ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در ارمنستان

کارآفرینی در ارمنستان

یکی از روش ­های مهاجرت و سفر به کشور ارمنستان در سال 2022، اخذ ویزای کار و کارآفرینی در ارمنستان است که به شدت مورد تقاضاست. البته دولت این کشور احتیاج به تغییر زیر ساخت­ های اقتصادی دارد. بازار اقتصادی می ­بایست در مدت طولانی، انعطاف پذیر و به دور از شوک­ های خارجی باشد، برای حل این مشکل و پیدا کردن منابع جدید و رشد اقتصادی، احتیاج به سرمایه گذار و کارآفرین خارجی می­ باشد. در این رابطه نقش بخش خصوصی فعال و پر تحرک در کنار کارآفرین و سرمایه دار بین المللی بسیار مهم می­ باشد، همچنین نقش دولت نیز در کنار بخش خصوصی برای تولید کسب و کار جدید و رشد اقتصادی بسیار موثر است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد روش ­های اخذ اقامت کشور ارمنستان، شرایط و مدارک مورد نیاز برای کارآفرینی در این کشور به متقاضیان می­ باشد.

  • شرایط کارآفرینی در ارمنستان چیست؟
  • چگونه می توان در این کشور ثبت شرکت انجام داد؟
  • مزایای کارآفرینی در ارمنستان چیست؟
  • آیا می توان با این روش اقامت ارمنستان را به دست آورد؟

درباره کشور ارمنستان

کشور ارمنستان در جنوب قفقاز و اولین کشوری است که مسیحیت را در 1700 سال قبل پذیرفت، این کشور در سال 1990 و بعد از فروپاشی شوروی سابق، استقلال یافت. مساحت کشور ارمنستان در حدود 30000 کیلومتر مربع می­ باشد. کوه آرارات که سمبل این کشور محسوب می­ شود در این کشور قرار دارد، همچنین آب و هوای ارمنستان قاره ­ای می ­باشد و دارای تابستان­ های گرم و خشک و زمستان­ های سرد و پر برف است. دریاچه سوان یکی از بزرگترین دریاچه­ های آب شیرین جهان محسوب می­ شود که جزو جاذبه­ های گردشگری ارمنستان می­ باشد، پایتخت این کشور، شهر ایروان است که بیشتر موزه­ ها و مراکز فرهنگی در این شهر قرار دارد.

زبان مردم این کشور، زبان ارمنی می ­باشد اما اکثر مردم به زبان روسی نیز آشنا هستند و می­ توانند به این زبان نیز صحبت نمایند، واحد پول این کشور نیز درام می­­ باشد. همسایگان کشور ارمنستان، کشورهای ایران، گرجستان، آذربایجان و ترکیه می­ باشند و از جمله شهرهای مهم این کشور می­توان به شهرهای گیومری، ایروان و وانادزور اشاره کرد.

سیاست­ های دولت جهت کارآفرینی در ارمنستان

رایج کردن کارآفرینی در ارمنستان با بهره گیری از عوامل تأثیرگذار بر رشد اقتصادی و اقدامات در رابطه کارآفرینی، متقاضیان را به سوی سرمایه گذاری در جمهوری ارمنستان می­ کشاند اما هنوز محدودیت­ هایی برای رشد فعالیت­ های کارآفرینی وجود دارد. سیاست های دولت کشور ارمنستان در رابطه با کارآفرینی به شرح زیر می ­باشد:

  • بهبود محیط کسب و کار
  • فراهم آوردن امکان دسترسی به منابع مالی
  • مهارت ­های در حال توسعه
  • افزایش دسترسی به بازار
  • انگیزه تحقیق و توسعه در سطح بنگاه
  • بالا بردن سطح آگاهی کارآفرینان
  • تلاش برای جذب بیشتر سرمایه گذار و کارآفرین خارج
  • ایجاد شغل از طریق کارآفرینی بیشتر از قبل

دولت ارمنستان همواره در تلاش برای فراهم کردن محیط امن اقتصادی برای دست اندرکاران توسعه و متقاضیان بخش خصوصی می­ باشد و در این رابطه برای علاقمندان به کارآفرینی دوره هایی را برگزار می­ نماید، مرکز کوزوو یکی از مراکزی می­ باشد که به کارآفرینان در این کشور کمک می­ نماید.

سیاست­ های دولت جهت کارآفرینی در ارمنستان

مرکز کسب و کار و پشتیبانی کوزوو

در باب کارآفرینی در ارمنستان به بررسی مرکز کسب و کار کوزوو می ­پردازیم، این مرکز، دو مرتبه جایزه بهترین طراح کسب و کار سازمان یافته را دریافت کرده است، این مرکز 4 هفته فشرده در رابطه با کارآفرینی، بازاریابی و روابط عمومی، امور مالی کسب و کار و طرح کسب و کار برگزار می­ نماید و به افراد در اتمام دوره مدرک اعطا می­ نماید. هدف نهایی مرکز کوزوو، کمک به شرکت­ های کوچک و متوسط می­ باشد و همچنین به جوانان کمک می­ نماید تا مهارت­ های لازم جهت خود اشتغالی و ایجاد مشاغل جدید را پیدا نمایند، این مرکز تا به حال به بیش از 5000 نفر کمک کرده و بیش از 200 پشتیبان برای پشتیبانی از این افراد دارد.

موسسات کارآفرینی در کشور ارمنستان

در ادامه مقاله کارآفرینی در ارمنستان به معرفی برخی موسسات کارآفرینی در جمهوری ارمنستان خواهیم پرداخت. Armtec یک دانشگاه آمریکایی می باشد که نوآوری در فناوری و کارآفرینی را تعلیم می­ دهد، سن خوزه دیگر دانشگاه آمریکایی است که کارآفرینان را آموزش می­ دهد. جمهوری ارمنستان از کارآفرینان و محققان در سرتاسر دنیا دعوت می­ نماید تا در مورد آخرین ابتکارات دانشگاه سن خوزه جهت رونق و توسعه اقتصاد، تحقیق نماید و همچنین در کنفرانس ­های این موسسه، شرکت نمایند. Armtech هر سال میزبان وزارت عمران و مهندسی محیط زیست در دانشگاه استنفورد می­ باشد.

طرح­ های جدید موسسات کارآفرینی در ارمنستان

از جمله اقدامات موسسات ذکر شده، رشد رهبران اشتغال و اقتصاد جهت کمک به رشد اقتصادی با ثبات در جمهوری ارمنستان و تقویت موقعیت این کشور در اقتصاد سرتاسر دنیا می­ باشد. دانشگاه آمریکایی سن خوزه مراحل اولیه برنامه ریزی یک مرکز کارآفرینی در ایجاد اشتغال جدید می­ باشد، همچنین طرح Boghosian طراحی مدلی واحد برای تعلیم و کارآفرینی در ارمنستان می­ باشد.

موسسه­ های عالی کارآفرینی در حال برنامه ریزی برای تأسیس طرح ­های آموزشی جدید برای کارآفرینان است، طرح­ های جدید جهت آموزش کارآفرینان علاقه مند به راه اندازی کسب و کار در کشور ارمنستان است. موسسات کارآفرینی با برگزاری جلسات و سمینارها، کلیه کارآفرینان را با یکدیگر آشنا و از این افراد جهت همکاری با یکدیگر دعوت می­ نماید، لازم به ذکر می ­باشد که Armtech از سوی دولت کشور ارمنستان تأسیس شده است. موسسه Armtech با سازمان­ ها و آژانس­ های زیر همکاری و فعالیت می ­نماید:

  • سازمان تأمین بودجه توسعه سرمایه گذاری USAID
  • سازمان رقابت در بازار EDMC
  • شرکت رشد بنیاد
  • آژانس توسعه کشور ارمنستان
  • سازمان اتاق بازرگانی آمریکا

اگر خواستار اطلاع از کارآفرینی و مهاجرت به ارمنستان می­ باشید، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می­ توانند شما را در این امر یاری دهند. البته در مجموع ارمنستان را که کشوری فقیر و در حال توسعه است نمی توان به عنوان یک مقصد مهاجرتی خوب قلمداد نمود.

4.6/5 - (9 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کارآفرینی در ارمنستان

  1. مرضیه گفت:

    سلام.تجربه زیادی در زمینه تولید کارهای مختلف دارم جهت راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی در ارمنستان نیاز به مشاوره دارم.لطفا راهنمایی کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر مقاله رو به طور کامل مطالعه کردید و سوالی دارید بفرمائید یا با مشاورین ما در تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *