ویزای کاری

کار در استرالیا برای مهندسین برق

کار در استرالیا برای مهندسین برق

مهندسی برق جزو مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2023 می باشد و برای همین، کار در استرالیا برای مهندسین برق ایرانی می تواند فرصت ایده آلی باشد. علاوه بر نیاز بازار کار استرالیا به مهندسان برق، امتیازاتی همچون استاندارد زندگی بالا، امکان اخذ اقامت دائم (PR) استرالیا، درآمد بالاتر از حتی متوسط درآمد اتحادیه اروپایی (EU) و نیز بهره مندی از حقوق و مزایای کار در استرالیا از جمله مزایای کار مهندسین برق در این کشور می باشد.

  • یک مهندس برق ایرانی باید برای چه نوع ویزایی از ویزاهای کاری استرالیا اقدام نماید؟
  • میزان درآمد مهندس برق در استرالیا چقدر است و چقدر بابت مالیات پرداخت می شود؟
  • شرایط کار برای مهندسین برق در کشور استرالیا چگونه است؟
  • آیا مهندسین برق در این کشور به درآمد بالایی دسترسی دارند؟
  • آیا شغل مهندسی برق در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار دارد؟

مهندسین برق برای کار در استرالیا نیازمند دریافت ویزای کار این کشور می باشند. ویزای مخصوص مهندسین برق برای ورود و کار در کشور استرالیا، ویزای مهارتی استرالیا (زیر دسته 189) می باشد. ویژگی اصلی این نوع ویزا امتیاز محوری، تعیین ایالت محل اقامت و نیز راحتی اخذ آن می باشد. شاخص های صلاحیت در این نوع ویزا شامل شاخص های سن، زبان، مدرک، سابقه کار می باشد که هر کدامیک با توجه به شرایط متقاضیان دارای امتیاز خاصی است که در همین مقاله، ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به توضیح مفصلی درباره شرایط ویزای کار مهندسین برق در استرالیا می پردازیم.

شرایط تحصیل مهندسین برق در استرالیا

رشته مهندسی برق یا Electronic Engineering رشته آکادمیک است که در دانشگاه های استرالیا در هر 3 مقطع لیسانس (3 سال)، فوق لیسانس (حدود 2 سال) و دکترا (4 الی 5 سال) می باشد. هم اکنون، 236 دوره مهندسی برق وجود دارد که در دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور استرالیا تدریس می شوند. مزیت اصلی این دوره ها، تدریس به زبان انگلیسی از جمله مزایای تحصیل مهندسی برق در این کشور می باشد. دانشگاه های کوینزلند، دانشگاه سیدنی، نیو ساوت والز، کالج اینسبوری و غیره از جمله شاخص ترین دانشگاه ها در تربیت مهندسان برق در استرالیا می باشند. اما متقاضیان تحصیل در رشته مهندسی برق باید به یاد داشته باشند که به منظور کسب صلاحیت جهت تحصیل در این رشته، آنها باید شرایطی را مدنظر خود قرار دهند.

شرایط و الزامات اخذ پذیرش تحصیلی از رشته مهندسی برق در موسسات آموزش عالی استرالیا شامل ارائه مدرک دبیرستان و ریز نمرات مربوطه و نیز ارائه نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی (حداقل نمره 6.0 تست IELTS) و اخذ ویزای تحصیلی استرالیا پس از دریافت نامه پذیرش می باشد. خبر خوش برای متقاضیان تحصیل در رشته مهندسی برق دانشگاه های استرالیا این است که آنها پس از فارغ التحصیلی نیز می توانند در این کشور مقیم و ویزای تحصیلیشان را به ویزای کار مهارتی استرالیا تبدیل نمایند.

شرایط کار در استرالیا برای مهندسین برق

مهندسان برق متخصصان رشته مهندسی، طراحی و ساخت سیستم های الکتریکی جدید هستند. این مهندسین از رشته های فیزیک، ریاضیات و الکترونیک و الکترومغناطیسم برای ایجاد، تعبیه و تست سیستم هایی استفاده می کنند که انرژی را تبدیل و منتقل می کند. از اهم وظایف مهندسین برق در استرالیا می توان به توسعه سیستم های جدید، نصب و تست سیستم های و پروسه های الکتریکی، استفاده از نرم افزار برای برنامه ریزی، طراحی و ارتقای سیستم الکتریکی و اجرای محاسبات دقیق برای توسعه، تولید و ساخت و نیز استانداردهای نصب و تخصص اشاره نمود. میزان درآمد رایج جهت کار برای مهندسین برق بین مبالغ 95000$ الی 110000$ (دلار استرالیا) متغییر است که همین رقم درآمد مهندسان در استرالیا نیز بالاتر از سطح متوسط درآمدی برخی کشورهای اروپایی است.

کار به عنوان مهندس برق در استرالیا

چگونه می توان در استرالیا به عنوان مهندس برق مشغول به کار شد؟ برای تبدیل شدن به یک مهندس برق در استرالیا 2 شرط مدرک تحصیلی دانشگاهی و نیز گواهی مهندس حرفه ای ضروری است. پس با این حساب، مراحل کار در استرالیا برای مهندسین برق به صورت مراحل زیر است:

  1. مدرک دوره لیسانس در رشته مهندسی از دانشگاه های کشور استرالیا (گرایش مهندسی برق یا Electrical Engineering). از جمله شرایط پذیرش در این دوره تحصیلی نیز ارائه مدرک دبیرستان و ریز نمرات عالی در دروس پیش نیاز (معمولا ریاضی، شیمی و فیزیک) می باشد.
  2. شرط کار در استرالیا برای مهندسین برق منوط به دریافت مجوز مهندس حرفه ای بعد از اتمام 4 سال دوره کارشناسی پیوسته می باشد.
  3. مهندسین برق در کشور استرالیا برای ارتقاء شغلی و افزایش شانس خود جهت تبدیل شدن به مشاور، مدیر یا رهبر پروژه ممکن است به سراغ ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس بروند.

میزان درآمد کار در استرالیا برای مهندسین برق

میزان درآمد کار در استرالیا برای مهندسین برق

در خصوص وضعیت درآمد مهندسین برق در کشور استرالیا با استناد به داده های مرکز آمار استرالیا در سال 2023 می توان گفت که میانگین درآمد مهندسین برق در حدود 105,222$ (دلار استرالیا) می باشد. اما ماکسیمم و مینیمم حقوق مهندسین برق در استرالیا بین 57000$ الی 173000$ (دلار استرالیا) در نوسان است. برای اطلاع بیشتر درباره وضعیت درآمد کار در استرالیا برای مهندسین برق همچنین می توان به متوسط درآمد شرکت های استخدام کننده و نیز رتبه بندی بالاترین درآمدها در بین شهرهای استرالیا اشاره نمود.

بر این اساس، میانگین درآمد سالیانه مهندسین در شرکتهای مهندسی به شرح ذیل می باشد:

نام شرکت میانگین درآمد شرکت به دلار استرالیا ($)
Pearl Recruitment Group Electrical Engineer$160000
Building Personnel Electrical Engineer$120639
Amida Recruit Electrical Engineer$116726
Now Careers Electrical Engineer$163966
University of Sydney Electrical Engineer$131000
NSW PUBLIC SERVICE COMMISSION Electrical Engineer$119444

اما سوال دیگری که ممکن است ذهن مخاطبین و علاقه مندان به کار در استرالیا برای مهندسان برق را به خود مشغول کند این است که بالاترین سطح درآمدی متعلق به کدام شهرهای استرالیا است؟ بالاترین میانگین درآمد سالیانه مهندسین برق متعلق به شهر پرث با حدود 103544$ (دلار استرالیا) می باشد. در رده های بعدی شهرهای سیدنی با 102232$ (دلار استرالیا) و ملبورن با 97528$ (دلار استرالیا) قرار دارند.

شرایط مهاجرت و کار در استرالیا برای مهندسین برق

مجوز کار در استرالیا برای مهندسان برق صرفا از طریق دریافت ویزای کار کشور استرالیا امکان پذیر است. اما همانطوری که می دانید درخواست ویزای کار و مهاجرت به استرالیا صرفا با توجه به فهرست مشاغل مهارتی (SOL) استرالیا و از طریق ثبت نام و تکمیل پرونده بیان علاقه مندی (Expression Of Interest) در سامانه آنلاین دریافت و رسیدگی درخواست SkillSelect امکان پذیر می باشد. بدیهی است که صلاحیت کار برای مهندسین برق از طریق امتیاز دهی به شاخص های 4 گانه سن، مهارت زبان انگلیسی، مدرک تحصیلی و سابقه کار تعیین می شود و متقاضیان دارای 65 حداقل نمره در فهرست دعوت شدگان قرار می گیرند.

فاکتورهای ارزیابی و امتیاز بندی به شرح ذیل است:

فاکتور سنامتیازبندیفاکتور مهارت زبان انگلیسیامتیازبندی
18 تا 25 سال25 امتیازنمره 6 آزمون IELTSحداقل امتیاز
25 تا 33 سال30 امتیازنمره7 آزمون IELTS10 امتیاز
33 تا 40 سال25 امتیازنمره 8 آزمون IELTS20 امتیاز
40 تا 45 سال15 امتیاز
فاکتور مدرک تحصیلیامتیازبندیفاکتور سابقه کارامتیازبندی
مدرک کاردانی10 امتیازحداقل 3 سال5 امتیاز
مدرک کارشناسی ارشد15 امتیازحداقل 5 سال10 امتیاز
مدرک phd20 امتیازحداقل 8 سال15 امتیاز

تحصیل مهندسین برق در استرالیا

با توجه به این که برخی افراد نمی توانند امتیازات لازم برای اخذ ویزای سابکلس 189، 190 یا 489 را اخذ نمایند، به فکر تحصیل در استرالیا می افتند. باید توجه داشت اگرچه به این ترتیب شانس موفقیت افراد چندین برابر می شود، باید هزینه تحصیل پرداخت نمایند چرا که نظام تحصیلی استرالیا نه تنها رایگان نیست، بلکه شهریه ای که از دانشجویان بین المللی اخذ می شود نیز چند برابر دانشجویان استرالیایی است.

به علاوه دانشجویان باید در استرالیا ماهانه بین 1200$ تا 1600$ (دلار استرالیا) هزینه زندگی بپردازند. این در حالی است که حین تحصیل خود فقط می توانند هفته ای تا سقف 20 ساعت در استرالیا مشغول به کار شوند که تنها تامین کننده بخشی از هزینه زندگی آن ها خواهد بود. در جدول ذیل شهریه دانشگاه های استرالیا در سال 2023 بیان شده است:

مقطع تحصیلیحدود شهریه سالانه دانشگاه های استرالیا در 2023 به دلار استرالیا
مقطع کارشناسی ارشد$20000 تا 37000$
مقطع دکتری$14000 تا 37000$

کارشناسان و مشاورین زبده و کارآزموده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با دانش و تجربه چندین ساله خود در زمینه اخذ انواع ویزاهای کار و تحصیل از کشور استرالیا، آمادگی کاملی برای راهنمائی هموطنان از طریق مشاوره های به روز و تخصصی را دارند.

سوالات متداول درباب کار در استرالیا برای مهندسین برق

مهندسین برقی که تمایل به کار در استرالیا دارند سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • مهندسین برق در استرالیا باید چه ویزایی دریافت کنند؟ ویزای مخصوص مهندسین برق برای ورود و کار در کشور استرالیا، ویزای مهارتی استرالیا (زیر دسته 189) می باشد. ویژگی اصلی این نوع ویزا امتیاز محوری، تعیین ایالت محل اقامت و نیز راحتی اخذ آن می باشد.
  • رشته مهندسی برق در استرالیا چند سال طول می کشد؟ رشته مهندسی برق یا Electronic Engineering رشته آکادمیک است که در دانشگاه های استرالیا در هر سه مقطع لیسانس (3 سال)، فوق لیسانس (حدود 2 سال) و دکترا (4 الی 5 سال) ارائه می شود.
  • وظایف عمده مهندسین برق در استرالیا چیست؟ از اهم وظایف مهندسین برق در استرالیا می توان به توسعه سیستم های جدید، نصب و تست سیستم های و پروسه های الکتریکی، استفاده از نرم افزار برای برنامه ریزی، طراحی و ارتقای سیستم الکتریکی و اجرای محاسبات دقیق برای توسعه، تولید و ساخت و نیز استانداردهای نصب و تخصص های دیگر اشاره نمود.
  • درآمد متوسط مهندسین برق در استرالیا چقدر است؟ میزان درآمد رایج جهت کار برای مهندسین برق بین مبالغ $95000 الی $110000 (دلار) متغیر است که با همین رقم درآمد مهندسان در استرالیا نیز بالاتر از سطح متوسط درآمدی برخی کشورهای اروپایی است.
  • مهندسین برق در کدام شهرهای استرالیا بیشترین درآمد را دارند؟ بالاترین میانگین درآمد سالیانه مهندسین برق متعلق به شهر پرس با حدود 103544$ (دلار) می باشد. در رده های بعدی شهرهای سیدنی با 102232$ (دلار) و ملبورن با 97528$ (دلار) قرار دارند.
2.9/5 - (7 امتیاز)

16 دیدگاه برای “کار در استرالیا برای مهندسین برق

  1. محسن تنگسیری گفت:

    سلام
    عالی بود
    ولی همه نکات را اشاره ننمودید.
    مهندس ارشد برق قدرت با ۲۱ سال سابقه کار مرتبط در نیروگاه هستم از تکنسین ساده شروع کردم رئس گروه برق شدم از دیپلم تا فوق لیسانس
    دارای ۴ فرزند
    ۴۳ سال سن
    جزو محدود افرادی هستم که فوق دیپلم برق فشار قوی مرتبط با کار
    لیسانس برق قدرت فشار قوی مرتبط با کار
    فوق لیسانس برق قدرت فشار قوی مرتبط با کار
    در هرنوع حداقل ۵ سال سابقه مرتبط دارم.
    برای کار و تحصیل در مقطع دکتری علاقه دارم خانوادگی به استرالیا مهاجرت نمایم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      پروسه هایی که مد نظر شما هست تفاوت های بسیار چشمگیری داره.
      برای تحصیل در مقطع دکترا باید یک استاد پیدا کنید و برای کار باید امتیازات کافی رو به دست بیارید.
      توصیه می کنم با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. امین گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده لیسانس مهندسی برق گرایش مخابرات دارم از دانشگاهی سکشن 2
    میخواستم ببینم چه کد رشته یا عنوان شغل باید انتخاب کنم
    مثلا تکنسین برق انتخاب کنم یا تکنسین مخابرات؟
    چون عنوان مدرک مهندسی برق مخابرات تو لیست استرالیا ندیدم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفادر این خصوص به کامنت اکتفا نکنید و با ما در این زمینه تماس بگیرید

  3. پیمان گفت:

    سلام بنده دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته مهندسی برق – الکترونیک از ایران هستم میتونم در استرالیا به عنوان مهندس حرفه ای کار کنم چون شما نوشتید که برای کار در حوزه مهندسی باید کارشناسی پیوسته داشته باشید که بتونید مجوز مهندس حرفه ای رو دریافت کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در استرالیا باید در یکی از ساب کلاس های این کشور شرکت کنید و اقدام به اخذ ویزا کنید بزرگوار

  4. عرفان گفت:

    سلام من 22سالم هست و مدرک لیسانس مهندسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان با معدل 18.6دارم و همینطور مدرک آیلتس 7 دارم و روی آلمانیمم دارم کار میکنم و احتمالا تا سطح B1بتونم خودمو برسونم
    هدف من مهاجرت تحصیلی به استرالیایا سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد(الکترونیک)هستو میخواهم بعد از تحصیل اقامت دائم از طریق تبدیل ویزای تحصیلیم به کاری بعد از گرفتن ارشد بدست بیاورم و در مورد موضوعات زیر سوال دارم
    ۱- آیا با توجه به رشته ام کشور مناسبی رو انتخاب کردم و بازار کارش خوبه بعد از اتمام مقطع ارشد
    ۲-وضعیت گرفتن اقامت دائم در این دو کشور برای من چگونه هست
    ۳-چه مقدار باید سرمایه داشته باشم برای انجام اینکار
    ۴-با توجه به شرایط من آیا امکان اخذ بورسیه ی تحصیلی هست

    1. داوری گفت:

      سلام
      پاسخ به سوالات شما مفصل و طولانیه دوست من
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  5. شایان گفت:

    سلام وقتتون بخیر .۲۷سالمه.فوق دیپلم مکانیک خودروازدانشگاه ازاد اهواز دارم.سال۹۳فارغ التحصیل شدم.از سال۹۰هم بیمه دارم تاالان .توی لیست بیمم سمت شغلی کارگرساده خورده ولی به عنوان مکانیک مشغول بکاربودم.گواهی کارهم میتونم .ایلتس شش هم چندوقت دیگه میگیرم مجردهم هستم.واسه ویزا۱۸۹یا۱۹۰یا۴۹۱میتونم اقدامـکنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      امتیازتون رو برای این ویزاها محاسبه کردید یا خیر؟
      چه امتیازی گرفتید دوست عزیز؟

  6. سعید گفت:

    سلام وقت بخیر
    36 سال سن ، ارشد برق ، 12 سال سابقه کار در وزارت نیرو
    با 3 فرزند ، و آیلتس ندارم، چقدر شانس مهاجرت با آیلتس 6 دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و وقت بخیر
      اگر برای کار در استرالیا می فرمائید باید امتیازتون رو در ویزاهای کاری استرالیا محاسبه نمایید
      لطفا در ابتدا مقاله انواع ویزای کاری استرالیا رو مطالعه نمایید

  7. سینا گفت:

    با سلام
    بنده ۲۸ سالمه و مدرک ارشد مهندسی برق گرایش میدان از دانشگاه امیرکبیر با معدل ۱۶/۲۰ دارم و حدود ۲ سالم هست در پروژه های جنوب کشور مشغولم ….و نمره آیلتس زبانمم ۷ شده ولی میتونم با مطالعه بیشتر نمره بهتری بگیرم…میخواستم ببینم چقدر شانس برام اقدام کار در استرالیا دارم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله شرایط شما خوب هست فقط باید سابقه کارتون کمی بالاتر ببرید اکنون برای اقدام به ویزاهای ۴۷۶ و ۴۹۱ ۱۹۰ شانس دارید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  8. کامران گفت:

    درود و خسته نباشین..میخواستم بدونم واسه کار خط گرم شبکه 20کیلو ولت فشار متوسط به صورت فرمان از نزدیک هم میشه اقدام کرد برای استرالیا..سپاسگذار از راهنماییتون..

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر امتیازات لازمو بیارید بله شانستون خوب هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *