ویزای تحصیلی

شرایط کار دانشجویی در فنلاند

شرایط کار دانشجویی در فنلاند

شرایط کار دانشجویی در فنلاند چیست؟ آیا دانشجویان براحتی میتوانند بکار برسند؟ در این مقاله به سوالات شما درباره شرایط کار در فنلاند میپردازیم. در فنلاند مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپایی دانشجویان در حین تحصیل اجاره کار به شکل پاره وقت دارند اما باید دید شرایط کار دانشجویی در فنلاند به چه شکل است؟

شما عزیزان همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

  • شرایط تحصیل در فنلاند 2023 چیست؟
  • آیا تحصیل در فنلاند گران است؟
  • هزینه زندگی دانشجوئی در فنلاند چقدر است؟
  • آیا در فنلاند امکان کار دانشجوئی فراهم است؟
  • کار دانشجوئی در فنلاند به چه نوع کارهایی گفته می شود؟
  • مدت زمان کار دانشجوئی در فنلاند چقدر است؟
  • دانشجویان از طریق کار دانشجوئی در فنلاند چقدر کسب می کنند؟

اینفوگرافیک کار دانشجویی فنلاند

کار در کشور فنلاند در 2023

یکی از نکاتی که باید دانشجویان در خصوص کار در فنلاند بدان توجه ویژه کنند این است که برای داشتن کار دانشجویی در سال 2023 هنگام تحصیل، داشتن دانش زبان فنلاندی کمک کننده است و بهتر است دانشجویان قبل از رفتن به فنلاند به فکر یادگیری این زبان باشند هر چند این مسئله که در ایران آموزشگاهی برای آموزش زبان فنلاندی وجود ندارد ممکن است دشوار باشد. لازم به ذکر است که در کشورهای حوزه اسکاندیناوی کارهای زیادی به خصوص در حوزه مشاغل مرتبط به کامپیوتر و برنامه نویسی و مدیریت بازرگانی و بازاریابی به زبان انگلیسی وجود دارد. خوب است بدانید در بعضی از نقاط کشور فنلاند زبان رایج مردم سوئدی است و دانشجویان قبل از اخذ پذیرش باید به این نکته توجه داشته باشند که در آن شهر مورد نظر زبان رایج مردم چه زبانی است.


پارامترهای مالی و هزینه ها در فنلاند

هزینه های عمده شما را در طول اقامت هزینه های شهریه و هزینه های زندگی شامل می شوند. از سال 2017 تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور در مقاطع کارشناسی و ارشد شامل پرداخت شهریه می شود. دانشجویان ایرانی در حال حاضر برای تحصیل در فنلاند میانگین سالی 8000€ الی 15000€ (یورو) هزینه تحصیل دارند. تحصیل رایگان در اروپا در مقاطع دکترا (همانند تحصیل در اسپانیا) برقرار بوده و در ضمن دانشجویان می توانند از بورس های تحصیلی بهره ببرند. هزینه های زندگی برای دانشجویان ماهیانه به طور میانگین بین 800€ تا 1000€ (یورو) است.

میزان حق کار در شرایط کار دانشجویی در فنلاند

مدت زمان مجاز جهت کار دانشجویی حین تحصیل محدود است و برای مقاطع تحصیلی مختلف تعریف شده و به شکل مشخص است. دانشجویانی که در حال اشتغال در مقطع کارشناسی هستند مدت زمان کمتری جهت کار دانشجویی دارند این مدت زمان 10 ساعت کار در هفته است. دانشجویان باید هنگام عقد قرارداد با کارفرما دقت نظر داشته باشند برای این مدت کار برای آنها بیمه و مالیات در نظر گرفته شود و جزو سابقه کاری آنها محسوب شود.

مدت زمانی که برای کار دانشجویی با ویزای تحصیلی فنلاند در مقطع فوق لیسانس در نظر گرفته شده 20 ساعت کار در هفته است. در واقع دانشجویان بطور قانونی فقط اجازه این مدت کار دانشجویی دارند. دانشجویانی که در کشور فنلاند در مقطع دکتری تحصیل می کنند بیشترین زمان را برای کار دانشجویی دارند و می توانند 30 ساعت در هفته کار دانشجویی قانونی داشته باشند. زمانی که دانشجویان برای کار دانشجویی قرارداد کاری می بندند باید حتما با کارفرما توافقات لازم را انجام دهند که بیمه مربوطه برای آنها در نظر گرفته شود و مالیات بر درآمد آنها پرداخت شود که بتوانند این مدت زمان را جزو پروسه کاری خود حساب نمایند.

میزان حق کار در شرایط کار دانشجویی در فنلاند

قرارداد کاری در شرایط کار دانشجویی در فنلاند

قراردادهای کاری در کشور فنلاند به مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا در دو نسخه شبیه به هم نوشته می شود که کارفرما و متقاضی هر دو باید این دو نسخه را امضا نمایند و هر کدام یک نسخه را در دست داشته باشند. این قرارداد کاملا شکل قانونی دارد و برای هر دو طرف تعهدات آن لازم اجرا است و قابل پیگیری می باشد. یکی از نکاتی که در این قرارداد در نظر گرفته می شود مدت زمان کار دانشجو است.

این مدت زمان باید بطور واضح و دقیق بیان شود. قراردادهای بدون تاریخ و مدت به شکل نامعلوم تنظیم می شود که مشکلاتی را برای هر دو طرف به همراه خواهد داشت. نکته دیگر میزان حقوق ماهانه است که باید دقیق و درست همراه با زمان پرداخت ماهانه در متن قرارداد ذکر شود تا از مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری شود.

بررسی شرایط کار دانشجویی در فنلاند

این قراردادهای نامعلوم برای کارفرما دردسر ساز هستند. در این قراردادها در واقع دانشجو می تواند تا زمانی که خود تمایل دارد اشتغال به کار داشته باشد. اما معایبی هم برای دانشجو دارد و آن این است که کارفرما می تواند در هر زمان که خود صلاح دید دانشجو را اخراج نماید. البته در این مورد باید حتمن کارفرما دلیل قابل قبول و منطقی برای این کار داشته باشد. این دلایل باید کاملا شکل قانونی داشته باشد و نمی تواند به هر دلیلی دانشجو را از کار برکنار کند. این قراردادها زیاد معمول نبوده و خیلی کمتر پیش می آید که هر دو طرف علاقمند به بستن چنینی قراردادی باشند.

نحوه یافتن شغل برای کار دانشجویی در فنلاند

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که دانشجویان بین المللی برای کار دانشجویی در فنلاند باید در نظر بگیرند، نحوه یافتن شغل در این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که، یکی از اصلی ترین چالش های دانشجویان در این کشور نیز یافتن شغل در فنلاند می باشد، زیرا استقبال بی نظیری برای کار دانشجویی در فنلاند وجود دارد. قبل از شروع به جستجوی شغل یا درخواست در فنلاند، باید رزومه و پوشش نامه خود را آماده کنید. زیرا رزومه و نامه پوششی دانشجویان بهترین شانس آنها برای جلب رضایت کارفرمای بالقوه به عنوان بهترین نامزد برای شغل مورد نظر است. علاوه بر این، نامه پوشش دانشجویان شانس آنها برای آشکار کردن شخصیت و دستاوردهای خود است. بهترین راه برای یافتن شغل مناسب در فنلاند برای دانشجویان بین المللی، مراجعه به سایت دانشگاه و پورتال های کاریابی مجاز در این کشور می باشد.

کار دانشجویی در فنلاند و بررسی میزان دستمزد

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که دانشجویان باید قبل از انتخاب کار دانشجویی در فنلاند باید مورد بررسی قرار دهند، میزان دستمزد دانشجویان در این کشور می باشد. به طور کلی کمترین حقوق مشاغل پاره وقت دانشجویی در فنلاند برای دانشجویان بین المللی بین 10€ تا 12€ (یورو) در ساعت می باشد. البته این مقدار دستمزد بسته به شغلی که در آن مشغول به کار هستنید متفاوت خواهد بود. حقوق کلی ماهانه دانشجویان در فنلاند می تواند بین 950€ تا 1450€ (یورو) باشد. همچنین شیفت های عصر در فنلاند مانند کار در روزهای تعطیل درآمد بهتری در این کشور دارند. در نمودار زیر می توانید دستمزد ماهیانه دانشجویان در فنلاند را با کشورهای مختلف جهان مقایسه کنید:

دستمزد ماهیانه دانشجویان در فنلاند

مشاغل دانشجویی در فنلاند

بیش از 20000 دانشجوی بین المللی در حال حاضر در فنلاند تحصیل می کنند. برای پنجمین سال متوالی، فنلاند به عنوان شادترین کشور جهان در گزارش جهانی شادی 2022 انتخاب شد. در زمان وقت آزاد، چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد، از بازدید از بابانوئل در لاپلند تا تماشای پدیده‌ های طبیعی این کشور از طلوع دائمی خورشید، خورشید نیمه ‌شب، از ژوئن تا جولای. فنلاند مقصد مناسبی برای تقویت چشم انداز شغلی شماست، زیرا کمبود در بازار کار به این معنی است که پس از فارغ التحصیلی فرصت های زیادی برای اشتغال وجود دارد. حقوق ماهیانه کار در فنلاند می توانید در مقاله مذکور مطالعه فرمایید.

مشاغل پاره وقت در دانشگاه عبارت است از:

  • دستیار کتابخانه
  • کارکنان کافه تریا
  • معاون پژوهشی
  • پشتیبانی از فناوری اطلاعات پردیس
  • دستیار آزمایشگاه

مشاغل خارج از دانشگاه نیز فرصت های دیگری برای دانشجویان ارائه می دهد:

  • کارشناس خرده فروشی
  • سرور رستوران
  • کارگر باریستا
  • درایور تحویل
  • نویسنده یا طراح گرافیک آزاد

چنانچه علاقمند به دانستن شرایط کار دانشجویی در فنلاند هستید و قصد ادامه تحصیل در فنلاند را دارید قبل از هرگونه اقدام با کارشناسان ارشد و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوره برخوردار شوید.

سوالات پرتکرار درباب شرایط کار دانشجویی در فنلاند

یکی از موضوعات مهم در زمینه تحصیل آکادمیک در کشور فنلاند، موضوع کار ضمن تحصیل می باشد که در اینباره نیز سوالات مختلفی توسط متقاضیان مطرح است:

  • متوسط هزینه تحصیلی دانشجویان در کشور فنلاند چقدر است؟ از 4000 تا EUR 18000 (یورو)
  • متوسط هزینه زندگی دانشجویی در فنلاند 2023 چقدر است؟ بین 700 تا EUR 900 (یورو) متغیر می باشد.
  • آیا دانشجویان خارجی از گزینه کار ضمن تحصیل برخوردار هستند؟ بله، آنها برای تامین مخارج خودشان مجاز به کار پاره وقت هستند.
  • مدت زمان انجام کار دانشجوئی در فنلاند چقدر است؟ دانشجویان بین المللی حداکثر مجاز هستند تا در هفته حدود 30 ساعت به کار پاره وقت بپردازند.
  • نوع مشاغل دانشجوئی در فنلاند چیست؟ کار دانشجوئی در فنلاند از نوع مشاغل پاره وقت بوده و از آنجمله می توان به کار در بوفه، بار، فروشگاه ها، رستوران ها، سینما، کتابخانه و … اشاره نمود.
  • متوسط درآمد دانشجویان در کشور فنلاند چقدر است؟ معمولا ساعتی 8€ تا 10€ (یورو)
  • آیا درآمد دانشجویان در کشور فنلاند نیز مشمول مالیات می شود یا خیر؟ معمولا برای دانشجویانی که درآمدی کمتر از 500€ (یورو) در یک ماه دارند مالیاتی تعلق نمی گیرد.
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی فنلاند 2023 چقدری است؟ برای درخواست های آنلاین در حدود EUR 350 و برای درخواست های کاغذی در حدود EUR 450 یورو می باشد.
5/5 - (29 امتیاز)

14 دیدگاه برای “شرایط کار دانشجویی در فنلاند

  1. ارشاد گفت:

    شرایط کار دانشجویی در فنلاند برای ایرانیها وجود داره؟ اگر بعد از تحصیل بخوایم کار پیدا کنیم میشه از شما کمک گرفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر تسلط خوبی به زبان داشته باشید می تونید کار پیدا کنید.
      با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنند

  2. منوچهر گفت:

    کار دانشجویی رو به روز حقوق می دن یا ماهیانه ؟ کار تو رستوران ها معمولا چقدر درآمد داره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیلی از کارهای دانشجویی روزمزد هستند اما مشاغلی هم وجود داره که حقوق رو به صورت ماهانه بدن.
      معمولا دانشجوهایی که 20 ساعت کامل رو کار کنند می تونن 800 تا 1000 یورو ماهانه درآمد داشته باشند.

  3. سحر گفت:

    سلام

    ممنون از سایت به روزتون

  4. عادل گفت:

    سلام مرسی خیلی عالی بود مطالتون

  5. عادل گفت:

    سلام مرسی خیلی عالی بود مطالتون

  6. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در رابطه با موضوع شرایط کار دانشجویی در فنلاند تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد
    بورسیه تحصیلی فنلاند هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله بورسیه تحصیلی فنلاند رو مطالعه بفرمایید.

  7. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود

  8. leilakk گفت:

    سلام. شرایط کار بعد از فارغ‌التحصیلی به چه صورتی است؟ روند کار چگونه انجام می‌گیرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فرصت کوتاهی در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتونید شغل مورد نظر خودتون رو پیدا کنید. معمولا دانشجوهای قوی قبل از پایان تحصیل شرایط کاری خودشون رو کاملا به دست میارند. با امضای قرارداد کاری ویزای شما به ویزای کاری تغییر پیدا می کنه

  9. koorosh گفت:

    از موسسه خوبتون ممنونم
    ایا شرایط کار دانشجویی در فنلاند به گونه ای هست که فرد دانشجو از پس هزینه های تحصیلی اش بر بیاید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از پس هزینه تححصیل توی این کشور نمی شه از این طریق بر اومد ولی هزینه زندگی دانشجویی رو می شه کامل داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *