ویزای کاری

کار در کبک

کار در کبک

آگاهی از قوانین کار در کبک در سال 2024 از جمله موارد حائز اهمیت برای متقاضیان خارجی است که نباید از شرایط آن چشم پوشی کرد. بعضی از اشخاص به دلیل عدم تجربه کاری و سن کم باید راه تحصیل را به عنوان مسیری برای مهاجرت و دریافت اقامت اخذ نمایند ولی برای اشخاصی که تجربه و مهارت کافی مرتبط با رشته تحصیلی خود را دارند٬ می توانند مهاجرت از طریق کار و ایجاد بستری مناسب برای دریافت اقامت خود و خانواده نیز مهیا نمایند. در این مقاله نیز به موضوع مهاجرت از طریق کار در کبک که توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، می پردازیم.

  • بهترین شغل در کبک کانادا چیست؟
  • وضعیت بازار کاری کبک چگونه است؟
  • شرایط کار در استان کبک کانادا چیست؟
  • متوسط درآمدی در کبک کانادا چقدر است؟
  • در کبک با دانستن زبان انگلیسی می شود کار پیدا کرد؟
  • لیست مشاغل مورد نیاز کبک 2024 چیست؟
  • وضعیت و شیوه کاریابی در کبک به چه صورتی است؟
  • نحوه امتیازبندی ویزای کار کبک چگونه است؟
  • حداقل امتیاز لازم برای دریافت ویزای کارگر ماهر کبک چقدر است؟
  • آیا از این طریق می توان به اقامت دائم (PR) کبک رسید؟

اقامت از طریق کار در کانادا در 2024

اشخاص متقاضی از 2 طریق می توانند برای دریافت اقامت از طریق کار اقدام نمایند. در روش اول افراد می بایست با داشتن کارفرما و پیشنهاد شغلی و طی کردن کلیه مسیرها هم از خود و از جانب کارفرما اقامت را برای خود و خانواده نیز دریافت نمایند. یافتن کارفرما و پیشنهاد شغلی برای اکثریت افراد مشکل است، راه دومی که برای بسیاری از افراد واجد شرایط امکان پذیر می باشد، دریافت اقامت کاری می باشد که بر اساس تجربه و مهارت کاری و همچنین وضعیت نیروی کار کشور در زمان درخواست افراد می توان برای این نوع ویزا اقدام نمود.

در سال 2024 کشورهای محدودی هستند که به اشخاص این امکان را می دهند که بر اساس مهارت خود برای دریافت اقامت کاری در آن کشور اقدام نمایند. این کشورها شامل اتریش، آلمان، استرالیا، کانادا و غیره می باشد. هر کدام از کشورهای موجود شرایط خاص خود را دارند و واجدین شرایط می بایست برای دریافت اقامت و دریافت ویزا شرایط لازم را احراز نمایند. به طور مثال ویزای کار در کبک امتیازبندی می باشد و این ویزا به نام skilled worker شناخته شده است و هر ایالت نحوه امتیاز بندی و شرایط به خصوص خود را دارد. ما در این مقاله سعی می کنیم اطلاعاتی را در خصوص کار در کبک ارائه دهیم.

شرایط کار در کبک 2024

کارگران در کبک بر طبق قانون کار موظفند تا در هر هفته 40 ساعت کار بکنند و از بیمه تامین اجتماعی نیز برخوردارند. در ضمن برای آنها پاداش کار و مقرری های دیگر طبق قانون کار لحاظ می شود. کلا کارگران در کبک 2 هفته در سال را می توانند از مرخصی با حقوق بهره مند شوند. در سال 2024 نیز نرخ مالیات بر درآمد یا Income tax در کبک با توجه به سطح درآمدی افراد بین 15 تا 25% اعلام شده است.

در شرایط فعلی نیز نرخ بیکاری این استان کانادا در حدود 3.9% بوده در حالی که نرخ بیکاری در سطح فدرال حدود 5% می باشد که این نشانگر وضعیت خیلی خوب بازار کار در کبک نسبت به کل کشور کانادا می باشد:

مقایسه نرخ بیکاری در کبک و کل کانادا

از سوی دیگر وضعیت درآمدی در کبک به مراتب بهتر از کل کاناداست. چرا که متوسط درآمد خالص ماهیانه (بعد از کسر مالیاتی) در کبک حدود CAD7875 (دلار کانادا) معادل $5881 (دلار آمریکا) است. این در حالی است که میانگین درآمد خالص ماهیانه در کانادا حدود CAD7400 (دلار کانادا) معادل $5526 (دلار آمریکا) است. واقعیتی که سبب شده تا توجه اکثر متخصصان و نیروهای کار ماهر به سوی برنامه کارگر ماهر کبک (QSWP) جلب شود:

مقایسه متوسط درآمد خالص ماهیانه کانادا و کبک

لیست مشاغل مورد نیاز کبک 2024

قبل از اینکه اصلا بخواهیم درباره برنامه کرگر ماهر کبک (QSWP) صحبت کنیم. ابتداء بایستی بدانیم که امسال استان کبک و بازار کاری این استان مرفه کانادا به چه مشاغلی نیاز دارد. و یا به تعبیر دیگر چه مشاغلی در کبک با کمبود نیرو مواجه هستند. تا از این طریق شانس کاریابی اتان در کبک نیز افزایش یابد. هم اینکه بتوانید با آمادگی کاملی وارد فاز کاریابی و جستجوی کار در کبک بشوید.

در جدول زیر می توان با فهرست به روز شده سال 2024 مشاغل مورد نیاز کبک آشنا شد:

عنوان شغلیکد مشاغل ملی
مدیران منابع انسانی(NOC – 0112)
مدیران بانکداری، کردیت و سایر سرمایه گذاری ها(NOC – 0122)
مدیران مهندسی(NOC – 0211)
مدیران کامپیوتر و سیستم اطلاعات(NOC – 0213)
مدیر دانشگاهی و آموزش فنی حرفه ای(NOC – 0421)
مدیران بازاریابی، فروش و تبلیغات(NOC – 0611)
مدیران تولید(NOC – 0911)
حسابداران مالی(NOC – 1111)
آنالیزورهای مالی(NOC – 1112)
کارگذاری های سرمایه(NOC – 1113)
سایر کارکنان مالی(NOC – 1114)
مشاغل منابع انسانی(NOC – 1121)
مشاغل حرفه ای در مشاوره بازرگانی(NOC – 1122)

شرایط و شیوه های کاریابی در کبک

همانند خود کانادا، یافتن جاب آفر مناسب یا همان پیشنهاد شغلی از کارفرمای کبکی کلید اصلی برای راهیابی و موفقیت در برنامه کارگر ماهر کبک (QSWP) می باشد. معیاری که خود جزء امتیازآورترین معیارها در قالب برنامه QSWP می باشد و شانس ویزا شدن متقاضیان کار در کبک را هم افزایش می دهد. برای این امر نیز کاریابی در کبک بایستی در سرلوحه امور قرار گیرد. برای یک کاریابی با درصد شانس بالا نیز روش های گوناگون و متنوعی وجود دارد که از بین آنها بهترین روش از طریق وب سایت های کاریابی است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

منتها پیش از شروع پروسه کاریابی در کبک تنظیم رزومه (CV) و کاور لتر مناسب جزء ضروریات به حساب می آید:

  • Betterteam
  • Jobbank
  • Jobillico
  • Emploiquebec
  • Indeed
  • Cibleretour
  • Robethalf
  • Monster

سطح تحصیلات برای ویزای کار کبک

یکی از پارامترهای مورد نیاز که به اشخاص برای کسب امتیاز مورد نیاز کمک می نماید سطح تحصیلات می باشد. اشخاص نیز می توانند، حداکثر 14 امتیاز را از این پارامتر به دست بیاورند. کسب امتیازات در هر مقطع شامل موارد زیر می باشد:

  • اگر تحصیلات در سطح دکترا باشد، افراد 14 امتیاز را به دست می آورند.
  • اگر تحصیلات در سطح کارشناسی ارشد باشد، شما 12 امتیاز را به دست می آورید.
  • اگر تحصیلا شما در سطح کارشناسی باشد شما 10 امتیاز را به دست می آورید.

تجربه کاری برای ویزای کار کبک

تعداد سال هایی که افراد مرتبط با رشته تحصیلی خود کار کرده اند، می تواند امتیازات را افزایش دهد. افراد نیز می توانند از این پارامتر حداکثر 8 امتیاز را به دست بیاورند. افرادی که 48 ماه یا بیشتر تجربه کاری دارند، 8 امتیاز را به دست خواهند آورد، بین 24 تا 48 ماه 6 امتیاز، بین 12 تا 23 ماه 4 امتیاز و از سابقه کاری زیر 6 ماه هیچ امتیازی را نمی توان به دست آورد.

عامل دیگری که در امتیازات افراد تأثیر مستقیم می گذارد، سن می باشد. اشخاص نیز می توانند از این پارامتر 16 امتیاز را کسب نمائید. اگر سن فرد بین 18 تا 35 سال باشد 16 امتیاز، 36 ساله 14 امتیاز، 37 ساله 12 امتیاز، 38 ساله 10 امتیاز، 39 ساله 8 امتیاز، 40 سال 6 امتیاز، 42 ساله 2 امتیاز و 43 سال به بالاتر هیچ امتیازی را به دست نخواهد آورد. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در باب کار در کانادا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

شرایط کار در کبک

مهارت و سطح زبان در ویزای کار کبک

اشخاص با توجه به دانش زبان خود 16 امتیاز را حداکثر می توانند به دست بیاورید. کانادا کشوری دو زبانه می باشد زبان انگلیسی و زبان فرانسوی 2 زبان اصلی این کشور محسوب می شود. بیش از نیمی از کشور کانادا به زبان انگلیسی تسلط دارند ولی در استان کبک بیشتر افراد به زبان فرانسوی تسلط داشته و به همین دلیل در این استان شخصی که مدرک زبان فرانسوی ارائه دهد بیشترین امتیاز را می تواند به دست بیاورد به عبارتی دیگر دانش زبان فرانسوی حداکثر 16 امتیاز و دانش زبان انگلیسی حداکثر 6 امتیاز را به افراد می دهد.

در صورت به حد نصاب نرسیدن امتیازات، اشخاص می توانند از عوامل دیگر از جمله سطح تحصیلات همسر، سطح دانش زبان همسر، اقامت کاری یا تحصیل انجام شده در کبک و غیره می تواند امتیازات را افزایش دهد. همسر افراد با توجه به وضعیت تحصیلی و یا سطح دانش زبان می تواند حداکثر 17 امتیاز را به ارمغان آورد. اگر تحصیلات همسر افراد در سطح دکترا باشد 4 امتیاز، کارشناسی ارشد 4 امتیاز و دانشجوی کارشناسی ارشد 3 امتیاز دارد. اگر سن همسر اشخاص بین 18 تا 35 سال باشد 3 امتیاز، 36 تا 39 سال 2 امتیاز و بالای 42 سال هیچ امتیازی را به دست نمی آورد. مهارت زبان فرانسوی همسر نیز 2 یا 3 امتیاز به امتیازات اضافه می کند.

نحوه امتیازبندی ویزای کارگر ماهر کبک

همان طوری که می دانید کارگران و متخصصان خارجی برای ورود قانونی و کار در کشور کانادا نیازمند ویزا هستند و صدور ویزا چه توسط دولت فدرال کانادا (از طریق سیستم اکسپرس اینترای) و نیز استان کبک (برنامه QSWP) به صورت امتیاز محور است. هر دو برنامه منتهی به صدور اقامت دائم (PR) گشته و برای ثبت نام در آنها نیز شرط سنی 18 سال به بالاست. در این میان معیارهای امتیازبندی برنامه کارگر ماهر کبک (QSWP) شامل تحصیلات، سوابق کاری، جاب آفر معتبر، استقلال مالی، مهارت زبانی و نیز مشخصات همسر و تعداد فرزندان می باشد.

در قالب برنامه QSWP نیز حداقل امتیاز لازم برای متقاضیان عبارت است از:

نحوه امتیازبندی ویزای کارگر ماهر کبک

ماکسیمم امتیازات در هر یک از معیارهای برنامه QSWP به صورت جدول زیر می باشد:

فاکتورهاحداکثر امتیازات
تحصیلاتتا 14 امتیاز
رشته آموزشیتا 12 امتیاز
جاب آفر معتبرتا 10 امتیاز
سوابق کاریتا 8 امتیاز
سن و سالتا 16 امتیاز
مهارت زبانتا 22 امتیاز
اقامت و خانواده در کبکتا 8 امتیاز
مشخصات همسرتا 17 امتیاز
حضور کودکان همراهتا 8 امتیاز

پیشنهاد شغلی معتبر در کار در کبک

یکی دیگر از عواملی که می تواند در سطح امتیازات شما تأثیر گذار باشد داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر از این ایالت است که با داشتن پیشنهاد شغلی، حداکثر 14 امتیاز به امتیازات شما افزوده می شود و می توانید اقامت خود را از طریق کار در کبک دریافت نمایید. برای عبور از این سیستم امتیاز بندی و دریافت اقامت شرایط شما برای واجد شرایط بودن در صورت مجرد یا متأهل بودن متفاوت است. در صورت نداشتن همسر شما باید حداقل 50 امتیاز و حداکثر 103 امتیاز را باید به دست بیاورید، در حالیکه در صورت داشتن همسر شما باید حداقل 59 امتیاز و حداکثر 120 امتیاز را به دست بیاورید. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در باب مهاجرت به کشور کانادا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

بالا بردن شانس کاریابی در کبک

2 راه عمده برای بالاتر بردن شانس کاریابی در استان کبک کانادا در سال 2024 وجود دارد که عبارت هستند از:

  1. تسلط کامل به هر 2 زبان انگلیسی و فرانسوی
  2. فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های برتری که در استان کبک قرار دارند

بهترین دانشگاه های کانادا که در استان کبک قرار گرفته اند و فارغ التحصیل شدن از آن ها برای کاریابی در استان کبک و سایر استان ها و شهرهای کانادا مزیت بزرگی به حساب می آید، عبارت هستند از:

رتبه در استان کبکبهترین دانشگاه های کبکشهری که دانشگاه در آن قرار دارد
1McGill UniversityMontreal
2Universite de MontrealMontreal
3Universite LavalQuebec City
4Concordia UniversityMontreal
5Universite du Quebec a MontrealMontreal
6Universite de SherbrookeSherbrooke
7Universite du Quebec a ChicoutimiChicoutimi
8HEC MontrealMontreal
9Universite du QuebecQuebec City
10Ecole Polytechnique de MontrealMontreal

الزامات اساسی برای کار در کبک

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال کار در کبک و کسب درآمد در کانادا هستند، باید به خوبی با الزامات اساسی در این استان آشنا شوند. به عبارت دیگر، برای بررسی واجد شرایط بودن خود جهت کار در کانادا به ویژه در کبک، باید به خوبی با الزامات اساسی در این منطقه آشنا شوند. برخی از الزامات اساسی برای کار در کبک به شرح زیر می باشد:

الزامات اساسی برای کار در کبکتوضیحات
شرایط سنیسن متقاضیان باید زیر 4 سال باشد.
دریافت امتیازات لازممتقاضیان باید حداقل 50 امتیاز کسب کنند، که این مورد فقط برای متقاضیان انفرادی خواهد بود.
تحصیل در کبکارائه مدرک دیپلم یا مدرک تحصیلی کبک همواره یک مزیت بوده است.
نداشتن سابقه کیفریافرادی که به دنبال کار در کبک هستند، نباید هیچ گونه سابقه کیفری داشته باشند.

در این مقاله سعی ما این بود که اطلاعاتی را در خصوص کار در کبک، شرایط و ضوابط آن ارائه دهیم. با توجه به تجربه ای که طی این سال ها کسب نموده ایم، می توانیم راه های مناسب تر و آسان تری را برای شما جهت اخذ اقامت کبک ارائه دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است شما را در این فرآیند و کلیه امور راهنمایی نموده و پاسخگوی شما در زمینه مهاجرت به کانادا، کبک و اخذ اقامت باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص کار در کبک

متقاضیان کار در کبک با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • برای کار در کبک تسلط به چه زبانی ضروری است؟ اگرچه می توان به زبان انگلیسی در کبک کار کرد اما زبان زسمی این استان زبان فرانسوی است.
  • تفاوت مدارک تحصیلی در کسب امتیاز جهت کار در کبک چیست؟ ارتقا هر مدرک تحصیلی دانشگاهی سبب اخذ 2 امتیاز بیشتر در سیستم امتیاز بندی در کبک می شود.
  • مهم ترین اصول برای کار در کبک چیست؟ در اختیار داشتن مدرک تحصیلی معتبر دانشگاهی، مدرک زبان با نمره بالا و سابقه کاری مرتبط در کشور مبدا.
  • چگونه می توان شانس کاریابی در کبک را افزایش داد؟ بهترین راه برای افزایش شانس کاریابی در کبک و به طور کلی کانادا، تحصیل در خاک این کشور است.
  • آیا ثبت نام در برنامه ویزای کارگر ماهر کبک (QSWP) منجر به اخذ اقامت دائمی می گردد؟ بله برنامه QSWP نهایتا منجر به اخذ PR استان کبک کانادا می شود.
5/5 - (22 امتیاز)

21 دیدگاه برای “کار در کبک

  1. تبسم گفت:

    من زبان مترجمی زبات اسپانیایی خوندم آیا میتونم در کبک کار کنم؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ارادت
      بسیار عالی، برای کار در کبک بهتر است به زبان فرانسوی یا انگلیسی مسلط باشید.

  2. سعید گفت:

    ممنون بابت توضیحات کاملتون در مورد کار در کبک. من شنیدم اگه خیلی به فرانسوی مسلط نباشی کار در کبک خیلی سخته. کلا هم زندگی در کبک مثل بقیه کانادا دلچسب نیست. به علت یه خورده تعصبات روی زبان و…، میخواستم بدونم آیا صحت داره؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      شرایط کار در کبک نیز با رعایت قوانین کانادا مطلوب می باشد. برای دریافت اطلاعات در خصوص کار در کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا مقالات مورد نظر را مطالعه فرمایید.

  3. همايون باقرنیا گفت:

    سلام
    شرايط كار در آلمان بهتر است یا کانادا

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      به شرایط متقاضیان وابسته می باشد اما در حالت کلی اخذ ویزای کار آلمان آسانتر از ویزای کاری کانادا می باشد.

  4. ali ram گفت:

    بابت مقاله خوبتون تشکر میکنم میخواستم بدونم شرایط کا در شهر تورنتو هم مثل شرایط کار در کبک هست ؟یا فرق میکنه

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شرایط کار در تورنتو متفاوته چون در یک استان دیگه با قوانین دیگه است
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  5. سحر گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای تحصیلی کبک توضیح دهید.

    ممنون از مطالب دقیق و به روزتون

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای مهاجرت به کبک مقاله فوق را مطالعه فرمایید.

  6. امیر رضا گفت:

    ببخشید رشته مهندسی پلیمر در مقطع کارشناسی ارشد هستم. 4سال سابقه کار با بیمه هم دارم. تو استان کبک برام کار پیدا میشه؟؟؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      میزان تسلط شما به زبان فرانسه یا انگلیسی چقدر می باشد؟

  7. بهراد گفت:

    زبان فرانسوی سخته

  8. مهرخ سهیلی گفت:

    سلام
    پروسه کاری چقدر زمان میبره؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ادب
      به رزومه شما وابسته است. ممکن است 6 ماه تا یکسال زمان برد.

  9. hiva گفت:

    با سلام و احترام من 29ساله هستم و 7 سال سابقه کار در زمینه بیمه دارم ایا در کشورکبک شانس پیدا کردنه کارو دارم؟ممنونم

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      سطح زبان شما چقدر است؟ آیا مسلط به زبان فرانسه میباشید؟

  10. صمد مرفاوی گفت:

    اگه بخوایم تو کبک کار کنیم باید فرانسه بخونیم؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      بله، بهتر است برای کار در کبک به زبان فرانسه تسلط داشته باشید.

  11. پوریا عزیزی گفت:

    آیا دانستن زبان فرانسوی در کبک ضروریه؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      بله، برای کاریابی در کبک نیاز به آشنایی با زبان فرانسه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *