مهاجرت

پناهندگی در تایلند

پناهندگی در تایلند

سالانه افراد زیادی از سراسر کشورهای دنیا از روش های مختلفی مهاجرت می کنند. پناهندگی در تایلند یکی از روشهای انتخاب شده توسط این افراد برای مهاجرت است. پناهندگی یکی از روش های مهاجرت است که به دلیل شرایط خاص پناهجویان برای عده خاصی از افراد مناسب است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی در زمینه پناهندگی در این کشور به شما ارائه خواهیم کرد.

کشور تایلند به پایتختی شهر بانکوک در قاره آسیا قرار گرفته است. این کشور با کشورهای میانمار، مالزی، لائوس و کامبوج دارای مرز مشترک می باشد و جمعیتی حدود 70 میلیون نفر را در مساحت 513000 کیلومتری خود جای داده است. کشور تایلند با آب و هوای گرمسیری و باران های فراوان سرزمین سرسبز و زیبایی به حساب می آید. مردم این کشور به زبان تایلندی صحبت می کنند و بیش از 95% آنان به آیین بوداییسم پایبند می باشند. واحد پول تایلند بات (Baht) بوده که هر دلار آمریکا معادل 30 بات تایلند است. نرخ رشد این کشور در بازار داخلی بیش از 78% بوده و این امر نشان دهنده بهبود روز افزون اقتصاد این کشور است. یکی از نقاط قوت تایلند از لحاظ اقتصادی گسترده بودن صنعت توریسم آن است که از به همین علت یکی 10 کشور توریستی در جهان به شمار می رود.

  • شرایط درخواست پناهندگی در تایلند چگونه است؟
  • چه کسانی شانس بالای پناهندگی در تایلند هستند؟
  • محدودیت های پناهندگی در تایلند چیست؟
  • چرا پناهندگی در تایلند مناسب نیست؟
  • مزایای پناهندگی در تایلند چیست؟

پناهندگی در تایلند

بر اساس داده های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) ، بیش از 90000 پناهجوی میانماری در 9 اردوگاه پناهندگان به رسمیت شناخته شده در امتداد مرز تایلند و میانمار زندگی می کنند. پناهندگان، که برخی از آنها سال ها در بلاتکلیفی گیر افتاده اند، به شدت در پشت نرده ها محصور شده اند و از جستجوی کار در تایلند منع شده اند. به گفته شبکه پشتیبانی صلح کارن، جیره غذایی فعلی تقریباً 300 THB(بات تایلند)یا 10$ (دلار) در ماه ارزش گذاری شده است. در همین حال، گروه های حقوق بشر بارها از مقامات مرزی تایلند به خاطر فرستادن پناهجویان به آن سوی مرز به میانمار انتقاد کرده اند، جایی که آنها در معرض خطر حملات هوایی بی رویه، دستگیری خودسرانه، شکنجه و بدتر از آن هستند.

مهاجرت از طریق پناهندگی در تایلند

مهاجرت از طریق پناهندگی در تایلند

هزینه زندگی در تایلند سالانه افراد زیادی از سراسر کشورهای دنیا از طریق روش های مختلفی برای بهبود شرایط زندگی خود مهاجرت می کنند معقول بوده و اقدام برای زندگی در کشور تایلند از طریق پناهندگی یکی از روش هایی است که طی سال های اخیر مهاجران آن را انتخاب کرده اند. علیرغم وجود روش های متنوع جهت اخذ اقامت تایلند به صورت قانونی، عده زیادی از افراد از کشورهایی مثل ایران، عراق، میانمار، کره شمالی، پاکستان، هند، سوریه و غیره پناهندگی را برای زندگی در این کشور انتخاب می کنند. متقاضیان مهاجرت دقت داشته باشند که پناهندگی روش مناسبی برای اخذ اقامت کشورهای دیگر نمی باشد. در حال حاضر پناهجویان در تایلند جمعیتی حدود 93000 نفر را تشکیل می دهند و در 9 کمپ پناهندگی موجود در این کشور زندگی می کنند.

پس از ورود به این کشور متقاضیان باید درخواست پناهندگی بدهند که نتیجه و تاریخ مصاحبه ظرف 5 روز به فرد اعلام خواهد شد. این تاریخ مشخص نبوده و ممکن است حتی چند ماه بعد به افراد وقت مصاحبه داده شود. پناهجویان پس از تایید درخواست پناهندگی خود از سوی دولت، در کمپ های پناهجویان استقرار می یابند. زندگی در این کمپ ها بسیار دشوار بوده و پناهجویان در شرایط طاقت فرسای بهداشتی و تغذیه ای زندگی می کنند. به دلیل موارد گفته شده، پناهندگی آخرین راه پیشنهادی برای مهاجرت به کشوری دیگر است.

شرایط پناهندگی در تایلند

برای اقدام جهت پناهندگی در کشور تایلند افراد باید واجد شرایط اعلام شده از سوی دولت باشند و این پروسه به راحتی انجام نمی پذیرد. افرادی که برای زندگی در این کشور درخواست پناهندگی می دهند باید ثابت کنند که به دلیل اعتقادات سیاسی، مذهبی و غیره جانشان در خطر بوده و امکان ادامه زندگی در کشور مبدا برای آنان وجود ندارد. پس از اخذ اجازه پناهندگی در این کشور، افراد امکان جست و جو برای کار را به دست می آورند و مدت محدودی تا زمان اشتغال اجازه ماندن در تابلند را خواهند داشت.

قابل ذکر است که پلیس تایلند برخورد خوبی با پناهجویان ندارد و اکثر پناهندگان تمام تلاش خود را می کنند تا کم تر با پلیس برخورد داشته باشند. مالکین منازل نیز قیمت پیشنهادی خود را برای پناهجویان بالاتر از حد معمول ارائه می دهند و همین امر زندگی این افراد را در تایلند دشوار تر کرده است. به علاقه مندان جهت مهاجرت به کشور تایلند پیشنهاد می شود راه های دیگری را از جمله مهاجرت به تایلند از طریق کار و یا تحصیل در تایلند انتخاب کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره، وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با صدها تجربه موفق در زمینه مهاجرت آماده کمک به شما عزیزان در این راه هستند.

4/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “پناهندگی در تایلند

  1. حمید گفت:

    آیا امکان دارد اتباع افغانی از ایران به تایلند سفر کند

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که سفارت های این کشور در افغانستان فعالیتی نداشته باشند

  2. ali گفت:

    من ……. و بچه های مردم رو آواره میکنید

    1. امیر جلالی گفت:

      ما همواره از افراد خواستیم که از مسیر پناهندگی جدا بشن و هیچ خدماتی در این رابطه نداریم. شما هم بهتر هست یک مقدار ادب رو رعایت کنید

  3. مهدی گفت:

    نزدیک به ده سال تایلند بودم زبان تای هم یاد گرفتم یه نصیحت به ایرانی های عزیز هم وطن خودم دارم تایلند جای مهاجرت نیست.پلیس فقط پول میگیره هیچ کاری نمیکنه.پول نداری زندان.کار که به هیچ وجه نیست چون خود تایلندی ها بیکارند.و به خارجی ها کار نمیدن.مغاذه هم بزنی یا کاری راه بندازی پلیس میاد هر ماه باید پول بدی.تحصیل در تایلند هم به درد نمیخوره .تای فقط برای تفریح خوبه اونم دو هفته .ولی نرید بهتره.تایلند فقط برای تایلندی ها خوبه.سوال برات چرا خودم موندم تایلند .اگه ده سال قبل بود هیچ وقت نمیرفتم تایلند.از تجربه من استفاده کنید .تایلند نرید برای مهاجرت برید یه جایی که بعد از پنج سال پاس اون جا رو بگیرید تایلند به هیچ وجه اقامت نمیده.فقط سال به سال ویزا میده.اونم باید کلی پول بدی.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون از این که تجربیات خودتون رو در اختیار مخاطبین ما قرار دادید

    2. Dr گفت:

      منم با دوست عزیزمون موافقم تمام حرفاش درسته دو سال اینجام فقط وقتم رو تلف کردم اگر مثل دوستام به آلمان یا جای دیگه میرفتم الان حداقل پاس اونجا رو داشتم . اینجا همون واسه دو هفته خوبه بعد از اون حالت از همشون به هم میخوره میگی نه امتحان کن با این زبون مضخرفشون

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        ممنون از این که تجربیات خودتون رو در اختیار ما قرار دادید.
        امیدوارم که مشکلاتتون بر طرف بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *