ویزای کاری

کار پرستاری در دانمارک

کار پرستاری در دانمارک

یکی از مشاغل مورد نیاز دانمارک با میانگین درآمدی بالاتر از میانگین ملی، کار پرستاری در دانمارک است که در این مقاله به تشریح آن میپردازیم. قبل از هر چیزی، شما باید بدانید که هم تحصیل و هم کار پرستاری در کشور دانمارک نیازمند مهارت زبان دانمارکی است و مدرک زبان جزو ضروریات محسوب می شود. اما علاوه بر مدرک زبان، شما باید مدرک لیسانس و سوابق حرفه ای خود را نیز ارائه دهید. اگر شما هم مایل به ارزیابی شرایط مهاجرتی خود به کشور دانمارک می باشید، شما می توانید از مشاوره های تخصصی و به روز کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

  • آیا ایرانیان می توانند در دانمارک به کار پرستاری مشغول شوند؟
  • آیا مدارک رشته پرستاری ایرانیان، در کشور دانمارک دارای اعتبار است؟
  • شرایط کار به عنوان پرستار در کشور دانمارک چیست؟
  • درآمد پرستاران در دانمارک چگونه است؟

شرح وظایف پرستار در دانمارک

اینکه یک پرستار چه نقشی داشته باشد بستگی به موقعیت شغلی و رده شغل او دارد اگر در حوزه کودکان پرستار باشید وظایف شما با زمانی که در حوزه شکستگی ها و یا بیماران سرطانی پرستار باشید بسیار متفاوت است. اما نقش ها و مسئولیت های عمومی در مشاغل مراقبت های بهداشتی و پرستاری در دانمارک وجود دارد. برخی از شرح وظایف پرستار در دانمارک شامل باید ارائه مراقبت مستقیم از بیمار، از جمله ارزیابی، تجویز داروها و نظارت بر علائم حیاتی است. همچنین با تیم مراقبت های بهداشتی برای توسعه و اجرای برنامه های مراقبت همکاری کنید و با خانواده بیمار در خصوص نگهداری و مراقبت از او و شرح حال بیمار نیز همکاری کنید.

سوالات متقاضیان پرستاری در دانمارک

اما سوالاتی که اغلب متقاضیان از کارشناسان ما می پرسند:

  • شرایط و مدارک لازم برای پرستاران خارجی جهت کار در کشور دانمارک چیست؟ برای کار به عنوان پرستار، شما باید مراحل مختلفی را طی نمائید از جمله اینکه با تکمیل فرم درخواست آن را به همراه مدارک مورد نیاز به سازمان پرستاران دانمارک (DNO) ارسال نمائید. در این مدت شرکت در آزمون زبان دانمارکی برای تکمیل پروسه درخواست امری الزامی است. از دیگر شرایط کار پرستاری در کشور دانمارک می توان به کارورزی جهت انطباق با محیط کاری اشاره کرد.
  • درآمد پرستاران در دانمارک به چه صورتی است؟ به استناد آمارهای موجود، میانگین ماهیانه درآمدهای کار پرستاری در کشور دانمارک بین DKK27288 (حداقل درآمدی) تا DKK52933 (حداکثر درآمدی) متغییر است.
  • شرط لازم برای اخذ ویزای کار پرستاران چیست؟ پرستاران برای اخذ ویزای کار دانمارک نیازمند داشتن قرارداد کاری نشانگر جاب آفر و میزان درآمد توافقی هستند.

بررسی کار پرستاری در دانمارک

پرستاران در حال کار تحت اداره خدمات بهداشتی دانمارک تحت حمایت سازمان پرستاران دانمارک (DNO) قرار دارند که یک سازمان حرفه ای برای پرستاران در دانمارک می باشد. می توان به جرات گفت که حدود 90% از پرستاران دانمارکی عضوی از DNO هستند که هدف از آن نیز حمایت از پرستاران مجوز دار یا ثبتی است. اکثریت خدمات بهداشتی دانمارک دولتی هستند و هر چه پرستاران سابقه بیشتری داشته باشند، استحقاق مجوزهای بیشتری را خواهند داشت.

مزایای کار پرستاری در دانمارک

در کشور دانمارک، پرستاران ثبتی به طور اتوماتیکی مستحق دریافت مستمری می باشند. اعانه اجباری 13% باید به صورت ماهیانه به حساب آن ها واریز شود. در واقع بسته مستمری پرستار دامنه ای از شرایط شامل زمان بازنشستگی و از کار افتادگی را تحت پوشش قرار می دهد زمانی که به شما وضعیت پرستاری در دانمارک اعطا می شود، شریط کاری دقیق شما در قرارداد کاری شما مشخص می شود. علاوه بر این مزایا، یکسری مزایای کلی برای کلیه کسانی وجود دارد که برای کار دانمارک را انتخاب می نمایند که شامل پرستاران نیز می شود. از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • قدرت خرید بالا در دانمارک
  • امکان اخذ اقامت دائم دانمارک یا همان PR پس از 3 سال و 6 ماه داشتن ویزای کاری دانمارک و اقامت در این کشور به مدت گفته شده در فاصله زمانی 4 سال پیش از درخواست اقامت دائم
  • امکان درخواست اخذ پاسپورت با مجموع 9 سال اقامت قانونی در دانمارک و قبولی در آزمون زبان دانمارکی به علاوه وفاداری به قانون اساسی و جامعه دانمارک

مزایای کار پرستاری در دانمارک

شرایط کار پرستاری در دانمارک در 2023

دانمارک کشوری است که شرایط کار پرستاری در این کشور در سال 2023 از هر لحاظ مطلوب بوده و پرستاران از شغل خود راضی هستند. به عنوان عضو DNO، شما به راحتی می توانید به انجمن های حرفه ای، آموزش و شبکه ها دسترسی داشته باشید و از خدمات آنمها استفاده کنید. به علاوه، شما در وضعیتی برای دریافت توصیه حقوقی و نیز مشاوره درباره شرایط حقوق و استخدام و غیره قرار خواهید گرفت. در کشور دانمارک، 6 رشته تخصصی برای پرستاران متخصص وجود دارد که عبارتند از:

  • پرستای روانی
  • پرستاری مراقبت های فشرده
  • پرستاری کنترل عفونت
  • پرستاری آنکولوژی
  • پرستاری بهداشت عمومی
  • پرستار هوش بری

به منظور اخذ مجوز کار پرستاری، شما باید ابتدا فرم درخواست خود را تکمیل و آنرا به صورت الکترونیکی به اداره سلامت بیمار دانمارک ارسال نمائید. فرم مذکور را به همراه 2 کپی از مدارک لازم ار سال نمائید. لازم به یادآوری است که در صورت تایید تحصیلاتتان به شما 3 سال فرصت داده خواهد شد تا شرایط اخذ مجوز دائمی دانمارک را فراهم نمائید. گذراندن آزمون زبان دانمارکی Prove I dansk و اخذ حداقل نمرات 10,7,7 برای متقاضیان کار پرستاری در دانمارک الزامی است. شایان ذکر است که آزمون زبان 2 بار در سال در می/ ژوئن و نوامبر/ دسامبر برگزار می شود. کار جهت سازگاری و اهداف آموزشی مرحله آخر از اخذ مجوز کار در دانمارک است. پس مراحل اخذ مجوز کار پرستاری در دانمارک عبارتند از:

  • آزمون زبان
  • کار جهت سازگاری و اهداف آموزشی
  • درخواست و تایید مدارک

شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک

دانمارک جز مرفه ترین و شادترین کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) معروف است و به همین دلیل مهاجرین خارجی زیادی دانمارک را به عنوان مقصد مهاجرتی شماره یک خود قرار داده اند. نیاز کشور دانمارک به متخصصان خارجی جهت کار در بخش های مختلف باعث آن شده است که متقاضیان از اقصی نقاط جهان برای اخذ ویزای کار دانمارک در صف انتظار طولانی قرار گیرند. اما شما به عنوان متقاضی کار پرستاری در دانمارک باید بدانید که شرایط درخواست ویزای کار دانمارک متفاوت از دیگر کشورهاست.

ویزای کاری دانمارک از نوع ویزای امتیاز محور یا Point Based System می باشد و درخواست متقاضیان کار در دانمارک همانند دیگر متقاضیان ویزای کاری بر اساس امتیاز دهی به فاکتورهای مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفته و درخواست های متقاضیان دارای بالاترین امتیاز از بانک درخواست ها استخراج و برای متقاضی مربوطه ویزای کار دانمارک صادر می شود. شرایط ویزای کار دانمارک برای پرستاران به صورت زیر می باشد:

فاکتور امتیازدهیشرایط مطلوب
مدرک تحصیلیلیسانس به بالا
سابقه کارحداقل 3 سال سابقه کار
مدرک زبانحداقل نمره 6.5 در آزمون زبان IELTS
سن25 الی 30 سال

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با برخورداری از پرسنلی مجرب و زبده آماده است تا هموطنان علاقه مند در هر زمینه مهاجرتی و اقامتی را با ارائه برترین مشاوره ها و ارزیابی ها راهنمائی نماید.

سوالات متداول در خصوص کار پرستاری در دانمارک

متداول ترین سوالاتی که در خصوص کار پرستاری مطرح می شود شامل موارد زیر می شود:

  1. شرایط کار پرستاری در دانمارک به چه صورت است؟ افراد باید با داشتن مدرک زبان دانمارکی برای کار پرستاری اقدام نمایند و مدارک تحصیلی آنها معادل سازمان پرستاران دانمارک قرار گیرد.
  2. درآمد رشته پرستاری در دانمارک چقدر است؟ میزان درآمد در این رشته به میزان DKK27288 الی DKK52933 (کرون) در هر ماه می باشد.
  3. شرایط لازم برای کار پرستاری در دانمارک چیست؟ داشتن پیشهاد کاری از سوی یک کارفرما در کشور دانمارک و دانش زبان دانمارکی.
  4. شرایط مهاجرت پرستاران برای کار در دانمارک به چه صورت است؟ افراد باید با حداقل مدرک لیسانس و 3 سال سابقه کار در این خصوص اقدام نمایند.
  5. بهترین طرق مهاجرت به دانمارک برای ایرانیان چیست؟ مهاجرت از طریق تحصیل یکی از برترین و شناخته شده ترین راه های مهاجرت می باشد.
4/5 - (3 امتیاز)

35 دیدگاه برای “کار پرستاری در دانمارک

  1. سارینا گفت:

    سلام دوره کاروزی و اموزشی در دانمارک چقدر طول میکشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 2 سال

  2. لیلا گفت:

    سلام من پرستارم بهداشت هستم ۳۹ سالمه سابقه کاری ۸ سال و بچه ۱۳ ساله دارم مطلقه آیا می توانم اقدام کنم ؟ هزینه اش چقدر است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در ابتدای امر زبان دنیش رو یاد بگیرید و بعد از اون برای معادلسازی مدرک خودتون اقدام کنید. تمام این اتفاقات در دانمارک رخ می ده

  3. لیلا گفت:

    سلام من ۳۹ سالمه سابقه کاریم ۸ ساله از ۱۳۸۴دانشگاه آزادی فارغ تحصیل شدم و کارشناس پرستاری هستم آیا میتوانم اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما باید مدرک تحصیلی خودتون رو در این کشور معادل سازی کنید تا بتونید کارتون رو به عنوان پرستار شروع کنید

  4. fff گفت:

    سلام وقت بخير،بنده تازه در رشته پرستاري فارق تلتحصيل شدم،٢٥ سالمه و تازه طرحم شروع شده،قصد مهاجرتبه دانمارك را دارم البته دو سال ديگر كه طرح تمام شود،ايا شرايط رفتن را دارم؟و چه مداركي لازم است و چقد هزينه دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      پروسه مهاجرت یک پروسه قانونی هست و قوانین در طی گذر زمان تغییر پیدا می کنند. از الان بسیار سخت هست که در رابطه با 2 سال دیگه بشه صحبت کرد اما برای پیشبرد اهدافتون بهتره از همین حالا زبان دنیش رو یاد بگیرید.

  5. رویا گفت:

    سلام من ۳۱سال دارم و کارشناس هوشبری هستم با ۹سال سابقه کار متاهل هستم و یک فرزند دارم،امکان گرفتن ویزای کاری برای من وجود داره؟مدرک زبان رو باید داشته باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ ویزای کار بایستی در ابتدا در این رشته مدارک خودتون رو آزاد کنید و با معادلسازی و آزمون یک آفر کاری دریافت کنید در کل شرایط خوبی دارید که قابل بررسیه
      اما پروسه پیچیده ای داره که پیشنهاد میکنم در ابتدا مشاوره کنید

  6. مهدی گفت:

    سلام
    خانم بنده فارغ التحصیل پرستاری؟(کارشناسی) و کاردانی بهداشت هستن.
    یک طرح یکساله بهداشت گذراندن… و الان نیز در حال گذراندن طرح پرستاری هستن..
    سن ایشان 34 هست
    بنده نیز کارمند شهرداری هستم با 10سال سابقه کار سن بنده هم 35 سال هست…
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار پرستاری در دانمارک سابقه کار و مدرک تحصیلی از الزاماته که معادلسازی و تطبیق صورت بگیره
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  7. محمود کاشفی گفت:

    سلام من 52 سال سن دارم ، لیسانس پرستاری هستم و حدود 24 سال سابقه کار در رشته پرستاری دارم حدود 3 سال سرپرستار بودم و الان هم سوپروایزر بالینی هستم ، آیا میتونم برای مهاجرت به دانمارک اقدام کنم؟
    خانمم هم 49 سال سن داره و کارشناس پرستاری با سابقه 20 سال کار در رشته پرستاری هست ایشون هم میتونه اقدام کنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در دانمارک رزومه خوبی دارید و امکان کار پرستاری وجود داره اما شرایط سنی شما مقداری ریسک داره که پیشنهاد میکنم با مشاورین ما صحبت کنید تا در این خصوص کامل راهنمایی بشید

      1. محمود کاشفی گفت:

        سلام با توجه به محدودیت های سفر چطور میتونم از خدمات مشاوره کارشناسان شما بهره ببرم؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          با ما تماس بگیرید ما مشاوره های غیرحضوری هم داریم دوست عزیز

  8. اعظم گفت:

    سلام من ۳۷ سالمه لیسانس پرستاری هستم و کارمند رسمی با ۱۲ سال سابقه در چشم پزشکی و کودکان من میتونم اقدام کنم صاحب دو فرزند ۹و۵ ساله و همسرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در دانمارک میشه اقدام کرد

  9. Yari گفت:

    سلام. وقت به خیر. هنگام ویزای ۳ساله مالتی تا گرفتن مدرک زبان ،امکان انجام هیچ گونه شغلی نداریم؟ همسرمون چی؟ ایشون هم نمیتونن جایی شاغل بشن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در زمینه پرستاری نمیتونید اقدام کنید اما در رابطه با همسر اگر کارشون طوری باشه که بتونن در اونجا کار کنن مانعی نخواهد داشت

  10. سمیه گفت:

    سلام .من فوق لیسانس پرستاری از دانشگاه بقیه الله تهران دارم. ۴۳ سال سن دارم و از سال ۸۲ عضو هییت علمی دانشگاه بودم. سابقه کار در بیمارستان ندارم و فقط تدریس می کردم . ایا امکان پذیرش از دانمارک دارم و اینکه تجربه کار بالینی نیاز هست یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رزومه خوبی دارید اما نیاز به سابقه کاری بالینی نیز خواهید داشت

  11. پرستو گفت:

    سلام وقت بخیر من ۳۱ سالمه یعنی نمیتونم اقدام کنم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      وقت شما هم بخیر چرا نتونید اقدام کنید؟

  12. .فاطمه گفت:

    سلام وقتتون بخیر. من ۲۲ سالمه به تازگی تو رشته کارشناسی اتاق عمل دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم. یه سال سابقه کار دانشجویی ام دارم. میخواستم بپرسم برای اقدام کردن از طریق جاب آفر دقیقا باید چیکار کنم؟ اون شخصی که کارفرماست تو رشته ی من دقیقا کیه؟ مثلارئیس بیمارستانه یا یه شخص دیگه؟ من یه آشنا تو دانمارک دارم اون میتونه از اونور کاری برام انجام بده یا کمکی بکنه؟ و اینکه داشتن مقاله های چاپ شده ویژگی مثبتی درزمینه کاری رفتن حساب میشه؟ میتونه بهم کمکی بکنه؟ممنون میشم از پاسخگوییتون?

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما نمیتونید در وهله اول کافرما پیدا کنید چون نیاز دارید زبان دنیش رو در سطح بالایی یاد بگیرید سپس مدارکتون رو ارزشیابی کنید و آزمون بدید تا بتونید در دانمارک وارد بازار کار بشید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. مرضیه گفت:

        باسلام و درود.من خانمی ۳۶ساله وپرستارهستم سابقه۱۰سال کاربالینی رودارم..همسرم۳۷ساله ومهندس عمران گرایش آب هستن..دارای دوفرزند۱۱و۷ساله…درخواست مهاجرت به دانمارک ازطریق ویزای کارهستم…برای شروع باید چکار کنم…؟؟؟؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          برای کار در دانمارک باید مدارکتون معادلسازی و ارزشیابی بشه
          به همین خاطر ابتدا مقاله رو کامل مطالعه کنید و سپس برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  13. احسان گفت:

    سلام.
    چند سوال:
    1) در برخی از سایتها اومده که ظرفیت پرستاری دانمارک تکمیل شده و دیگر پرستار نمی پذیرند. در حالی که در سایت وزارت امور خارجه و اداره ایمنی بیمار دانمارک چنین چیزی درج نشده. شما خبر موثقی دارید؟
    2) آیا برای ارزیابی مدرک تحصیلی باید مدارک را تحویل سفارت داد یا خود آن را باید برای اداره ایمنی بیمار پست کرد؟
    3) برای تهیه کپی برابر اصل مدارک و ترجمه ها، آیا مهر دادگستری و یا وزارت خارجه ایران مورد قبول اداره ایمنی بیمار دانمارک میباشد یا باید حتما در خود سفارت دانمارک برابر با اصل گردد.

  14. Javad گفت:

    برای مهاجرت به دانمارک در رشته پرستاری هنگام ورود برای مدت زمان آموزش زبان دانمارکی در آن کشور چه نوع ویزای صادر میشود؟ویزای کاری یا تحصیلی؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای دانمارک شما باید ابتدا مدرکتونو از طریق سفارت بفرستید به وزارت بهداشت دانمارک تا تایید کنند

  15. سارا گفت:

    سلام زمانی که وارد دانمارک میشیم چقدر هزینه زندگی داریم تا اقامت و اجازه کار بگیریم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما میتوانید برای کسب اطلاعات در این خصوص مقاله هزینه زندگی در دانمارک را مطالعه بفرمایید.

  16. میترا گفت:

    سلام .برای دریافت ویزای کار پرستاری در داتمارک حتما باید کارفرما داشته باشیم؟ .حین گذراندن زبان دانمارکی می تونیم کار دیگه ای قانونی انجام بدیم ؟برای ورد زبا ن انگلیسی متوسط کفایت میکنه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله حتما باید کارفرما داشته باشید و حیت گذراندن زبان اجازه کار نیست فقط در دوره های عملی حقوق دریافت می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *