ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در فرانسه

کارآفرینی در فرانسه

کارآفرینی در فرانسه از راه های محبوب و پرطرفداری است که می توان اقامت این کشور را طی سال 2023 نیز اخذ کرد. فرانسه کشوری است که شرایطی را برای متقاضیان ایجاد نموده تا از راه های ثبت شرکت، کار آفرینی و سرمایه گذاری بتوان اقامت این کشور را اخذ کرد. برای آشنایی بیشتر برای دریافت ویزا از راه های کم ریسک و کم هزینه با مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

  • مهم ترین مزایای ثبت شرکت و کارآفرینی در فرانسه چیست؟
  • آیا می توان از طریق استارت آپ به فرانسه مهاجرت کرد؟
  • آیا ثبت شرکت در فرانسه منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می شود؟

این کشور سکولار با مرکزیت سیاسی شهر پاریس واقع در غرب اروپا می باشد که تمامی ادیان، مذاهب و اندیشه ها را مورد احترام قرار می دهد، 36% از مردم فرانسه دارای دین و مذهب می باشند. از این درصد بیشتر آن ها دارای مذهب کاتولیک رومی و مابقی مسلمان و یهودی هستند. جمعیت این کشور 65 میلیون نفر بوده که 80% آن را مردم شهرنشین تشکیل می دهند. با ویژگی های مختلف فرانسه بیشتر آشنا شوید:

آیتمشرح
پایتخت فرانسهشهر پاریس
مذهبمسیحیت
جمعیت (2023)68152200
ارز رایجیورو (EUR)

مزیت سرمایه گذاری در کشور فرانسه

امتیاز آزادی اقتصادی فرانسه 65.9 است که در این خصوص این کشور را به پنجاه و دومین اقتصاد آزاد در شاخص سال 2023 تبدیل می کند. طی شش سال گذشته، رشد اقتصادی فرانسه از سال 2017 تا 2019 کند شد، در سال 2020 منفی شد و در سال 2021 به روند صعودی بازگشت. فرانسه با افزایش شدید امتیازات حاکمیت قانون (حقوق مالکیت، اثربخشی قضایی و یکپارچگی دولت)، از سال 2017 به طور کلی 2.6 امتیاز از آزادی اقتصادی را به ثبت رسانده است و در طبقه ​​​​آزادی متوسط ​ قرار دارد.


امتیاز آزادی کسب و کار، آزادی پولی و آزادی تجارت در این کشور بالاست. فرانسه یکی از مدرن ترین کشورهای جهان است و خود را پیشرو در میان کشورهای اروپایی می داند. اقتصاد متنوع فرانسه توسط گردشگری، تولید و دارو هدایت می شود. دولت بسیاری از شرکت‌های بزرگ را به طور جزئی یا کامل خصوصی کرده است، اما در بخش‌هایی مانند نیرو، حمل‌ونقل عمومی و دفاع حضور پررنگی دارد. در نتیجه شرایط فعلی این کشور جهت سرمایه گذاری مساعد تلقی میشود و برنامه های متنوعی را جهت جذب سرمایه گذار در سال 2023 پیش بینی کرده است.

اهمیت سرمایه گذاری در فرانسه در 2023

شهروندی فرانسه از طریق برنامه سرمایه گذاری یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که خواهان اخذ پاسپورت دوم و سرمایه گذاری در اقتصاد شکوفای فرانسه هستند. همچنین، فرانسه مکان ایده عالی جهت زندگی و کار و نیز بهره گیری از مزایا و امتیازات شهروندی اتحادیه اروپایی (EU) می باشد. اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری معمولا توسط خارجیانی استفاده می شود که مایل به اقامت در فرانسه جهت کنترل سرمایه خود هستند. این نوع اقامت با نام Talent Passport residence permit یا Business Investor Visa نامیده می شود. شرایط ویزای مذکور در سال 2023 عبارت است از:

پارامترشرح
نام ویزاویزای سرمایه گذار فرانسه
شرایط ویزای سرمایه گذاری فرانسه
مالکیت حداقل 30% سهام شرکت یا تملک 10% شرکت
اشتغال زایی برای اتباع و مقیم های فرانسه
سرمایه گذاری حداقل 300000€ (یورو) در دارایی های ملموس و ناملموس



مدارک لازم


درخواست ویزای بلند مدت
مدارک شناسائی
2 کپی از پاسپورت
مدرک سکونتی
3 قطعه عکس پاسپورتی
رسید پرداخت هزینه در خواست
روش های سرمایه گذاری و اخذ ویزاروش ثبت شرکت یا روش سرمایه گذاری در برنامه دولتی
مدت اعتبار ویزا4 سال

بررسی کارآفرینی در فرانسه

مهم ترین امر برای ثبت شرکت در فرانسه، داشتن یک شرکت ثبت شده در ایران است. یعنی اینکه فردی با داشتن شرکت درایران ادامه فعالیت های تجاری خود را می تواند در فرانسه انجام دهد. این کشور از جمله کشورهای اروپایی است که مبادلات بازرگانی و تجاری زیادی با ایران دارد. با این اوصاف از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت، شرایط خوبی جهت فعالیت های تجاری خود در اروپا خواهید داشت. با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور متقاضی می تواند ویزای یک ساله دریافت کند.

بررسی کارآفرینی در فرانسه

چگونگی اخذ اقامت فرانسه با کارآفرینی

شیوه کارآفرینی در برخی از کشورهای اروپایی به گونه ای است که سرمایه گذار نمی تواند به طور مستقیم در واحد صنفی خود دخالت نماید ولی در کشور فرانسه سرمایه گذار می تواند بطور مستقیم با شغل خود در ارتباط بوده و دخل و تصرف داشته باشد، جهت اخذ اقامت این کشور برای سرمایه گذاران و خانواده های آن ها، متقاضیان می توانند در فرانسه با ایجاد یک شغل و با راه انداختن یک واحد صنفی سرمایه گذاری کرده تا ویزای سرمایه گذاری این کشور را دریافت کنند.

فرانسه برای افرادی که تمایل به کارآفرینی دارند ویزای سرمایه گذاری و اخذ اقامت ارائه می دهد، در صورت سرمایه گذاری در این کشور، یک ویزای یک ساله برای متقاضی صادر می شود. بعد از اتمام ویزای یک ساله یک ویزای 5 ساله تمدید می شود و متقاضی پس از پایان این ویزا اقامت 10 ساله سرمایه گذاری را اخذ می کند، که بعد از آن به اقامت دائم تبدیل می شود.

مراحل اخذ اقامت فرانسه از طریق کارآفرینی

مراحل اخذ اقامت در کشور فرانسه به شرح زیر می باشد:

  • درخواست ویزای کوتاه مدت از طریق سفارت فرانسه
  • متقاضی پس از اخذ ویزا وارد فرانسه شده و یک حرفه را جهت سرمایه گذاری انتخاب و برای او یک حساب بانکی افتتاح می گردد.
  • متقاضی مجددا به ایران بازگشته و درخواست ویزای بلند مدت از طریق سفارت فرانسه می نماید.
  • از ایران به حساب فرانسه خود پول واریز میکند.
  • متقاضی پس از دریافت ویزای بلند مدت، مجددا به فرانسه آمده و قراردادی را امضا می کندتا برای او درخواست اقامت یک ساله داده شود.
  • متقاضی شرکتی ثبت می کند و تجارت خود را در فرانسه آغاز می کند.
  • پس از تاسیس شرکت، اقامت یک ساله از اداره پلیس فرانسه ارائه می گردد.
  • اقامت فرد باید به مدت 5 سال تمدید شود سپس اقامت 10 ساله به فرد اعطا شود.

دلایل مثبت کارآفرینی در فرانسه

از دلایلی که سرمایه گذاران را جهت سرمایه گذاری در فرانسه ترغیب می نماید عبارتند از:

  • سرمایه گذار ابتدا از نزدیک شغل مورد نظر خود را رویت و سپس انتخاب می کند.
  • مبلغ واریزی به حساب خود سرمایه گذار واریز می گردد.
  • پول سرمایه گذار توسط دولت بلوکه نمی شود.
  • تجارت، کارآفرینی و یا شغل مورد نظر توسط خود فرد اداره می شود.

مزایای اخذ ویزای کارآفرینی business فرانسه

اشخاص با داشتن این ویزا از تمامی حقوق قانونی در طول مدت اقامت خود در این کشور برخوردار می باشند. از طریق این نوع ویزا می توانید در این کشور تحصیلات را بصورت رایگان بگذرانید. در صورتی که اگر از طریق ویزای تحصیلی قصد تحصیل در این کشور داشته باشید، باید هزینه زیادی پرداخت کنید اما تنها با داشتن شرکت در ایران می توان این ویزا را اخذ نمود و برخلاف ویزای سرمایه گذاری نیازی نیست سرمایه ای را وارد این کشور کرد، با داشتن این نوع ویزا می توان در صورت متاهل بودن خانواده خود را وارد این کشور نمایید.

از راه های پرمخاطب کشور فرانسه اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می باشد که افراد در مقاطع مختلف تحصیلی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین شرکت در کالج زبان در فرانسه، اقدام می نمایند. فرد در حین تحصیل با برآورده کردن مدارک لازم برای اخذ ویزای کار فرانسه، ویزای تحصیلی خود را به کاری تبدیل می کند. در این مقاله در مورد کارآفرینی در فرانسه بصورت کلی از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحاتی ارائه گردید.

4/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کارآفرینی در فرانسه

  1. محمد گفت:

    سلام
    حداقل مبلغ سرمایه گذاری جهت ثبت شرکت در فرانسه چقدر است؟
    کل هزینه ها برای ثبت شرکت، اخذ ویزا و…
    سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا ثبت شرکت در فرانسه رو مطالعه نمایید سوالی بود در خدمتتون هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *