ویزای کاری

کار در صنعت نفت نروژ

کار در صنعت نفت نروژ

خبر خوش برای مهندسان نفت و گاز در سال 2023 میتواند کار در صنعت نفت نروژ باشد؛ صنعت نفت و گاز جز بزرگ ترین و مهم ترین صنایع نروژ است. صنایع مذکور تقریبا حدود 14% از تولید ناخالص داخلی (GDP) و در حدود 39% از کل صادرات کشور نروژ را تشکیل می دهند. کاریابی در این بخش ها برای مهندسان نفت و گاز می تواند بسیار آسان و سهل باشد چرا که تخصص مهندسان خارجی جز لیست مشاغل نیاز کشور نروژ در سال 2023 است و به همین دلیل کارکنان خارجی هم در مشاغل ساحلی و هم مشاغل فراساحلی حضور پر رنگی دارند. برای دسترسی به ریز اطلاعات در خصوص اخذ ویزای کار نروژ برای مهندسان نفت با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

چرا کار در نروژ؟

آیا اصلا کشور نروژ ارزش جستجوی کار را دارد؟ پاسخ به این سوال ممکن است این باشد که نروژ دارای استاندارد بالای زندگی است و کارکنان از دستمزدها، شرایط کار و تعادل کار و زندگی خود احساس رضایتمندی می کنند. به واسطه عضویت نروژ در ناحیه آزاد اقتصادی اروپا (EEA) امکان تردد آزادانه و انجام همه نوع فعالیتی توسط اتباع نروژی و مقیم های دائمی نروژ در کلیه کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) وجود دارد. اصولا به همین دلیل کار در کشور نروژ می تواند امتیازات برتری همچون اخذ اقامت دائمی (PR)، درآمدی بالاتر از میانگین درآمدی اتحادیه اروپایی (EU)، استاندارد بالای زندگی را برای کارگران خارجی به همراه داشته باشد. اما نباید همچنین از هزینه بالای زندگی در این کشور غافل شد که می تواند در کنار امتیازات کار در کشور نروژ، به عنوان امتیاز منفی برای کار در صنعت نفت نروژ تلقی شود.

شرایط کار در صنعت نفت نروژ در 2023

برای انجام کار مهندسی نفت در کشور نروژ طی سال 2023، در ابتدا شما نیازمند ارائه مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس خود هستید، اما در کنار مدرک تحصیلی نمایش سابقه کار مرتبط مثلا 7 سال سابقه کار برای متقاضیان دارای مدرک لیسانس و 2 سال سابقه کار برای متقاضیان فوق لیسانس ضروری است. اما شرط دیگر کار در صنعت نفت نروژ، تسلط بر زبان نروژی است که زبان ملی و زندگی کاری در کشور نروژ می باشد. اما هستند شرکت هایی که بر روی مهندسان مسلط به زبان انگلیسی نیز باز هستند. پس مهارت زبان برای کار در صنعت نفت نروژ در سطح مدرسه کافی نیست. شما علاوه بر آشنایی کامل به مکالمه انگلیسی همچنین، بر انگلیسی فنی مرتبط با کار خود نیز بایستی مسلط باشید.

شهرهای نروژ با فرصت های کار در صنعت نفت

درآمدها در حوزه های نفت و گاز بالا است، اما شغل شما مخصوصا کار فراساحلی می تواند سخت و زیان آور هم باشد. معمولا افراد در این دسته از مشاغل به صورت شیفتی کار می کنند و مدت زمان صرف شده بر روی یک دستگاه از 2 هفته تا 1 ماه می باشد. کار در صنعت نفت نروژ علاوه بر مشاغل موجود در تعمیر و نگهداری، غواصی و حفاری همچنین شامل پرسنل اداری، درمانی، تدارکات و نیز نیروهای امنیتی می باشد. مهندسان نفت مورد نیاز شرکت های نفت و گاز مخصوصا در شهرهای اوسلو و استاوانگر هستند. این فرصت های شغلی عمدتا در یکی از زمینه های ذیل است:

  • اتوماسیون
  • مهندسی مکانیک
  • لوله کشی
  • HVAC
  • سازه های فولادی
  • برق
  • پتروشیمی
  • حفاری
  • جوشکاری
  • ابزارآزمایی
  • معماری دریایی
  • هیدرولیک

شرایط کار در صنعت نفت نروژ

ملاحظات مهم برای کار در صنعت نفت نروژ

همان طور که بارها نیز بیان شده است، شرایط کار در نروژ بسیار شبیه شرایط کار در انگلستان است. شما برای اخذ ویزای کار موسوم به اسکیل وورکر نروژ باید پیشنهاد کاری (Job Offer) از طرف کارفرما/ شرکت نروژی دریافت نمائید. پس برای انجام این کار شما به 2 فاکتور کلیدی در جهت تضمین موفقیت خود نیازمند هستید. این فاکتورها شامل رزومه (CV) و نیز نامه همراه (Cover Latter) می باشد. به خاطر داشته باشید که رزومه یا همان CV شما فقط به زبان انگلیسی باشد.

رزومه شما باید تا حدالامکان شامل جزئیات پیرامون تحصیلات، شغل های قبلی، مهارت فنی، دوره ها و گواهینامه های دریافتی باشد. در رزومه شما حتما باید به وب سایت های شرکت های قبلی که شما همکاری داشته اید، اشاره شود. همچنین عناوین شغلی قبلی خود را داخل گیومه کوچک قرار دهید. احتمالا کپی مدرک تحصیلی نیز مورد نیاز باشد.

درآمد کار در صنعت نفت نروژ در 2023

در سال 2023 یکی از مشاغل با درآمد بالا در کشور نروژ متعلق به مهندسان نفت در این کشور نفت خیز اروپایی است. بر پایه مطالعات میدانی (22 پرونده درآمدی) میانگین درآمد ناخالص مهندس نفت و گاز در نروژ NOK700227 (کرون نروژ) می باشد و میانگین درآمد خالص در حدود NOK446534 (کرون نروژ) است. اما در این میان، درآمد ناخالص غالب معادل NOK590000 (کرون نروژ) است.

بنابراین، میانگین درآمد ماهیانه مهندسان نفت در نروژ بالاتر از میانگین ماهیانه درآمد در مشاغل دیگر نروژی با NOK500708 (کرون نروژ) و حتی بالاتر از متوسط درآمد مهندسان رشته های دیگر با NOK44810 (کرون نروژ) است. همین امر باعث گرم شدن تنور رقابت مهندسان نفت برای اشغال پست های شغلی در صنعت نفت نروژ می شود. بر اساس آمارهای موجود، شهرهای استاوانگر، اوسلو و تروندهیم بالاترین تعداد استخدامی ها را به خود اختصاص می دهند. جدول در آمد ماهیانه مهندسان نفت در نروژ را به ترتیب شهرها مشاهده می نمائید:

شهرمیانگین درآمد ناخالص (NOK)درآمدها به دلار (USD)رتبه بیشترین تعداد استخدامی
استاوانگرNOK674545$968671
اوسلوNOK590833$866552
تروندهیمNOK890000$1284903

شرایط اقامت ازطریق کار در صنعت نفت نروژ

اقامت برای کار در صنعت نفت نروژ شامل درخواست ویزای کارگر ماهر یا اسکیل وورکر نروژ است. مهندسان نفت برای درخواست باید با تهیه مدارکی شامل پاسپورت معتبر، مدارک هویتی، مدرک تحصیلی و حرفه ای، سابقه کار، قرارداد کار با کارفرمای نروژی و مدرک اثبات تمکن مالی درخواست خود را تحویل سفارت یا کنسولگری نروژ دهند. مرجع رسیدگی به درخواست ویزای کار کشور نروژ متقاضیان نیز اداره مهاجرت نروژ (UDI) خواهد بود.

اگر شما نیز به تازگی مدرک مهندسی خود را از دانشگاه دریافت کرده و به دنبال کار با درآمد بالا هستید، کار در صنایع نفت و گاز نروژ می تواند بهترین گزینه برای شما باشد به شرط آنکه شرایط و مدارک اشاره شده در فوق را رعایت نمائید. در آخر، توصیه ما به شما برای تضمین موفقیت کاری و مهاجرتی خود اخذ مشاوره های دقیق و به روز از کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

4/5 - (3 امتیاز)

57 دیدگاه برای “کار در صنعت نفت نروژ

  1. بهنام گفت:

    سلام
    من 49 سال سن دارم و 17 سال با مدرک فوق لیسانس برق قدرت در زمینه برق تو صنعت نفت و گاز و پتروشیمی پارس جنوبی مشغول بوده ام برای اشتغال تو نروژ بهترین شرایط اقدام رو راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به شرایط سنی که دارید، نمیشه به راحتی در کشورهای اروپایی کار پیدا کنید.با این حال اگر رزومه تحصیلی شما و کاریتون خیلی قوی باشه، می تونید به شرکت های مرتبط با تخصصتون مکاتبه کنید

  2. حسین گفت:

    سلام من 28 سالمه و لیسانس مهندسی نفت دارم و سه سال سابقه در وزارت نفت(نفت مرکزی) دارم خواستم ببینم احتمال رسیدن به کار در نروژ برام چقدره و اینکه از چه طریقی میتونم اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید شرکت های نفتی نروژ رو شناسایی کنید و رزومه خودتون رو در اختیارشون قرار بدید.
      سایت های کاریابی در نروژ به شما در این مسیر کمک خواهند کرد.
      تنها مسیر دیگه ای که برای شما می مونه تحصیل در نروژ هست که بتونید از اون به عنوان یک میانبر استفاده کنید.

  3. محسن گفت:

    سلام
    بنده ۳۸ سال سن دارم.با مدرک لیسانس مکانیک و ۱۲ سال در شرکت نفت در حوزه عملیات و فعال سازی چاههای غیر فعال کار میکنم.
    آیا من شرایط کار در نفت نروژ را دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما هست اما باید زبان نروژی رو یاد بگیرید که شانستون افزایش پیدا کند.
      شما باید سایت های کاریابی در نروژ رو بررسی کنید و پیشنهادهای کاری رو با شرایط خودتون تطبیق بدید

  4. محسن گفت:

    سلام بنده ۴۱ سال دارم با ۱۷ سال سابقه در صنعت نفت ، مهندسی (لیسانس) مکانیک دارم ، سابقه کار در سایت تولید و بهره برداری به مدت ۳ سال و اتاق کنترل با تسلط کامل بر dcs و تحلیل فرایند های پالایش به مدت ۶ سال را دارم ، سابقه سوپروایزری بخش تولید گاز و میعانات گازی را به مدت ۵ سال دارم . سابقه کار در بخش های پروژه و اجرای پروژه و طراحی پروژه های گازرسانی به مدت ۳ سال .
    زبان انگلیسیم هم بد نیست .
    امکان کار در نروژ برای من وجود دارد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید با پیدا کردن یک کارفرما در نروژ و دریافت پیشنهاد کاری وارد این کشور بشید

  5. علی گفت:

    با سلام
    من چند روز دیگه کنکور دارم و علاقه به مهندسی نفت دارم آیا میتوانم بعد از کنکور در آنجا مشغول به تحصیل بشم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل کارشناسی در این کشور به زبان نروژی انجام می شه و کارشناسی ارشد انگلیسی

  6. نیما گفت:

    با سلام و احترام
    بنده با ۴۰ سال سن و ۱۲ سال سابقه در قسمت کنترل اسناد واحد مهندسی در شرکتهای نفت و گاز پروژه های عسلویه مشغول به کار هستم.لیسانس کشاورزی هستم.آیا شانسی دارم؟
    سپاسگزارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به شرایط سنی و همچنین عدم ارتباط مدرک تحصیلی و شغلتون، خیلی بعید هست بتونید در این زمینه فعالیت کنید

  7. ابراهیم گفت:

    سلام , من فوق دیپلم صنایع شیمیایی دارم, ۶سال هم هست که تو یه پتروشیمی در عسلویه اشتغال دارم, میخام مدرک لیسانس و مهندسی صنایع شیمیایی بگیرم, خواستم بدونم سابقه کاری واسه استخدام در کشورهای دیگه و مشخصا اروپایی بعد از گرفتن مدرک لیسانس لحاظ میشه یا فرقی نمیکنه,ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سابقه کار شما به دو بخش قبل از مدرک لیسانس و بعد از مدرک تقسیم میشه. البته با توجه به این که احتمالا در دوره کارشناسی هم به کار ادامه خواهید داد، به صورت نیمه وقت برای شما محاسبه خواهد شد

  8. آ گفت:

    شرکت های نروژی به ندرت افراد از کشورهای دیگه استخدام میکنن. ترجیح شون استخدام افرادی هست که مقیم نروژ هستن.

  9. نیما گفت:

    با سلام
    من 26 سالمه و مدرک لیسانس نفت دارم با 3 سال سابقه کار مرتبط
    همسرم 26 سالشه مدرک لیسانس پلیمر داره ولی در زمینه IT دارای 3 سال سابقه هست

    آیا شانسی برای مهاجرت کاری به نروژ داریم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که بتونید از یکی از شرکت های مرتبط با رشته خودتون پیشنهاد کاری دریافت کنید بله این امکان برای شما وجود خواهد داشت.

  10. هومن گفت:

    سلام،من فوق لیسانس حفاری دارم و دوسال سابقه کار در بهره برداری شرکت نفت ایران رو دارم،و ۲۸سالمه،خواستم بدونم امکان کار برای من در خارج از کشور،مشخصا اتریش وجود داره؟ممنون میشم اگه جواب بدین بهم
    من واقعا سردرگمم تو این زمینه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما وجود داره که توی برخی از کشورهای مطرح جهان از جمله آلمان و کانادا کار کنید فقط باید مقدمات مهاجرت خودتون رو فراهم کنید که در هر کشوری متفاوت از دیگری هست.

  11. آرش گفت:

    سلام .من لیسانس مهندسی صنایع شیمیایی هستم ٨ سال سابقه کاری پالایشگاهی دارم.میخواستم بدونم چجوری میتونم دعوت نامه کاری از طرف کارفرما تو نروژ رو بگیرم.و آیا اقامت من همراه همسر و خانومم میسر هست یا نه??ممنون میشم پاسخ دهید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای گرفتن دعوتنامه کاری از نروژ باید در ابتدا روزمه خودتون رو برای سایت های کاریابی این کشور ارسال کنید و آفرهای مربوطه رو دنبال بفرمایید
      در این خصوص لطفا مقاله موسسات معتبر کاریابی در نروژرو مطالعه نمایید

  12. رُز گفت:

    سلام من همسرم روي سكو نفتي و كشتي fosoدر حال كار هستش ٥سال سابقه كار دارد مدرك ليسانس چطور براي كار در نروژ اقدام كنيم و بهترين روش براي ويزاي كار چيست؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کار در نروژ در این زمینه بسیار خوبه
      همسرتون چند سالشونه؟
      بطور پیش فرض نیاز به کار در این کشور با سایت های کاریابی کشور نروژ مرتفع میشه
      لطفا مقاله موسسات معتبر کاریابی در نروژرو مطالعه نمایید

  13. امیر گفت:

    سلام من لیسانس مهندسی نفت دارم از دانشگاه تهران ۲۷سالمه سابقه کار ندارم چطور میتوانم برای کار در نروژ اقدام کنم تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید با اخذ پذیرش در مقطع ارشد در همین رشته به نروژ مهاجرت کنید

  14. Reza گفت:

    سلام خسته نباشید. من 31 سالمه در المان زندگی میکنم. 6سال سابقه کار در حفاری ایران دارم به دنباله کار حفاری در نروژ هستم. ممنون میشم کمکم کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در نروژ اتفاقا شما که در آلمان هستید خیلی راحتتر میتونید به کار برسید لطفا مقاله موسسات معتبر کاریابی در نروژ رو در این زمینه مطالعه نمایید

  15. میلاد گفت:

    اگر بتونیم جاب رو اکی کنیم ولی مدرک زبان تافل یا ایلتس نداشته باشیم برای گرفتم ویزا مشکلی نیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بدون مدرک زبان در کشور نروژ که به زبان نروژی هست نمیشه اقدام به اخذ ویزا کرد.

  16. اسحاق گفت:

    سلام
    مهندسی مکانیک و سی سال دارم و سابقه شش سال بهره‌برداری توربین گازی و بخار را در پتروشیمی دارم می خواستم بدونم جذب نیرو در این حوضه هم دارند یا نه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر ویزای کاری این کشور رو بخواین نیاز به دعوتنامه کاری دارید اگر دعوتنامه ندارید باید از طریق تحصیل اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  17. علی گفت:

    سلام،من ۲۸ سالمه و در حال حاضر در پالایشگاهی در حال کار هستم و ۳ سال سابقه کار دارم مدرک لیسانس از یکی از رشته های مهندسی دارم،شنیدم گرفتن ویزای کار برای افراد غیر از اروپا خیلی سخته میخواستم بدونم آیا شدنی هست که با ویزای کار اقدام کنم یا حتما با ویزای تحصیلی باید شروع کنم؟؟ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بایستی از طریق تحصیل اقدام به مهاجرت به نروژ کنید

  18. علیرضا گفت:

    سلام من پدرم ۲۵ سال سابقه کاری در پالایشگاه رو داره ولی مدرک لیسانسش مرتبط نیست مدیریت صنعتی خونده و ۵۰ سال داره از اونجایی که در پالایشگاه اصطلاحات و نجهیزات همه انگلیسی اند به اصطلاحات اشناست ایا شانس اینو داره در نروژ مشغول بکار بشه

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      پدر شما بری کار در نروژ نیاز به دعوتنامه کاری خواهد داشت

  19. طه گفت:

    بنده فوق دیپلم شیمی دارم و تو شرکت پتروشیمی کار میکنم و شیش سال سابقه ی کار دارم و میخواستم ادامه تحصیل بدم و مهندسی نفت بگیرم آیا بنده میتونم بعد از گرفتن مدرک اقدام کنم واسه ویزای کار نروژ

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شما چند سالتونه؟ اگر بتونید دعوتنامه کاری بگیرید این امکان رو خواهید داشت

  20. ميلاد گفت:

    سلام و عرض ادب
    ميخواستم بدونم بهترين و پردرآمدترين كشور جهان براي مهندسي نفت كدام است؟نروژ يا آمريكا يا كانادا يا استراليا؟ ممنون ميشم راهنماييم كنين
    با تشكر از شما

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      کشورهایی که اسم میبرید همگی در حوزه نفت خوبن اما نروژ در این صنعت معروفه و شانس ویزا شدن رو بیشر داره نسبت به بقیه
      کانادا هم همینطور. اما شرایطتون رو کامل بفرمائید تا به شما اطلاعات دقیق تری در این خصوص ارسال کنم
      یا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. ميلاد گفت:

        سلام و عرض ادب
        من اطلاعاتمو در پيام قبلي همين صفحه دادم(من ١٧ سالمه و در آينده قصد تحصيل در رشته مهندسي نفت را دارم و…)
        با اين شرايط شما به من به عنوان يه مهندس نفت تحصيل و زندگي و كار در نروژ را پيشنهاد ميكنين يا كانادا را؟
        با تشكر از موسسه فوق العاده خوبتون

        1. داوری گفت:

          سلام و عرض ادب
          بطور کلی شرایط شما برای کشور کانادا بهتره
          لطفا در این خصوص مقاله تحصیل کارشناسی در کانادا رو هم مطالعه بفرمائید

  21. ميلاد گفت:

    سلام و عرض ادب
    بهترين و پردرآمدترين كشور جهان براي مهندسي نفت چه كشوري است؟ آيا نروژ است ؟ممنون ميشم اگه به سوالم جواب بديد
    با تشكر از شما

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      درآمد شما بستگی به توانمندی و سابقه کار شما هم داره اما به طور کلی نروژ یکی از کشورهای ثروتمنده که افراد در این حوزه درآمد خیلی خوبی دارن
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. محمدباقر گفت:

        سلام و عرض ادب. بنده با مدرک لیسانس مهندسی شیمی دوسال هست که در پالایشگاهی مشغول به کار هستم و قبل از آن هم مدت ۴ سال در پالایشگاه ستاره خلیج و همچنین بندر شهید رجایی بندرعباس سابقه کار دارم. همسرم هم لیسانس مترجمی زبان دارن. میخواستم بدونم دو سه سال دیگه اگه مدرک زبان بگیریم شانسی برای مهاجرت به نروژ یا کانادا و استرالیا داریم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          سنتون رو نفرمودید.
          ولی به طور کلی شرایط شما مقدمات ورود به این کشور رو داره. در صورتی که در مصاحبه های استخدامی به صورت آنلاین موفق بشید، بله این امکان هم هست
          برای کار در کانادا یا استرالیا شرای متفاوت هست و یک سیستم امتیاز بندی تعیین می کنه که شما می تونید وارد بشید یا خیر

  22. ميلاد گفت:

    سلام و عرض ادب
    من ١٧ سالمه و قصد دارم در آينده در رشته مهندسي نفت تحصيل كنم و طبق تحقيقاتي كه انجام دادم نروژ بهترين و پردرآمدترين كشور جهان براي مهندسي نفت است ولي شنيده ام كاريابي براي شهروندان خارج از اتحاديه اروپا مخصوصا ايران خيلي خيلي سخت است
    سوال من اين است اگه من در مقطع ليسانس از بهترين دانشگاه هاي مهندسي ايران(صنعتي شريف،اميركبير،تهران) با معدل و رزومه خوب فارغ التحصيل بشم و در مقطع فوق ليسانس در نروژ تحصيل كنم و از بهترين دانشگاه هاي مهندسي نفت نروژ(NTNU،Stavanger) با معدل و رزومه خوب فارغ التحصيل شوم و در مدتي كه در نروژ تحصيل ميكنم زبان نروژي هم كامل ياد بگيرم چقدر شانس كاريابي در يك شركت نفتي خوب در نروژ با درآمد مناسب را دارم؟ممنون ميشم اگه به سوالم پاسخ دهيد
    با تشكر از شما

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله اگر شما در کشور نروژ تحصیل کنید با توجه به اینکه شرایط خوبی در حوزه نفت و گاز داره امکان به کار رسیدن رو خواهید داشت
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  23. حبیب گفت:

    سلام.مهندس شیمی با 27 سال سابقه درصنعت پتروشیمی .میخام شرایط ووضعیت مهاجرت کاری به نروژ روبدونم .

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      رشته تحصیلیتون رو برای کشور نروژ خوبه اما نیاز دارم باقی اطلاعات شما رو هم بدونم تا بتونم دقیق تر راهنماییتون کنم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  24. بهرام رحیمی گفت:

    سلام من در شرکت نفت به عنوان استاد کار کارمیکنم در زمینه جوشکاری و برشکاری ومنتاج کاری وتاسیسا ت و تعمیرات بلور ومودل حرارتی و تعمیرات و نگهداری وووؤ کارهای که درجه ای باشد

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      هدفتون چیه دوست عزیز؟ برای کار اگر بخواین اقدام کنید نیاز به دعوتنامه کاری خواهید داشت
      اما بطور کلی رزومه خوبی در رابطه با مهاجرت به نروژ دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. علی گفت:

        سلام،من ۲۸ سالمه و در حال حاضر در پالایشگاهی در حال کار هستم و ۳ سال سابقه کار دارم مدرک لیسانس از یکی از رشته های مهندسی دارم،شنیدم گرفتن ویزای کار برای افراد غیر از اروپا خیلی سخته میخواستم بدونم آیا شدنی هست که با ویزای کار اقدام کنم یا حتما با ویزای تحصیلی باید شروع کنم؟؟ممنون

        1. داوری گفت:

          سلام
          باید از طریق تحصیل در نروژ اقدام به مهاجرت کنید دوست عزیز

          1. ناشناس گفت:

            راحت ترین راه ویزای دانشجویی و بعد کار گرفتن هست. از خارج از اتحادیه اروپا بدون داشتن اقامت خیلی احتمال کار پیدا کردن کم هست.
            یا می تونید ویزای توریستی برای ایتالیا یا فرانسه بگیرید و با ویزاتون بیاید نروژ چون نروژ ویزای توریستی با شرایط خیلی سخت میده. بعد می تونید ویزای یک ساله بگیرید برای یادگیری زبان نروژی. و در مدت اقامت دنبال کار بگردین

          2. امیر جلالی گفت:

            ممنون از اطلاعاتی که در اختیار قرار دادید

      2. شفیعی گفت:

        سلام وقت بخیر ببخشید بنده و برادرم فارغ التحصیل رشته مهندسی نفت از دانشگاه شریف و برادرم هم همین رشته از دانشگاه امیرکبیر هر دو در مقطع کارشناسی
        و اینکه 25 ساله هستیم ایا امکان مشغول شدن ما در نرژو وجود داره

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          در صورتی که سابقه کاری مرتبط نداشته باشید، کار کردن در کشورهای خارجی برای شما بسیار سخت میشه.
          اگر در رابطه با تصمیم خودتون مصمم هستید، می تونید از مسیر تحصیل در نروژ استفاده کنید و با توجه به این که نیازی به پرداخت شهریه ندارید، بعد از اون شانس خودتون برای ورود به صنعت نفت این کشور رو افزایش بدید یا این که در ایران به دنبال افزایش سابقه کار خودتون باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *