ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در قبرس

کارآفرینی در قبرس

ایجاد یک بیزینس توسط تبعه خارجی و کارآفرینی در قبرس از راه های مهاجرت به این کشور و به دست آوردن اقامت قبرس به حساب می آید. کارآفرینی، رویکردی مترقی در راه اندازی کسب و کار است و این به نوبه خود نوعی سرمایه گذاری به شمار می رود و سرمایه گذاری در کشوری خارجی نیز عموما باعث به دست آوردن اقامت آن کشور می گردد.

  • میزان سرمایه مورد نیاز برای کارآفرینی در این کشور چه مقدار است؟
  • آیا برای کارآفرینی در این کشور شرطی جهت ایجاد کار برای اتباع این کشور وجود دارد؟
  • انواع روش های سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت قبرس چیست؟
  • ارزانترین و آسانترین روش برای اخذ ویزای اقامت سرمایه گذاران در قبرس چیست؟
  • میزان سرمایه مورد نیاز برای کارآفرینی در این کشور چه مقدار است؟
  • آیا برای کارآفرینی در این کشور شرطی جهت ایجاد کار برای اتباع این کشور وجود دارد؟
  • ویزای مخصوص کارآفرینان در قبرس چیست؟
  • مدت اعتبار این ویزای قبرس چقدر است؟
  • شرایط و مدارک لازم برای درخواست ویزای کارآفرینی یا ویزای استارت آپ قبرس چیست؟

به دلیل اینکه راه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری مانند کار آفرینی در قبرس بسیار پر ریسک میباشند در ابتدا پیشنهاد میکنیم حتما این پروسه را با وکیل شروع نمایید که در این زمینه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت شما خواهد بود.

شرایط کارآفرینی در قبرس در 2023

برای یک فرد کارآفرین نیز به راه انداختن کسب و کار مولد در کشور ایده ال راهی است که به موجب آن می تواند با تمامی اعضای خانواده با صرفنظر از شرایط متفاوت هر یک از اعضا، همه با هم به آن کشور مهاجرت کرده و در کنار همدیگر زندگی کنند. مضاف بر آن که می تواند این سرمایه معنوی را در کشور مطلوبش سرمایه گذاری کند تا با اطمینان، از ثمرات مادی آن نیز برخوردار گردد و فردای خانواده را تامین و تضمین کند.

قبرس در سال 2023 یکی از کشورهایی است که از یک سو، به دلیل جاذبه های ذاتی و طبیعی خود توانسته است که توجهات بسیاری را به خود معطوف کند و از سوی دیگر با سیاستگذاری های نوین موفق شده است که افراد توانا را متقاعد سازد تا سرمایه های مادی و معنوی خود را در این کشور سرمایه گذاری کنند. امروزه کارآفرینی در قبرس طرفداران خود را یافته است.

انواع ویزای استارت آپ قبرس

در واقع مهمترین مزیت ویزای استارت آپ قبرس در صورت تایید حق انجام فعالیت اقتصادی و نیز اقامت در جمهوری قبرس می باشد. و بر اساس ذینفعان از این برنامه مهاجرتی، ویزای استارات آپ به 2 نوع زیر دسته بندی می شود:

انواع ویزای استارت آپ قبرس

راه اندازی یک کسب و کار از نوع استارت آپی در قبرس چهار رکن دارد: سرمایه، شرکت، شراکت و اعتماد و قانون حمایت و توسعه سرمایه گذاری خارجی در قبرس موسوم به صندوق سرمایه گذاری جایگزین (AIF) که شامل کارآفرینی در قبرس نیز می باشد طی این چهار رکن، قوانین و مقررات تفصیلی انواع سرمایه گذاری و کسب و کار در قبرس را تشریح نموده است.

انواع روش های سرمایه گذاری در قبرس

دلایل زیادی برای انتخاب قبرس به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری جذاب وجود دارد. از جمله اینها می توان به ریشه فرهنگی غنی، جاذبه های توریستی جذاب، آب و هوای مدیترانه ای، عدم نیاز به شرط زبان جهت اخذ اقامت دائم و یا شهروندی، امکان دریافت تابعیت مضاعف، نیاز به حداقل سرمایه جهت اخذ اقامت، ثبت آسان شرکت و راه اندازی بیزینس، امکان خرید و فروش املاک، کیفیت بالای زندگی و سایر اشاره نمود. اما برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت و تابعیت قبرس روش های مختلفی در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی وجود دارد که شامل:

انواع روش های سرمایه گذاری در قبرس

پیش زمینه های کارآفرینی در قبرس

قبرس، با مساحت 9.251 کیلومتر مربع و مختصات 35 درجه شمالی و 33 درجه شرقی، در تقاطع اروپا، آفریقا و آسیا و در مسیر پر تردد هوایی و کشتیرانی این سه قاره قرار دارد، قبرس دارای آب و هوای مطبوع مدیترانه ای است که از تابش همیشگی آفتاب و زمستان های خیس (میانگین روزانه حداقل 5 درجه سانتی گراد و حداکثر 13 درجه سانتی گراد) و تابستان های آفتابی و خشک (میانگین روزانه حداقل و حداکثر دمای 21 درجه سانتی گراد و 36 درجه سانتی گراد) بهره میبرد.

جمهوری قبرس یک دولت دموکراتیک ریاست جمهوری است که در سال 1960 تأسیس شد، قدرت اجرایی به رئیس جمهور واگذار شده است که به وسیله رای عمومی به مدت 5 سال انتخاب میشود و توسط شورای وزیرانی انجام می شود که توسط رئیس جمهور انتخاب می شوند. مجلس قانون اساسی جمهوری توسط مجلس نمایندگان انجام می شود که اعضای آن هر 5 سال یک بار با رای عمومی انتخاب می شوند، اداره دادگستری توسط سیستم قضایی انجام می شود که یک نهاد جداگانه و مستقل است، اعضای دادگاه عالی قبرس توسط رئیس جمهور منصوب می شوند.

پیش زمینه های کارآفرینی در قبرس

عضویت قبرس در اتحادیه اروپا و منطقه یورو

جمهوری قبرس در تاریخ 1 مه 2004 به عضویت کامل اتحادیه اروپا درآمد، با آغاز سال 2008، قبرس به اتحادیه پولی اروپا پیوست و به این ترتیب یورو را به عنوان پول ملی خود تبدیل کرد، بدین ترتیب قبرس دورانی از فرصت ها و مسئولیت ها و همچنین دورانی از رشد و پیشرفت را برای این جزیره آغاز کرد. جدا از اتحادیه اروپا، جمهوری قبرس عضو بسیاری از سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل، شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی، کشورهای مشترک المنافع، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است و از طریق مأموریت های دیپلماتیک در بیش از 40 کشور نمایندگی دارد.

شرایط سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در قبرس

قبرس با ارائه یک سیستم مدرن پیشرفته و زیربنایی پیشرفته، راهکارها و خدمات حمل و نقل جاده ای، هوایی و دریایی را ارائه می دهد که به عنوان یکی از مزیت های رقابتی مهم در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی شناخته می شود. دو بندر دریایی چند منظوره قبرس در شهرهای ساحلی لیماسول و لارناکا واقع شده است. بندر لیماسول هر دو مورد حمل و نقل مسافر و بار را انجام می دهد و حال آن که راه حل های تدارکات از طریق امکانات پیشرفته برای حمل و نقل مقرون به صرفه و پردازش آن را نیز ارائه می دهد.

علاوه بر این، بندر لیماسول، یکی از مراکز معروف خطوط دریایی و نیز مراکز محبوب توقف بین راهی برای کشتی های بین المللی کروز می باشد. دو فرودگاه بین المللی مدرن در لارناکا و پافوس که خدمات خود را به حدود 10 میلیون بازدید کننده در سال ارائه می دهند، این جزیره را به محبوبترین مراکز حمل و نقل در سراسر جهان متصل می کند، سرمایه گذاری قابل توجهی نیز برای تبدیل این جزیره به مرکز اصلی ارتباطات مخابراتی در منطقه صورت گرفته است و قبرس را از طریق فیبر نوری دریایی و ماهواره به شبکه های دیگر در حوزه دریای مدیترانه شرقی و فراتر از آن متصل کرده است. ثب شرکت در قبرس یکی از راه های مهاجرت به این کشور است.

ارزیابی اکوسیستم استارت آپ قبرس 2023

اکوسیستم استارت آپ قبرس با رتبه 55- ام جهانی یک پیشگام منطقه ای به شمار می رود. از سال 2023 تا به حال نیز تغییرات مثبتی را شاهد بوده است. به طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، این کشور در رتبه 19- ام غرب اروپا قرار دارد:

ارزیابی اکوسیستم استارت آپ قبرس

در این کشور 4 شهر وجود دارد که از نظر استارت آپی در زمره 1000 شهر برتر قرار دارد. همان طوری که در نمودار تحلیلی زیر هم مشاهده می شود، شهر لیماسول در رتبه 379 جهانی و سپس نیکوزیا در رتبه 402 و بعد از آن نیز شهر پافوس در رتبه 848 جهانی قرار دارد:

مقایسه شهرهای قبرس از نظر اکوسیستم استارت آپی

ضمنا قبرس جای ایده آلی برای راه اندازی استارت آپ های Fintech، نرم افزار و دیتا و نیز استارت آپ های اجتماعی و سرگرمی است. همان طوری که در نمودار تحلیلی زیر هم ملاحظه می شود، هم اکنون حدود 23 استارت آپ Fintech، حدود 16 استارت آپ نرم افزار و دیتا و نیز حدود 8 استارت آپ اجتماعی و سرگرمی در کشور قبرس وجود دارد:

مقایسه شهرهای قبرس از نظر اکوسیستم استارت آپی

ویزای کارآفرینی یا ویزای استارت آپ قبرس

کلا برنامه ویزای استارت آپ قبرس Cyprus Startup Visa از تاریخ 1- ام جون سال 2022 تا تاریخ 31- ام می سال 2024 معتبر است. این برنامه به کارآفرینان با استعداد از کشورهای غیر اروپایی چه به صورت انفرادی و چه به صورت تیمی اجازه ورود، اقامت و کار در قبرس بمنظور تاسیس، راه اندازی و نیز توسعه یک استارت آپ را می دهد. اما هدف از این برنامه مهاجرتی در قبرس نیز شامل:

  • ایجاد مشاغل جدید
  • ترویج نوآوری و پژوهش
  • توسعه اکوسیستم بیزینس
  • و نتیجتا توسعه اقتصادی کشور قبرس

پس برنامه ویزای استارت آپ قبرس هم از تشکیل استارت آپ جدید نوآورانه و هم از انتقال استارت آپ های نوآورانه از خارج به قبرس حمایت می کند.

ویژگی های ویزای استارت آپ قبرس

ویزای مذکور به کارآفرینان خارجی این اجازه را می دهد که ایده بیزینسی نوآورانه خودشان را در کشور قبرس عملیاتی بکنند. و در ضمن این ویزا به آنها اجازه می دهد تا حداکثر 1 سال به اقامت قبرس دست یابند. و در این کشور اروپایی به کار و زندگی بپردازند. با این توضیح اکنون به معرفی مهمترین مشخصات ویزای استارت آپ قبرس برای کارآفرینان خارجی می پردازیم:

  • مدت زمان رسیدگی: 6 الی 12 هفته
  • هزینه رسیدگی: حدودا EUR 170 (یورو)
  • مدت اعتبار ویزا: تا 1 سال
  • قابلیت تمدید: دارد
  • امکان اخذ اقامت دائمی قبرس: بعد از60 ماه
  • امکان اخذ تابعیت قبرسی: بعد از 120 ماه

استارت آپ و نوآوری در قبرس

ایجاد ارزش از طریق ایده ها و پرورش روحیه کارآفرینی در قبرس در میان اولویت های مهم کشور است. کاوش نوآورانه، یک بستر به سرعت در حال رشد برای استارت آپ، یک استعداد به میزان بالا آموزش دیده تجربه یافته انسانی و طیف وسیعی از انگیزه ها، قبرس را به انتخابی کامل برای شروع و مقیاس شرکت ها تبدیل می کند.

شرایط اخذ سریع تابعیت قبرس از طریق کارفرینی

تحقیقات کاربردی از طریق صندوق سرمایه ملی یا اتحادیه اروپایی و یک جعبه مالکیت معنوی (IP) جذاب تشویق می شوند، در حالی که مراکز تحقیقاتی در همه شهرهای بزرگ تاسیس می شوند. بسیاری از شرکت های موفق تکنولوژی یا به قبرس نقل مکان کرده اند یا در آنجا شعبه ای راه انداخته اند و از کشور به عنوان پایگاه و دروازه ای به و از اتحادیه اروپا استفاده می کنند.

راه اندازی یک کسب و کار در قبرس چهار رکن دارد: سرمایه، شرکت، شراکت و اعتماد و قانون حمایت و توسعه سرمایه گذاری خارجی در قبرس موسوم به صندوق سرمایه گذاری جایگزین (AIF) که شامل کارآفرینی در قبرس نیز می باشد طی این چهار رکن، قوانین و مقررات تفصیلی انواع سرمایه گذاری و کسب و کار در قبرس را تشریح نموده است. کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تسلط بر قوانین کشورهای مختلف دنیا و راه های مختلف مهاجرت به قبرس از جمله ویزای کاری قبرس و غیره راهنمای شما هستند.

سوالات مکرر درباب کارآفرینی در قبرس

در این خصوص نیز پاره ای از سوالات همانند سوالات زیر مطح می شود:

  • بهترین شهرهای قبرس برای شروع یک استارت آپ کدامند؟ از نظر رنکینگ استارت آپ جهانی شهر لیماسول در رتبه 379 جهانی و سپس نیکوزیا در رتبه 402 و بعد از آن نیز شهر پافوس در رتبه 848 جهانی قرار دارد.
  • برترین نوع استارت آپ ها در قبرس چیست؟ قبرس جای ایده آلی برای راه اندازی استارت آپ های Fintech، نرم افزار و دیتا و نیز استارت آپ های اجتماعی و سرگرمی است.
  • ویزای مخصوص کارآفرینان در کشور قبرس چیست؟ این ویزا با عنوان ویزای استارت آپ قبرس یا Cyprus Start-up visa شناخته می شود.
  • انواع ویزای استارت آپ قبرس کدامند؟ ویزای استارت آپ فردی و ویزای استارت آپ گروهی از آنجمله می باشد.
  • مدت زمان اعتبار ویزای استارت آپ قبرس چقدر است؟ حداکثر تا 1 سال ولی قابل تمدید نیز می باشد.
  • حداقل فاند لازم برای کارآفرینی و ثبت شرکت در قبرس چقدر است؟ EUR 50000 (یورو)
  • آیا برای کارآفرینی در قبرس شرط مدرک تحصیلی وجود دارد؟ بله، داشتن مدرک لیسانس یا مدرک حرفه ای معادل آن الزامی است.
  • داشتن مدرک زبان چطور؟ بله، کارآفرین خارجی بایستی دارای مهارت زبان انگلیسی و یا یونانی داشته باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کارآفرینی در قبرس

  1. مهدیس گفت:

    برای راه اندازی پرورش میگو چقدر هزینه لازم است

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد مهاجرت اگر سوالی دارید بفرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *