ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در بلژیک

کار دانشجویی در بلژیک

به منظور تامین هزینه های زندگی، کار دانشجویی در بلژیک به درگیری ذهنی دانشجویان بدل شده است و کسب اطلاعات جامعی در این زمینه بسیار اهمیت دارد. کشور بلژیک یکی از بهترین نقاط جهان برای ادامه تحصیل در قاره اروپا می باشد. 6 دانشگاه برتر کشور بلژیک در جمع 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. هزینه های تحصیل در کشور بلژیک برای اروپاییان اگرچه رایگان نیست اما ناچیز است. با این وجود دانشجویان کشورهای سوم ناچار به پرداخت شهریه کامل تحصیل خود در تمام مقاطع تحصیلی هستند. از همین روست که بسیاری از دانشجویان خارجی ناچارند کار دانشجویی در بلژیک را بپذیرند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله توضیحاتی با توجه به شرایط 2024 ارائه نموده اند.

هزینه های تحصیل در بلژیک

هزینه تحصیل در بلژیک نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی نظیر آلمان و اتریش بیشتر است. بالاترین مبلغ پرداختی از طرف دانشجویان اروپایی 9000€ (یورو) در سال است. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در کشور بلژیک چندین برابر هزینه های اعلام شده است. گاهی دانشجویان دانشگاه های خصوصی در کشور بلژیک، 20000€ (یورو) بعنوان شهریه دانشگاه پرداخت می کنند. شهریه دانشگاه در روز اول هر سال تحصیلی به صورت کامل از دانشجویان دریافت می شود.


کاهش هزینه ها با کار دانشجویی در بلژیک

وقتی به عنوان یک دانشجو به کشورهای دیگر سفر می کنید، هزینه های شما به شهریه دانشگاه ختم نمی شود. شما در حقیقت یک زندگی مستقل دارید و باید هزینه های زندگی خود در بلژیک را نیز پرداخت کنید. هزینه زندگی در بلژیک بدون شک با هزینه یک زندگی دانشجویی در این کشور متفاوت خواهد بود. شما در طول دوره تحصیل ناچارید وقت زیادی برای تحصیل سپری کنید، در نتیجه از تفریحات شما کاسته خواهد شد. یکی از بزرگترین مشکلاتی که دانشجویان در کشورهای اروپایی با آن روبرو هستند، عدم دسترسی به خوابگاه دانشجویی است.

از همین رو دانشجویان موظفند برای اسکان در بلژیک یک خانه برای خود اجاره کنند. بیشترین هزینه ماهیانه دانشجویان در کشورهای اروپایی صرف اجازه مسکن می شود. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان ناچارند در فضای بیرون از شهر خانه اجاره کنند. بسیاری از دانشجویان به همراه چند دانشجوی دیگر خانه خود را به اشتراک می گذارند تا از هزینه ها بکاهند. هزینه زندگی دانشجویی در کشور بلژیک در طول یک ماه در حدود 1200€ (یورو) ارزیابی می شود. در جدول زیر برخی از هزینه های کلی زندگی دانشجویی را بیان کرده ایم.

نوع هزینهمیزان هزینه (یورو)
دوره های آموزشی و کتاب50€
هزینه اقامت400€
هزینه خوراک300€
بیمه درمانی30€
حمل و نقل عمومی50€
هزینه تفریحات، موبایل، اینترنت و غیره100€
مجموع930€

خرید دوچرخه، آشپزی در منزل و اشتراک گذاری محل سکونت می تواند هزینه های ماهیانه شما را کاهش دهد. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در باب مهاجرت به بلژیک به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

کاهش هزینه ها با کار دانشجویی در بلژیک

بورسیه تحصیلی در بلژیک در 2024

دانشجویان مقطع کارشناسی برای دریافت بورسیه در کشور بلژیک کار بسیار دشواری پیش رو دارند. درصد قابل توجهی از بورسیه های دولتی و غیر دولتی در بلژیک به دانشجویان مقاطع بالاتر اهدا می شود. برای مثال بورسیه 7500€ (یورو) دولت بلژیک تنها در اختیار برخی از دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد قرار می گیرد. در 2024 از جمله بورسیه های تحصیلی دیگر در کشور بلژیک می توان به بورسیه تحصیلی VLIR اشاره کرد. این بورسیه در اختیار دانشجویان مقطع فوق لیسانسی قرار می گیرد که دارای ملیت کشورهای در حال توسعه هستند. اگر برای تحصیل در مقطع کارشناسی به بلژیک سفر می کنید، حتما هزینه های زندگی خود را برآورد کنید. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات در باب تحصیل در بلژیک به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

شرایط کار دانشجویی در بلژیک

کار دانشجویی در بلژیک فرصت مناسبی است که از طریق مجوز دولت بلژیک در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی می توانند با کار دانشجویی در بلژیک بخشی از هزینه های زندگی را بپردازند. شهروندان اروپایی هیچ گونه محدودیتی برای کار در کشور بلژیک نخواهند داشت. با این وجود شرایط برای دانشجویان کشورهای سوم کاملا متفاوت است. دانشجویان این کشورها تنها برای ساعاتی محدود اجازه کار در بلژیک را خواهند داشت. دانشجویان خارجی در کشور بلژیک قادرند تا 20 ساعت در هفته در این کشور کار کنند. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات در باب کار در بلژیک به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

مجوز کار دانشجویی در بلژیک

دانشجویان خارجی برای کسب مجوز کار باید مراحل قانونی را پشت سر بگذارند. دریافت اجازه کار دانشجویی برای دانشجویان به اجازه مستقیم دانشگاه و اداره کار کشور بلژیک بستگی دارد. در صورتی که دانشجویان به کارهای دانشجویی در محیط دانشگاه مشغول شوند، نیازی به اجازه کار نخواهند داشت. همچنین دانشجویان برای کار در کشور بلژیک باید به زبان محل اقامت خود نیز تسلط داشته باشند. در کشور بلژیک زبان واحدی وجود ندارد و مردم این کشور به زبان های هلندی، آلمانی و فرانسوی سخن می گویند. دانشجویان نخبه این فرصت را خواهند یافت تا در شرکت های تخصصی به کار مشغول شوند. این اتفاق رزومه کاری دانشجویان را پربار خواهد ساخت و امکان اقامت پس از تحصیل در بلژیک را فراهم میسازد.

علاقمندان به تحصیل در اروپا می توانند با آسودگی خاطر از لحاظ علمی، تحصیل در بلژیک را برگزینند. با این وجود مجموع هزینه های تحصیل و زندگی در کشور بلژیک نسبت به بسیاری از کشورها بیشتر است. اگر که تخصص فنی کسب کرده اید حتما مدارک مربوط به آن را ترجمه کرده و همراه خود داشته باشید. این کار شانس شما را برای پیدا کردن کار در بلژیک افزایش می دهد. دانشجویان به کمک کار دانشجویی تحصیل در بلژیک تنها بخشی از هزینه های ماهیانه خود را تامین می کنند. از جمله دیگر کمک های موجود مالی برای دانشجویان در کشور بلژیک استفاده از بورسیه تحصیلی است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه اعزام های موفقیت آمیز دانشجویان به کشورهای اروپایی، می توانند شما را در راه مهاجرت تحصیلی به کشور بلژیک یاری کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *