ویزای تحصیلی

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان

برای ورود به کشور آلمان از طریق تحصیل باید قبل از هر اقدامی به بررسی شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان بپردازیم و شرایط کامل را احراز نمائید. در حال حاضر آلمان دومین کشور برای مهاجرت ایرانیان محسوب می ­شود و پاسپورت این کشور جز پنج پاسپورت معتبر اول دنیا است. برای تحصیل در کشور آلمان، ابتدا باید از دانشگا­ه های کشور آلمان پذیرش اخذ نمایید. سپس برای اخذ ویزای تحصیلی به سفارت کشور آلمان رجوع نمایید.

متقاضیان از طریق ویزای توریستی به هیچ وجه نمی ­توانند برای ویزای تحصیلی اقدام نمایند. طول مدت رسیدگی به درخواست ویزای دانشجویی بین 6 تا 8 هفته است. برای بررسی جزئیات بیشتر در ادامه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، همراه ما باشید.

درخواست ویزای تحصیلی در سفارت آلمان

برای تحصیل در کشور آلمان ابتدا باید از سفارت آلمان نوبت مصاحبه اخذ نمایید. در صورت ارائه مدارک لازم، در اولین قدم یک ویزای سه ماهه صادر می­گردد. بعد از گذشت تقریبا 2 ماه، متقاضی باید برای تمدید ویزا و اخذ اقامت یک ساله اقدام نمایند. مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی یا تحصیلی آلمان شامل موارد زیر است:

  • فرم تکمیل شده جهت درخواست ویزا
  • پذیرش از دانشگاه‌ یا کالج مورد نظر
  • گواهی پشتیبانی مالی به میزان 8000€ (یورو) برای هر سال اقامت
  • مدارک کاری اگر برای فوق لیسانس و یا دکترا اقدام می ­شود
  • ارائه مدرک پایان دوره 3 سال دوره متوسطه
  • ارائه مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی
  • ارائه مدرک پایان دوره مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد
  • ارائه بیمه مسافرتی قبل از پذیرش دانشگاه
  • ارائه گذرنامه معتبر (همراه دو کپی از صفحات 2 و 3)
  • ارائه عکس رنگی گذرنامه یا پاسپورت
  • ارائه شناسنامه به همراه 2 کپی از آن
  • ارائه مدرکی در رابطه با سوابق شغلی

در رابطه با مقاله شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان، ابتدا به بررسی تحصیل در آلمان می ­پردازیم.


بررسی سهولت اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان

امروزه دریافت وقت سفارت آلمان برای دانشجویان بخصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی بسیار مناسب تر شده است به طوری سفارت آلمان به افرادی که مدارک خود را به طور کاملا آماده در اختیار دارند، وقت فوری اهدا می کند.تعداد دانشجویان خارجی در کشور آلمان همواره عدد قابل توجهی بوده است و چنانچه از نمودار زیر نیز بر می آید، بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در کشور آلمان در ایالت وستفالن زندگی می کنند. دو ایالت باواریا و بادن ووتمبرگ نیز به دلیل هزینه های بالاتر زندگی، با وجود کیفیت بهتر آموزشی، در جایگاه های بعد قرار دارند.

تعداد دانشجویان خارجی در ایالت های مختلف آلمان

آلمان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در اروپا است. تحصیل در آلمان همچنین می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای ورود به بازار کار در اروپا است. افرادی که تحصیل در این کشور را تجربه می کنند، می توانند امیدوار باشند که پس از کاریابی به اقامت دائم و در نهایت پاسپورت آلمان یا هر کشور دیگری دست پیدا کنند.

تحصیل در کشور آلمان در 2023

یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه­ های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، کشور آلمان است. تعداد 103 جایزه نوبل در سال 2010 به کشور آلمان تعلق گرفت و بیشتر این جوایز در بخش شیمی، فیزیک و پزشکی بود. در سال 2023 کشور آلمان از جمله کشورهای با تحصیل رایگان است و به همین دلیل یک مقصد پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی است. از دلایل دیگر انتخاب دانشجویان بین المللی برای مقصد تحصیلی می­توان به فراهم آوردن موقعیت­ های شغلی و کار اشاره کرد.

متقاضیان زیر 18 سالی که قصد دارند در مدارس آلمان مشغول به تحصیل شوند، نیازمند به یک سرپرست می ­باشند. اگر اتفاقی برای این افراد بیافتد، شخص سرپرست، مسئول است و قیم یا سرپرست باید در آلمان باشند. پدر و مادر افراد زیر 18 سال نمی­ توانند به عنوان قیم انتخاب شوند، به همین دلیل این کار منطقی نیست. اگر اقوامی مطمئن در کشور آلمان داشته باشید، در این صورت برای افراد زیر 18 سال پذیرش اخذ نمایید.

متقاضیان با در اختیار داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می­ توانند به مدت یک سال در دوره ­های کالج شرکت نمایند. بعد از گذراندن 2 ترم و حدود یک سال در کالج، می ­توانند وارد دانشگاه شوند، کالج­ ها به زبان آلمانی می­باشند. متقاضیان رشته تجربی باید کالج M-KURS و متقاضیان رشته فنی و مهندسی باید کالج T-KURS را انتخاب نمایند. در ادامه شرایط و مدارکی را که باید در مقاطع مختلف تحصیل در آلمان اقدام نمود، خدمتتان ارائه می دهیم.

انتخاب محل تحصیل در آلمان

بر اساس آمار به دست آمده، این روزها بسیاری از افراد به دنبال راهی ارزان برای مهاجرت به کشوری با نرخ بیکاری پایین و اقتصاد قوی می باشند. در واقع کشور آلمان به تازگی مکانی برای دانشجویان بین المللی در سرتاسر جهان شده است زیرا تحصیل در این کشور رایگان بوده و مقصد بسیار عالی برای تحصیل پزشکی و مهندسی است. برای پذیرش تحصیلی از کشور آلمان باید ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. متأسفانه فرصت های تحصیلی در آلمان به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی محدود است و تنها در برخی از دانشگاه ها در 4 ترم اول به زبان انگلیسی تدریس می شود. پس اگر به زبان آلمانی مسلط نیستید، بهتر است برای تحصیل در مقطع کارشناسی، در انتخاب دانشگاه دقیق تر عمل کنید.

البته آموزشگاه های زبان نیز در آلمان وجود دارد که در طی تحصیل می توانید زبان آلمانی خود را توسعه دهید. در آلمان تعداد زیادی دانشگاه معتبر وجود دارد که شما می توانید براساس رتبه آن ها در آخرین امتیازدهی دانشگاهی QS، یک دانشگاه معتبر را انتخاب کنید. فراموش نکنید در انتخاب دانشگاه باید به رشته مورد نظر خود هم توجه داشته باشید که در کدام دانشگاه ها تدریس می شود. اکنون با ما همراه شوید تا شما را با بهترین دانشگاه های آلمان در سال 2023 آشنا کنیم:

دانشگاهTHEQSARWU
دانشگاه لودویک ماکسیمیلیان326352
دانشگاه فنی مونیخ415057
دانشگاه هایدلبرگ426447
دانشگاه هومبولت برلین80117

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در کالج ­های آلمان

ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات آن، ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن، کپی پاسپورت، کپی شناسنامه، 12 قطعه عکس 6 در 4، مدرک زبان آلمانی حداقل b1 و کارنامه قبولی در کنکور سراسری از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این مقطع است. متقاضیانی که حدود 24 الی 30 واحد درسی در دانشگاه های سراسری یا آزاد در ایران گذرانده باشند. در این صورت می ­توانند بدون نیاز به دوره ­های کالج، وارد دانشگا­ه های کشور آلمان شوند. برای آگاهی بیشتر در مورد شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان، متقاضیان باید از شرایط پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی مطلع باشند.

بررسی شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان

شرایط لازم برای پذیرش مقطع لیسانس در آلمان

در مقطع لیسانس، دوره­ ها معمولا به زبان آلمانی ارائه می ­شوند. رشته­ های کمی در کشور آلمان ارائه می­ شوند که در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی تدریس شوند. اگر می­ خواهید به طور مستقیم وارد دانشگاه های آلمان و مقطع لیسانس شوید، باید در همان رشته قبولی در ایران پذیرش شوید. در صورتی که دانشگاه شما سراسری یا دولتی باشد، از شانس قبولی بیشتری برخوردار خواهید بود. مدرک زبان آلمانی سطح B1 یا B2 از جمله مدارک مهم دیگر برای پذیرش در مقطع لیسانس، است.

شرایط لازم برای پذیرش مقطع فوق لیسانس در آلمان

متقاضیانی که مدرک زبان آیلتس دارند، قادر خواهند بود در دانشگاه های رایگان آلمان پذیرش شوند. در مقطع فوق لیسانس تحصیل در دانشگا­ه های آلمان به دو زبان آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است. داشتن مدرک لیسانس از دانشگا­ه های معتبر برای قبولی در دوره فوق لیسانس در دانشگا­ه های آلمان، واجب است. قبولی در دانشگاه دولتی، شانس قبولی متقاضیان را در مقایسه با دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و غیره بالا خواهد برد.

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس، نیاز به مدرک زبان آلمانی در سطح B1 و همچنین مدرک آیلتس 6.5 نیاز دارید. متقاضیان ممکن است برای تحصیل، رشته ­های مهندسی مکانیک، معماری و مهندسی صنایع در این مقطع را انتخاب نمایند. این افراد باید مدرکی برای اثبات سه ماه سابقه شغلی یا کارآموزی متناسب با رشته تحصیلی ارائه دهند.

شرایط لازم برای پذیرش مقطع دکترا در آلمان

پذیرش در این دوره در دانشگا­ه های آلمان خیلی دشوار است و انتخاب یک استاد راهنما در گام نخست برای متقاضی لازم است. از مهم ترین عوامل پذیرش می­ توان به معدل دانشجو در دوره­ های کارشناسی، کارشناسی ارشد و جلب نظر استاد راهنما با ارائه طرح دکترا اشاره کرد. مدارک لازم برای قبولی این مقطع شامل موارد زیر است:

  • ارائه مقالات بین المللی که چاپ شده ­اند
  • ارائه مدرک زبان در سطح مناسب
  • برگزاری کنفرانس­ و سمینارهای مهم
  • ارائه یک طرح خیلی خوب و تخصصی که مورد موافقت استاد راهنما در کشور آلمان شود
  • دوره­ های تخصصی در رشته تحصیلی را آموزش دیده باشد
  • داشتن سابقه کار متناسب با رشته مورد نظر
  • داشتن سن مورد قبول
  • ثبت اختراعات جهانی

شرایط پذیرش تحصیلی پزشکی از آلمان

نمی توان از تحصیل در آلمان گفت ولی اصلا سخنی درباره شرایط تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های این کشور نگفت. مقرون به صرفه بودن، کیفیت آموزشی بالا، شهرت بالا و نیز آینده کاری ایده آل همگی عواملی هستند که دانشجویان خارجی را برای تحصیل رشته پزشکی در آلمان 2023 سوق می دهند. دوره ای که در آلمان حدود 6 سال و 3 ماه طول کشیده و شامل 2 سال تحصیلات پیش کلینیکی، 3 سال تحصیلات کلینیکی و 1 سال نیز کارآموزی است.

زمان ارائه درخواست برای پذیرش رشته ای پزشکی در آلمان بدین شرح است:

زمان ارائه درخواست برای پذیرش رشته ای پزشکی در آلمان

از بهترین دانشگاه های پزشکی برای اخذ پذیرش در آلمان نیز می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه لودویک ماکسیمیلیان مونیخ
  • دانشگاه RWTH آخن
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه فرایبورگ

جالب اینجاست که تحصیل در این دانشگاه ها هم به زبان انگلیسی و هم زبان آلمانی امکان پذیر است. از جمله برنامه های تحصیلی محبوب برای تحصیل در این دانشگاه ها نیز می توان به پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بیولوژی مولکولی، فیزیکال تراپی، بیولوژی تابشی، علوم عصبی بیومدیکال و سایر اشاره نمود.

اما از شرایط پذیرش دانشجوی پزشکی در آلمان نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرایط پذیرش دانشجو برای رشته پزشکی در آلمان

پس تحصیل پزشکی در آلمان به زبان آلمانی امکان پذیر بوده و متقاضیان برای اثبات مهارتشان در این زبان بایستی مدارک زیر را ارائه دهند:

عنوان آزمون زبان آلمانیسطح مورد نیاز
TestDafLevel 4
Goethe Institute certificateLevel C2
DSH German Language ExaminationLevel 2 or 3

شرایط بیمه دانشجویی در آلمان

هزینه های درمان در آلمان بالاست. پس قبل از اینکه بخواهید ایران را ترک کنید، ابتدا باید برای طول اقامت خود در آلمان بیمه درمانی تهیه کنید. این کار باید قبل از ثبت نام در دانشگاه و اخذ ویزای دانشجویی صورت بگیرد. برای مدت اقامت خود در آلمان باید یک کارت بیمه درمانی اروپایی (EHIC) نیز داشته باشید. با وجود این کارت خدمات درمانی برای شما به صورت رایگان ارائه می شود. برای تهیه این کارت باید بین 80€ و 160€ (یورو) در هر ماه پرداخت کنید. اگر بیش از 30 سال سن داشته باشید، هزینه بیمه درمانی برای شما بیشتر است. اگر در زمان شروع تحصیل در آلمان 29 سال سن دارید، فقط می توانید بیمه خصوصی دریافت کنید. شرایط بیمه درمانی برای مهاجرت به آلمان 2023 از قرار ذیل است:

شرایط بیمه مسافرتی آلمان 2023 برای دانشجویان متقاضیشرح
عنوان بیمهTravel Insurance یا بیمه مسافرتی
حداقل سقف پوشش خدمات درمانی30000€ (یورو)
هدف از صدورپوشش درمان پزشکی اضطراری
بهترین مرجع تهیهPROVISIT VISUM (موسسه ای برای صدور بیمه درمانی برای خارجیانی که قصد اقامت اروپایی تا 180 روز را دارند)
ضرورتاز جمله مدارک مهم برای مهاجرت به آلمان و اتحادیه اروپایی

کار بعد از تحصیل در آلمان

بالا بودن سطح تحصیلات و فقدان شهریه در اکثر دانشگاه ها، تحصیل در آلمان را به گزینه ای ویژه برای مهاجران تبدیل می کند، در سال گذشته، بیش از 350000 دانشجوی خارجی در مؤسسات آموزش عالی آلمان ثبت نام کرده اند، که شامل حدود 13% از کل جمعیت دانشجویی است. از آنجا که دانشگاه های آلمان به دنبال جذب دانشجویان خارجی بیشتری هستند، تعداد فزاینده ای دوره های بین المللی را که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، ارائه می دهند. البته علاوه بر تحصیل رایگان، عوامل دیگری هم سبب محبوبیت آلمان شده است.

مثلا نرخ بیکاری در این کشور زیر 5% است یعنی فرصت های شغلی زیادی در آلمان وجود دارد و با توجه به این که دانشجویان تا 18 ماه پس از فارغ التحصیلی می توانند در آلمان اقامت داشته باشند و دنبال کار بگردند، یافتن شغل و تمدید اقامت برایشان ساده شده است. این در حالی است که در کشوری مثل یونان دانشجویان تنها تا 2 ماه پس از فارغ التحصیلی اجازه دارند در این کشور بمانند. به علاوه چون نرخ بیکاری یونان بیش از 18% است کاریابی در این کشور به مراتب دشوارتر از آلمان خواهد بود.

در رابطه با شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان، به بررسی تمامی شرایط و مدارک لازم پرداخته شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان، می­ توانید با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

5/5 - (2 امتیاز)

38 دیدگاه برای “شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان

  1. ک گفت:

    با سلام
    من تازه دیپلم گرفتم و قراره به زودی برم دانشگاه ولی تو دانشگاه سراسری قبول نشدم
    و سال دیگه میخوام اقدام کنم برم المان
    بدون قبولی در ازمون سراسری هنوزم میتونم درخواست بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای دانشگاه های خصوصی آلمان می تونید اقدام کنید در این صورت

  2. کورش گفت:

    سلام .من 22سالمه.معدل لیسانسم بالای 17.5هست .
    در ضمن لیسانس عمران دارم از دانشگاه آزاد علوم تحقیقات .سال اول و دوم دبیرستانم نمره هام همه عالی و معدلم بالای 19بود ولی سال کنکور مشکلات خانوادگی پیدا کردم سر امتحان ها و معدل سال دوازدهمم خیلی پایین شد در حد 13.
    زبان انگلیسیم کامله و زبان آلمانی هم دارم یاد میگیرم .
    با این شرایط میتونم برم آلمان برای ادامه تحصیل و اونجا موندگار بشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان تحصیل کنید.

  3. م.عبدلمل گفت:

    ببخشید من یکسال پشت کنکور موندم ولی میخوام برم المان برای تحصیل در رشته پزشکی حتما باید تو کنکور پزشکی قبول بشم تا بتونم در کالج المان ثبت نام کنم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله حتما باید در کنکور قبول بشید مگر این که کشور دیگه ای رو برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور انتخاب کنید.

  4. طهورا گفت:

    سلام خسته نباشید، من سال ۱۱ رشته ی ریاضی تیزهوشان میخونم و معدل و رزومه ی خوبی دارم
    اما هیچ فامیل یا آشنایی تو آلمان ندارم و خیلی هم توانایی مالیم بالا نیست
    خواستم بدونم با این شرایط اگه مدرک زبان کافی هم داشته باشم احتمال تحصیل من چقدره؟
    چون شنیدم برای تحصیل در کالج نیاز به قیم یا کسی هست که ما رو تضمین کنه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بعد از سن 18 سال دیگه نیازی به این قیم ندارید.
      شما باید توی کنکور ایران قبول بشید تا بتونید توی همون رشته در آلمان اقدام کنید

  5. پور گفت:

    سلام من 25 سالمه و مدرک مدیریت بازرگانی دارم. از لحاظ سنی مشکلی نداره برای فوق لیسانس آلمان اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر می تونید اقدام کنید

  6. zzz گفت:

    سلام خسته نباشین
    من ۲۰ سالمه و تو دانشگاه آزاد روانشناسی می خونم بدون کنکور هم پذیرش شدم و مدرک زبان آلمانی دارم می خواستم ببینم برا ادامه تحصیل چون بدون کنکور پذیرش شدم مشکلی پیش نمیاد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بعضی از دانشگاه ها ممکن هست سختگیری کنند اما در کل خیر مشکلی نیست

  7. محمدی گفت:

    سلام خسته نباشید من رشته فنی (مکانیک خودرو) تحصیل میکنم م تازه سوم دبیرستان رو تموم کردم مدرک b1 المانی دارم میتونم برم المان تحصیل کنم و بعد از تحصیل کار کنم و اقامت بگیرم و کلا دیگه بر نگردم ایران؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک دانشگاهی دریافت کنید برای کار کردن. سن شما برای کار در آلمان کم هست.

  8. محمد تقی صادقی گفت:

    سلام خسته نباشید . من ۱۶ سالمه و در رشته معماری در پایه ۱۱ دارم درس میخونم همچنین دارم زبان آلمانی یاد میگیرم میخواستم ببینم با دیپلم و مدرک زبان آلمانی میشه رفت آلمان برای تحصیل ؟و رشته من کنکور نداره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید توی کنکور ایران رشته مورد نظر خودتون رو قبول بشید تا بتونید آلمان همون رو ادامه بدید

  9. ستار حنایی گفت:

    سلام من 20 سالمه امسال کنکور دادم و رشته های پیرا پزشکی قبول میشم ، میخواستم بدون من می تونم برم آلمان و در رشته ی پزشکی تحصیل کنم و در ضمن چقدر هزینه داره؟ ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای خوندن پزشکی در المان مدرک زبان و قبولی در دانشگاه های سراسری ایران رو نیاز دارید
      اگر این کار براتون سخته اول به کمک مشاوره برربسی کنید که چه کشوری براتون مناسب تره برای اون اقدام کنید

  10. مانا رضایی نژاد گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من لیسانس معماری دارم از دانشگاه تهران جنوب با معدل بالای ۱۵ ولی معدل پیش دانشگاهی و دیپلمم پایینه می خوام واسه ارشد تو المان پذیرش بگیرم
    معدل لیسانسم مهمه درسته؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ پذیرش در مقطع ارشد بهتره که به کشورهای دیگه ای برای مهاجرت تحصیلی فکر کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  11. الهه گفت:

    سلام و عرض ادب
    من در رشته ای غیر از علوم پزشکی تحصیلات دانشگاهی دارم. برای تحصیل در رشته پزشکی کشور آلمان میتونم مستقیم وارد دانشگاه بشم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما چند سالتونه؟ و مدرک تحصیلیتون چیه؟ چه معدلی دارید؟
      شرایطتون رو بفرمائید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم

  12. Erfan soleimani گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید برای گرفتن اقامت بعد از تحصیل برای آلمان حتما باید کار مرتبط با تحصیل باشه یا نه ؟یعنی میشه وارد شغل آزاد شد و بیزنس راه انداخت یا فقط باید کار مرتبط با تحصیل باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      مهم داشتن قرارداد کاری و حداقل حقوق شماست که به شما اقامت کاری بدن
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  13. مجتبی صفری گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من لیسانس معماری دانشگاه آزاد دارم و بدون کنکور پذیرش شدم حالا برای فوق بخوام اقدام کنم اینکه بدون کنکور پذیرش شدم مسئله ای نیست ؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر مسئله ای نیست

  14. يگانه گفت:

    سلام براي پذيرش مستقيم از دانشگاه ايران به المان ميشه سه ترم رشته علوم پايه در دانشگاه ازاد خوند بعد پذيرش گرفت براي المان
    جهت خواندن پزشكي؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمتش شما اگر مدرک زبان آلمانی داشته باشی دو زیر ۲۱ سال باشید میتویند اقدام کنید

  15. D گفت:

    سلام من15 سالمه و رشته ام ریاضی وخاله ام در المان با همسر و فرزندانش زندگی می کند و می تواند قیم من شود ابامن برای سال دیگه می توانم برای مدارس المان اقدام کنم و می توانم در مدارس روزانه ثبت نام کنم وهمراه خالم زندگی کنم شانس گرفتن ویزای تحصیلی چقدر است و زبان المانی بلد نیستم ومراحل گرفتن ویزای تحصیلی زیر18 سال چیست

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله میتونید خاله خودتونو به عنوان قیم انتخاب کنید اما ممکنه فقط مدارس خصوصی به شما پذیرش دهند و باید زبان آلمانی بلد باشید تا بهتون ویزا بدهند

  16. zahra گفت:

    سلام……ببخشید من واقعا سردرگم شدم از بس اطلاعات مختللفی تو سایت های حقوقی برای مهاجرت تحصیلی هست….اکثر مقالات در مورد این گفته که با داشتن مدرک دیپلم میشه وارد مقطع کارشناسی شد….من سال دوازدهم تجربی هستم معدلمم 18….میخوام رشته فیزیوتراپی بخونم و امسال هم موفق به پاس کردن کنکور نمیشم…..اگه تو کنکور شرکت نکنم امکان پذیرش ندارم؟و اینکه باید تو کنکور فیزیوتراپی قبول شم یا فقط باید اینجا سراسری یه رشته ایی قبول بشم ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما تا اکنون شرایطتتون خوبه باید مدرک زبان آلمانی بگیرید و به کالج پیش پزشکی در آلمان بروید اگر قبولی سراسری بیارید شانستون بالاتر میره

  17. احسان گفت:

    سلام حسته نباشید
    با داشتن مدرک کارشناسی بالای ۱۷ از دانشگاه ازاد و پیش دانشگاهی
    و همچنین داشتن مدرک زبان المانی c1 و ایلتس ۶ و نیم میتونم برای رشته روانشناسی در دوره رایگان دانشگاه المان اقدام کنم ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بای مدرک زبان آلمانی بله میتونید

  18. سينا گفت:

    سلام يه سوال داشتم. ايا ميشود فقط با مدرك ديپلم و كارنامه سال دوازدهم كه پيش دانشگاهي ميشود براي كالج اقدام كرد يا حتما قبولي كنكور لازم است؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب با داشتن مدرک زبان المانی بله میتونید اما اگه قبولی نیارید شانستون کم هست

  19. امیرمهدی غیاثی گفت:

    با سلام و خسته نباشین خدمت شما میخواستم بدونم منکه رشتم برق صنعتیه و کنکور برای این رشته در شاخه کاردانش و فنی حرفه ای برداشته در سال 99 بعد من چجوری به دانشگاه و سفارت ثابت کنم اون رشته که انتخاب کردن در المان در ایران پذیرش شدم با توجه به نوشته هایی که داخل سایت قرار دادین

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما با کارشناسان ارشد ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *