ویزای کاری

کار در آزمایشگاه های آفریقای جنوبی

کار در آزمایشگاه های آفریقای جنوبی

شغل کارشناس آزمایشگاه پزشکی و کار در آزمایشگاه های آفریقای جنوبی از مشاغل مورد نیاز در این کشور برای متقاضیان محسوب می شود. بنابراین افراد زیادی از نقاط مختلف جهان روانه کشور آفریقای جنوبی می شوند تا بتوانند در زمینه شغلی مورد علاقه خود مشغول به کار شوند. امور مربوط به آزمایشگاه بسیار شیرین و دلچسب است، چه بسا این فعالیت در آزمایشگاه های کشور آفریقای جنوبی انجام گیرد. حقوق و مزایای بسیار خوبی برای این شغل وجود دارد که البته بستگی به تجارب کاری و میزان تخصص و مهارت فرد خارجی نیز خواهد داشت. به عبارت دیگر موارد فوق الذکر تعیین کننده حقوق و دستمزد وی در این کشور هستند. به مقاله تنظیمی از سوی محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه نموده و در صورت ایجاد سوال در ذهن خود، با ما ارتباط بگیرید.

  • شرایط کار در آزمایشگاه های کشور آفریقای جنوبی چیست؟
  • آیا نیروی کار در آزمایشگاه های آفریقای جنوبی درآمد بالایی کسب می کند؟
  • برای کار در آزمایشگاه های آفریقای جنوبی باید در چه رشته ای تحصیل کرد؟
  • آیا آفریقای جنوبی در این رشته کاری دچار کمبود نیروی کار است؟
  • شرایط مهاجرت متخصصین آزمایشگاه به آفریقای جنوبی چیست؟

چگونگی اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی در 2022

چند روش برای درخواست ویزای کاری آفریقای جنوبی در 2022 وجود دارد که به شرح زیر بیان می شود:

  • ویزای کار عمومی آفریقای جنوبی
  • ویزای کار مهارت و تخصص آفریقای جنوبی

هر یک از انواع ویزاهای ذکر شده در کشور آفریقای جنوبی بسته به شرایط متقاضی صادر می شود و دارای شرایطی است که در ادامه به تشریح کامل شرایط هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

ویزای کار عمومی آفریقای جنوبی

ویزای عمومی کار، برای کارشناسانی است که یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در آفریقای جنوبی دارند. کافرمای مذکور باید بر اساس دلایل و مدارک موجه، نیاز به فرد کارشناس را به اثبات برساند. البته پیش از آن بایستی برای مدت زمان مشخصی، به منظور یافتن کارشناس برای تصدی شغل مورد نظر در آزمایشگاه در کشور آفریقای جنوبی آگهی منتشر کند و پس از عدم یافتن کارشناس مربوطه اقدام به پذیرش کارشناس از خارج از کشور نماید. قبل از تایید اداره مهاجرت و اقامت، ابتدا وزارت کار آفریقای جنوبی بایستی استخدام یک فرد بین المللی برای شغل تعیین شده را مورد بررسی قرار دهد. این ویزا صرفا به متقاضیان اجازه می دهد برای شرکت مشخص شده کار کنند.

ویزای کار مهارت و تخصص آفریقای جنوبی

ویزای کار مهارت های مورد نیاز، به مشاغلی اختصاص دارد که در فهرست مشاغل مورد نیاز کشور آفریقای جنوبی قرار دارند که مشاغل مربوط به کار در آزمایشگاه های آفریقای جنوبی در زمینه پزشکی نیز در این لیست جای گرفته اند. برای درخواست این نوع ویزا، نیازی به پیشنهاد شغلی از یک کارفرما نمی باشد، اما شخص متقاضی در بازه زمانی یک سال از زمان دریافت ویزا، باید شغلی متناسب با تخصص خود یعنی در آزمایشگاه پیدا نماید.

شرایط متقاضی برای کار در آزمایشگاه های آفریقای جنوبی

تاییدیه شورای بهداشت حرفه ای آفریقای جنوبی

به منظور کار در آزمایشگاه های آفریقای جنوبی، مشاغل مرتبط با پزشکی برای اشتغال در کار، نیاز تاییدیه شورای بهداشت حرفه ای آفریقای جنوبی داشته و بایستی در لیست مربوطه در سایت این شورا ثبت شده باشند. در غیر این صورت متقاضیان اجازه کار در شغل مربوطه را نخواهند داشت. مراحل کار به صورت زیر خواهد بود:

  • ارسال فرم درخواست برای بخش تخصصی مربوطه
  • ارسال مدارک پرداخت هزینه های ثبت نام
  • در صورت تایید درخواست، ممکن است کارشناس برای شرکت در یک آزمون توسط گروه تخصصی فراخوانده شود.
  • بعد از قبولی در آزمون، نتایج آن همراه با درخواست، توسط متقاضی برای انجام فرآیند ثبت نام ارسال می شود.

شرایط متقاضی برای کار در آزمایشگاه های آفریقای جنوبی

شرایطی که یک کارشناس متقاضی برای مهاجرت به آفریقای جنوبی و کار در آزمایشگاه های آفریقای جنوبی بایستی دارا باشد به قرار زیر است:

  • دارا بودن مدرک تحصیلی علوم آزمایشگاهی مورد تایید کشور آفریقای جنوبی
  • دارا بودن مدارک و گواهی که تجربه کاری و آموزشی متقاضی را به اثبات می رساند.
  • ویزای اجازه کار و یک پیشنهاد کاری در آفریقای جنوبی
  • یک کپی از گذرنامه معتبر یا شناسنامه به عنوان اثبات تابعیت فعلی کارشناس
  • ارسال مدارک و گواهی ها به آدرس پستی شورای بهداشت حرفه ای آفریقای جنوبی

قابل ذکر است درخواست های متقاضیان به منظور بررسی و ارزیابی برای کمیته آموزشی بورد تخصصی ارسال می گردد.

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی در 2022

قیمت اقلام و کالاهای مختلف در آفریقای جنوبی در 2022 از جمله عواملی هستند که هزینه های زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین برای کار در آفریقای جنوبی نظیر کار در آزمایشگاه های آفریقای جنوبی و اقامت در این کشور بایستی کلیه جوانب هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گیرد. هزینه زندگی در آفریقای جنوبی به طور کلی ماهانه بین 700$ تا 1000$ (دلار آمریکا) می باشد.

نحوه یافتن کار در آزمایشگاه های آفریقای جنوبی

برای یافتن کار در آزمایشگاه های آفریقای جنوبی و به طور کلی مشاغل مربوط به تصدی و علوم آزمایشگاهی، روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها مراجعه به اینترنت و جستجو در سایت های کاریابی می باشد. در این سایت ها می توان آگهی های مربوط به کارفرمایان مختلف را در خصوص نیاز به کارشناس آزمایشگاه و شرایط استخدام و مدارک مورد نیاز را مشاهده و بررسی نمود. پس از تطابق مدارک خود با مدارک درخواستی کارفرمایان و در صورت داشتن شرایط درج شده، می توان با کارفرمای مورد نظر تماس گرفت. برای این منظور می توان دو سایت www.adzuna.co.za و www.indeed.co.za را نام برد که مشاغل مورد نیاز را در کشور آفریقای جنوبی درج می نمایند. اطلاعات بیشتر و کامل تر را از وکلا و مشاوران ما حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخواهید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *