مهاجرت

پناهندگی در مالتا

پناهندگی در مالتا

این روزها افراد زیادی از بی اطلاعی اشخاصی که قصد مهاجرت به مالتا را دارند، سوء استفاده کرده و راه پناهندگی در مالتا را به آن ها معرفی می کنند. اما در واقع پناهندگی در مالتا یکی از پرخطرترین و پرریسک ترین راه مهاجرت به این کشور بوده که حتی موفقیت آمیز هم نمی باشد و بارها دیده شده افراد در این راه در شرایط بسیار اسفناک به سر می برند و جان و مال خود را به خطر می اندازند. در مقاله زیر که متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد ما به شما عزیزان در مورد پناهندگی در مالتا توضیح می دهیم و پیشنهاد می کنیم که از راه های جایگزین قانونی مانند تحصیل در مالتا، کار درمالتا، سرمایه گذاری در مالتا، ثبت شرکت درمالتا و غیره استفاده نمایید. در جدول زیر به معرفی این کشور نیز پرداخته میشود:

شرحآیتم
نام رسمیجمهوری مالتا
موقعیتواقع در جنوب اروپا و مرکز دریای مدیترانه
پایتختوالتا
زبان رایجزبان مالتایی و انگلیسی
واحد پول€ (یورو)

دلایل انتخاب کشور مالتا از سوی افراد

دلایلی از جمله وجود شرایط آب و هوایی مناسب در این کشور، رایج بودن زبان انگلیسی در بین عموم مردم و غیره می تواند از عواملی باشد که این کشور را در بین عموم مردم محبوب ساخته است. مهم ترین دلیل مهاجرت به مالتا این است که این کشور عضو اتحادیه اروپا و عضو شنگن می باشد و از قوانین موجود در بین تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا تبعیت می کند. مالتا همچنین شرایط باثباتی دارد؛ مثلا نرخ تورم آن همانطور که نمودار ذیل نشان می دهد همواره پایین است:

نرخ تورم در مالتا

اقتصاد این کشور وابسته به بازرگانی بین المللی می باشد و در تولیدات پارچه، میوه، فراورده های دامی، صنایع کشتی سازی و جهانگردی قوی می باشد. کمیساریای پناهجویی تنها نهاد قانونی محسوب می شود که برای رسیدگی به درخواست های اشخاص پناهجو، از سوی دولت تعیین شده اند. اگر فردی نیاز به حفاظت بین المللی در یک کشور داشته باشد، درخواست و اطلاعات وضعیت شخص به کمیساریای پناهندگان برای پیگیری سریع انتقال پیدا می کند.


مراحل مهاجرت به مالتا از طریق پناهندگی

در مراحل اولیه این فرآیند نیاز دارید یک فرم را تکمیل نمائید. این فرم به عنوان یک پرسشنامه مقدماتی است که از پناهجویان خواسته می شود. پس از برگزاری جلسه اطلاعاتی توسط کارمندان Refcom تکمیل گردد. بعد از تکمیل فرم اطلاعات شخصی و رسیدگی به درخواست فرد پناهجو یک زمانی را برای مصاحبه با متقاضی انتخاب می نمایند. سپس مجددا اطلاعاتی را در مصاحبه طبق فرم تکمیلی قبلی پرس و جو می نمایند. بعد از اتمام مصاحبه متقاضی باید منتظر باشد تا نتیجه بررسی و تصمیم گیری را به او اطلاع دهند. قانون ملی کشور مالتا، یک دوره زمانی 2 هفته ای را از زمان اعلام تصمیم در خصوص پناهندگی مشخص می نماید.

در این 2 هفته شخص می تواند به هیئت تجدید نظر پناهندگان درخواست خود را در جهت بررسی مجدد و تجدید نظر اعلام نماید. این هیئت تجدید نظر، یک دادگاه اداری می باشد که جهت بررسی درخواست پناهندگان تنظیم شده است. این دادگاه در حال حاضر از 3 مرحله تشکیل شده است و به رسیدگی و تصمیم گیری در مورد توصیه هایی که توسط کمیساریای پناهندگان صادر شده، می پردازد. درخواست پناهندگی در مرحله تجدید نظر نیز ممکن است رد شود.

قوانین پناهندگی در مالتا

قانون ملی کشور مالتا، یک دوره زمانی 2 هفته ای را از زمان اعلام تصمیم در خصوص پناهندگی مشخص می نماید. در این 2 هفته شخص می تواند به هیئت تجدید نظر پناهندگان درخواست خود را در جهت بررسی مجدد و تجدید نظر اعلام نماید. این هیئت تجدید نظر، یک دادگاه اداری می باشد که جهت بررسی درخواست پناهندگان تنظیم شده است و در حال حاضراز 3 مرجع تشکیل شده است به رسیدگی و تصمیم گیری در مورد توصیه هایی که توسط کمیساریای پناهندگان صادر شده، می پردازد. درخواست پناهندگی در مرحله تجدید نظر نیز ممکن است رد شود.

روش های پناهندگی در کشور مالتا

با توجه به این که مالتا کشوری اروپایی و توسعه یافته است اخذ اقامتش طرفدارانی دارد که همان طور که بررسی شد خیلی از آن ها به اشتباه روش پناهندگی را انتخاب می نمایند. برای پناهندگی در مالتا طی سال 2024 از طرق مختلفی میتوان اقدام نمود که عبارتند از:

  • روش منظم
  • روش پذیرش
  • روش سریع
  • روش دوبلین

روش های پناهندگی در کشور مالتا

روش منظم برای پناهندگی در مالتا

یک مقام تخصصی در حوزه پناهندگی تعیین می شود و مسئول رسیدگی به درخواست های پناهندگی می شود. طبق مقررات فرایند درخواست فرد باید در عرض 6 ماه بعد از ارائه درخواست بررسی شود و نتیجه آن اعلام شود. البته این مدت زمان ممکن است بنابر دلایل قانع کننده از جمله پیچیدگی موضوع پناهندگی و یا حجوم تعداد زیادی از پناهجویان، در مدت زمان بیشتری بررسی شود. در این روش پرونده ها ممکن است الویت بندی شوند ولی طبق یک روش منظم و اصولی به کلیه پرونده ها در مدت زمان تعیین شده به انجام می رسد.

روش پذیرش برای پناهندگی در مالتا

این روش پناهندگی به ما می گوید، طبق ماده 24 قانون پناهندگان در خصوص “تقاضاهای غیر قانونی” این امکان را در اختیار کشور قرار می دهد که درخواست را در مدت زمان کم تری بررسی نموده و نپذیرد. مواردی که در این ماده ذکر شده است شامل موارد زیر می باشد:

  • یکی دیگر از کشورهای عضو حمایت مالی به متقاضی را تحت عنوان قانون دوبلین اعطا نموده باشد.
  • متقاضی قبل از اعلام درخواست خود به مالتا از یک کشور دیگر درخواست پناهندگی نموده باشد.
  • متقاضی از یک کشور سوم که وضعیت مالی خوبی دارد درخواست خود را ارسال نموده باشد و از حمایت کافی برخوردار باشد.
  • کشور مبدا کشور امنی محسوب شود.

پیامدهای مهاجرت قاچاقی برای مالتا

مالتا پیامدهای مهاجرت قاچاقی را از دهه 1990 تجربه کرد زمانی که یوگسلاوی سابق و عراق درگیر وضعیت جنگی شدند. مهاجران از این کشورها به دنبال یک زندگی بهتر در مالتا ساکن شدند. با این همه، مسائل واقعی زمانی احساس شد که اولین امواج «مهاجران بر روی قایق» وارد مالتا شدند. این پدیده از نوامبر سال 2001 شروع شد زمانی که 57 مهاجر بر روی سواحل مالتا پیاده شدند. در طی سالیان بعدی، تعداد قایق ها همین طور افزایش یافت و این منجر به ایجاد فشار بر منابع محلی و جمعیت شد.

دولت مالتا در همین راستا و به منظور اتخاذ راه حلی جامع دست به اقدامات خشونتی و محدود کننده جهت دور کردن مهاجران از ساحل و حداقل حفظ جریان مهاجران زد. سپس مالتا اقداماتی همانند نظارت فزاینده بر دریاها را جهت دور نگه داشتن مهاجران به کار بست. با این همه، یک واقعیت حتمی بود و آن این است که سیم خاردارها و گشت و نظارت شدید مهاجران را از ترک وطن خود برای جستجوی مسیرها و مقاصد جدید متوقف نکرد.

روش دوبلین برای پناهندگی در مالتا

در این روش تمام درخواست های پناهندگی از طریق قانونی بررسی می شود و از شما همزمان با ارائه درخواست خود، انگشت نگاری و تشخیص هویت انجام می شود. کشور مالتا قانون دوبلین را از سال 2017 پذیرفته است. در نهایت وکلای و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان پیشنهاد می کنند طبق آمار بسیار بدی که از وضعیت پناهندگان در کشورهای مختلف به دست آمده و ردی تعداد بالای پناهندگان از سمت کشورها، این راه را فراموش کرده و از راه قانونی مهاجرت به مالتا را دنبال کنید مثلا با اخذ ویزای تحصیلی مالتا و غیره.

سوالات مهم درباره پناهندگی در مالتا

ممکن است افراد تمایل داشته باشند که در این کشور درخواست پناهندگی دهند. این مسئله می تواند منجر به محدودیت هایی شود. می توان به این نکته اشاره کرد که به طور کلی، با وجود مسیرهای متعددی که پیش روی متقاضیان خارجی وجود دارد، انتخاب مالتا به عنوان مقصد نهایی یک گزینه ایده آل نیست. در این رابطه سوالاتی مطرح می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • آیا می توان به صورت قاچاقی خود را به مالتا رساند؟ بله امکان رساندن خود به این کشور با وجود مخاطرات زیاد وجود دارد. اما مالتا افرادی که از این طریق وارد خاک این کشور می شوند را در زندان ها نگهداری می کند و روند رسیدگی به درخواست آن ها بسیار کند خواهد بود.
  • چرا راهکارهایی برای عدم اقدام برای پناهندگی وجود دارد؟ مسیرهای مختلفی در سراسر جهان برای مهاجرت وجود دارد که ممکن است یکی از آن ها برای فرد مناسب باشد. صحبت کردن با افراد متخصص پیش از اقدام در این مسیر، از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.
  • چرا انتخاب کشوری مثل مالتا برای مهاجرت قانونی مناسب تر است؟ به این دلیل که فرد از روز نخست با یک هدف مشخص وارد این کشور می شود و محدودیت هایی را پیش رو نخواهد داشت.
5/5 - (9 امتیاز)

16 دیدگاه برای “پناهندگی در مالتا

  1. عرفان گفت:

    سلام من پناهنده مالتا هستم، تنها کشوری هست که اگر پاسپورت فیک بگیرنت اول میفرستن دتنشن در صافی حدود دوماه بعد میفرستن زندان ۶ ماه در پاولا بودم، ورود به مالتا یا خروج از اینجا حکمش یکی هست و زندان،بعد فرستادنم یک دادگاه کوچیک که بهش اپیل بورد میگن بعد سه جلسه فرستادنم سازمان مهاجرت و اعلام پناهندگی کردم خلاصه وضعیت پرسیدن و دلیل پناهندگی که این اینتر ویو کوچک است، حالا ۹ ماه منتظر اینتر ویو بزرگ هستم همون مصاحبه اصلی ، مالتا فقط به درد دانشجویی میخوره نه زندگی کشور به شدت گرون و زبان آنها مالتی هست که ترکیب عربی ایتالیایی و انگلیسی یکم فرانسه، و زبان دوم انگلیسی همشون مثل بلبل صحبت میکنن ، و اینکه تنها کشور تو اروپا هست که هرچند پناهندگی نداری اجازه کار قانونی بهتون میدن، و کمپ پناهندگیش در حلفا هست که کلا کانکس و شرایط افتضاحی داره ولی شما میتونی کار کنی خونه اجاره کنی یا تخت خواب یه کشور درجه ۱۰ هست در اروپا و من مثل سگ پشیمونم چون جزیره هست خروج و ورد در حال چک شدنه مثل المان نیست تیکت اینترنتی بخری بری فرودگاه پرواز کنی مثلا هلند کسی ازت پاستپورت نخواد، خدا کمکمون کنه اینجا پول بابت پناهندگی هم نمیدن میگن برو کار کن ساعتی ۴ یورو که کمترین نرخ کار هست و مثل سگ ازت کار میکشن، فقط خدا به دادمون برسه

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما ممنونم از دانشی از شرایط اسفناک پناهندگی فرمودین ایشالا همه دوستداران مهاجرت از طرق قانونی اقدام کنید

      1. عرفان گفت:

        فقط فقط فقط فقط قانونی به حرف دوستت به اصطلاح کسانی که نه سواد دارن نه علم که بهشون آدم پرون میگن که فقط یه سری مدارک دزدی دستت میدن، درکل من بی سواد نیستم بچه ننه نیستم واقعا مهاجرت سخته مهاجرت غیر قانونی همون تبعید هست تو اسم عوض شده خودتونو تبعید نکنید زندگی تو تبعید اگر خوب بود مجرم هارو تبعید نمیکردن، حرف آخرم اگر قانون رعایت کنید کمتر اذیت میشید و هیچ کسی نمیتونه هر رفتاری باهاتون بکنه تو مهاجرت و پناهندگی حکم همون افغان هارو در ایران دارید تا چند سال موفق باشید برای منم دعا کنید?

  2. amir abbas گفت:

    بابت مقاله خوبتون در مورد پناهندگی در کشور مالتا تشکر میکنم اگه امکانش هشت در مورد کشور لیختن استاین هم مطلب بذارید

    1. عرفان گفت:

      اینجا اگر قانونی هم بیایی مثلا دانشجویی اگر دانشجوییت تموم بشه به هر دلیلی اعلام پناهندگی کنی خودتو بیچاره کردی ایرانی های زیادی نداره امکانات به پناهنده اصلا نمیدن ساختمان پناهندگی شبیه خرابه های سوریه هست کلا آفریقایی و عرب به شدت زیاد هست، که هرکی میخونه اینو برام دعا کنه خسته شدم یک سال نیم عمرمون رفت ?

    2. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

  3. لیدا بهرامی گفت:

    خیلی استفاده کردم از این مقاله ممنون

  4. تبسم گفت:

    یکی از فامیلای ما از طریق پناهندگی رفت و کشتنش

  5. سبحان عبدی گفت:

    میشه از این کشور رفت بعد تو آلمان پناهنده شد ؟ قانون دوبلین دقیقا چی میگه چرا پس بعضی تونستن از یه کشور دیگه برن و پناهنده بشن !

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد این بعضی که میفرمائید من اطلاعی ندارم اما امکان اینکه بتونید از طریق پناهندگی اقدام کنید این روش رو به هیچ عنوانی توصیه نمیکنم

  6. مهشید رحمانی گفت:

    میخواستم برای دوره زبان اقدام کنم شرایط و هزینه های دوره زبان جقدره؟ میتونم بعدش در مالتا اقامت کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا با مشاورین ما در تماس باشید

  7. بهزاد گفت:

    مالتا ارزش پناهندگی نداره

  8. شیرین میرباقری گفت:

    مگه کسی به پناهندگی فکر میکنه واقعا ؟ با این شرایط اسفناکی که پناهنده ها دارن…

  9. سحر گفت:

    سلام

    آیا شما برای پناهندگی خدماتی ارائه میدید؟
    ممنون از مطالب به روزتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *