ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در روسیه

کارآفرینی در روسیه

چشم انداز کارآفرینی در روسیه نیز در سال 2023 کاملا تغییر کرده است که در حال حاضر نیز بیشترین میزان این روند را کار آفرینان خارجی به خود اختصاص داده اند. کارآفرینی در روسیه از سوی اداره مهاجرت معرفی شده است که یک سرمایه گذار خارجی برای ایجاد کسب و کار جدید نیاز به سرمایه کافی دارد. افراد کار آفرین در روسیه با موفقیت در این روند نیز می توانند نسبت به اخذ اقامت و پاسپورت این کشور نیز اقدام نمایند. متقاضیان کارآفرینی در روسیه می توانند در خصوص اطلاعاتی جامع در این باره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز تماس بگیرند.

  • شرایط و قوانین مربوط به کارآفرینی در کشور روسیه چیست؟
  • آیا کارآفرینی در کشور روسیه مستلزم داشتن حداقل سرمایه است؟
  • انواع ساختارهای متداول شرکت در روسیه چیست؟
  • بهترین نوع شرکت برای ثبت در روسیه چیست؟
  • مراحل ثبت شرکت (بیزینس) در روسیه چیست؟
  • آیا از طریق کارآفرینی می توان به اقامت روسیه رسید؟
  • آیا از این طریق می توان به اقامت دائم روسیه رسید؟
  • به تابعیت روسی چطور؟

قوانین کارآفرینی در روسیه در 2023

اشخاص متقاضی برای داشتن یک بیزینس در روسیه در سال 2023 موظف می باشند که آن را در نهاد مشخص شده به ثبت برسانند که این دسته بندی بر اساس نوع فعالیت اقتصادی از قبیل سازمانی، کارآفرین فردی و صنعت کشاورزی می باشد. انواع مختلفی از شرکت ها وجود دارد که یک سرمایه گذار یا کارآفرین خارجی برای ایجاد کار بتواند ثبت نماید. شایع ترین این شرکت ها در روسیه شرکت های محدود (LLC) و شرکت های سهامی مشترک (JSC) هستند.

ارائه یک کارت اقامت موقت یا دائم در فدراسیون روسیه که افراد می بایست یک آدرس ثابت از خود ارائه دهند. تعریف نوع فعالیت کسب و کار افراد، در برخی مشاغل خاص باید نامه تائید از مرجع مشخص را دریافت نمود. تهیه مجموعه اسناد مورد نیاز برای ثبت نام که تکمیل و ارائه اسناد مورد نیاز می بایست با ترجمه رسمی روسی و تائیدات لازم صورت گیرد. ارائه اسناد مورد نیاز به دفتر مالیات، می بایست مدارک مالیاتی را به دفتر مالیات محل اقامت خود بفرستند.

دریافت مدارک ادغام، پس از دریافت مدارک و تائید آن این مدارک برای اشخاص ارسال می گردد تا فعالیت شروع شود. ساخت یک مهر توسط یک سازمان تجاری در اختیار افراد نیز قرار می گیرد که این اقدام الزامی نیست. افتتاح حساب بانکی با گواهی ثبت نام و ثبت شرکت مهر افراد مجاز به باز کردن حساب در هر بانک با انتخاب متقاضیان صورت می گیرد.

مراحل ثبت کارآفرینی در روسیه

نحوه راه اندازی بیزینس در روسیه توسط کارآفرینان

اگر تمامی مدارک لازمه به طور صحیح و دقیقی تحویل داده شود، مدت زمان لازم برای تشکیل یک شرکت (بیزینس) در روسیه تقریبا 11 روز است. در مجموع نیز 9 مرحله هست که قبل از ثبت شرکت بایستی طی شود. ابتداء امر نیز کارآفرین یا سرمایه گذار خارجی بایستی ساختار و یا نوع بیزینس خود را انتخاب بکند. مثلا سرمایه سهام مورد نیاز برای یک شرکت مسئولیت محدود و یا شرکت سهامی در روسیه با هم متفاوت است:

حداقل سرمایه سهام برای ثبت شرکت در روسیه

از این گذشته شرکت های خارجی می تواند در کشور روسیه شعبه و یا نمایندگی خودش را هم افتتاح کند و در این مورد مانع قانونی هم بر سر راه کارآفرینان وجود ندارد. منتها هر شرکت جدید بایستی توسط ادارات ثبت شرکت روسی ثبت شود ولی شعب و نمایندگی ها بایستی توسط اداره بازرسی مالیاتی شرکت های خارجی ثبت شود. در ضمن دولت روسیه نیز از کارآفرینان خارجی به طرق مختلفی مثل اعطای وام و یا تخفیف های مالیاتی چشمگیر حمایت می کند. و نهایتا روش راه اندازی و ثبت شرکت در روسیه به صورت مراحل زیر می باشد:

  • مرحله اول: آماده سازی مدارک شرکت مثل اساسنامه
  • مرحله دوم: ثبت یک آدرس قانونی و ارائه قرارداد اجاره
  • مرحله سوم: افتتاح یک حساب بانکی در روسیه و پس انداز سرمایه سهام در آن حساب
  • مرحله چهارم: اخذ شماره مالیاتی و شماره VAT از اداره امور مالیاتی روسیه
  • مرحله پنجم: درخواست مجوزهای کاری در زمینه ای که شرکت قصد فعالیت در آن دارد

درخواست اقامت موقت با کارآفرینی روسیه

پس از راه اندازی یک شرکت و کارآفرینی در روسیه به عنوان یک خارجی، افراد واجد شرایط درخواست برای TRP خواهند بود. به عنوان مدیر شرکت افراد نیز می توانند پس از پرداخت مالیات در درآمد 3 تا 6 ماه اول اقامت درخواست نمایند. افراد نیاز به نشان دادن مالیات بر درآمد بالا دارند که اگر اشخاص کارمند شرکت ثبت شده روسی باشند از TRP نیز استفاده می کنند.

در این حالت اشخاص می توانند درخواست TRP (اقامت موقت) را پس از دریافت حقوق 3 تا 6 ماه اول شروع کنند. ظرف مدت بیش از 5 روز کاری از زمان دریافت اسناد، مقام ثبت کننده باید اسناد ارائه شده را بررسی کند. ثبت نام یک کارآفرین فردی روشی است که به موجب آن شخص ثبت کننده و ثبت نام تجاری وی را ثبت کند که پس از اجرای اقدامات، می توان بدون ایجاد نهاد قانونی در زمینه کسب و کار به عنوان یک کارآفرین فعالیت نمود.

ویزای بیزینس روسیه و شرایط درخواست آن

اما کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی که ابتداء درصدد ارزیابی شرایط راه اندازی بیزینس در کشور روسیه هستند آنها می توانند با اخذ ویزای بیزنس که معمولا تا 3 ماه نیز اعتبار دارد به کشور روسیه سفر بکنند. و از این طریق با محیط کسب و کار در روسیه آشنا شوند! پس این ویزا با عنوان ویزای بیزینس روسیه یا Russia Business Visa شناخته می شود و به دارنده آن اجازه ورود به خاک روسیه و نیز پرداختن به بیزینس مربوطه را می دهد.

بر طبق قوانین مهاجرتی کشور روسیه نیز ویزای بیزینس روسیه در انواع ویزاهای زیر برای متقاضیان صادر می شود:

ویزای بیزینس روسیه و شرایط درخواست آن

معمولا ویزاهای سینگل، دوبل و یا مولتیپل به مدت 90 روز اعتبار داشته ولی ویزای مولتیپل اینترای روسیه ممکن است حتی تا 1 سال نیز اعتبار داشته باشد. و تجار، بازرگانان و کارآفرینان از سراسر جهان برای اهداف بیزینسی خودشان می توانند ویزای بیزینس روسیه را درخواست دهند. منتها شرط اصلی برای درخواست و اخذ این ویزای روسیه نیز دریافت دعوتنامه بیزینسی یا Visa Support می باشد که به 2 روش زیر نیز امکان دریافت آن وجود دارد:

درخواست و اخذ این ویزای روسیه

مراحل و مدارک لازم برای درخواست ویزای بیزینس روسیه

کلا فرآیند ددرخواست ویزای بیزینس روسیه آنطوریکه به نظر می رسد سخت نیست و فقط کافی است که متقاضیان مراحل این کار را طی کرده و همچنین مدارک مورد نیاز برای این کار را تهیه کنند. اما مدارک لازمه برای درخواست ویزای بیزینس روسیه 2023 نیز عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • مدرک اقامت (در صورت اقامت در کشوری غیر از کشور وطنی)
  • دعوتنامه رسمی از وزارت کشور یا وزارت خارجه و یا از یک شرکت روسی
  • بیمه سلامت
  • تمکن مالی کافی با ا رائه صورتحساب بانکی برای 3 ماه اخیر (روزانه در حدود EUR 115 یورو)

و اما در صورت موفقیت آمیز بودن پروسه اخذ ویزا و پس از ورود به خاک روسیه دارندگان ویزای بیزینس روسیه دو کار را بایستی انجام دهند. اولا آنها با مراجعه به پلیس مرزی روسیه بایستی کارت مهاجرتی خودشان را دریافت بکنند. و در ثانی در صورت اقامت بیش از یک هفته ای در روسیه نیز بایستی ویزای بیزنس خودشان را ثبت بکنند.

قوانین اقامت و کسب تابعیت روسیه

در راستای کارآفرینی در روسیه اشخاص می بایست در روسیه کارت اقامت 1 تا 3 ساله دریافت نمایند که تا 5 سال نیز تمدید می گردد. این نوع اقامت می تواند در ابتدا موقت و پس از 3 تا 5 سال به اقامت دائم این کشور تبدیل شود. این کارت اقامت Veed na czitelstvo همان کارت سبز اقامتی که به مدت 5 سال برای افراد نیز معتبر خواهد بود. همراهان کار آفرین در روسیه، همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز می توانند صاحب اقامت روسیه شوند. افراد نیز می توانند برای دریافت پاسپورت روسی نیز بعد از گذشت 5 تا 6 سال نیز اقدام نمایند. کشور روسیه نیز همانند اکثر کشورهای معتبر دنیا پاسپورت دوم را به متقاضی و شهروند خارجی اعطا می کند. اخذ پاسپورت دوم منوط به قوانین ملیت نخستین شما نیز خواهد داشت که شاید این اجازه را به شما ندهد.

برای موفقیت در این روند حقوقی حتما با وکلا مهاجرتی مشاوره نموده و از آخرین قوانین آگاه باشید چرا که هم اکنون اتباع ایرانی می توانند از طرق بسیار کم هزینه تر برای مهاجرت به روسیه و اخذ اقامت این کشور اقدام نمایند. اگر نیاز به دریافت اطلاعات مهاجرتی دارید، با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید. تحصیل در روسیه نیز یکی از راه های اخذ اقامت این کشور محسوب می گردد که از هزینه های کمتری نیز نسبت به کارآفرینی در روسیه برخوردار می باشد.

سوالات مکرر درباب کارآفرینی در روسیه

یکی از روش های مهاجرت سریع و آسان به کشور روسیه از طریق کارآفرینی می باشد که همچنان ناشناخته بوده و سوالات زیادی هم درباره آن مطرح است:

  • بهترین و متداولترین نوع شرکت ها برای ثبت و راه اندازی در روسیه کدامند؟ شرکت های محدود (LLC) و شرکت های سهامی مشترک (JSC)از متداولترین شرکت های روسی هستند.
  • حداقل سرمایه سهام برای راه اندازی شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت سهامی در روسیه چقدر است؟ حداقل سرمایه سهام برای شرکت مسئولیت محدود در حدود RUB 10000 (روبل) و برای شرکت سهامی در روسیه حدود RUB 100000 (روبل) می باشد.
  • مراحل ثبت شرکت در روسیه 2023 چیست؟ انتخاب و تایید نام شرکت، تنظیم اساسنامه شرکت، اخذ شماره مالیاتی و نیز دریافت مجوزهای خاص فعالیتی از جمله این مراحل است.
  • کارآفرینان خارجی از طریق ثبت شرکت در روسیه به چه ویزایی دست می یابند؟ آنها می توانند به TRP (مجوز اقامت موقت روسیه) دست یابند.
  • شرایط اخذ اقامت دائمی روسیه از طریق کارآفرینی چیست؟ کارآفرینان دارنده کارت اقامت روسیه می توانند پس از حداکثر 5 سال کار و زندگی در روسیه به کارت سبز (اقامت دائمی) روسیه برسند.
  • شرایط اخذ تابعیت (پاسپورت) روسی از طریق کارآفرینی چیست؟ همچنین کارآفرینان پس از 5 سال اقامت نیز می توانند به تابعیت روسی دست یابند.
  • آیا از طریق کارآفرینی در روسیه امکان بردن اعضای خانواده نیز فراهم است؟ بله همسر و فرزندان زیر 18 سال شخص کارآفرین می توانند با اخذ ویزای خانوادگی به روسیه سفر کنند.
5/5 - (9 امتیاز)

22 دیدگاه برای “کارآفرینی در روسیه

  1. hesam گفت:

    برای کارآفرینی در روسیه آیا محدودیت سنی وجود داره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کارآفرینی محدودیت سنی نداره

  2. مهراد گفت:

    فکر کنم این کشور با اقتصاد و صنعت قوی یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری هست من با چند نفر صحبت کردم توصیه کردند اول این کشور را از نزدیک ببینم و بعد بهتر بدونم تو چه برنامه ای میشه کارآفرینی کرد

    1. داوری گفت:

      سلام
      البته بستگی به هدف شما و شرایط شما داره که این کشور رو انتخاب کنید یا به کشورهای دیگه ای فکر کنید

  3. ali ram گفت:

    ضمن تشکر از مطلب خوب و به روزتون خواستم بگم شرایط کار آفرینی در روسیه واقعا خوبه اگه امکانش هست در مورد شرایط کار آفرینی در کشور ایتالیا هم مطلب بذارید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله کارآفرینی در ایتالیا رو مطالعه نمایید

  4. پرویز گفت:

    سلام آیا با ویزای تحصیلی در روسیه میتوان کارآفرینی کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص کارآفرینی پیشنهاد میکنم ابتدا این مقاله رو مطالعه کنید و اگر سوالی موند من در خدمت شما هسستم

  5. ناصر زارعی گفت:

    سلام
    ممنون از مطالبتون
    میخواستم بدونم آیا با کارافرینی در روسیه بعدا به عنوان یک پل برای کارافرینی در کشورهای پیشرفته تر میتوان داشت
    مقدور هست ی توضیح اجمالی به سوالم بدیت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خب از ابتدا برای کارافرینی کشورهای دیگه اقدام کنید این که میفرمائید روش مناسبی نیست و علتی نداره که اینطور اقدام کنید

  6. Arezoo گفت:

    سلام. برای کارآفرینی در روسیه نیاز به سابقه کاری و یا مدرک تحصیلی می باشد؟
    ممنون از مقاله به روزتون.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کارآفرینی طرح و ایده اجرایی شما بسیار مهمه
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  7. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام لطفا بفرمائین که برای کارآفرینی در روسیه سرمایه هم مورد نیاز می باشد؟
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص هزینه های مورد نیاز با مشاورین ما تماس بگیرید

  8. سحر گفت:

    سلام
    لطفا در مورد خرید ملک در روسیه توضیح میدید؟
    درسته که راحت ویزا میدن؟
    ممنون از مطالب به روزتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در مورد خرید ملک روسیه هر سوالی داارید بفرمائید که من راهنماییتون کنم

    2. داوری گفت:

      سلام
      در مورد خرید ملک هر سوالی دارید بفرمائید که راهنماییتون کنم

  9. همایون باقرنیا گفت:

    با سلام
    ممنونم بابت مقاله‌ی خوبتون

  10. مهشید رحمانی گفت:

    شرایط کار برای رشته های مدیریتی در کشور روسیه چطور است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      روسیه خیلی بازار کار خوبی نداره و بهتره که از این کشور برای مهاجرت به کشورهای دیگه اقدام کنید

  11. hiva گفت:

    با سلام ایا برای کارآفرینی در روسیه سن هم ملاک هست؟من 71سال سن دارم ایا برای من مهاجرت از این طریق مجاز هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تماس بگیرید تا شرایط شما کامل بررسی شه تا بشه دقیق تر خدمتتون عرض کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *