ویزای کاری

کار در آتلانتیک

کار در آتلانتیک

کار در آتلانتیک بهترین ایده برای کارگران ماهر و نیمه ماهری است که به دنبال اخذ اقامت راحتی از کشور کانادا و کار و زندگی در این کشور هستند. در واقع کار در استان های آتلانتیک کانادا در قالب پروژه مهاجرت به آتلانتیک (AIP) از جمله شیوه های مهاجرتی ساده به کشور کانادا است که پیش بینی می شود حدود 8000 مهاجر جدید را به این منطقه از کانادا جذب کند. در قالب این پروژه مهاجرتی کارگران ماهر خارجی و اعضای خانواده آن ها می توانند اقامت دائم کانادا را بدست آورند.

متقاضیان می توانند از طریق 3 برنامه مهاجرتی یعنی برنامه فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک، برنامه کارگران ماهر آتلانتیک و برنامه کارگران نیمه ماهر آتلانتیک داوطلبی خود را اعلام کرده و با رعایت معیارهایی مثل مهارت زبان، مدرک تحصیلی، سابقه کاری و اثبات تمکن مالی به پیشنهاد کاری ازطرف کارفرمای آتلانتیکی دست یافته و ضمن دریافت ویزای کاری خود به کشور کانادا مهاجرت کنند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله اطلاعات جامع و به روزی درباب این روش مهاجرتی ساده به کانادا به شما ارائه و به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • آیا شرایط کار در منطقه آتلانتیک مطلوب است؟
  • نرخ بیکاری و متوسط درآمد کارگران در آتلانتیک چگونه است؟
  • افراد واجد شرایط برای کار در منطقه آتلانتیک کانادا چه کسانی هستند؟
  • شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت کاری به آتلانتیک چیست؟

درباره پروژه مهاجرت کاری به آتلانتیک چه می دانید؟

یکی از راه های ساده و کم دغدغه برای مهاجرت به کانادا و کار در این کشور مهاجرت در قالب پروژه مهاجرت به آتلانتیک (AIP) می باشد. این برنامه مهاجرتی در سال 2017 به عنوان بخشی از ابتکار عمل مشترک جهت فعالسازی رشد اقتصادی در استان های آتلانتیک کانادا آنهم از طریق جذب کارگران ماهر خارجی شروع شد. پروژه مهاجرت آتلانتیک (AIP) در واقع مسیر اقامت دائم کانادا برای کارگران ماهر و فارغ التحصیلان خارجی است که مایل به کار و زندگی در یکی از چهار استان آتلانتیک به شرح تصویر زیر هستند:

تامین کمبودهای نیروی کار در برنامه پایلوت

علاوه بر امتیاز برای کارگر خارجی، در قالب این پروژه مهاجرتی همچنین کارفرمایان منطقه آتلانتیک نیز از این طرح منتفع می شوند. چراکه اصلا این برنامه یک برنامه کارفرما محور بوده و به کارفرمایان آتلانتیک کانادا کمک می کند تا کارگران ماهر خارجی برای پستهای شغلی که متقاضی محلی ندارد را استخدام کنند.

شرایط کار در آتلانتیک

اکنون که با پروژه مهاجرت آتلانتیک آشنا شدید، بهتر است کمی هم درباره شرایط کاری در استان های آتلانتیک بدانید. همان طوری که در تصویر فوق نیز ملاحظه شد، استان های آتلانتیک شامل چهار استان شرقی کانادا یعنی استان های نیوفوندلند و لابرادور، پرنس ادوارد، نوآ اسکوشیا و نیوبرونزویچ می باشد. این چهار جزیره آتلانتیک کانادا را با مساحتی بالغ بر 500531 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 2333322 نفر تشکیل می دهند. همانند دیگر مناطق کانادا، استاندارد کاری در آتلانتیک حدود 8 ساعت در روز و 40 ساعت در هفته می باشد.

همان طوری که ملاحظه می کنید، دو استان نوآ اسکوشیا و نیوبرونزویک به لحاظ نرخ بیکاری وضعیت بهتری از دو استان نیوفوندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد و حتی از خود کانادا دارند. اما اطلاع از میانگین درآمد کار در آتلانتیک نیز از اهمیت بالایی برای متقاضیان برخوردار است. توزیع درآمدی در چهار استان آتلانتیک نشانگر یک توزیع نابرابر بوده که کمترین سطح درآمدی با متوسط سالیانه حدود 42380$ (دلار) متعلق به جزیره پرنس ادوارد و بیشترین سطح درآمدی هم با 53820$ (دلار) مربوط به استان نیوفوندلند و لابرادور می باشد:

میانگین درآمد سالیانه کارگری در آتلانتیک

واجدین شرایط برای کار در آتلانتیک

اکنون به این سوال کلیدی می رسیم که چه کسانی صلاحیت کار در آتلانتیک کانادا را دارند و اصلا شرایط و الزامات کار در این منطقه از کشور کانادا چیست؟ مطابق قوانین کشور کانادا، برای مهاجرت به آتلانتیک از طریق پروژه مهاجرت به آتلانتیک (AIP) شما بایستی جزء یکی از دسته های زیر باشید:

دسته بندی های پروژه مهاجرت به آتلانتیک

لازم به ذکر است که حتما لازم نیست که متقاضی مقیم کانادا باشد و از همین رو شما می توانید در خارج زندگی کرده و یا قبلا به طور موقت در کانادا باشید. بنابراین دو گروه مذکور می توانند با احراز صلاحیت خود که در ادامه به آن پرداخته می شود خود را برای دریافت ویزای کار در آتلانتیک آماده کنند.

الزامات اخذ ویزای کار در آتلانتیک

همانند برنامه های مهاجرت کاری فدرال، اخذ ویزای کار در آتلانتیک کانادا نیز مشروط به دریافت پیشنهاد کاری یا job offer از یک کارفرمای معتبر آتلانتیکی می باشد. اما در اینجا همانند ویزای کاری کانادا نیازی به اخذ گزارش ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار (LIMA) نیست. بر این اساس، متقاضی حتما بایستی جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمای مورد تایید ارائه کند. در ادامه نیز جهت استخدام توسط کارفرمایان و کار در آتلانتیک، متقاضیان 3 برنامه متفاوت در پیش دارند که می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند.

در هر 3 برنامه مذکور شما بایستی صلاحیت خود را با توجه به معیارهای زیر اثبات نمایید تا بتوانید ضمن دریافت پیشنهاد کاری برای اخذ ویزای کار نیز مبادرت کنید:

  • مدرک مهارت زبان
  • سطح تحصیلات
  • سابقه کاری مفید
  • تمکن مالی کافی (برای ساپورت خود و اعضای خانواده)

3 برنامه مهاجرتی جهت کار در آتلانتیک کانادا

همان طوری که در مطالب فوق هم بیان شد، متقاضیان برای کار و زندگی در آتلانتیک کانادا کلا 3 برنامه مهاجرتی در اختیار دارند. آنها می توانند با توجه به شرایط خود در یکی از این 3 برنامه ثبت نام و اعلام داوطلبی نمایند تا از این طریق پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای معتبر دریافت نمایند. این 3 برنامه شامل موارد زیر می باشد:

3 برنامه مهاجرتی جهت کار در آتلانتیک کانادا

برنامه فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک

این برنامه جزء یکی از برنامه های مهاجرتی به آتلانتیک است که فقط فارغ التحصیلان از دانشگاه های 4 استان آتلانتیک کانادا صلاحیت داوطلبی در این دسته را دارند. در کل، متقاضیان در این دسته مهاجرتی بایستی حائز شرایط زیر باشند:

  • اولا مدرک تحصیلی از یکی از موسسات آموزشی دولتی در یکی از استان های چهارگانه آتلانتیک داشته باشند.
  • ثانیا حداقل به مدت 16 ماه در یکی از استان های آتلانتیک زندگی کرده باشند.
  • ثالثا مدرک تست زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه نمایند.
  • در ضمن مدرک اثبات تمکن مالی خود و خانواده همراهشان را نیز داشته باشند.

برنامه کارگران ماهر جهت کار در آتلانتیک

این برنامه هم جزء برنامه های مهاجرتی در قالب پروژه مهاجرت به آتلانتیک (AIP) می باشد. کارگران متقاضی در قالب این طرح حتما بایستی:

  • در یک کار مهارتی- فنی یا حرفه ای و یا مدیریتی بمدت حداقل یکسال کار کرده باشند.
  • حداقل مدرک دیپلم متوسطه معادل دیپلم کانادایی داشته باشند.
  • مدرک تست زبان انگلیسی یا فرانسه معتبری داشته باشند.
  • گواهی تمکن مالی کافی برای خود و کل اعضای خانواده ارائه دهند.

برنامه کارگران ماهر جهت کار در آتلانتیک

برنامه کارگران نیمه ماهر آتلانتیک

در این برنامه استثنائی از پروژه مهاجرت آتلانتیک (AIP)، حتی کارگران نیمه ماهر نیز از شانس اخذ اقامت دائم کانادا برخوردار هستند. اما به شرطی که آنها از شرایط و الزامات زیر برخوردار باشند تا صلاحیتشان مورد تایید قرار گیرد:

  • در یک شغلی کار کرده باشند که مستلزم تحصیلات متوسطه باشد و یا آموزش فنی و حرفه ای با یک سال سابقه کاری در رشته مربوطه داشته باشند.
  • حداقل مدرک دیپلم متوسطه معادل دیپلم کانادایی داشته باشند.
  • مدرک تست زبان انگلیسی یا فرانسه معتبری داشته باشند.
  • گواهی تمکن مالی کافی برای خود و کل اعضای خانواده ارائه دهند.

امیدواریم مطالب ارائه شده بتواند ضمن آگاه سازی هموطنان عزیز درباره شیوه مهاجرتی به آتلانتیک کانادا همچنین راهنمای عملی برای عزیزان نیز باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن بهترین وکلای مهاجرتی کشور آماده پاسخگوئی به متقاضیان جهت مهاجرت به کانادا می باشد.

سوالات کلیدی پیرامون کار در آتلانتیک

این سوالات که به صورت مکرر توسط عزیزا متقاضی مطرح میشود بدین قرار است:

  • پروژه مهاجرت به آتلانتیک (AIP) چیست؟ پروژه مهاجرت به آتلانتیک (AIP) در واقع مسیر اقامت دائم کانادا برای کارگران ماهر و فارغ التحصیلان خارجی است که مایل به کار و زندگی در یکی از چهار استان آتلانتیک می باشند.
  • آیا کار در استان های آتلانتیک کانادا منجر به اخذ اقامت خانوادگی می گردد؟ بله صد درصد.
  • بهترین استان آتلانتیک برای کار مهاجران خارجی چیست؟ در حال حاضر، بهترین استان آتلانتیک برای کار استان نیوفوندلند و لابرادور است که متوسط درآمد کارگران در آنجا حدود 53820$ (دلار) می باشد.
  • برنامه های مربوط به کار در منطقه آتلانتیک کانادا چیست؟ این برنامه ها شامل برنامه فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک، برنامه کارگران ماهر آتلانتیک و برنامه کارگران نیمه ماهر آتلانتیک می باشد
  • معیارهای لازم برای اثبات جهت دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای مورد تایید در آتلانتیک چیست؟ تحصیلات، مهارت زبان، تمکن مالی و سابقه کاری از جمله این معیارها هستند
4.5/5 - (4 امتیاز)

6 دیدگاه برای “کار در آتلانتیک

  1. محسن گفت:

    سلام
    من حدود 9 سال سابقه کاری دارم
    8 سال مستقیم با حسابداری بخش ترابری
    1 سال کنترل کیفی
    مدرک بین المللی حسابرسی مالیاتی هم دارم
    مدرک خودم کاردانی کامپیوتر نرم افزار هست
    به نظر شما برای مهاجرت آتلانتیک گزینه مناسبیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بستگی به شرایط سنی و همچنین مدرک زبانتون داره. البته این که مدرک تحصیلیتون کاردانی هست، می تونه برای شما ایجاد اشکال کنه

  2. ابولفضل کریمی محمدی گفت:

    سلام من 33 سالمه راننده حرفه ای کامییون و تریلی هستم کارت های دوره رانندگی حرفه ای و کارت حمل بار خطرناک مثل سوخت رو دارم کارت سلامت سوع پیشینه و تمکن مالی رو دارم میخوام در ایالت اتلانتیک از طریق کارگران ماهر اقدام کنم میتونین کمکم کنید اینم شماره تماس منه …
    سابقه کار در شرکت نفت ایران در قسمت حمل و نقل کار کردم و در انواع معادن در استان سمنان کار کردم و کار با ماشین های جدید و بروز حرفه ای هستم ممنون میشم کمکم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به زودی با شما تماس گرفته خواهد شد

  3. امید گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بگم من ۲۶ سالمه و مدرک دیپلم ریاضی و مدرک فنی حرفه ای تعمیرات موبایل دارم و ۳ سال سابقه بیمه و بطور حرفه ای تخته کار آشپزخانه و قصاب فول آپشن ج

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای کار در آتلانتیک با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *