مهاجرت

پناهندگی در سنگاپور

پناهندگی در سنگاپور

کشور سنگاپور یک کشور پیشرفته با شرایط مناسب می باشد اما پناهندگی در سنگاپور به دلیل وجود قوانین ضد پناهندگی در این کشور، ممکن نمی باشد. راه های مختلفی برای مهاجرت به سنگاپور وجود دارند اما پناهندگی در سنگاپور غیر قانونی به حساب می آید. روش های مهاجرت به سنگاپور به صورت زیر می باشند:

  • سرمایه گذاری در سنگاپور
  • کار در سنگاپور
  • تحصیل در سنگاپور
  • ازدواج در سنگاپور

جزیره سنگاپور درواقع یک کشور کوچک می باشد که در بخش شرقی آسیا واقع شده است. این کشور یکی از غنی ترین و ثروتمند ترین کشورهای جهان می باشد. شرایط اقتصادی و اجتماعی مطلوب افراد زیادی را برای دریافت اقامت سنگاپور به این کشور جذب کرده است. اکثر مردم سنگاپور بودائی می باشند. 90% ساکنین سنگاپور به زبان انگلیسی مسلط می باشند. در کشور سنگاپور تمامی پناهندگان غیرقانونی حتی کودکان بازداشت و زندانی می شوند؛ زیرا این امر قانونی نیست. پناهندگان معمولا به دلیل فشار اجتماعی، فشار اقتصادی، متفاوت بودن افکار و ترس از شکنجه، دست به مهاجرت غیر قانونی یا همان پناهنده شدن در کشورهای مختلف می کنند.

دلایل عدم پذیرش پناهندگی در سنگاپور

عذم پذیرش پناهنده و غیر قانونی بودن پناهندگی در سنگاپور برای دلایلی خاصی می باشد که این دلایل عبارتند از: کشور سنگاپور بسیار کوچک است؛ این دلیل به موضوع مساحت کشور سنگاپور برمی گردد. هجوم پناهندگان و پناهجویان باعث از بین رفتن امنیت اجتماعی و همچنین رفاه و آسایش شهروندان سنگاپوری می شود. با کم شدن فضای خالی، کمبود مسکن، ترافیک بیش از حد و غیره، آسایش شهروندان سنگاپوری از بین می رود. جمعیت سفید کشور سنگاپور همچنان در حال رشد و افزایش می باشد. در سال 1970 یک میلیون پناهنده وارد خاک سنگاپور شدند. این امر جهت پشتیبانی مردم جنگ زده ویتنام صورت گرفت.

پیمان نامه یا معاهده دوبلین در پناهندگی در سنگاپور

اگر فردی در یک کشور تقاضای پناهندگی کند، دیگر اجازه پناهنده شدن در سایر کشورها را ندارد. با اثر انگشت وی، تمامی پرونده او نمایان می شود. اگر پیش از این در یک کشور پناهنده شده باشد، پناهندگی در سایر کشورها غیر ممکن خواهد بود. پیش از وجود قرارداد دوبلین، مردم با تغییر نام خود، در کشورهای مختلف پناهنده می شدند. امروزه این امر غیر ممکن است زیرا با بارگیری اثر انگشت متقاضی، کل مشخصات و سوابق او ظاهر می شوند. از سال 1975 تا 1980، بیش از 14000000 پناهنده و جنگ زده توسط قایق های مردمی وارد جزیره سنگاپور شدند. این اردوگاه پس از تخلیه شدن در سال 1999، به طور رسمی تعطیل شد.

پیمان نامه یا معاهده دوبلین در پناهندگی در سنگاپور

شرایط پناهندگی در سنگاپور در 2021

پناهندگی در سنگاپور به دلیل وجود شرایط خاص غیر ممکن می باشد. کشور سنگاپور برای جلوگیری از جرائم کیفری، قتل، دزدی، فقر و عدم وجود رفاه اجتماعی، راه ورود پناهندگان را بسته است. در دهه 1970 میلادی، رفت و آمد پناهندگان ویتنامی به سنگاپور، باعث ایجاد زیان های جبران ناپذیری در این سرزمین شد. یکی از کشتی هایی که 40 پناهنده با آن در حال حرکت به سنگاپور بودند، در آب های جزیره سنگاپور غرق شد. در سال 1996 میلادی اروگاه پناهندگان در سنگاپور به طور کلی تعطیل شد. تمام پناهنده ها نیز در این سال به کشور خود فرستاده شدند. در سال 2021 حتی پناهنده های سیاسی نیز قادر به دریافت مجوز ورود به سنگاپور نیستند.

مهاجرت به کشور سنگاپور

مهاجرت به سنگاپور از راه های قانونی ممکن می باشد. به دلیل وجود شرایط فوق العاده در سنگاپور در زمینه های مختلف، مهاجرت به این کشور رواج بسیاری دارد. این کشور دارای دانشگاه های با کیفیتی می باشد که در سطح جهانی شناخته شده می باشند. افرادی که می خواهند به کشور سنگاپور مهاجرت کنند، می توانند از روش هایی که در جدول زیر ارائه گردیده است، اقدام کنند:

  • مهاجرت تحصیلی به سنگاپور
  • مهاجرت به سنگاپور از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به سنگاپور از طریق کار
  • پناهندگی در سنگاپور

مهاجرت تحصیلی نیاز به روادید تحصیلی دارد. دریافت اقامت یا تابعیت با سپری کردن دوره 5 ساله پس از فارغ التحصیلی ممکن می باشد. بعد از اتمام دوره تحصیلی، دانشجویان می توانند با داشتن مهارت و شرایط مناسب وارد بازار کار شوند. کار ضمن تحصیل در سنگاپور امکان پذیر می باشد. دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های سنگاپور باعث رایگان شدن تحصیل متقاضی خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به سنگاپور را مطالعه فرمائید.

مهاجرت به سنگاپور از طریق سرمایه گذاری

این نوع مهاجرت نیاز به توان مالی کافی دارد. متقاضیان با سرمایه گذاری در سنگاپور می توانند تابع یا مقیم این کشور شوند. خانواده نیز می تواند همراه با فرد سرمایه گذار به کشور سنگاپور مهاجرت کند و اقامت کسب کند. سرمایه گذاری در سنگاپور در زمینه های تاسیس شرکت، کمک هزینه صندوق دولت و غیره صورت می گیرد.

کشور سنگاپور بسیار کوچک می باشد. این موضوع یکی از دلیل هایی است که کشور سنگاپور مانع ورود پناهندگان به این کشور شده است. جمعیت سنگاپور به 5500000 نفر می رسد و نسبت به مساحت این کشور، فضای زندگی کم می باشد. به صورت کلی پناهندگی به کشورهای مختلفی امری پرخطر است. پناهنده شدن جان شما را به خطر می اندازد. پناهندگی در هر کشوری از جهان و همچنین پناهندگی در سنگاپور به هیچ وجه توصیه نمی شود. افرادی که می خواهند در کشورهای دیگر پناهنده شوند، معمولا از شرایط کشور خود راضی نیستند. این افراد مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و یا مشکلات دیگری دارند.

اگر قصد ترک کشور خود را دارید، می توانید راه های مختلفی را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که پناهندگی در سنگاپور غیر قانونی می باشد. همچنین افرادی که به کشورهای دیگر می روند تا پناهنده شوند، اجازه برگشت به کشور خود و پناهنده شدن در سایر کشورها را ندارند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشتاق ارائه اطلاعات درباره تمامی امور مهاجرتی قانونی به هموطنان عزیز می باشند. اما در زمینه پناهندگی مشاوره و خدماتی ندارند.

4.9/5 - (8 امتیاز)

12 دیدگاه برای “پناهندگی در سنگاپور

  1. سینا ستاری گفت:

    پناهندگی در سنگاپور میتونه اقامت این کشور رو به ارمغان بیاره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص پناهندگی ارائه نمیکنه

  2. ارشاد گفت:

    پناهندگی تو این کشور اصلا اتفاق می افتد یا خیر؟ آیا میشه برای ویزای توریستی این کشور بدون تمکن مالی اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر این کشور پناهنده نمیپذیره

  3. سحر گفت:

    موسسه شما در مورد پناهندگی خدمات می دهد؟
    ممنون از مطالب مفیدتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

  4. عادل گفت:

    سلام . با این اوصاف اوضاع پناهنگی خیلی داغونه و اصلا نبای بهش کرد

  5. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد پناهندگی در سنگاپور تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد
    تابعیت از طریق تولد در سنگاپور هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

  6. امیرحسین گفت:

    مقاله مفیدی بود.
    ممنون

  7. leilakk گفت:

    با مقوله پناهندگی موافق نیستم.

  8. sohrab گفت:

    از مطالب خوبتون ممنونم
    پناهندگی اصلا کار جالبی نیست و به ریسکش نمی ارزه به نظرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *