ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در اتریش

کار آفرینی در اتریش

کارآفرینی در اتریش یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور است که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور برای متقاضی اصلی و خانواده وی می شود. با توجه به وضعیت اقتصادی مناسب کشور اتریش این کشور گزینه خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود، متقاضیان می توانند از از طریق ثبت شرکت یا کارآفرینی و یا خرید ملک سرمایه گذاری در اتریش را تجربه کنند. اتریش کشوری در اروپا مرکزی است که جزء کشورهای صنعتی در دنیاست و عضوء اتحادیه اروپا می باشد، اتریش در همسایگی کشور آلمان قرار گرفته است و به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری، کار و تحصیل محسوب می شود. در ادامه با تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با کارآفرینی در اتریش کسب کنید.

  • شرایط کار در اتریش چگنه است؟
  • آیا کارآفرینی در اتریش منجر به دریافت اقامت می شود؟
  • بهترین حوزه ها برای کارآفرینی در اتریش کدامند؟
  • برای کارآفرینی در اتریش به چه بودجه ای نیاز است؟
  • فرایند مهاجرت به اتریش از طریق کارآفرینی چگونه است؟

شرایط عمومی کارآفرینی در اتریش

دولت اتریش به عنوان کشوری صنعتی با ارتقاء اقتصاد و تعلیم نیروی کار ماهر و متخصص و ایجاد استانداردهای بالا در سرانه تولید ناخالص کشور توانسته شرایط مطلوبی برای کشور فراهم کند. این کشور پیشرفت های زیادی در صنایع غذایی، مهندس مکانیک، مواد شیمیایی، ساخت وسایل نقلیه و ساخت تجهیزات و فلزات داشته است، اتریش با داشتن محصولات متالوژی، منسوجات و ماشین آلات اهمیت بسیار بالایی در بحث سرمایه گذاری داشته به طوری که توانسته تولید ناخالص داخلی را به صورت سالانه افزایش دهد. کشور اتریش همانند بسیاری از کشورهای عضوء اتحادیه اروپا از یورو به عنوان ارز رسمی استفاده می کند و به طور مستقیم با اقتصاد سایر کشورهای عضوء اتحادیه اروپا مراوده دارد. دولت اتریش حامی کارآفرینان بوده و پایه های اصلی اقتصاد کشور را بر اساس سرمایه گذاری کارآفرینان داخلی و خارجی و شرکت های بزرگ چند ملیتی برقرار کرده است.

اصول کارآفرینی در اتریش

در رابطه با شرایط کارآفرینی در کشور اتریش باید گفت متقاضی برای ثبت شرکت و کارآفرینی باید دارای ایده نو و خلاقانه ای باشد تا طرح اقتصادی توسط دولت این کشور پذیرفته و حمایت شود. اگر طرح شما توجیه اقتصادی داشته باشد و مشخص شود به اقتصاد کشور اتریش کمک می کند با آن موفقت می شود و یک گواهی تضمین از اتاق بازرگانی اتریش برای فرد صادر می شود. با دریافت این گواهی فرد می تواند از طریق سفارتخانه یا کنسولگری کشور اتریش ویزای سرمایه گذاری را دریافت کند. پس از اعلام درخواست به سفارتخانه و ارائه مدارک لازم بین 5 تا 8 هفته ویزای شما صادر می شود. مدارک لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری اتریش عبارتند از:

  • ارائه مدارک گردش حساب بانکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده توسط مراجع مربوطه در کشور مبدا
  • ارائه گذرنامه معتبر با حداقل اعتبار تعیین شده
  • ارائه مدارک شناسایی
  • مشخص شدن نوع کارآفرینی و ارائه بیزینس پلن
  • گواهی مجوز تاسیس شرکت در کشور اتریش
  • اجازه نامه ثبت شرکت در اتریش

شرایط کارآفرینی در اتریش

مشوق های کارآفرینی و شروع بیزینس در اتریش

اتریش مقصد جذابی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی مخصوصا ایرانیهای علاقه مند محسوب می شود. دولت اتریش نیز به هر طریق ممکن از سرمایه گذاران خارجی در این کشور اروپایی حمایت به عمل می آورد. در وهله اول باید بدانید که خدمات فول بانکداری در دسترس سرمایه گذاران بوده و این خدمات دربرگیرنده طیف وسیعی از تسهیلات بانکداری تجاری شامل خدمات مرتبط با درآمدها و افتتاح حساب بانکی و افزایش سرمایه است. اما مشوق های دولت اتریش در سال 2022 به کارآفرینان جهت راه اندازی بیزینس خود در این کشور نیز بدین قرار است:

مشوق های کارآفرینی و شروع بیزینس در اتریش

نرخ مالیات و کارآفرینی در اتریش

در کشور اتریش به طور معمول نرخ مالیات شرکت ها 25% تعیین شده است، در این کشور بار مالیاتی موثر تشکیلات سرمایه گذاری 23.1% اعلام شده است. در صورت کارآفرینی معافیت مالیاتی تا 9% امکان پذیر است لازم به ذکر است کارآفرینی در کشور اتریش در مقایسه با کشور آلمان هزینه های کمتری برای سرمایه گذار دارد. همانطور که گفته شد برای کارآفرینی در کشور اتریش به بیزینس پلن قوی و معتبر نیاز دارید در این صورت 35% از مالیات دریافت شده به شما برگردانده می شود. از مزایای کسر مالیاتی می توان به معاف مالیات آموزشی اشاره کنیم به این صورت که کارکنانی که در دوره کارآموزی و آموزشی شرکت می کنند شامل 20% معافیت از مالیات می شوند.

انواع شرکت ها در کشور اتریش

پس از آنکه با بیزینس پلن شما موافقت شد باید علاوه بر انتخاب نام شرکت نوع شرکت خود را نیز مشخص کنید. شرکت های قابل ثبت در کشور اتریش به شرح ذیل است.

شرکت های قابل ثبت در اتریششرح
شرکت با مسئولیت محدود (GMBH)رایج ترین نوع شرکت در کشور اتریش شرکت با مسئولیت محدود است، در حقیقت بیشتر کارآفرینان این نوع شرکت را انتخاب می کنند. شرکت با مسئولیت محدود به صورت خصوصی است و سرمایه اولیه برای ثبت آن 35000€ (یورو) می باشد.
شرکت سهامی عام (AG)یکی دیگر از انواع رایج شرکت ها در کشور اتریش شرکت با سهامی عام است، تنها تفاوت این شرکت با شرکت با مسئولیت محدود در سرمایه اولیه است. سرمایه اولیه برای ثبت شرکت با سهامی عام 70000€ (یورو) تعیین شده است.
شرکت با عنوان مشارکت عمومی و کامل (OG)برای ثبت این شرکت به 2 یا چند فرد حقیقی و حقوقی نیاز است که هر یک از این افراد باید در سود و زیان شرکت سهم داشته باشند.

متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در کشور اتریش را دارند می توانند از طریق خرید ملک سرمایه گذاری در این کشور را تجربه کنند برای اطلاع از شرایط خرید ملک در این کشور به مقاله اقامت اتریش از طریق خرید ملک رجوع کنید.

دیدگاه دولت اتریش به کارآفرینی

دولت اتریش در سال های اخیر توجه ویژه ای به کارآفرینی داشته است و از کارآفرینان چه کارآفرینان اتریشی و چه خارجی ها حمایت کرده است. به همین دلیل است که قوانین مختلفی به جهت حمایت از کارآفرینان بین المللی به تصویب رسانده چرا که به این ترتیب با اعطای تابعیت به آن ها می تواند سرمایه های خارجی بیشتری را جذب کند. بالاتر رفتن فعالیت کارآفرینان در اتریش علاوه بر این که با بالا بردن گردش مالی نرخ تورم را کاهش می دهد، فرصت های شغلی بیشتری را نیز ایجاد می کند. به همین دلیل است که در حال حاضر اتریش یکی از بهترین و ایده آل ترین کشورهای دنیا به منظور پیدا کردن شغل می باشد. در جدول ذیل نشان داده شده است که چطور حمایت روزافزون دولت اتریش از کارآفرینان در کاهش نرخ بیکاری در این کشور اثرگذار بوده است:

سالنرخ بیکاری
2016%6.01
2017%5.50
2018%4.85
2019%4.67
2020%4.30
2021%11.7
2022%7

استخدام و پرداخت حقوق در اتریش

یکی از عواملی که کارآفرینان باید به آن توجه داشته باشند این است که باید اتریشی ها را استخدام کرده و به آن ها با توجه به استانداردهای اتریش و اتحادیه اروپا حقوق پرداخت کنند. البته میزان دقیق حقوق هر فردی با توجه به رشته تحصیلی، سطح تحصیلات، سال های سابقه کار، مهارت های شغلی، سن و غیره متفاوت خواهد بود. در جدلو ذیل سطح درآمد دریافتی اتریشی ها در سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه در اتریش در 2022توضیحات
€960 (یورو)کم ترین میزان درآمد ماهانه در اتریش
€3790 (یورو)متوسط درآمد ماهانه در اتریش
€16900 (یورو)بیشترین میزان درآمد ماهانه در اتریش

اخذ اقامت اتریش با کارآفرینی

ثبت شرکت و کارآفرینی در اتریش یکی از روش های اخذ اقامت این کشور است که به واسطه آن سرمایه گذار علاوه بر کسب سود و درآمد اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست می آورند. سرمایه گذاران با ثبت شرکت و شروع کار ابتدا کارت قرمز سفید قرمز با اعتبار 2 ساله دریافت می کنند در صورتی که در کار خود موفق باشید پس از گذشت 2 سال می توانید کارت خود را تمدید کنید. پس از گذشت 5 سال از شروع سرمایه گذاری موفق در کشور اتریش فرد می تواند اقامت دائم این کشور را کسب کند. با گذشت مدت زمان مشخص، تسلط به زبان رایج در کشور اتریش و رعایت قوانین اتریش می توانید تابعیت و پس از آن پاسپورت این کشور را برای خود، همسر و فرزندانی با سن کمتر از 18 سال کسب کنید.

همانطور که گفته شد کشور آلمان در همسایگی اتریش قرار گرفته است برای کسب اطلاعات در رابطه با سرمایه گذاری در این کشور مقاله بهترین سرمایه گذاری در آلمان را مطالعه کنید. هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با کارآفرینی در اتریش و یا سایر کشورهای مورد نظر همه روزه به صورت حضوری و غیر حضوری با تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *