ویزای کاری

کار در آرژانتین برای پناهندگان

کار در آرژانتین برای پناهندگان

اجازه اقامت در آرژانتین را می توان از طریق حمایت از پناهندگان توسط این کشور دریافت کرد، جمهوری آرژانتین پیش از 50 سال پیش به کنوانسیون پناهندگان پیوست و از آن زمان تا کنون هزاران پناهجو از این مزیت استفاده کرده اند. یکی از مواردی که متقاضیان پناهندگی در آرژانتین باید بدانند شرایط کار در آرژانتین برای پناهندگان است تا با تبعات مهاجرت از طریق پناهندگی آشنا شوند.

متاسفانه در طول چند سال اخیر پناهندگی در کشورهای مختلف دنیا در بین ایرانیان باب شده، لازم است هموطنان پیش از هر گونه تصمیمی در این مسیر مهاجرتی با شرایط آن آشنا شوند زیرا عدم آشنایی با قوانین پناهندگی می تواند خطرات زیادی برای پناهجو همراه داشته باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه سعی دارند به بررسی کار در آرژانتین برای پناهندگان بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار هموطنان قرار دهند.

  • آیا آرژانتین پناهنده می پذیرد؟
  • شرایط پناهندگی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان پناهجو در آرژانتین کار کرد؟
  • شرایط کار پس از اعطای پناهندگی در این کشور چیست؟
  • بهترین مشاغل برای کار پناهندگان در آرژانتین چیست؟

شرایط پناهندگی در کشور آرژانتین

جهت اعلام پناهندگی در کشور آرژانتین فرد باید از طریق مرزهای غیر قانونی وارد خاک این کشور شوید، متقاضیان نمی توانند پیش از ورود به خاک این کشور از طریق سفارتخانه یا کنسولگری آرژانتینی اعلام پناهندگی کنند. قانون 26.165 در مورد شناخت و حمایت از پناهجویان روند پناهندگی در کشور آرژانتین را تنظیم و از حقوق پناهندگان و پناهجویان حمایت می کند. علاوه بر این آرژانتین کنوانسیون سازمان ملل در رابطه با وضعیت پناهندگان در سال 1961 و پروتکل همراه آن را در سال 1967 تصویب کرد. در سپتامبر سال 2016 در اجلاس پناهندگان، رئیس جمهور وقت مائوریسیو مکری اعلام کرد آرژانتین از طریق برنامه سوریا از 3000 پناهجو سوری حمایت می کند.CONARE مسئول رسیدگی به درخواست پناهجویان و تمام جنبه های مربوط به دفاع از حقوق پناهندگان من جمله جست و جو گزینه های محلی برای کمک و جمع آوری پناهجویان و پناهندگان در آرژانتین می باشد.

اخذ مجوز استخدام جهت کار در آرژانتین برای پناهندگان

یکی از کلیدی ترین مراحل در فرآیند کار در آرژانتین برای پناهندگان، اخذ مجوز استخدام در این کشور می باشد. زیرا بدون دریافت مجوز استخدام در آرژانتین، پناهندگان اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت. بنابرایت دریافت مجوز استخدام جهت کار در آرژانتین برای پناهندگان امری بسیار ضروری می باشد. به عبارت دیگر، در حالی که پرونده پناهندگی متقاضیان در حال بررسی است، می توانند واجد شرایط بودن برای مجوز استخدام را امتحان کنند.

مواردی که پناهندگان برای درخواست مجوز استخدام جهت کار در آرژانتین باید به آن توجه کنند عبارت اند از:

اخذ مجوز استخدام جهت کار در آرژانتین برای پناهندگان

اعلام پناهندگی و کار در آرژانتین برای پناهندگان

پس از ورود غیر قانونی به کشور آرژانتین باید درخواست خود را برای پناهندگی در مرزها یا داخل خاک این کشور ارائه کنید، دقت کنید که اگر در خارج از خاک این کشور هستید نمی توانید درخواست پناهندگی در آرژانتین را اعلام کنید. فرآیند بررسی درخواست توسط نزدیک ترین هیئت DNM به جریان می افتد. پناهجو می تواند به صورت رایگان وکیل درخواست کند، برای گرفتن وکیل باید درخواست خود را به دفتر ملی مدافع عمومی اعلام کنید. در زمان شروع فرآیند درخواست باید فرم در نظر گرفته شده را تکمیل کنید، مدارکی جهت مشخص شدن هویت ارائه دهید، با کارمند دبیرخانه اجرایی CONARE مصاحبه داشته باشید و دلایل خود را برای ترک کشور مبدا و پناهندگی در آرژانتین اعلام کنید و در نهایت محل اقامت خود را اطلاع دهید و در صورت جا به جایی باید محل اقامت جدید اعلام شود.

اعلام پناهندگی و کار در آرژانتین برای پناهندگان

نتیجه درخواست پناهندگی و کار در آرژانتین برای پناهندگان

اگر با درخواست فرد برای پناهندگی موافقت شد و مجوز اقامت موقت برای وی صادر شد، پناهجو می تواند اقدامات لازم را در جهت دریافت مدرک شناسایی ملی که برای متقاضیان خارجی به صورت رایگان صادر می شود انجام دهد. اما اگر با درخواست پناهندگی شما در کشور آرژانتین مخالفت شد باید در طول مدت 10 روز نامه کتبی تجدید نظر را ارسال کنید و درخواست مصاحبه مجدد را اعلام کنید، به عبارت دیگر پناهجو باید توضیح دهد که چرا با نتیجه ارسال شده موافق نیست. اگر باز هم با درخواست شما برای پناهندگی مخالفت شود مقامات مهاجرتی برای وضعیت اقامت پناهجو و اقامت در کشورهای دیگر تصمیم می گیرند.

شرایط کار در آرژانتین برای پناهندگان

در صورتی که پناهجو شرایط لازم برای پناهندگی در کشور آرژانتین را داشته باشد برای او مجوز اقامت صادر می شود و می تواند در کمپ های پناهندگی در نظر گرفته شده اقامت داشته باشد. لازم به ذکر است که دولت آرژانتین به صورت ماهانه مبلغی به پناهجو پرداخت می کند که این مبلغ بسیار کم است. پس از مشخص شدن وضعیت مجوز اقامت با اعتبار 5 ساله برای شما صادر می شود که پس از دریافت مجوز می توانید مشغول به کار شوید و حتی ادامه تحصیل دهید. دقت داشته باشید پناهجویان همواره تحت نظر هستند اگر در طول این مدت مرتکب جرم و جنایت شوید ممکن است درخواست شما رد شود و دیپورت شوید. مهاجرت از طریق UN آرژانتین راهی خطرناک است که اگر با مسیرهای قانونی همراه نشود به قیمت از دست دادن جان پناهجو تمام می شود.

نکاتی ضروری در خصوص کار پناهندگی در آرژانتین

در ادامه به برخی از نکات ضروری اشاره می کنیم که پناهندگان در کشور آرژانتین باید به آن توجه داشته باشند:

  • در صورتی که به زبان رسمی کشور آرژانتین (اسپانیایی (دوفاکتو)) تسلط ندارید می توانید مترجم درخواست کنید که کاملا رایگان است.
  • پناهجو باید تمامی اسناد و مدارکی که دلایل او را برای ترک کشور اثبات می کند ارائه دهد
  • پس از گذشت 20 ساعت از ارائه درخواست گواهی نامه ای دریافت می کنید که به موجب این گواهی به 1. خدمات بهداشتی دسترسی دارید، 2. می توانید مشغول به کار شوید، 3. اجازه تحصیل دارید، 4. رفت و آمد آزادانه در کشور آرژانتین و 5. اقامت در هتل.
  • طبق قوانین کار در کشور آرژانتین پس از صدور گواهی موقت پناهجو می تواند وارد بازار کار این کشور شود، پناهجو می تواند درخواست کد شناسایی دهد که این کد توسط اداره تامین اجتماعی ملی به صورت رایگان صادر می شود.
  • به جهت آنکه گواهی موقت شما معتبر باقی بماند و از غیر قانونی بودن وضعیت مهاجرتی شما جلوگیری شود باید هر 90 روز یکبار گواهی خود را تمدید کنید.

امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در خصوص کار در آرژانتین برای پناهندگان کسب کرده باشید، اگر قصد مهاجرت به کشور آرژانتین را دارید پیشنهاد می شود از طریق راه های قانونی اقدام کنید. برای اطلاع از راه های مهاجرت به کشور آرژانتین مقاله بررسی راه های مهاجرت به آرژانتین را مطالعه کنید. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هیچگونه فعالیتی در زمینه پناهندگی انجام نداده و این مقاله صرفا در جهت اطلاع رسانی به متقاضیان به نگارش در آمده است.

سوالات متداول در خصوص کار در آرژانتین برای پناهندگان

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص کار در آرژانتین برای پناهندگان پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا کار در آرژانتین برای پناهندگان غیرقانونی انتخاب درستی است؟ با وجود چالش های متعدد در روند ورود پناهندگان به آرژانتین، شرایط کار در این کشور برای اتباع کشورهای خارجی بسیار مساعد است.
  • آیا حین بررسی پرونده پناهندگی می توانیم در آرژانتین مشغول به کار شویم؟ بله، تمامی پناهندگان بین المللی با یک پرونده پناهندگی در حال بررسی در آرژانتین، می توانند در این کشور مشغول به کار شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *