ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در هلند

کارآفرینی در هلند

کارآفرینی در هلند از جمله موضوعاتی است که بسیاری از سرمایه گذاران و متقاضیان پیش از شروع فرآیند خود در هلند مورد توجه قرار می دهند. در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار دارد، تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش زبان خود، قوانین روز دنیا و حقوق بین الملل، اطلاعاتی را در خصوص کارآفرینی در هلند مطالبی را خدمت شما بزرگواران ارائه کرده اند که امید است با مطالعه آن ابهامات و سوالاتی که در ذهن دارید بر طرف گردند.

  • تفاوت کارآفرینی و استارتاپ در هلند چیست؟
  • آیا می توان از طریق کارآفرینی در هلند به اقامت این کشور دست پیدا کرد؟
  • آیا کارآفرینی در هلند می تواند از نظر اقتصادی سودآور باشد؟
  • شرایط ثبت شرکت در هلند چیست؟
  • آیا می توان به عنوان یک کارآفرین در این کشور مشغول به کار شد؟

 

تجارت بین المللی در کارآفرینی در هلند

گروه هایی که به سرمایه گذاری و در نتیجه آن کارآفرینی در کشور هلند می پردازند عبارت هستند از: آژانس سرمایه گذاری خارجی هلند یا همان NFIA که خلاصه شده عبارت Netherlands Foreign Investment Agency است، وزارت امور اقتصادی هلند، آژانس سیاست گذاری خارجی و غیره. گروه های ذکر شده مسئول ایجاد جذب سرمایه خارجی، امن کردن شرایط اقتصادی کشور و غیره به منظور ترغیب خارجی ها به سرمایه گذاری و پیروی آن کار آفرینی در هلند، می باشند.

در سال های گذشته کشوری که بیش ترین سطح سرمایه را وارد هلند کرد و بالا ترین تعداد شغل را برای هلندی ها و خارجی های مقیم هلند ایجاد کرد، کشور ایالات متحده آمریکا بوده است که کمی بیش تر از 2500 شغل را با حدود 110 میلیون یورو سرمایه گذاری در این کشور ایجاد کرد. وزیر امور اقتصادی هلند اخیرا اظهار داشته است که از آمار اعلام شده و شرایط شغلی سال 2022 بسیار راضی می باشد، زیرا 1.5 میلیون فرد هلندی صاحب شغل هستند که به طور مستقیم و غیر مستقیم مدیون تجارت های خارجی و سرمایه های بین المللی ای که وارد این کشور شده است، بوده اند.

مزایای کارآفرینی در هلند

فردی که به کار آفرینی در کشور هلند و ایجاد شغل از این طریق می پردازد می تواند برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقامت این کشور را به دست آورد و داشتن اقامت هلند به این معناست که فرد و خانواده اش تقریبا از تمام حقوق یک شهروند هلندی (به جز یک سری حقوق و امتیازهای استثنایی و خاص هم چون حق رای و غیره) می توانند استفاده کنند. از این طرق مهاجرتی و اقامت در هلند در حقیقت تحصیل فرزندان فرد در مدارس دولتی هلند می تواند اتفاق افتد و این به این معنا می باشد که رایگان خواهد بود، تمام هزینه های پزشکی فرد رایگان و تحت پوشش بیمه می باشند حتی هزینه های دندان پزشکی، در صورت آشنایی نداشتن فرد با زبان هلندی دچار مشکل نخواهد شد چرا که بیش از 90% جمعیت هلند به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستند و غیره.

معایب کارآفرینی در هلند

از جمله معایب کارآفرینی در کشور هلند که باید قبل از تصمیم گیری و انتخاب هلند به آن توجه کنید عبارتست از:

  • بسیار پر هزینه است
  • حداقل سرمایه 1000000€ (یورو)
  • رقم بالاتر سرمایه گذاری نسبت به بقیه کشورها
  • هزینه های زندگی بالا در کشور هلند
  • هزینه زندگی در آمستردام ماهیانه بین 1200€ تا 1500€ (یورو)
  • مهاجرت پر هزینه

معایب کارآفرینی در هلند

میزان تمکن مالی کارآفرینی در هلند

زمانی که قصد دارید برای ویزای استارت آپ اقدام کنید باید از تمکن مالی برخوردار باشید. مقصود آن است که قادر خواهید بود هزینه های زندگی، کار و شروع تجارت در کشور هلند را پرداخت کنید. تنها در این صورت شما می توانید اجازه اقامت کشور هلند را بدست آورید. در غیر این صورت درخواست دریافت ویزای شما رد خواهد شد.

شما به 2 صورت می توانید اعلام کنید که از سرمایه کافی برخوردار هستید:

  1. ارائه یک گواهی معتبر بانکی که نشان می دهد شما یک سپرده قدرتمند دارید. این مقدار باید با کم ترین درآمد افراد خود اشتغال در کشور هلند برابری کند. نشان دهید که یک فرد حقوقی یا حقیقی قصد حمایت از شما را دارد. این فرد باید حامی مالی طرح شما باشد و هزینه های یک سال اقامت شما را در اختیار داشته باشد. در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات در باب اقامت در هلند دارید به لینک مربوطه مراجعه نمایید.
  2. در صورتی که منابع مالی کافی در اختیار نداشته باشید می توانید از بنیادهای خیریه استفاده کنید. با این حال مبالغ دریافتی از این ارگان ها به هیچ عنوان مورد پذیرش در گواهی تمکن نخواهد بود. در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات در باب ثبت شرکت در هلند دارید به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

در صورتی که بودجه کافی در اختیار ندارید می توانید از طریق برنامه استارت آپ هلند به این کشور مهاجرت کنید. در این صورت بودجه کافی در اختیار شما از طرف اسپانسرهای مالی قرار خواهد گرفت و می توانید برنامه خود را بدون نیاز به سرمایه اولیه به مرحله اجرا در آورید.

وضعیت مالیات در کار آفرینی هلند

مالیات در کشورهای اروپایی برای کارآفرینی هلند نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. کشور هلند برای جذب نیروهای خلاق، معافیت های مالیاتی بسیار زیادی را در نظر گرفته است. برای مثال بسیاری از شرکت ها در سال اول فعالیت خود از پرداخت مالیات معاف هستند. همچنین بسیاری از شرکت ها در 3 تا 5 سال اول فعالیت خود با تخفیف های ویژه پشتیبانی خواهند شد. این تخفیفات در اختیار همه شرکت ها قرار نخواهد گرفت. برای بدست آوردن این تخفیف ها، یک شرکت باید ویژگی های خاصی داشته باشد.

این ویژگی ها عبارتند از:

  • اثبات استقلال مالی شرکت و تجارت شما
  • ارائه مستندات فعالیت (زمان فعالیت نیروها)
  • داشتن دست کم سه مشتری یا بیشتر
  • ثبت دست کم 1225 ساعت کار مفید در طول یک سال
  • اسناد مربوط به سرمایه گذاری های بلند مدت و ریسک پذیری در انجام تجارت
  • ارائه برنامه ویژه برقراری ارتباط با مشتریان

نتایج رواج کارآفرینی در هلند

کشور هلند، کشوری است که به طور عمده در شمال غربی قاره اروپا واقع گردیده است و از 12 استان تشکیل گردیده و البته پایتخت آن شهر آمستردام می باشد و از جمله شهرهای مهم دیگر این کشور می توان به روتردام، ایندهوون و غیره اشاره کرد. کشور هلند به لحاظ آمار بیکاری و شرایط شغلی رتبه خیلی خوبی دارد و یکی از دلایل آن این است که بیش از 300 تجارت خارجی بالای 167 میلیارد یورو سرمایه را وارد خاک هلند کرده اند و حدود 12686 شغل را در این کشور ایجاد نموده اند.

در واقع مزایای زیادی که دولت هلند برای سرمایه گذاران خارجی در این کشور در نظر گرفته و امکان اخذ پاسپورت هلند به وسیله کارآفرینی در خاک این کشور سبب شده است تا این روش طرفداران زیادی داشته باشد. البته به کسانی که شرایط سنی زیر 40 سال دارند پیشنهاد می شود به منظور شناخت بهتر از بازار کار هلند و آماده سازی خود، ابتدائا یک سال در دانشگاه های هلند در یکی از رشته های مدیریتی تحصیل کنند. شهریه دانشگاه های هلند برای دوره یک ساله مدیریت معمولا بین 12000€ تا 16000€ (یورو) می باشد.

بررسی جایگاه کارآفرینی در هلند

دولت هلند از کارآفرینان حمایت می کند، که حرکت بسیار مثبتی است، زیرا می دانیم که کارآفرینان برای اقتصاد و اشتغال نیز خوب هستند. به طور خاص، دولت از استارت آپ های نوآور حمایت می کند و به رشد آنها کمک می کند. سیاست دولت مرکزی برای کارآفرینان با هدف تقویت موقعیت هلند به عنوان یکی از 5 اقتصاد برتر جهان در رقابت است. همچنین افزایش هزینه های تحقیق و توسعه. کارآفرینی در هلند در حال رونق است و می توان اشاره کرد که شناخت ارزش روحیه سازمانی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این توسعه مطلوب بر عملکرد اقتصادی کشور نیز تأثیر داشته است. اقتصاد هلند در دهه گذشته به طور متوسط ​​3 درصد رشد کرده است.

در بخش زیر شاهد زمینه های کارآفرینی در هلند هستید:

زمینه های کارآفرینی در هلند

در صورتی که در خصوص کار آفرینی در کشور هلند یا سایر روش های قانونی مهاجرت سوالاتی در ذهن داشتید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و سوالات خود را مطرح بفرمایید، شما عزیزان هم چنین می توانید سایر مطالب سایت ما را نیز مطالعه کنید.

سوالات مهم درخصوص کارآفرینی در هلند

در بخش پایانی مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • مزایای کارآفرینی در هلند شامل چه مواردی است؟ فردی که به کار آفرینی در کشور هلند و ایجاد شغل از این طریق می پردازد می تواند برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقامت این کشور را به دست آورد و داشتن اقامت هلند به این معناست که فرد و خانواده تقریبا از تمام حقوق یک شهروند هلندی (به جز یک سری حقوق و امتیازهای استثنایی و خاص هم چون حق رای و غیره) می توانند استفاده کنند. از این طرق مهاجرتی و اقامت در هلند در حقیقت تحصیل فرزندان فرد در مدارس دولتی هلند می تواند اتفاق افتد و این به این معنا می باشد که رایگان خواهد بود، تمام هزینه های پزشکی فرد رایگان و تحت پوشش بیمه می باشند حتی هزینه های دندان پزشکی، در صورت آشنایی نداشتن فرد با زبان هلندی دچار مشکل نخواهد شد چرا که بیش از 90% جمعیت هلند به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستند و غیره.
  • بررسی جایگاه کارآفرینی در هلند چگونه است؟ دولت هلند از کارآفرینان حمایت می کند، که حرکت بسیار مثبتی است، زیرا می دانیم که کارآفرینان برای اقتصاد و اشتغال نیز خوب هستند. به طور خاص، دولت از استارت آپ های نوآور حمایت می کند و به رشد آنها کمک می کند. سیاست دولت مرکزی برای کارآفرینان با هدف تقویت موقعیت هلند به عنوان یکی از 5 اقتصاد برتر جهان در رقابت است. همچنین افزایش هزینه های تحقیق و توسعه. کارآفرینی در هلند در حال رونق است و می توان اشاره کرد که شناخت ارزش روحیه سازمانی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این توسعه مطلوب بر عملکرد اقتصادی کشور نیز تأثیر داشته است. اقتصاد هلند در دهه گذشته به طور متوسط ​​3% رشد کرده است.
4.9/5 - (22 امتیاز)

34 دیدگاه برای “کارآفرینی در هلند

  1. اعظم بابایی گفت:

    سلام برای ثبت شرکت شرایط سنی دارد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر محدودیتی وجود ندارد اما شرایط اقامتی متفاوت هست

  2. sohrab گفت:

    با اخذ اقامت این کشور با سرمایه گذاری من می تونم چه زمانی بچه هامو بفرستم تو کشورهای دیگه اروپایی ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای سرمایه گذاری در این کشور باید اول ببینید از چه روش سرمایه گذاری میتونید وارد این کشور بشید
      لطفا مقاله سرمایه گذاری در هلند رو مطالعه نمایید

  3. امید گفت:

    آیا ایده نو برای کارآفرینی در این کشور در اخذ ویزا تاثیر دارد یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله تاثیرگذار خواهد بود برای اطلاع بیشتر از این موضوع با ما تماس بگیرید

  4. ناجی گفت:

    ویزای کارافرینی در هلند چه میزان شانس موفقیت داره؟
    یعنی اگر مدارک تکمیل باشه و همه چیز رو درست انجام بدیم.میتونیم امیدوار باشیم برای کارافرینی در هلند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر ایده نو و خلااقانه ای داششته باشید امکان موفقیت در اون بالاست

  5. leilakk گفت:

    سلام. به نظرم کارآفرینی در هلند باید خیلی سخت و حساس باشه. توضیحاتتون خیلی خوبه. ممنون

  6. لیدا بهرامی گفت:

    اطلاعاتتون خیلی کاربردی و مفید بود ممنون

  7. ali ram گفت:

    بابت مطلب خوبتون در مورد کارآفرینی در هلند تشکر می کنم اگه امکانش هست در مور کار آفرینی در ایتالیا هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله کارآفرینی در ایتالیارو مطالعه نمایید

  8. امید گفت:

    سلام
    آیا هزینه زندگی در این کشور بالا است؟
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      هم هزینه زندگی و هم درآمد ها در این کشور بالاست

  9. امید گفت:

    سلام
    اطلاعات کامل و جامع ای بود
    با تشکر

  10. هما خسروى گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتان

  11. تبسم گفت:

    سلام خدمت شما و تشکر از مقاله خوبیتون در زمینه غذا و رستوران هم میشه کارآفرینی کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در هر زمینه ای که شما ایده ای نوآورانه و خلاقانه داشته باشید میشه اقدام کرد
      در این زمینه استارت آپ فنلاندرو هم مطالعه نمایید

  12. قراری گفت:

    سلام. آیا ویزای اقامت خاصی برای کارآفرینان در هلند وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      یکی از کشوررهایی که در این زمینه اقامت دارن کشور فنلاند و استونی هست که در حال حاضر شرایط خوبی داره

  13. Erfan گفت:

    با سلام. ممنون بابت مقاله خوبتون راجب کارآفرینی در هلند

  14. نظریان گفت:

    سلام لطف کنید درباره ویزای تحصیلی در هند هم توضیح بدید. مرسی

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ویزای تحصیلی هلند رو مطالعه نمایید

  15. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  16. مشایخی گفت:

    کارآفرینی در هلند با وجودپرهزینه بودن و معایبی که مطرح کردید ، آیا امکان سوددهی به شخص رو دربلندمدت میده؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کارآفرینی در بلند مدت سود سرشاری خواهد داشت

  17. سحر گفت:

    سلام
    ممنون از مطالب به روزتون
    اگر امکانش هست در مورد ویزای تحصیلی هلند هم توضیح دهید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ویزای تحصیلی هلند رو مطالعه نمایید

  18. محمد رسایی گفت:

    آیا بسته های حمایتی دولتی برای کارآفرینان وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کارآفرینان حمایت از طرف دولت هم وجود داره

  19. ماهان توکلی گفت:

    برای کارآفرینی در هلند چقدر سرمایه نیازه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاع از هزینه ها لطفا با ما تماس بگیرید

  20. v!da گفت:

    با سلام
    من دانشجوی کارشناسی در رشته معماری هستم و هنوز درسم تموم نشده،ایا میتونم بعد از اتمام درسم برای ویزای کاری در هلند اقدام کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله کشور هلند فرصت اقامت بعد از تحصیل میده تا بتونید در اونجا به کار برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *