار راحت است.
  • آیا برای دریافت پاسپورت سنت لوسیا به ارائه ویزای معتبر نیاز داریم؟ متقاضیان دریافت پاسپورت سنت لوسیا باید ویزای معتبر بین المللی خود را در قدم اول ارائه دهند، در غیر این صورت روند درخواست پاسپورت سنت لوسیا آنها متوقف خواهد شد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *