ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در مالتا

کارآفرینی در مالتا

کارآفرینی در مالتا در گروه موضوعاتی قرار می گیرد که بعضا مورد توجه عده ای از هم وطنانمان که در فکر مهاجرت و کسب اقامت هستند، بوده است. کشورها معمولا بعد از چندین سال اقامت قانونی تابعین کشورهای دیگر در صورت تمایل این افراد به آنها پاسپورت خود را هم به عنوان تابعیت دوم می دهند.

اما کشور مالتا به سه ملیت دنیا تنها اجازه اقامت می دهد و این افراد با ادامه سکونت و دادن مالیات به دولت این کشور هیچ گاه نمی توانند انتظار اخذ تابعیت و پاسپورت داشته باشند که این کشورها عبارت هستند از ایران، کره شمالی و افغانستان. در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار دارد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه توضیحاتی در خصوص موضوع کارآفرینی در کشور مالتا پرداخته اند و امید است شما سروران بزرگوار پس از مطالعه آن پاسخ سوالات خود را یافته و ابهاماتی که در این باره در ذهن دارید بر طرف گردد.

زندگی در کشور مالتا

مالتا، که نام رسمی اش جمهوری مالتا می باشد، یک جزیره جنوبی در قاره اروپا می باشد و با وجود تنها 316 کیلومتر مربع مساحت، بیش تر از 475000 نفر جمعیت دارد به همین دلیل به عنوان دهمین نقطه پر تراکم به لحاظ جمعیت و پنجمین کشور متراکم دنیا شناخته می شود. پایتخت کشور مالتا، شهر والتا می باشد که کوچک ترین پایتخت در اتحادیه اروپا به شمار می رود. زبان رسمی این کشور زبان مالتایی و انگلیسی است، البته زبان مالتایی به عنوان زبان ملی این کشور شناخته می شود که تنها زبان با ریشه سامی در اتحادیه اروپا می باشد. لازم است بدانید کشور مالتا پس از تصویب قانون استقلال 1964 از بریتانیای کبیر تحت حکمرانی ملکه الیزابت دوم جدا شد و از آن پس به صورت مستقل و به صورت حکومت جمهوری اداره گردید. دین رسمی مالتا مسیحیت و در واقع مذهب کاتولیک می باشد.

چگونگی کارآفرینی در مالتا

کارآفرینی در کشور مالتا با استقبال زیادی از سوی دولت مالتا رو به رو می شود به عنوان مثال مطابق قوانین این کشور شرکت هایی که در مالتا به ثبت می رسند معادل 35% سود سالیانه خود را می بایست به عنوان مالیات پرداخت کنند در حالی که کارآفرینان در این کشور سالیانه بین صفر تا نهایتا 25% به عنوان سود پرداخت می نمایند.

چگونگی کارآفرینی در مالتا

لازمه های کارآفرینی در مالتا

یکی از مهم ترین مسائلی که می بایست مورد توجه علاقه مندان به کارآفرینی در کشور مالتا و اخذ اقامت از این طریق باشد، این مسئله می باشد که این افراد باید یک طرح اقتصادی ارائه کنند. دولت مالتا این طرح های اقتصادی از سوی متقاضیان را به کارشناسان بازرگانی و اقتصادی خود ارجاع می دهد و پس از بررسی های علمی و سخت گیرانه خصوصا نسبت به طرح های ارائه شده از سوی تابعین کشورهایی جز کشورهای عضو اتحادیه، در نهایت به طرح های مطرح شده که تاثیر مثبت چشم گیری بر روی اقتصاد کشور مالتا دارند اجازه فعالیت داده می شود.

قدرت اقتصادی در کشور مالتا

کشور مالتا به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان شناخته شده است. این کشور که با ثبات اقتصادی و سیاسی موجود، اخذ اقامت دائم را برای شهروندان غیراتحادیه اروپا که می خواهند از طریق سرمایه گذاری کارآفرینی در مالتا اقدام نمایند، تضمین می کند، کشور مالتا براساس آخرین آمار در سال گذشته حدود 3.9 میلیارد دلار کالا صادر کرده است؛ روغن های نفتی (29.1%)، مدارهای الکترونیکی (14.8%) و داروها (8.7%) عمده ترین محصولات صادراتی بوده و قطعات هواپیمایی و فضایی پس از آنها  قرار می گیرد.

امتیاز آزادی اقتصاد مالتا 70.2 است که اقتصاد این کشور را به سی و ششمین اقتصاد آزاد در شاخص سال 2022 تبدیل می کند. کشور مالتا در بین 45 کشور در حوزه اروپا، در رتبه 21ام قرار دارد و امتیاز کلی آن بالاتر از میانگین منطقه ای و جهانی است. برای حفظ این پیشرفت، دولت باید با شدت بیشتری با فساد مبارزه کند، قوانین کار و سیستم قضایی را اصلاح کند و کاهش هزینه‌ ها و اصلاحات حقوق بازنشستگی و مراقبت‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهد.

صنعت در کشور مالتا

زمینه اصلی فعالیت های صنعتی مالتا شامل کشتی سازی، الکترونیک، نساجی و پوشاک است. بخش تولید تقریبا 17% رشد کرده و اکثر مالکان شرکت های خارجی، به صورت متمرکز بر فعالیت های تولیدی در مالتا تمرکز کرده اند.

نرخ فساد اقتصادی در مالتا

دشواری های ایجاد شغل در مالتا

همان طور که در بخش های بالاتر ذکر شد، سخت گیری های زیادی بر روی طرح های خارجیان اعمال می شود. این در حالی است که پس از تحمل همه این سختی ها و با موفقیت گذراندن مرحله های تعیین شده از سوی دولت مالتا، فرد اقامت این کشور را می گیرد اما این اقامت به هیچ وجه در صورتی که فرد کارآفرین مذکور تابع یکی از سه کشور ایران، افغانستان و کره جنوبی باشد، به تابعیت مالتا تبدیل نخواهد شد.

نکته منفی دیگر این می باشد که کشور مالتا جمعیت کمی دارد و این افراد نیز در گروه سنی جوان قرار نمی گیرند در نتیجه امکان تمدید اقامت نیز با سختی های خاص خود مواجه است چرا که فرد می بایست در پایان سال اول اثبات نماید مطابق نوع طرح تجاری ای که انتخاب کرده و تاییدیه اش را اخذ کرده، برای تعداد مشخصی از تابعین کشور مالتا ایجاد شغل نموده است. بدون تردید ایجاد استارت آپ در مالتا می تواند روشی جذاب در این میان باشد.

نکات کارآفرینی در مالتا در 2022

همان طور که ملاحظه فرمودید این روش بسیار پرهزینه است و ریسک بالایی دارد و در نهایت نیز به اخذ پاسپورت مالتا برای ما ایرانیان منجر نمی گردد. در خصوص یک سری کشورها در مواقعی مشابه در نهایت پیشنهاد می شود که رمز ورود خود را تحصیل در دوره های زبان یا ویزای کاری قرار دهید اما مالتا شرایط و فرصت های شغلی زیادی ندارد تا همانند کار در آلمان یا ویزای کاری اتریش، ویزای جستجوگر کار داشته باشد و اجازه دهد افراد متخصص وارد این کشور شوند و دنبال کار بگردند.

ویزای تایپ C ویزای توریستی می باشد و متاسفانه همانند ویزای دوره های زبان مجارستان نیست که تایپ D میباشد در نتیجه ویزای دوره زبان مالتا تبدیل به هیچ نوع ویزای اقامتی دیگر نمی شود و فردی که ویزای نوع C دارد می بایست به کشور خود بازگردد و مجدد درخواست دهد. پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدامی با کارشناسان ارشد در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته تا از راه های کم هزینه تر و کم ریسک تر مانند تحصیل در مالتا و یا کار در مالتا اطلاعات لازم را کسب نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *